Sæsonen 2014/2015
DarioGomez skrev: Jeg bliver mere og mere rolig omkring Illarra.
Han er ikke nogen fysisk gigant som Pogba eller med samme vildskab fremad banen som førnævnte, men han viser en udpræget ro i sine aktioner.
Illustreret igen i går, hvor vi efter indskiftningen af ham FULDSTÆNDIG tager kontrol over kampen, da vi får skabt balancen på midten af banen og Villarreal slet ikke kan stille noget op. Vi har set det i et par kampe i træk nu. Illarra er jo ikke nogen dårlig spiller, det har hans tid i La Real vist os, men vi ved også, at det tager minimum 12 måneder at falde til i Madrid. Se blot på fx Modric.
Illarra skal levere i år - jeg tror på, at han, i øvrigt sammen med Isco, kommer til stråle i løbet af året.
Ikke nok med det, så er han virkelig begyndt og imponere mig med hans afleveringer. Han behøver ikke for min skyld og slå guldbolden, men det er dejligt og se at han rent faktisk godt kan fordele spillet nede fra. Han bliver en vigtig brik for os :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Men så fedt at både Morten Bruun og senest også Michael Schäfer tydeligvis ikke gider høre på hans pis.
PS: Det gør vi seere hellere ikke ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Illarra besidder evnen til at slå de helt lange afleveringer, men jeg tror Kroos og Modric, og dels Ramos, har til opgave at ligge disse, fremfor knægten?
Sidste sæson synes jeg Illarra ofte virkede sløvende for spillet, hvilket selvfølgelig til tider er nødvendigt. Men ligesom vi ser Modrics fantastiske evne til at kontrollere tempoet, synes jeg også Illarra har lagt på sit spil her.
Kald mig sær - men jeg mener jo ikke man skal kimse af en aflevering til siden fra en CDM :P
- Don J
- Gæst
-
Ham her bliver lidt ligesom Carrick... bare en 40-60% bedre ;-)
* uddybet:
Illarra har, fortsættes den påbegyndende udvikling, potentialet til at nå Busquets' niveau defensivt samt Carricks niveau som pasningsspiller (da han var bedst) :-)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg synes nogle gange er snakken går over på assist så snart en offensiv spiller ikke præsterer nok men stadig kan lægge afleveringer der er flotte eller heldige. Jeg nævner ingen argentinere eller franskmænd !
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Kassow-Rossing skrev: Er det kun mig eller er snakken om assist gået helt bananas de sidste tre år? Jeg synes det er kørt af sporet. Ja assists betyder noget i en fodboldkamp men hvem der har næstsidste og tredjesidste berøring på bolden kunne næsten ikke rage mig mindre.
Jeg synes nogle gange er snakken går over på assist så snart en offensiv spiller ikke præsterer nok men stadig kan lægge afleveringer der er flotte eller heldige. Jeg nævner ingen argentinere eller franskmænd !
I et land som Spanien, hvor 10er-rollen er mindst lige så betydningsfuld som 9er-rollen, vil der være stor fokus på manden med næstsidste fod på bolden og har man en mand, som forstår at udfylde den rolle, er han jo også omtrent så vigtig som den målscorende angriber.
Rollerne udviskes dog lidt i for eksempel Real Madrid, hvor den nuværende 7er mere er en 9er, mens den tiltænkte 9er oftere er en 10er eller en 8er. Og så er der 10eren, som aldrig bliver en 10er, men som sagtens kan være en god 8er, når den tiltænkte 9er da holder sig fra den plads og i stedet agerer 10er.....
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Kassow-Rossing skrev: Er det kun mig eller er snakken om assist gået helt bananas de sidste tre år? Jeg synes det er kørt af sporet. Ja assists betyder noget i en fodboldkamp men hvem der har næstsidste og tredjesidste berøring på bolden kunne næsten ikke rage mig mindre.
Hmmm, bom bom :)
Nogle gange kan den 3. sidste fod på bolden være vigtigere end den 2. sidste, men på den måde kan den 2. sidste vel også være vigtigere end den sidste? Eksempelvis var Benz' teknik og overblik, hvis du spørger mig, mindst ligeså afgørende for 0-2 målet i weekenden, som Ronaldos sidste fod på angrebet var det. Hvorimod 0-1 målet i højere grad var Modric' fortjeneste end oplæggerens.
De spillere som ender med at have lavet flest assist, er som regel de spillere meget af spillet går igennem, og disse spillere høre naturligvis blandt de absolut vigtigste på holdet.
Altid Real Madrid.
Siempre Madrid skrev:
I et land som Spanien, hvor 10er-rollen er mindst lige så betydningsfuld som 9er-rollen, vil der være stor fokus på manden med næstsidste fod på bolden og har man en mand, som forstår at udfylde den rolle, er han jo også omtrent så vigtig som den målscorende angriber.
Rollerne udviskes dog lidt i for eksempel Real Madrid, hvor den nuværende 7er mere er en 9er, mens den tiltænkte 9er oftere er en 10er eller en 8er. Og så er der 10eren, som aldrig bliver en 10er, men som sagtens kan være en god 8er, når den tiltænkte 9er da holder sig fra den plads og i stedet agerer 10er.....
Er jeg den eneste som kan se store ligheder imellem vores kære ven Siempre, og vores mindre gode ven Lars Løkke ? Hahah :D
Jeg forstod udmærket hvor du ville hen, og er helt enig, men hold op det gav mig et stort smil på læben :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Er jeg den eneste som kan se store ligheder imellem vores kære ven Siempre, og vores mindre gode ven Lars Løkke ? Hahah :D
Jeg forstod udmærket hvor du ville hen, og er helt enig, men hold op det gav mig et stort smil på læben :)
Det er sgu go´ humor på en mandag aften.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg synes en sjælden gang imellem at assisten er lige så svær og betydningsfuld som afslutningen men oftest er den vigtigste spiller og den dygtigste spiller topangriberen (Ronaldo Lima, CR7, Messi osv.). Jeg forstår logikken i at i de fleste mål er der både en målskytte og en assist, men jeg synes ikke det gør dem lige vigtige og svære. Samtidig bør de heller ikke tælle det samme, når der skal opgøres hvilken spiller, der begår sig bedst. Özil blev hurtigt et tab, vi ikke kunne mærke. Vi har desuden scoret flere mål uden di Maria end med eksempelvis. Indrømmer det er en ret lille stikprøve, men det er hvad vi har at arbejde med i denne sæson indtil videre. Er jeg helt væk?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Det er sgu go´ humor på en mandag aften.
Selv har jeg haft en kedelig mandag, men den sluttede fantastisk - tak for det Siempre, på trods af at du gav mig en større hovedpine end min matematik lære fra folkeskolen nogensinde formåede det! :)
@Kassow
Jeg synes bestemt ikke du er helt galt på den, det var også derfor jeg skrev bom bom :) Det kunne godt blive en interessant debat. Et hold med flere forskellige assistmagere samt målscorer lyder harmonisk og det er da også det vi ser på vores lige nu, hvad især assist angår. Angrebsmæssigt har vores hold da også været utrolig dynamisk hvor Benzema har ageret falsk 9er, Bale ægte 9er og... ej det orker jeg simpelthen ikke... :)
Altid Real Madrid.
Kassow-Rossing skrev: Vi har desuden scoret flere mål uden di Maria end med eksempelvis. Indrømmer det er en ret lille stikprøve, men det er hvad vi har at arbejde med i denne sæson indtil videre. Er jeg helt væk?
Nu er det jo ikke bare sådan, at vi havde Dí María og derefter fjernede ham fra ligningen. Fra sidste sæsons optakt til nu har vi fået:
Bale, James, Kroos, (Isco), (Illarra), (Carvajal)
Samtidig har vi mistet:
Özil, (Higuain), Alonso
At lægge forskellen af mål overpå Dí María er godt nok forfejlet, eftersom tre spillere i startopstillingen er skiftet med tre helt nye.
FranciscoISCO skrev: Angrebsmæssigt har vores hold da også været utrolig dynamisk hvor Benzema har ageret falsk 9er, Bale ægte 9er og... ej det orker jeg simpelthen ikke... :)
Man kan vel diskutere om Bale har ageret ret meget andet end tilskuer med nogle af de præstationer, som han har leveret.