Sæsonen 2014/2015

8 år 10 måneder siden #1369 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Sæsonen 2014/2015

M_linding skrev: Det er fredag, så lad os lige nyde James' goalshow:)

video.realmadrid.com/StaticFiles/Media/9...541-a7a745c12fb0.mp4


Disney sjov go home ;)

Hold op hvor han bare et vildt spark, ham James. Held? Pffffft... :)

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1370 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015
@Dios

Jeg tror nærmere det er dig, der ikke vil forstå mig.
"Modsat dig så vægter jeg smukt spil ligeså højt som titler". Du vægter smukt spil højere end titler. Hvis du kun kan få den ene, så vil du hellere have det smukke spil fremfor titlerne. Det er hér, vi differencierer. For jeg vil helst have titlerne, hvis jeg skulle vælge.

Jeg tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen. Personligt vægter jeg at vinde. Og at vinde for enhver pris. Det er derfor jeg følger Real Madrid. At man så samtidig har nogle spillere, som kan gøre kampene yderst seværdige med gode finter og smukke mål, det er bare en bonus!

Vi er enige omkring Ronaldo. Selv om jeg dog helst vil have ham, der scorer mange mål og vinder kampene for os. Ronaldo i 2009-2010 vandt jo ikke noget for os. Det gjorde hans 17 mål i CL sæsonen sidste år dog. Den Ronaldo vil jeg langt hellere have.

Jeg tror bare, at du må affinde dig med at Bale er meget lig Ronaldo på rigtig mange punkter. Selv om Ronaldo laver nogle glimrende assists, så er de ca. lige dårlige til at gå med i spillet. Men jeg forsøger lige for sidste gsng, for du overser det hele debatten startede med: Det er absurd at lade Bale være syndebuk for alt. Det har nogle brugere end tendens til herinde. Jeg håber, at vi snart kan kigge på truppen som helhed fremfor at blive ved med at hænge os i, at "Ronaldo er sur, når han ikke scorer", "Bale kan kun løbe hurtigt, han har ingen teknik", "Buhuu, det er synd for Isco at han ikke starter inde". Min primære bekymring er ikke de her ting. Det er mere bekymringen om, at vi i 5 måneder ikke har spillet op til vanlig standard. At det udefra set kan virke som om, at truppen ikke er i harmoni, at vi har en bænk, der virker fuldstændig inkompetent, og som Ancelotti ikke tør bruge.

Her burde vi bruge vores energi, fremfor at svine enkelte spillere til hele tiden. Blot min mening :-)

Så lad os bare lukke den her, jeg tænker ikke vi når til enighed. But there's a first for everything ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1371 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev: @Dios

Jeg tror nærmere det er dig, der ikke vil forstå mig.
"Modsat dig så vægter jeg smukt spil ligeså højt som titler". Du vægter smukt spil højere end titler. Hvis du kun kan få den ene, så vil du hellere have det smukke spil fremfor titlerne. Det er hér, vi differencierer. For jeg vil helst have titlerne, hvis jeg skulle vælge.

Jeg tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen. Personligt vægter jeg at vinde. Og at vinde for enhver pris. Det er derfor jeg følger Real Madrid. At man så samtidig har nogle spillere, som kan gøre kampene yderst seværdige med gode finter og smukke mål, det er bare en bonus!

Vi er enige omkring Ronaldo. Selv om jeg dog helst vil have ham, der scorer mange mål og vinder kampene for os. Ronaldo i 2009-2010 vandt jo ikke noget for os. Det gjorde hans 17 mål i CL sæsonen sidste år dog. Den Ronaldo vil jeg langt hellere have.

Jeg tror bare, at du må affinde dig med at Bale er meget lig Ronaldo på rigtig mange punkter. Selv om Ronaldo laver nogle glimrende assists, så er de ca. lige dårlige til at gå med i spillet. Men jeg forsøger lige for sidste gsng, for du overser det hele debatten startede med: Det er absurd at lade Bale være syndebuk for alt. Det har nogle brugere end tendens til herinde. Jeg håber, at vi snart kan kigge på truppen som helhed fremfor at blive ved med at hænge os i, at "Ronaldo er sur, når han ikke scorer", "Bale kan kun løbe hurtigt, han har ingen teknik", "Buhuu, det er synd for Isco at han ikke starter inde". Min primære bekymring er ikke de her ting. Det er mere bekymringen om, at vi i 5 måneder ikke har spillet op til vanlig standard. At det udefra set kan virke som om, at truppen ikke er i harmoni, at vi har en bænk, der virker fuldstændig inkompetent, og som Ancelotti ikke tør bruge.

Her burde vi bruge vores energi, fremfor at svine enkelte spillere til hele tiden. Blot min mening :-)

Så lad os bare lukke den her, jeg tænker ikke vi når til enighed. But there's a first for everything ;-)


Beklager, jeg bliver ved med at blande mig, men det her er altså bare priceless: "Jeg tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen. Personligt vægter jeg at vinde. Og at vinde for enhver pris." Du tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen, hvorefter du remser et, om noget, Mourinho-mantra op.

I øvrigt finder jeg det en smule pudsigt, det man er kommet omkring i denne debat, taget i betragtning, at du for et par måneder siden forsvarede hvorfor Ronaldo, af dig, skulle have lave karakter på trods af, at han lavede mål på samlebånd. Argumentet var noget i stil med: mål er langt fra alt. Mål... Altså slutproduktet?

Du bekymrer dig bl.a. om, at truppen ikke lader til at harmonerer. Du er inde på, at Ronaldo og Bale ligner hinanden for meget. De to punkter hænger unægteligt sammen. Bale og Ronaldo i samme trup er altså et problem, det kan man vel godt mene, uden at det nødvendigvis betyder, at man behandler waliseren som en af verdenskrigens jøder? Der er flere forskelle på de to, ja, én af dem er, at den ene er verdens bedste fodboldspiller, mens den anden ikke er det. Jeg kan sige det på mange måder, men for nu vælger jeg blot én: Bale er i Real Madrid totalt fejlcastet.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Kroos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1372 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

FranciscoISCO skrev:

Pelle skrev: @Dios

Jeg tror nærmere det er dig, der ikke vil forstå mig.
"Modsat dig så vægter jeg smukt spil ligeså højt som titler". Du vægter smukt spil højere end titler. Hvis du kun kan få den ene, så vil du hellere have det smukke spil fremfor titlerne. Det er hér, vi differencierer. For jeg vil helst have titlerne, hvis jeg skulle vælge.

Jeg tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen. Personligt vægter jeg at vinde. Og at vinde for enhver pris. Det er derfor jeg følger Real Madrid. At man så samtidig har nogle spillere, som kan gøre kampene yderst seværdige med gode finter og smukke mål, det er bare en bonus!

Vi er enige omkring Ronaldo. Selv om jeg dog helst vil have ham, der scorer mange mål og vinder kampene for os. Ronaldo i 2009-2010 vandt jo ikke noget for os. Det gjorde hans 17 mål i CL sæsonen sidste år dog. Den Ronaldo vil jeg langt hellere have.

Jeg tror bare, at du må affinde dig med at Bale er meget lig Ronaldo på rigtig mange punkter. Selv om Ronaldo laver nogle glimrende assists, så er de ca. lige dårlige til at gå med i spillet. Men jeg forsøger lige for sidste gsng, for du overser det hele debatten startede med: Det er absurd at lade Bale være syndebuk for alt. Det har nogle brugere end tendens til herinde. Jeg håber, at vi snart kan kigge på truppen som helhed fremfor at blive ved med at hænge os i, at "Ronaldo er sur, når han ikke scorer", "Bale kan kun løbe hurtigt, han har ingen teknik", "Buhuu, det er synd for Isco at han ikke starter inde". Min primære bekymring er ikke de her ting. Det er mere bekymringen om, at vi i 5 måneder ikke har spillet op til vanlig standard. At det udefra set kan virke som om, at truppen ikke er i harmoni, at vi har en bænk, der virker fuldstændig inkompetent, og som Ancelotti ikke tør bruge.

Her burde vi bruge vores energi, fremfor at svine enkelte spillere til hele tiden. Blot min mening :-)

Så lad os bare lukke den her, jeg tænker ikke vi når til enighed. But there's a first for everything ;-)


Beklager, jeg bliver ved med at blande mig, men det her er altså bare priceless: "Jeg tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen. Personligt vægter jeg at vinde. Og at vinde for enhver pris." Du tror ikke, at det har noget at gøre med at vægte Mourinho-stilen, hvorefter du remser et, om noget, Mourinho-mantra op.

I øvrigt finder jeg det en smule pudsigt, det man er kommet omkring i denne debat, taget i betragtning, at du for et par måneder siden forsvarede hvorfor Ronaldo, af dig, skulle have lave karakter på trods af, at han lavede mål på samlebånd. Argumentet var noget i stil med: mål er langt fra alt. Mål... Altså slutproduktet?

Du bekymrer dig bl.a. om, at truppen ikke lader til at harmonerer. Du er inde på, at Ronaldo og Bale ligner hinanden for meget. De to punkter hænger unægteligt sammen. Bale og Ronaldo i samme trup er altså et problem, det kan man vel godt mene, uden at det nødvendigvis betyder, at man behandler waliseren som en af verdenskrigens jøder? Der er flere forskelle på de to, ja, én af dem er, at den ene er verdens bedste fodboldspiller, mens den anden ikke er det. Jeg kan sige det på mange måder, men for nu vælger jeg blot én: Bale er i Real Madrid totalt fejlcastet.


Til det første, du skriver kan jeg kun sige: WHAT?! Så fordi man vægter sejre over flot fodboldspil, så er man automatisk tilhænger af Mourinho-stilen. Det er da det dummeste, jeg har hørt. Jeg er ikke Mourinho-fan og bliver det aldrig. Jeg mener sagtens, at man kan vægte vindermentalitet højt uden, at det nødvendigvis skal kobles sammen med ham.

For et par måneder siden scorede Ronaldo ikke mål på samlebånd. Jeg gav ham dårlige karakterer efter årsskiftet, netop fordi han stoppede med det. Præcis på samme måde, som jeg har givet Bale dårlige karakterer for ikke at gøre det. Det er fantastisk, at du forsøger at få mig til at virke dobbeltmoralsk - det er bare fuldstændig faktuelt forkert :-)
Selvfølgelig er mål ikke alt, det vil det vel aldrig være for nogen af os? Men mål er immervæk det mest essentielle i fodbold.


Hvordan du mener, jeg "behandler" Bale står naturligvis for din egen regning. Jeg vil langt hellere tage ham i forsvar, end at gå med resten af medløberne herinde, hver gang det trækker op til en dårlig stemning omkring Bale. Det er for nemt og for useriøst. Hvilket leder mig hen på din sætning om, at Bale er total fejlcastet. Det er stadig for tidligt at spå noget som helst omkring. For nogen som helst af os. Måske er han, måske ikke. Måske er han væk i næste sæson, og så er alle glade. Men lur mig om ikke vi skal lede efter hovedårsagen til vores miserable 2015 et helt, helt andet sted.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #1373 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2014/2015
Hvis man SKAL vælge mellem flot spil eller titler hvad vælger man så? Hvis man kun kan vinde ligaen med Isco men ikke Champions league, vil man så erstatte Isco med Bale?
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Johnson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1374 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
@Pelle.

Hmm...hvor ser du helst præcist jeg skriver jeg ville vælge flot spil fremfor titler? Er det ikke ligesom at spise havregryn uden sukker. Det kan sagtens lade sig gøre, men det bliver aldrig rigtig lækkert!
Jeg kan ikke vælge imellem de 2 ting, da de hører sammen, og det er et krav for mig, at man ikke bare vinder 1 titel á la Capello eller Mourinho style.

Igen, så misser du fuldstændig pointen med Ronaldo. Jan han scorede 17 mål i Chl, og det var helt crazy. Nu vil jeg på ingen måde mene, at det udelukkende var Ronaldo som vandt Chl trofæet for os. Han hjalp os godt på vej, men Ramos er den helt store helt hvis du spørger mig. Generelt kan jeg ikke lide denne her snak, for uden Ronaldo var vi måske aldrig nået så langt, men uden Ramos, så havde vi nok aldrig vundet. Hvis vi ikke skal kritisere individuelt, så skal vi vel heller ikke rose individuelt?
Champions League trofæet var en holdpræstation! :)

Nu ved jeg godt hvad det hele handlede om til at starte med, og det var nu også mit indlæg som startede denne her debat, da du og Daniel fuldstændig gik i selvsving :D
Nu var det jo et spørgsmål jeg som svarede på, men så fik jeg jo at vide, at jeg aldrig havde set Tottenham spille og jeg ved ikke hvad hehe :)

Bale og andre vil altid få kritik fra undertegnede, hvis de underpræstere som Bale gør det nu. Det hjælper en dårlig bænk altså ikke på. Vi kan stadig debattere alt andet, men hvis Bale igen spiller så rædselsfuldt som han hidtil har gjort, så får han et solidt 1-tal og bliver kritiseret. Præcis ligesom jeg ville gøre det med alle andre spillere.

Men et hurtigt spørgsmål. Har du ændret holdning til Bale igen? Ser du ham stadig solgt til sommer, eller? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1375 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015
@Dios

Du har flere gange tilkendegivet, at du hellere ville have flot spil fremfor titler, den del kan du forhåbentlig godt indrømme? ;-)

Du ville hellere have en 2009-2010 Ronaldo. Som ikke vandt noget for os. Jeg mener, at de 17 mål i CL sidste år var kraftigt medvirkende til, at vi vandt. Det var ikke kønt, men han scorede mange kasser. Selvfølgelig var det en holdpræstation, det er jo ikke det, vi diskuterer!

Jg nævnte dig og Tottenham, fordi du tog fuldstændig fejl om den måde Bale spillede på i Tottenham. Det står jeg ved.
Og selvfølgelig skal Bale have 1 - og 2-taller, når han fortsat underpræsterer. Det får han også af mig. Men når han spiller godt, så må man også godt bekræfte det og rose ham. Det har mange svært ved. Fordi man har set sig sure på ham.

For nogle måneder siden så jeg Bale solgt. Men med den nedtur holdet og dermed Ronaldo er kommet ind i, så håber jeg inderligt, han bliver. Som jeg har skrevet 1000 gange før: Vi har set det bedste af Ronaldo. Han skal nok komme op fra det hul, han er i i øjeblikket. Men han kommer ikke til at score de der 40-50 mål pr. Sæson for os igen. Derfor ser jeg Ronaldo solgt i 2016 sæsonen (medmindre vi får transferforbuddet naturligvis) og Bale til at overtage hans plads. Ronaldo er 30 år gammel, så det er udelukkende baseret på alder og nedadgående formkurve :-)

EDIT: Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at svare mere, da debatten kører rundt i ring. Men nu var du jo så venlig, at stille et direkte spørgsmål :-) Så for ikke at trætte resten af forum mere, synes jeg vi skal stoppe den her. Ellers må du gerne skrive en PM. Tak for en god og saglig debat :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • AvatarEyes
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #1376 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Sæsonen 2014/2015
Følger spændt hvem der får det sidste ord.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1377 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2014/2015
Måske følger I dem på diverse medier, måske ikke. Derfor synes jeg lige, at jeg vil smide et link til et fremragende podcast, der møder den spanske fodboldtilhænger i øjenhøjde. Der er fin humor bag mikrofonerne, pakket ind i en masse nørderi. Der gode analyser, specielt fra de respektive eksperter gutterne hver gang har med sig på enten telefon eller via interviews.

Der er del afsnit efterhånden, men de er - næsten - allesammen et lyt hver:


Det skal I sgu ikke snydes for :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Roesen7, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1378 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

Daniel skrev: Måske følger I dem på diverse medier, måske ikke. Derfor synes jeg lige, at jeg vil smide et link til et fremragende podcast, der møder den spanske fodboldtilhænger i øjenhøjde. Der er fin humor bag mikrofonerne, pakket ind i en masse nørderi. Der gode analyser, specielt fra de respektive eksperter gutterne hver gang har med sig på enten telefon eller via interviews.

Der er del afsnit efterhånden, men de er - næsten - allesammen et lyt hver:


Det skal I sgu ikke snydes for :-)


Den gode Luna kommer med nogle pointer, som jeg er glad for:)

Jeg "fornemmer" at der er en del uenighed om, hvor stærk Real Madrids trup egentlig er. Dette skyldes i høj grad, at folk ser meget forskelligt på Jesé og Illarra.

Lune kalder Jesé for en kongespiller - andre herinde virker nærmest til at have opgivet ham. Og ift. Illarra påpeger Luna hvor stærk han var i Sociedad, og hvordan han styrede kampene med en enorm udstråling. Hun mener ikke, at Illarra har fået tilstrækkelig med hjælp i Real Madrid, og det gælder sikkert både på det personlige og det sportslige plan.

Lad mig lige slå det fast, at Luna og jeg er enige: Real Madrid har Europas stærkeste trup IOO.

Det handler rigtig meget om Ancelotti, som jeg jo ellers også er stor fan af. Hvis han vil have Jesé i truppen, så er han nødt til at hjælpe ham - han skal have kampe! Han har ikke en kinamands chance for, at ramme sit topniveau, når han sjældent spiller og aldrig spiller sin favoritposition. Og det samme kan man sige om Illarra...

Jeg ved godt at folk elsker at svine Real Madrid-spillere til, og aller helst Elendigmendig. Men hvor mange kampe har han egentlig fået, hvor han har kunne spille samme position og rolle som i Sociedad? Jeg tænker mindre end 10, måske endda mindre end 5.

Min pointe er sådan set bare, at det ikke har været nogen idé med at hente Illarra, Chicharito, James, Isco og Bale til klubben. Og i hele dette forvirrende puslespil, hvor Ancelotti har skulle genopfinde Real Madrid, er det nogle spillere som er endt som store tabere - simpelthen fordi deres rolle på holdet er "forsvundet". Det er både synd for spillerne, men også for Real Madrid. For det gør at man starter fra nulpunktet, når en bærende spiller som Modric bliver skadet, da man ikke har et kampklart alternativ parat.... Og nu er Sergio Ramos så vores nye midtbanegeneral i en flad 4-4-2; who would have thought;)

Det må desværre blive et farvel til Khedira, Illarra (og Jesé?) til sommer. Så håber jeg bare at vi holder fast i denne 4-4-2/4-4-3, og køber spillere der passer ind, så Ancelotti kan bruge dem og hjælpe dem på vej.

Må jeg lige tilføje, at det samme er ved at ske med Lucas Silva. Det er faktisk præcis det samme, og han har altså også meget meget mere at byde på, end hvad vi nogensinde får at se i Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, JimmyBroe, Rasmus75, FranciscoISCO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1379 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg er ikke helt enig med dig her, M_Linding.

Modsat Jesé og Lucas Silva, så har Illarra fået mange minutter, mange optrædener. Lad os ikke glemme, at han jo ikke er ny i Real-regi længere.
Illarra har bare ikke grebet chancen, når han har fået den. Alt går for langsomt. Han virker usikker. Tager ikke chancer. Manden viser absolut ingen autoritet what so ever. Manden har bevist, at der er langt fra en stjernerolle hos La Real til det virkelige Real. Han skal væk til sommer, og så skal vi have en markant forstærkning på den midtbane.

Hvis denne sæson har bevist noget som helst, så er det, at Real Madrid SKAL have verdensklasse-spillere siddende på bænken. Med skader, karantæner, m.v. kommer rotationer til at foregå. Og med en verdensklasse-midtbane kan vi rotere rigtigt - som et storhold af vores format bør og skal.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #1380 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev: Jeg er ikke helt enig med dig her, M_Linding.

Modsat Jesé og Lucas Silva, så har Illarra fået mange minutter, mange optrædener. Lad os ikke glemme, at han jo ikke er ny i Real-regi længere.
Illarra har bare ikke grebet chancen, når han har fået den. Alt går for langsomt. Han virker usikker. Tager ikke chancer. Manden viser absolut ingen autoritet what so ever. Manden har bevist, at der er langt fra en stjernerolle hos La Real til det virkelige Real. Han skal væk til sommer, og så skal vi have en markant forstærkning på den midtbane.

Hvis denne sæson har bevist noget som helst, så er det, at Real Madrid SKAL have verdensklasse-spillere siddende på bænken. Med skader, karantæner, m.v. kommer rotationer til at foregå. Og med en verdensklasse-midtbane kan vi rotere rigtigt - som et storhold af vores format bør og skal.


Jeg er ikke helt sikker på at vi "rammer hinanden" her;)

Illarra har fået mange minutter. Men hvorfor har vi aldrig set den spiller, som vi så for La Real?

Nej vi ved det ikke, og forklaringerne er sikkert mange. Luna peger på, at han ikke har fået nok hjælp. Jeg kan pege på, at han aldrig er blevet ført ind i en rolle, som lignede den han havde i Sociedad, og i stedet er blevet smidt ind som 8'er, lidt hist og her.

Det er muligt at Illarra bare ikke er god nok. Men hvor stor en procentdel af hans potentiale har Ancelotti fået ud af ham? Er det virkelig kun Illarra der er elendig, eller kan Real Madrid lære noget, som man kan tage med sig i næste transfervindue?

Jeg efterlyser egentlig bare, at man har en klar plan med de spillere der kommer til klubben. Ancelotti kan næppe blive ved med, at skulle ændre holdets formation, så de nye spillere kan passe sådan nogenlunde ind.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, JimmyBroe, Jaken, FranciscoISCO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce