Sæsonen 2014/2015

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #673 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Er der ikke nogen af de mere erfarne herinde der kan fortælle admins på siden at der er en fejl i opslaget omkring konkurrencen runde 8? Jeg aner ikke hvordan man starter en tråd til en nyhed, trådene plejer at være startede når jeg kommer ind og vil skrive i dem :b
Der er blevet skrevet villarreal i stedet for ludogorets razgrad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 10 måneder siden #674 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Sæsonen 2014/2015

BBB skrev:

Kassow-Rossing skrev: Vi har desuden scoret flere mål uden di Maria end med eksempelvis. Indrømmer det er en ret lille stikprøve, men det er hvad vi har at arbejde med i denne sæson indtil videre. Er jeg helt væk?

Nu er det jo ikke bare sådan, at vi havde Dí María og derefter fjernede ham fra ligningen. Fra sidste sæsons optakt til nu har vi fået:
Bale, James, Kroos, (Isco), (Illarra), (Carvajal)

Samtidig har vi mistet:
Özil, (Higuain), Alonso

At lægge forskellen af mål overpå Dí María er godt nok forfejlet, eftersom tre spillere i startopstillingen er skiftet med tre helt nye.

FranciscoISCO skrev: Angrebsmæssigt har vores hold da også været utrolig dynamisk hvor Benzema har ageret falsk 9er, Bale ægte 9er og... ej det orker jeg simpelthen ikke... :)

Man kan vel diskutere om Bale har ageret ret meget andet end tilskuer med nogle af de præstationer, som han har leveret.

Nu har jeg nok sammenlagt været på Bernabeu lige så mange gange som Bale har været med denne sæson, dog har det aldrig lykkes mig at lave 5 mål og 3 assist ;)

Jeg tror Kassow brugte Maria som eksempel - ligesom han også brugte Özil - på den her spilmager med særligt mange assist i støvlerne. Denne type har (/benytter) vi ikke umiddelbart på holdet lige nu, i hvert fald er der ikke nogle der sådan lige springer i øjnene statistisk, men på trods af det er det gået fint (ret mig endelig hvis jeg tager fejl Kassow).

Det er dog stadig tidligt på sæsonen og lad os nu se om der ikke er én som statistisk viser sig at være særligt dygtig til at sætte den næst-sidste fod på bolden (hvilket meget nemt netop kunne vise sig at blive en af de nyindkøbte).

Altid Real Madrid.

11 år 10 måneder siden #675 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015
Mit indlæg var ikke så velskrevet, men du fangede netop dét, som jeg tænkte på.

Sidste år solgte vi Mesut Özil. En spiller som var kendt for at være dygtig til at assiste Ronaldo.
I år solgte vi di Maria. En spiller som var kendt for at være dygtig til at assiste Ronaldo.

Spørgsmålet er om det ikke var Ronaldo, som gjorde dem dygtige til at assiste? Pludselig er Benzema netop vores assist mand, og holdet scorer flere mål end nogensinde før (set over meget få kampe i sæsonen..... men stadig)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Fedtegreven
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #676 af Fedtegreven
Besvaret af Fedtegreven på emne Sæsonen 2014/2015
Det er stadig kun de små klubber vi har mødt. Jeg ser frem til at Real Madrid også kan lave mange assist mod Barcelona og Atletico, de hold vi ikke har slået i ligaen i snart 2 år.

11 år 10 måneder siden #677 af Kassow-Rossing
Om vi slår dem i ligaen eller i CHL og Copa del Rey er vel ét fedt. For træner, spiller og fans burde det være det samme, fordi holdene går ind til kampene med 100 % intention om at vinde.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, FranciscoISCO

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #678 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 2014/2015
@Kassow

Så du vægter Copa del Rey lige så højt som Chl og ligaen? Aaaaaaaaarh, vel? Det miniput-trofæ kan ikke retfærdiggøre en tabt liga og/eller Chl i min verden..

11 år 10 måneder siden #679 af Kassow-Rossing
Når snakken 100 % kun er på holdets styrke og ikke på turneringens vigtighed, så ja: Ja man kan godt bruge kampe i miniput turneringen til at vurdere vores indbyrdes styrke mod Barcelona og Atlético Madrid, fordi holdene giver sig 100 % for at vinde kampene. Ligesom de ville gøre i ligaen. Ligesom de ville gøre i CHL.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Chamartin, FranciscoISCO

• Ananassen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #680 af Ananassen
Besvaret af Ananassen på emne Sæsonen 2014/2015

Don J skrev: Asier Illarramendi bliver dette årtis bedste defensive balancespiller - glem sigøjneren fra Barcelona!

Ham her bliver lidt ligesom Carrick... bare en 40-60% bedre ;-)

* uddybet:
Illarra har, fortsættes den påbegyndende udvikling, potentialet til at nå Busquets' niveau defensivt samt Carricks niveau som pasningsspiller (da han var bedst) :-)

Illarra bliver vigtig for RM i fremtiden, no doubt. Men han er stadig langt væk fra Busquets niveau, pt. er han verdens bedste på den position i mine øjne.

Udover det render der altså også en vis Sergi Samper rundt på Barcas b-hold, som kommer til at blive kæmpe stor! Han fik debut imod Apoel, og var nok en af Barcas vigtigste spillere i den kamp. Stas fra hans debut imod APOEL: 118 touches, 102 passes, 93% accuracy, 7/8 long balls completed, 4 interceptions, 3/3 effective clearances, 5 tackles, 3 Aerial Duels Won, 1 Key Pass og 2 Attempted Through Balls.

Del Bosque kommer ihvertfald ikke til at mangle defensive midtbanespillere i fremtiden :)
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved Ananassen.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #681 af Don J
Besvaret af Don J på emne Sæsonen 2014/2015
Enig. Men der er så også, alt andet lige, større udviklingspotentiale i Illarramendi.

Jeg anerkender fuldt ud Busquets niveau, på trods af at han er en nar.
Jeg ser dog en større "playmaker" i Illarra kontra Busquets.

• Bobonation
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #682 af Bobonation
Besvaret af Bobonation på emne Sæsonen 2014/2015
Nu må det være på tide at lette hjertet en smule.

Jeg læser dagligt de forskellige tråde igennem, hvor flere indlæg er (meget) bedre end andre. Dét som de fleste dog handler om er tilfredsheden - eller mangel på samme - af især 2 spillere, nemlig Bale og Benzema.

Spørgsmålene som vi, madridistas, må spørge os selv om er ganske enkelt - Hvad forventer jeg/vi af henholdsvis Bale og Benzema?
Flere og flere giver udtryk for at Bale er usynlig i kampene og fortjener derfor en tur på bænken.
Jeg må tilkendegive, at jeg er enig i det første.
Der har været flere kampe i denne sæson, hvor han er faldet ud og nærmest har ageret tilskuer til spillet på banen. Men fortjener han en tur på bænken af den grund? Det kommer an på, hvad man forventer af ham i en kamp.
Jeg forventer, og det tror jeg de fleste er enige om, at han kreerer chancer, laver assists og scorer mål. Og det må man sige at han gør.
I hans hidtil 8 kampe har Gareth Bale været involveret i 7 mål (5 mål - 2 assists). Det er altså utrolig flot for en spiller, som har været ekstrem passiv i størstedelen af af hans tid på banen i denne sæson. Jeg gnider mig hænderne til han rammer topformen, for kun guderne ved, hvad det kan føre til.
Samtidig må vi formode, at hans blotte tilstedeværelse tiltrækker en masse opmærksomhed fra modstanderne, hvilket kan give plads til Ronaldo, Benzema eller løb fra midten.
Så kort og godt - Jeg er enig i, at Bale ikke har ramt sin topform spillemæssigt, men manden leverer sine mål og assists. og derfor synes jeg ikke, at han skal på bænken. Medmindre han er træt :)

Benzema - Er om nogen en spiller, der virkelig kan dele vandene.
For nogle er han en spiller, der brænder for mange chancer og som ikke fortjener en plads i Real Madrids startellever.
For andre er han en spiller, der er den perfekte angriber og makker for Ronaldo og Bale.
Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg bandede noget så grusomt over ham i liga kampen imod Atletico og det irriterer mig da, at manden ikke kan sparke de simpleste eller de afgørende bolde ind - men jeg forventer ikke Benzema skal levere 20+ mål i hver sæson. Hvis man gør det, så kan jeg godt forstå man er/bliver frustreret over franskmanden.
Men jeg synes, at han er lige præcis den 9'er som vores elskede klub har brug for. Vi har ikke brug for en angriber, der udelukkende kan score mål. Vi har brug for en angriber, som ikke er bleg for at sætte sine holdkammerater (læs i særdeleshed Ronaldo) i scene.
For Ronaldo ville ikke score så mange mål, hvis Benzema var denne type forward, som sparker på alt og helst vil ramme de her 20/30 mål pr. sæson.
I sidste sæson fandt Benzema Ronaldo 86 gange, hvor 13 af dem udmøntede sig i assists - i ligaen. I Champions League fandt franskmanden vores portugisiske topscorer 49 gange, hvilket resulterede i 4 assists.
Og det er lige præcis dén rolle. som Benzema har og skal have og det er lige præcis derfor, at hverken Falcao, Suarez eller en 3. topangriber blev hentet til klubben i sommers.
Benzemas uselviskhed og blik for medspillere blev perfekt eksemplificeret i onsdagens kamp mod Ludogorets, hvor han, via en stikning fra Marcelo, havde mulighed for at sparke på kassen, men istedet vælger at finde Kroos, som.desværre. endnu ikke har fået hentet sin sparketeknik fra Maracana.

Så for at runde af og opsummere, så er jeg tilfreds med begge spilleres præstationer hidtil fordi de gør, hvad jeg forventer af dem.
Til slut vil jeg bare lige sige, at jeg synes at:
- James har gjort det mere end hæderligt
- Kroos får for meget ros
- Varane er vores bedste midtstopper
- Og glem nu Di Maria, ligesom flere af Jer tilsyneladende har glemt, hvordan I ville have ham smidt på porten efter flere skuffende kampe sidste efterår og især efter hans "hånd-til-skridt "VarDetEnGestikuleringTilOsFans" episode i forbindelse med hans udskiftning mod Celta. Han er en medgangspiller på niveau med Özil.

11 år 10 måneder siden #683 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2014/2015
Det nemmere sagt end gjort at glemme Di Maria.... Han er altså helt fantastisk mod Everton.... De direkte pasninger igennem forsvaret mangler vi i den grad i vores nuværende spil :/

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

11 år 10 måneder siden #684 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg synes egentlig, vi spiller en omgang god fodbold, desværre mangler den sidste aktion/berøring, når vi angriber. 6-7 offside? det er jo næsten grotesk...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum