Sæsonen 2014/2015
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
Pelle skrev: Jeg skal bare lige være sikker. Vi kan stadig forvente at se kampen mod Valencia i aften, ikk?
Ja, det kan du være 101% sikker på. Det er først fra næste uge, at strejken træder i kraft ;)
ElMadrid skrev: Vinderen af La Liga 14/15 bliver fundet på banen og ikke pga. strejken. Længere er den faktisk ikke.
... Sandt. Ingen skriver andet.? Men vi er vel stadig enige om at det forværre vores chancer? Skal den bare sluges som fan? Jeg er da pisse træt af den her strejke. At det kan gå ud over det, som det hele handler om er da noget møg. Om det så er lige for alle er sådan set lige meget. Atletico og Barcelona vil -hvis de ellers vinder de resterende kampe inden strejken- gnide sig i hænderne. Sevilla, Valencia og Real Madrid kan på ingen måder være tjent med det. Så kan man være nok så retfærdig og "rigtig" men det er da super ærgerligt.
Jeg er her stadig XOXO
ElMadrid skrev:
Sahinovic skrev:
Kassow-Rossing skrev: Billigt argument Sahinovic. Det plejer du at kunne gøre bedre.
Der er ikke så meget at sige, banneret fortæller ironisk nok hvem Ronaldo er som person,- mig, mig og atter mig. Hvilket egentligt er gået hen og blevet cool nok med mig, for manden har gjort sig fortjent til det.
Hvad angår straffesparkene så synes jeg egentligt Ronaldo skal tage dem alle sammen, netop fordi han er så skarp på dem, så må han selv bestemme om han vil give nogle væk. Hvad angår frisparkene så vil jeg egentligt ikke give Ronaldo skylden, det er alene Ancelotti og ledelsens skyld, men det er jo gået op for mig at Ancelotti er i Real Madrid for at 'please', autoritet, ja den findes ikke.
Nu gider jeg ikke Messi vs Ronaldo debatten, men man kan sgu ikke andet end at trække på smilebåndet af den måde Messi fejrede Neymar's mål (det tredje mål i kampen) på mod FC Bayern.
Men igen, det er to vidt forskellige personligheder.
Du kan simpelthen ikke lad være, Sahinovic :-) Nu var der en der igen igen skulle inddrage Ronaldo i en - den her gang hypotetisk situation - og vupti..så lunne du lige sende en kniv i ryggen på Ronaldo.
Gad vide om du også trækkede på smilebåndet, da du så Messi nægte at lade sig udskifte? eller når han gentagende gang ikke dukkede op til træning fordi han var utilfreds med at træneren valgte ham fra til startopstilling.
Ja, jeg er glad for at Ronaldo har med en anden personlighed (også selv om visse ting skal kritiseres) for jeg vil aldrig udstå en, der har sådan en personlighed som Messi kan have til tider.
Jeg forholder mig nu bare til hvad jeg ser på en fodboldbane.
Florentino Pérez
- JohnJohn
- Gæst
-
Everton-Sunderland: 45 minutters optakt i studie med vært og 1-2 eksperter og 2 mand sendt til England på to tv-kanaler.
Real Madrid-Valencia: 5 minutters optakt til at se startopstillinger med 1 kommentator fra Danmark.
Det kan godt være Premier League kan noget med branding som La Liga kunne lære en hel masse af, men jeg forstår stadig ikke de danske tv-stationer ikke kan se mulighederne. Når det så er sagt, så synes jeg tit Canal9's ukendte, men hamrende engagerede, journalister leverer et bedre produkt end Viasat's snæversynede ditto!
Et halvsurt opstød - beklager!
Inspektøren skrev:
Dios skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Storken skrev:
Kassow-Rossing skrev: Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad der evt. ville ske, hvis resten af ligaen blev gemt væk pga strejke. Jeg fik dette svar af Madridista.dk på Facebook efter jeg havde spurgt om ligaen ville ende uden vinder, hvis strejken skulle træde i kraft:
"Nej, ifølge reglerne, så dømmes de hold som taber, som ikke møder op til kampene. Og det gør ingen af dem jo, eftersom der er strejke. Så Real Sociedad kan passende tage points fra Barcelona denne weekend og så ordner vi selv Valencia ;)"
Så hvis strejken går igennem efter denne runde, så vinder vi ligaen... Suk...
Hvordan kom du helt nøjagtig til den konklusion? Du antager måske, at I slår Valencia og Barca smider point mod Real Sociedad?
Læste du ikke hvad der stod i beskeden fra Madridista.dk til mig?
Den kommer her igen: "Nej, ifølge reglerne, så dømmes de hold som taber, som ikke møder op til kampene. Og det gør ingen af dem jo, eftersom der er strejke. Så Real Sociedad kan passende tage points fra Barcelona denne weekend og så ordner vi selv Valencia ;)"
Nu har jeg godt nok ikke sat mig ind i det her strejke, men hvorfor skulle Barcelona strejke, hvis ikke Real Madrid gør det? Du starter ud med at sige, at ingen af dem dukker op grundet strejken, men at vi alligevel dukker op sammen med Valencia som de eneste under strejken? Godt nok er det tidlig morgen, men jeg fatter da hat af dine indlæg?
Strejken træder først i kraft fra næste runde af. Den runde, hvor Barcelona ellers skulle møde Atletico Madrid på Vicente Calderon.....
Ja så langt er jeg med :) Jeg forstår bare ikke hvorfor Kassow så nævner Sociedad? Og det var egentlig blot det jeg mente :) For han regner vel ikke med, at Barcelona mister point senere idag, som Storken også pointerede.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
De skrev blot til mig, hvis vi slår Valencia og Barcelona smider point mod Sociedad, så vinder vi ligaen.
Det var deres kringlede måde at svare på mit spørgsmål: "Ender ligaen uden vinder hvis strejken træder i kraft?"
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
ElMadrid skrev: Vinderen af La Liga 14/15 bliver fundet på banen og ikke pga. strejken. Længere er den faktisk ikke.
Med mindre strejken forhindre at ligaen bliver afgjort på banen ;)
SR4 skrev: Angående den spanske liga-strejke.
Hvor sandsynligt er det at sæsonen annuleres helt? Og hvor vil der så ske med finalen?
Og kunne det tænkes den først blev genoprettet først i juni?
Og hvad er det LFP ikke bryder sig om ang TV-aftalen? Den ligelige fordeling? Det er da kun et plus for ligaen og kun et minus for Real og Barca (set økonomisk på den korte bane)?
Det er ikke særligt sandsynligt at de sidste to runder endeligt aflyses. Hvis strejken bliver til noget så udskydes de tilbageværende kampe som udgangspunkt og strejken skal vare længere end tidligere strejker for, at der ikke skal være plads til af afholde de udskudte kampe, der frit kan afholdes frem til den 6. juni og muligvis også derefter. LFP har indkaldt til generalforsamling på mandag, AFE har indbudt til forligsforhandlinger i næste uge osv, så vi for se om strejken overhovedet bliver til noget.
LFP (ligaforeningen) er meeeeeget tilfreds med tv-aftalen og det er primært dem der har stået for at forhandle den på plads. RFEF (det spanske forbund) og AFE (spillerforeningen) er dem der er utilfredse. Konflikten står mellem LFP (ligaforeningen) og den spanske sportsminister på den ene side og RFEF og AFE, støttet af alle de regionale forbund, dommerforeningen og trænerforeningen, på den anden. Alle parter er som udgangspunkt meget glade for en kollektiv tv-aftale, men RFEF og AFE er utilfredse med at de er blevet holdt helt uden for forhandlingerne på trods af deres inkludering i forhandlingerne var forudsat i det parlimentariske mandat fra 2010 der lå til grund.
AFE er særligt utilfredse med fordelingen af indkomsten mellem første og anden division - 90/10 - og ønsker en fordeling tættere på hvad de har i eks. England og Frankrig. Og så er de særligt utilfredse med hvor lille en del af kagen de selv får. Hvor spillerforeningen i England eksempelvis er garanteret en procentdel af indkomsten fra salg af tv-rettigheder står AFE til at få en endnu-ikke specificeret andel af 1,5% af indkomsten (klubberne får 92% af indkomsten, de resterende 8% fordeles mellem øvrige interessenter, kvindefodbold, segunda B, amatørfodbold og øvrige sportsgrene), der skal deles med alle andre sportsgrene. AFE ønsker en specifik del af indkomsten sat til af til sikring af spillerne i form af en løngarantifond (når klubber som eks. Elche og Osasuna ikke udbetaler løn i mere end 6 måneder skal den kunne træde ind og udbetale en del af lønnen. Det er ikke just spillere på Ronaldolønninger her) og en pensionsfond til fordel for "lavt" betalte fodboldspillere (en stor del af de professionelle fodboldspillere i Spanien tjener omkring 200.000 kr om året.). Desuden er de særligt bekymrede for at sanktioner ifbm klubbernes økonomi fuldstændigt overlades til LFPs skøn og muligheden for klage og anke fjernes (det drejer sig særligt om sager ala Pedro Leons, der endte i en rent kafkask absurditet og hvor domstolene alle fandt til AFEs fordel, men det vil den nye aftale nu ændre på.) og de mener at aftalen alt i alt klart svækker spilernes retssikkerhed.
RFEF har deres egne klager der mest drejer sig om at en række turneringer i deres regi bliver overført til LFP, fordeling af midler, inspektion og særligt, at de, alene, skal garanterer for klubbernes udeståender til skat og sociale sikringsordninger plus en ikke heeeelt overbevisende påstand om at amatørklubber skal undtages fra skatteinspektion. I baggrunden for alt det her ligger tidligere disputser om tipsmidlerne (RFEF mister nu deres andel), billedrettigheder og 3-partsejerskab af spillere. Og ikke at forglemme - Tebas v Villar.
Hvad nu hvis der var en El Clasico i de sidste to kampe, havde strejken så heller ik spillet nogen effekt?
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
-
Ronaldo dona 7 millones de euros para las víctimas del terremoto de Nepal
www.marca.com/2015/05/09/futbol/equipos/...drid/1431185681.html
CR7 donere 7 millioner euro til ofrene fra jordskælvet i Nepal.
Pr. stunt (forbedre hans negative public image) eller ej, så er det stadig godt gået, selvom det er småpenge for ham.
Grande, CR7!
PS: Kunne ikke rigtig finde andre fora der er ikke-fodbold relateret udover Sjov og spas tråden. Men da det her ikke er spor morsomt eller spas, så poster jeg det her. Undskylder på forhånd, administratorer! :)