Sæsonen 2014/2015
- Gæst
-
JJ-86 skrev:
AvatarEyes skrev: Kunne Ronaldo i nogen som helst situation finde på at lade eks. Bale eller Benzema tage et straffespark hvis de havde en dårlig periode og manglede selvtillid?
Jeg tvivler, især når Messi puster ham i nakken i jagten på den gyldne støvle. Ronaldo er konkurrence menneske og vil gøre alt for at score og selvfølgelig også vinde for holdet. Men kan være at Ronaldo bliver mere gavmild med alderen ;)
Det virker til at være det modsatte der sker, som SR4 skriver så gjorde han det for nogle år siden men ikke længere.
SR4 skrev:
AvatarEyes skrev: Kunne Ronaldo i nogen som helst situation finde på at lade eks. Bale eller Benzema tage et straffespark hvis de havde en dårlig periode og manglede selvtillid?
Han gjorde det en gang for Ramos og en gang for Alonso for nogle år siden. Og delte generelt sine straffespark med Kaka.
Men ja det sker næppe igen og det håber jeg heller ikke på! Så kan Ronaldo vinde topscorerpriserne, mens Messi kan vinde årets ven i Barca.
Gider ikke en Ronaldo vs Messi debat. Det handler om hvorvidt man spiller for sig selv eller for sit hold, det er derfor jeg synes spørgsmålet er interessant. Hvis topscorerpriser betyder mere for Ronaldo end at få Benzema og Bale op i omdrejninger så ved vi jo hvor han står, og som du selv siger så har han ikke lavet den omtalte gestus i årevis. Til gengæld har han været "ked af det" osv. Faktum er bare at hans ego er vokset uhindret siden han forlod ManU og Fergusons indflydelse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hold op hvor du griber efter sæbebobler lige nu.
Det ville da være idiotisk af Ronaldo at give bolden videre ved et straffeskud. Ronaldo er med længer verdens bedste straffesparksskytte, og det er derfor for holdets bedste, hvis det er ham selv som sparker. Det er dog en helt anden sag i Barcelona. For selvom Messi er det klare førstevalg til deciplinen så er han langt fra den bedste.
Jeg er her stadig XOXO
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: @AvatarEyes
Hold op hvor du griber efter sæbebobler lige nu.
Det ville da være idiotisk af Ronaldo at give bolden videre ved et straffeskud. Ronaldo er med længer verdens bedste straffesparksskytte, og det er derfor for holdets bedste, hvis det er ham selv som sparker. Det er dog en helt anden sag i Barcelona. For selvom Messi er det klare førstevalg til deciplinen så er han langt fra den bedste.
Hvis vi fører 4-0 er det jo underordnet.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jeg er her stadig XOXO
- Storken
- Gæst
-
Man kan på den anden side sige, at Ronaldo forbliver glad, når han tager straffesparkene. Er det ikke vigtigere, end at Bale kommer op i omdrejninger?
Real Madrid skal dog være påpasselig med ikke at please Ronaldos ego for meget. Det nytter simpelthen ikke noget, at Arbeloa udtaler, at han forstår Ronaldos frustrationer, da førnævnte tog målet for næsen af sidstenævnte. Ronaldo var jo i kamp med Messi om Pichichi trofæet, så det var jo bare et udtryk for ambitioner. Denne slags udtalelser får Ronaldo til at tro, at han er større end klubben, da man begynder at fokusere på personlighed hæder.
Jeg tror det ville være sundt for holdet, hvis Bale eksempelvis overtog frisparkene. Man bliver nødt til at minde Ronaldo om, at holdets bedste trumfer Ronaldos bedste.
- Gæst
-
Til gengæld scores der på omkring 85% af straffespark så det er vel et gamble der er værd at tage?
Men hold nu op med at prøve at snige jer udenom. Det er et tankeeksperiment for at give en anden indfaldsvinkel, netop til jer typer der laver alt mulig mentalgymnastik for at bortforklare Ronaldos selviske aktioner i åbent spil hvor de nemt kan tolkes forskelligt.
Forestil jer at vi fører 8-0, Ronaldo har scoret hattrick, men Benzema har ikke scoret et eneste af dem og har generelt spillet med lav selvtillid i et par uger. Kunne Ronaldo finde på at give ham bolden ved et straffespark? Mener i at svaret er Ja så har i et forklaringsproblem i kraft af at han i praksis aldrig gør det.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Gæst
-
Storken skrev: @AvatarEyes
Man kan på den anden side sige, at Ronaldo forbliver glad, når han tager straffesparkene. Er det ikke vigtigere, end at Bale kommer op i omdrejninger?
Real Madrid skal dog være påpasselig med ikke at please Ronaldos ego for meget. Det nytter simpelthen ikke noget, at Arbeloa udtaler, at han forstår Ronaldos frustrationer, da førnævnte tog målet for næsen af sidstenævnte. Ronaldo var jo i kamp med Messi om Pichichi trofæet, så det var jo bare et udtryk for ambitioner. Denne slags udtalelser får Ronaldo til at tro, at han er større end klubben, da man begynder at fokusere på personlighed hæder.
Jeg tror det ville være sundt for holdet, hvis Bale eksempelvis overtog frisparkene. Man bliver nødt til at minde Ronaldo om, at holdets bedste trumfer Ronaldos bedste.
Du svarer jo lidt selv på det spørgsmål du stiller i starten ;)
JJ-86 skrev:
Jeg tvivler, især når Messi puster ham i nakken i jagten på den gyldne støvle. Ronaldo er konkurrence menneske og vil gøre alt for at score og selvfølgelig også vinde for holdet. Men kan være at Ronaldo bliver mere gavmild med alderen ;)
Det virker til at være det modsatte der sker, som SR4 skriver så gjorde han det for nogle år siden men ikke længere.
SR4 skrev:
Han gjorde det en gang for Ramos og en gang for Alonso for nogle år siden. Og delte generelt sine straffespark med Kaka.
Men ja det sker næppe igen og det håber jeg heller ikke på! Så kan Ronaldo vinde topscorerpriserne, mens Messi kan vinde årets ven i Barca.
Gider ikke en Ronaldo vs Messi debat. Det handler om hvorvidt man spiller for sig selv eller for sit hold, det er derfor jeg synes spørgsmålet er interessant. Hvis topscorerpriser betyder mere for Ronaldo end at få Benzema og Bale op i omdrejninger så ved vi jo hvor han står, og som du selv siger så har han ikke lavet den omtalte gestus i årevis. Til gengæld har han været "ked af det" osv. Faktum er bare at hans ego er vokset uhindret siden han forlod ManU og Fergusons indflydelse.
Mente det nu ikke som en kritik af Messi. Mente bare at jeg som fan mere går op i at en Real spiller løber med de individuelle priser end at fans ud fra skulle tænke.. "Ej hvor er han gavmild at give straffesparket væk, der kunne sikre ham sin 4. gyldne støvle.
Det er helt klart stort af Messi, men det er bare ikke noget jeg som fan selv ønsker. Så må Ronaldo være gavmild på andre måder, for på banen skal han gøre sit job.. ikke lege pædagog for Benzema og Bale.
Og i det helet taget den med at give straffespark væk som selvtillidsbooster? Hvordan er det lige at det skulle hjælpe på selvtillidet. Som nogen nævner, så det faktisk bare en risiko for at spilleren brænder og selvtillidet daler endnu mere, HVIS man overhoved skulle gå ud fra princippet.
Hvor sandsynligt er det at sæsonen annuleres helt? Og hvor vil der så ske med finalen?
Og kunne det tænkes den først blev genoprettet først i juni?
Og hvad er det LFP ikke bryder sig om ang TV-aftalen? Den ligelige fordeling? Det er da kun et plus for ligaen og kun et minus for Real og Barca (set økonomisk på den korte bane)?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Derudover ved vi jo alle sammen godt at Messi kun gav Neymar straffesparket fordi Messi 'stjal' Neymars mål ved at sætte foden ind foran brasilianeren til 5-0 (Var det vidst?) og fordi det var Neymar selv der havde scoret hvis han ikke blev fældet og trak straffesparket. I netop den situation havde Ronaldo formentlig også givet straffet videre til manden, der blev fældet. Skal vi komme videre?
Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad der evt. ville ske, hvis resten af ligaen blev gemt væk pga strejke. Jeg fik dette svar af Madridista.dk på Facebook efter jeg havde spurgt om ligaen ville ende uden vinder, hvis strejken skulle træde i kraft:
"Nej, ifølge reglerne, så dømmes de hold som taber, som ikke møder op til kampene. Og det gør ingen af dem jo, eftersom der er strejke. Så Real Sociedad kan passende tage points fra Barcelona denne weekend og så ordner vi selv Valencia ;)"
Så hvis strejken går igennem efter denne runde, så vinder vi ligaen... Suk...
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)