Sæsonen 2014/2015
Ronaldo, Isco, Bale, Kroos, James, Illarra og Silva er alle spillere, som spillede andre positioner/roller i deres gamle klub, end den de skulle lære da de kom til Real Madrid.
Jeg kan huske Ronaldo, på hans første pressemøde, skulle forklare at han ikke var bekymret over at skulle spille 9'er (som han aldrig havde spillet i United). Det fortæller lidt om, at man måske heller ikke havde en heeelt klar idé om, hvad der egentlig skulle ske med portugiseren i Madrid;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som jeg har forstået hans rolle i Real Madrid, så var det på den defensive midtbane, hvor han var udset til at være den nye Alonso. Her synes jeg, at han har fået rigeligt med chancer. Men hvad er så rigeligt? Det er jo en smagssag. Jeg erindrer dog, at have set flere kampe med ham - både hvor han startede inde eller er kommet ind senere (ikke Jesé-style i det 92. Minut).
Men når jeg ser på Illarra, ser jeg en spiller, der var udset til at spille med den autoritet, som Alonso gjorde. Og som Illarra åbenbart gjorde i Sociedad? Manden, der skulle kunne veksle mellem de lange og kort afleveringer, de afleveringer, der skulle kunne bryde et mandskab fuldstændig op og splitte et forsvar. Jeg mindes ikke 5 af den slags afleveringer i den tid, Illarra har været i klubben. Det er muligt, at det kun er mig, men jeg har absolut ingen tiltro tilbage til manden, da jeg synes han har fået chancen - blot uden at gribe den.
Mht. Real Madrids politik, når der købes nye spillere. Ved du, hvad der foregår i klubben, når en ny spiller ankommer? Hvordan modtagelsen er, hvordan han bliver indlemmet i holdet, i træningen, i kulturen? Jeg gør ikke. Og jeg tvivler på, at der er nogen, der kan sige, hvor meget hjælp spillerne får.
En ting er vi dog fuldstændig enig i. Hvis man ikke allerede har det, så er det fantastisk vigtigt, at der er en klar plan for de spillere, der ankommer til klubben. Især omkring hvilken rolle, de skal have. Jeg vælger at være naiv og tro på det bedste i ledelsen omkring Real Madrid: Man HAR haft en sådan plan - Illarra har bare ikke kunne indfri den.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Jeg skal med det samme erkende, at jeg ikke kendte synderligt meget til ham, før han kom til klubben. Jeg havde ikke lagt mærke til ham i Real Sociedad, så hans rolle dengang kan jeg ikke udtale mig om.
Som jeg har forstået hans rolle i Real Madrid, så var det på den defensive midtbane, hvor han var udset til at være den nye Alonso. Her synes jeg, at han har fået rigeligt med chancer. Men hvad er så rigeligt? Det er jo en smagssag. Jeg erindrer dog, at have set flere kampe med ham - både hvor han startede inde eller er kommet ind senere (ikke Jesé-style i det 92. Minut).
Men når jeg ser på Illarra, ser jeg en spiller, der var udset til at spille med den autoritet, som Alonso gjorde. Og som Illarra åbenbart gjorde i Sociedad? Manden, der skulle kunne veksle mellem de lange og kort afleveringer, de afleveringer, der skulle kunne bryde et mandskab fuldstændig op og splitte et forsvar. Jeg mindes ikke 5 af den slags afleveringer i den tid, Illarra har været i klubben. Det er muligt, at det kun er mig, men jeg har absolut ingen tiltro tilbage til manden, da jeg synes han har fået chancen - blot uden at gribe den.
Mht. Real Madrids politik, når der købes nye spillere. Ved du, hvad der foregår i klubben, når en ny spiller ankommer? Hvordan modtagelsen er, hvordan han bliver indlemmet i holdet, i træningen, i kulturen? Jeg gør ikke. Og jeg tvivler på, at der er nogen, der kan sige, hvor meget hjælp spillerne får.
En ting er vi dog fuldstændig enig i. Hvis man ikke allerede har det, så er det fantastisk vigtigt, at der er en klar plan for de spillere, der ankommer til klubben. Især omkring hvilken rolle, de skal have. Jeg vælger at være naiv og tro på det bedste i ledelsen omkring Real Madrid: Man HAR haft en sådan plan - Illarra har bare ikke kunne indfri den.
Så fik vi jo svar på mit "hvorfor?" Det var en lettelse;-)
.......................
Nu brugte jeg lige Luna Christofis observationer som et afsæt til en diskussion om et emne, som vi - ganske rigtigt - eller ikke aner særlig meget om. Når man snakker om hvor dårlige Jesé og Illarra er, synes jeg bare at man drager en lidt for direkte konklusion om, at det kun er op til dem at præstere. Som om at intet kunne være gjort anerledes fra trænernes side...
Det virker bare lidt underligt for mig, at Modric' skade nærmest kan koste et mesterskab, når han spiller en position hvor vi faktisk har alternativer på bænken. Illarra var en La Liga-profil, og Ancelotti vil hellere spille med Ramos på midtbanen (Ramos har i øvrigt gjort det fint, som jeg ser det). Som vi vist godt ved, så er selvtillid alt for en spiller, og den har Illarra aldrig fundet frem i Real Madrid.
Jeg har bare en mistanke om, at bredde-problemerne ikke løses ved at sælge Illarra (han skal dog videre nu). Hvem ved, måske bliver Verratti den nye Sahin? Hvorfor ikke?:-)
Pelle skrev: Men Verratti er jo kilometer foran Illarra i samtlige af fodboldens facetter? Det mener jeg hvert fald.
Jeg tror stadig ikke helt at vi rammer hinanden - jeg stopper bare;)
Som sædvanlig er jeg selvfølgelig helt enig med M_linding :)
Netop prædikatet Illarra er den nye Alonso gjorde jo han fejlede, da langt størstedelen ikke kendte til ham, men troede vi ville få en ny Alonso bare bedre defensivt. Lad os være ærlige og sige, at Alonso nok hører til i topeliten af de aller bedste i den dybdeliggende playmaker rolle, og faktisk er der kun Pirlo som rammer samme niveau.
Illarra har aldrig været omskolet fra en offensiv midt til en defensiv playmaker, som både Alonso og Pirlo er det. Bale ville jo også floppe, hvis man konstant skulle sammenligne ham med Ronaldo, selvom man siger de 2 spillere ligner hinanden. Der er en verdens til forskel på de 2.
Du nævner Verratti, og ja han er dog langt bedre end Illarra, men ikke defensivt, hvor Verratti stadig ikke er stærk nok IMO. Han er sjovt nok også omskolet fra en 10'er rolle af, og deraf kommer hans fantastiske kreative evner frem i banen.
Nu kan jeg godt lide spillende spillere, også selvom de er defensive. Jeg synes nu bare, at defensive spillere først og fremmest skal være solide i defensiven, selvom min yndlings Marcelo aldrig har været det hehe :D
Jeg så en del til Illarra i Sociedad, hvor han var rigtig god, men faktisk var han bedst under u-21 EM i 2013 mener jeg, hvor jeg synes han var fantastisk, og vitterligt var for et køb der. Der styrede han simpelthen Spaniens midtbane til perfektion, og havde også mange rigtig gode offensive kvaliteter at byde ind med.
Illarra er for kedelig til Real Madrid, da samtlige spillere skal byde ind med verdensklasse aktioner offensivt. En spiller som Busquets ville heller ikke have en jordisk chance i Real Madrid, hvis man ikke allerede kendte til ham. Der sker intet offensivt, men en hjernedød god balancespiller, som får maskineriet til at fungere, og det samme gør sig gældende med Illarra før han ramte Real Madrid.
Illarra ser meget usikker ud i Real Madrid, men han er også godt klar over, at hvis han spiller bolden til siden eller baglæns én gang til, så falder hammeren, og der bliver buhet af ham. Hans rolle/type har aldrig været, at lægge en bold tværs gennem banen som splitter forsvaret, men derimod dække op for selv samme bold når den kommer retur.
Egentlig kunne jeg godt tænke mig at se Makelele i aktion for vores nuværende hold, for godt nok var en verdens absolut bedste 6'er, men han lavede aldrig en aflevering på mere end 10 meter, og oftest var den tilbage i banen.
Jeg forstår godt hvis man hellere vil have noget andet end Illarra, men at sige han fik en fair chance passer simpelthen ikke. Hans prisskilt alene var nok til at buhe af ham efter 20 min.. Ej heller passer det, at sige han fik chancen hvor han er bedst.
Sorry for den lange smøre, men håber du overlever :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg overlever din smøre - er jo vant til det ;-)
Jeg tror ikke, at vi er så langt fra hinanden ang. Illarra. Og jeg forstår hvad i siger - der er mange gode pointer.
Dybest set tror jeg det kommer an på, hvad man lægger i begrebet "har fået chancen". Som jeg skrev: Hvornår har man fået chancen? Det er nok den definition, jeg er lidt uenig i. Som jeg læser vores formationer i de kampe, Illarra har spillet, så har han fået chancen på 6'er positionen. Men måske jeg læser det forkert så :-)
Pelle skrev: @Dios
Jeg overlever din smøre - er jo vant til det ;-)
Jeg tror ikke, at vi er så langt fra hinanden ang. Illarra. Og jeg forstår hvad i siger - der er mange gode pointer.
Dybest set tror jeg det kommer an på, hvad man lægger i begrebet "har fået chancen". Som jeg skrev: Hvornår har man fået chancen? Det er nok den definition, jeg er lidt uenig i. Som jeg læser vores formationer i de kampe, Illarra har spillet, så har han fået chancen på 6'er positionen. Men måske jeg læser det forkert så :-)
Så kan man spørge sig selv, hvor mange pauser Kroos har fået? Det er den rolle Illarra er bedst i. Kroos er dog ligesom Alonso langt bedre i det opbyggende spil, men defensivt halter det altså. Det har man også kunne se i perioden Modric har været ude. Kroos er faldet i niveau, og vores defensiv har set dårlig ud i hele perioden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
The Spanish Football Federation (RFEF) showed a firm hand towards the Government and Professional Football League on Wednesday by calling an indefinite strike in all domestic competitions from 16 May. If the threat is carried out, the final two weekends of fixtures in the league and the Copa del Rey final will be postponed.
The RFEF are quietly hoping that the government will back down and redress the recently-established royal decree which will centralize audiovisual broadcasting rights before passing the act through parliament, although there was no mention that a reconciliation can be worked out appeared in the official statement the Federation released on Wednesday evening.
Strike action was called by the Spanish Footballers’ Association (AFE) who will receive just 0.5% of the share of revenues under the new broadcasting rights act. The AFE have been backed by the RFEF, the coaches in the top two divisions, the referees’ committee and all of the territorial federations.
Mere her . LFP har svaret igen ved at anlægge sag ved de kompetente myndigheder og domstole samt indkaldt til ektraordinær generalforsamling på mandag. Messi og Xabi Alonso er blandt de spillere der allerede har udtalt deres støtte til strejken og det forventes at AFE, spillerforeningen, melder sig på banen i morgen . Iker og Pique sidder begge i AFEs bestyrelse. Good times.
- Gæst
- JJ-86
- Gæst
AvatarEyes skrev: Kunne Ronaldo i nogen som helst situation finde på at lade eks. Bale eller Benzema tage et straffespark hvis de havde en dårlig periode og manglede selvtillid?
Jeg tvivler, især når Messi puster ham i nakken i jagten på den gyldne støvle. Ronaldo er konkurrence menneske og vil gøre alt for at score og selvfølgelig også vinde for holdet. Men kan være at Ronaldo bliver mere gavmild med alderen ;)
AvatarEyes skrev: Kunne Ronaldo i nogen som helst situation finde på at lade eks. Bale eller Benzema tage et straffespark hvis de havde en dårlig periode og manglede selvtillid?
Han gjorde det en gang for Ramos og en gang for Alonso for nogle år siden. Og delte generelt sine straffespark med Kaka.
Men ja det sker næppe igen og det håber jeg heller ikke på! Så kan Ronaldo vinde topscorerpriserne, mens Messi kan vinde årets ven i Barca.