Sæsonen 2014/2015

12 år 2 uger siden #217 af Kaká8
Besvaret af Kaká8 på emne Sæsonen 2014/2015

SR4 skrev: Der står dette på Madridista's facebookside

“Barça offered me 5 millions more than Madrid, but I don’t play for money, but for the love to the white jersey.”

Kilde somebody?

Madridista.dk er ikke de eneste der har citeret. Andre sider på Facebook har også, men de skriver heller ikke kilde.

HALA MADRID Y NADA MAS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 uger siden #218 af baggins
Besvaret af baggins på emne Sæsonen 2014/2015
De to vigtigste ting efter vi har købt James, er at vi beholder Isco og Varane. Isco er et lige så stort talent som James, han havde dog lidt problemer sidste sæson, ved at blive rykket ned til en mere defensiv position. Varane behøves jeg ikke forklare hvorfor vi skal holde på ham. Og det er ufatteligt at klubben ikke har sikret sig en ny kontrakt, med en meget høj frikøbsklausul, med ham.
Købet af James må betyde en af to ting. James er tiltænkt rollen som falsk 9'er, hvor en spiller som Raul de Tomas bliver rykket op, så vi også har en anden angriber i truppen. Ellers må købet betyde at Ancelotti (hvis han har haft noget at sige omkring transferen), er klar til at spille 4-2-3-1.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 2 uger siden #219 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Frygter det her:

Hcm: Modric, Alonso
Vcm: Kroos, Illarramendi
Om: James, Isco
Hw: Bale, Jese
Vw: Ronaldo
Ang: Benzema, Ny

Casillas

Carvajal Varane Ramos Marcelo

Modric Kroos

Bale James Ronaldo

Benzema

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved Real Madrid.

12 år 2 uger siden #220 af mat_hattrick
Besvaret af mat_hattrick på emne Sæsonen 2014/2015

Kaká8 skrev:

SR4 skrev: Der står dette på Madridista's facebookside

“Barça offered me 5 millions more than Madrid, but I don’t play for money, but for the love to the white jersey.”

Kilde somebody?

Madridista.dk er ikke de eneste der har citeret. Andre sider på Facebook har også, men de skriver heller ikke kilde.

Det nærmeste jeg kan komme på en kilde:

www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/rodrigue...jer-fra-real-madrid/

De refererer så til AS som deres kilde.

12 år 2 uger siden #221 af baggins
Besvaret af baggins på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid skrev: Frygter det her:

Casillas

Modric Kroos

Bale James Ronaldo

Benzema

jeg tror faktisk at Khedira forlænger, jeg tror han var i tvivl om han ville væk eller ej. men den eneste klub, som havde brug for flere midtbanespillere (Arsenal), vil ikke betale hans løn. Det vil betyde at Illarra bliver sorteper efter dette transfervindue og man skal nok overveje at leje ham ud, for ellers kommer han til at spille ligeså meget som Casemiro sidste sæson.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #222 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid skrev: Frygter det her:

Casillas

Modric Kroos

Bale James Ronaldo

Benzema

Den opstilling kommer til at køre mange dårlige hold over, så ingen grund til bekymring. Ancelotti viste sidste år, at han forstår hvornår holdet skal omstilles til at spille mere defensivt, så vi kommer ikke til at se Real Madrid stille op med så mange offensive spillere i de store kampe.

12 år 2 uger siden #223 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
Det er måske også værd at bemærke, hvad James har udtalt i dag.

Han siger at han ikke regner med at starte inde, men vil træne hårdt og forbedre sig. For mig kunne det godt lyde som om, at man allerede har indstillet ham på, at man tager det roligt i forhold til integrationen.

12 år 2 uger siden #224 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015

M_linding skrev: Det er måske også værd at bemærke, hvad James har udtalt i dag.

Han siger at han ikke regner med at starte inde, men vil træne hårdt og forbedre sig. For mig kunne det godt lyde som om, at man allerede har indstillet ham på, at man tager det roligt i forhold til integrationen.

Det tror jeg de fleste glemmer lidt. Som jeg ligeledes tidligere skrev herinde til en anden bruger:

1) Han er et supplement til de tre forreste pladser. Hvad enten det er som angriber, falsk 9'er eller med udgangspunkt på kanten. Han kommer ikke til klubben som førstevalg og glider direkte i startopstillingen. Glem det. Han er ny, kommer ind bagerst i køen og skal vise sit værd. Om end han selvfølgelig kæmper på lige fod med alle de andre, så skal han stadig slå dem der er der af holdet. Det er så op til ham selv, om det skal hedde BBC eller JBC.

2) Det er James' første år i klubben. Jeg forventer, at han skal tilpasse sig og det kan tage lidt tid. Nuvel, det kan også være, at han bare brager igennem og tager alle med storm, men den tid, den glæde. Som udgangspunkt, så er han ny på holdet og selv for 80 mio. € er jeg villig til, at give ham et læreår, hvor han lige skal vænne sig til og tilpasse sig Real Madrid. Han skal være ydmyg, suge til sig og bidrage når han får chancen.

Det vil stadig overraske mig meget, hvis Ancelotti skifter system fra 4-3-3 (4-2-1-3 / 4-1-2-1-2) til 4-2-3-1. Det kan jeg ikke forestille mig. Hvis Khedira bliver solgt, uden der kommer en erstatning ind - vel at mærke i form af en ny central midtbanespiller - så kan vi begynde, at snakke om et muligt systemskifte. Ellers ser jeg det ikke ske, så længe truppen råder over seks spillere - to mand til hver position - til en tremandsmidtbane.

For mig peger alt på, at Ancelotti (fortsat) ser Isco som sin Seedorf og vil bruge ham på tremandsmidtbanen og ikke blandt de forreste tre (eller som 10'er i en 4-2-3-1), mens James er tiltænkt en rolle blandt de tre forreste (i en 4-3-3) eller som falsk 9'er (i en 4-1-2-1-2). Selv om James må være en typisk 10'er, så ser jeg i øvrigt flere kvaliteter i ham, der gør at han kan spille alle tre positioner oppe foran i en 4-3-3, her tænker jeg iær hans speed, bevægelighed, evner i en-mod-en-situationer og så er han mere målsøgende og direkte end Isco. På den front er han lidt mere alsidig end Isco, hvor Isco har nogle andre kvaliteter og stadig minder mig lidt mere om Iniesta.

Umiddelbart er der ikke noget, der indikerer et systemskifte som jeg ser det. Situationen med Isco (i sidste sæson) vidner ligeledes om, at Ancelotti ikke går over til 4-2-3-1. Jeg kan heller ikke forestille mig, at Ancelotti vil ofre balancen på holdet. Jeg ser det nærmere blive mere centralt, som jeg tidligere har skrevet. Mere hen imod hans klassiske pyramide. Det tog lidt tid i sidste sæson, før han havde lagt sig fast på stilen. Jeg forventer, at han fastholder den og det er spillerne der også til.
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 2 uger siden #225 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
El_juan

Her er du også inde på noget, som jeg har tænkt lidt over...

Flere brugere har skrevet noget i retning af: "James er en typisk 10'er" eller "Nu er Ancelotti nødt til at ændre sit system, så vi spiller med en klassisk 10'er". Og det undrer mig noget....

For ud fra det jeg har set, så er James bestemt ikke en typisk 10'er. Hans fart, driblinger og målinstinkt gør ham til alt andet end en typisk 10'er, og disse kvaliteter kommer vel ligefrem bedre til sin ret, hvis han spiller een af de tre forreste pladser.

James geniale mål imod Japan viser egentlig meget godt, hvorfor han ikke "bare" er en 10'er.

Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

12 år 2 uger siden #226 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg kan godt se hvorfor han betegnes som en 10'er. Den moderne 10'er er dog efterhånden også en uddød race. Riquelme holder den lige nøjagtigt i live ;-)

Jeg synes stadig Sid Lowe og Michael Cox ' bidrag er interessante (især sidstnævntes), om end jeg ikke er helt enig med dem. Jeg ser lidt anderledes på det og forstår stadig ikke ikke helt, hvorfor de (og flere andre) nærmest insisterer på, at det (James' ankomst) må betyde et skifte til 4-2-3-1, om end jeg godt kan se og følge argumenterne.

Michael Cox kommer i øvrigt bl.a. også ind på James' "defensive" arbejde og kommer i den sammenhæng med et par fine pointer.

12 år 2 uger siden #227 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2014/2015
Med købet af James er vi faktisk i besiddelse af en midtbanetrup, der kan dække både vores defensive 4-4-2, den sædvanlige 4-1-2-3 samt en evt. 4-2-3-1 med 2 mand pr. plads. Ovenikøbet indregnende en evt. afhændning af enten Khedira eller Di Maria, der evt. kunne finansiere en Benzema reserve med større kvaliteter end Morata. Det giver sidste sæsons bedste nyerhvervelse Carlo Ancelotti optimale muligheder for evt. at vinde La Liga og CL i samme sæson. Ser derfor James som en rigtig fin tilføjelse.

12 år 2 uger siden #228 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015
Samnenligningen med James og Di Maria er ligesom sammenligningen mellem Bale og Ozil. De spiller ikke samme position for helvede!

Hvis man virkelig mener, at Di Maria skulle bruges som kant denne sæson, så er jeg lykkelig over han ikke er i klubben til næste sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum