Sæsonen 2014/2015
asp3200 skrev: Hehe M_Linding ;)
Kan godt se det i siger med kollektivet, meen det skal da også siges at Liverpool jo er skræmmende dårlige p.t. Frygter det værste på lørdag med kun kroos og modric som de lidt defensive.
Det er bare det samme vrøvl hele tiden: "Ja vi var gode, men vi mødte jo også et lorte-hold".
Ciutat de València er en svær udebane, og det er Anfield også. Liverpool virkede tændte fra kampens start, men kunne alligevel ha tabt 4/5/6-0. Det er altså stærkt!
Tag du bare ja-hatten på; Du vil jo inderst inde gerne;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
Don J skrev: Det er ingen grund til den her evige sang med "Ja, det holder nu, men bare vent til, vi møder Barcelona og Bayern".
Er det en tilfældighed, at holdets bedste defensive præstationer blev begået mod netop Barcelona og Bayern i forrige sæson? - Det tror jeg ikke.
Det er jo her, at kampscenariet er så afgørende. Kroos og Modric kommer til at ligge og skærme dybt på midten, mens Isco og James forsvarer disciplineret bredt i den vanlige 4-4-2, når vi forsvarer.
- Der er balance.
Den største udfordring ift. vores defensiv i den kamp bliver forsvarskædens styrke - Ramos/Varane og Pepe skal være dygtige til at time deres opstød og lukke rummene mellem forsvar og midtbane.
Jeg er egentlig mere bekymret specifikt for balancen på holdet, når vi møder hold som Atletico Madrid og Chelsea.
Din hukommelse fejler sgu ikke noget, bortset fra det faktum, at vi tabte 2 ud af tre opgør mod Barcelona sidste sæson og de samtidig scorede i alle tre opgør og at de sammenlagt scorede 7 mod vores 6.
Men ellers har du ret.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Don J skrev: Det er ingen grund til den her evige sang med "Ja, det holder nu, men bare vent til, vi møder Barcelona og Bayern".
Er det en tilfældighed, at holdets bedste defensive præstationer blev begået mod netop Barcelona og Bayern i forrige sæson? - Det tror jeg ikke.
Det er jo her, at kampscenariet er så afgørende. Kroos og Modric kommer til at ligge og skærme dybt på midten, mens Isco og James forsvarer disciplineret bredt i den vanlige 4-4-2, når vi forsvarer.
- Der er balance.
Den største udfordring ift. vores defensiv i den kamp bliver forsvarskædens styrke - Ramos/Varane og Pepe skal være dygtige til at time deres opstød og lukke rummene mellem forsvar og midtbane.
Jeg er egentlig mere bekymret specifikt for balancen på holdet, når vi møder hold som Atletico Madrid og Chelsea.
Hvis jeg kunne give dig et dobbelt tak, så havde jeg gjort det! Kort, præcis og nøjagtig analyse af virkeligheden.
Altid Real Madrid.
- Don J
- Gæst
-
Tak skal du ha'.
Men du er nødt til at se mere nuanceret på det.
Når jeg snakker om de bedste defensive præstationer, tænker jeg selvfølgelig på cup-finalen samt CHL-kampene mod Bayern - den troede jeg lidt, lå i kortene..
I kampen for et år siden på Camp Nou havde vi ikke fundet rytmen helt efter Ancelottis tiltræden. 3-4 kampen tidligere på året skyldtes flere ting udover en horrible dommerpræstation.
Real Madrid havde vundet den kamp 11 mod 11. På trods af det blev kampen for åben, og balancen for skrøbelig.
Ancelottis største bedrift i de afgørende kampe mod Barcelona og Bayern var, at han fandt formlen for, at Madrid kunne forsvare klogt, dybt kombineret med en vekslende agressivitet (perfekt udført i 4-0 ydmygelsen af Pep Guardiola).
Hmm.. Khedira eller Illaramendi starter inde?
Kroos - Khedira/Illarra - Modric
Nej tak - Isco inde, ja tak.
Steen skrev: Ancelotti “I'd like to pull a surprise, altho last year [Ramos] did not go so well. But before it did go well, my head is full of ideas."
Hmm.. Khedira eller Illaramendi starter inde?
Kroos - Khedira/Illarra - Modric
Nej tak - Isco inde, ja tak.
Jeg tror og håber på at Illarra starter inde. Indtil videre har han gjort det til ug på sin rette plads. Desværre tror jeg at det vil sende Isco på bænken, som ellers var guld værd i sidste sæson. Som vi også så i midtugens kamp, så kunne vi godt bruge hans defensive arbejdsiver sammen med hans offensive kvaliteter.
Jeg tror at følgende opstilling bliver en realitet imorgen.
_______________Bezema______________
____Ronaldo_______________james_____
__________Kroos_____Modric__________
_______________Illarra________________
Marcelo______________________Cavarjal
__________Ramos____Pepe___________
______________Casillas_______________
Hvor James så får til opgave at støtte defensiven i højre side, mens Kroos og Illarra støtter i venstre samt midten. Modric også i midten. Vi skal spille fuldstændig som vi gjorde i finalen mod Barca. Vores defensive organisation skal stå stærkt. Hvis de offensivspillere som skal med ned og kæmpe røven ud af bukserne spiller disciplineret i det defensive og vores forsvar består, så vinder vi.
Jeg er her stadig XOXO
- Brylle
- Gæst
-
Jeg ser helst, at Khedira indtager den dybe rolle, hvis vi insisterer på at lægge en spiller ned bag Modric og Kroos. Ellers tror jeg sagtens det kan fungere med to tætte kæder, hvor Kroos og Modric ligger centralt og med Isco og James på siderne. Min eneste anke til dette er, at midtbanen let kan komme til at knække over i presset.
Jeg glæder mig til i morgen. Jeg har for en gangs skyld en rigtig god mavefornemmelse :)
Brylle skrev: Jeg ville godt nok begræde en startplads til Illarra. Mere nervøs boldspiller skal man lede længe efter. Jeg husker stadig, hvordan han satte gang i spændingsniveauet mod Dortmund med en kæmpe fejl, hvor han ellers havde masser af tid. Ligeledes ser jeg ham sjældent smadre igennem, når der skal tackles, og så kommer han hurtigt til at tabe en masse dueller.
Jeg ser helst, at Khedira indtager den dybe rolle, hvis vi insisterer på at lægge en spiller ned bag Modric og Kroos. Ellers tror jeg sagtens det kan fungere med to tætte kæder, hvor Kroos og Modric ligger centralt og med Isco og James på siderne. Min eneste anke til dette er, at midtbanen let kan komme til at knække over i presset.
Jeg glæder mig til i morgen. Jeg har for en gangs skyld en rigtig god mavefornemmelse :)
Mm mmh jeg hører hvad du siger... Den kamp mod Dortmund var en rigtig lorte kamp for Illarra, for at sige det mildt spillede han hæsligt.... På en helt uvant position. At han lavede en kæmpe brøler har selvfølgelig intet med det at gøre, men den slags sker for alle spillere. Siden Illarra er begyndt at spille sín plads har han vist sig som en spiller på niveau med resten af holdet. Og som den defensive balancespiller, kan han blive guld værd senere idag. Khedira er god og Illarra fysisk overlegen. Jeg mener dog ikke at det er den type, boks til boks spiller, som Khedira ofte har ageret som, som vi har brug for. Nej, vi skal have en der holder den defensive linje hele tiden. Og som spiller de sikre afleveringer frem, til siden eller bagud. Så vi holder fast i bolden, og har mulighed for at skabe spillet. Illarra har samtidig vist flere gange i denne sæson at han evner at bryde modstanderens spil så snart de er på vores banehalvdel.
Jeg vil slet ikke være nervøs for Illarra. Men vi må se hvilken overraskelse Ancelotti hiver op af hatten.
Jeg er her stadig XOXO
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev: Vi skal spille fuldstændig som vi gjorde i finalen mod Barca. Vores defensive organisation skal stå stærkt. Hvis de offensivspillere som skal med ned og kæmpe røven ud af bukserne spiller disciplineret i det defensive og vores forsvar består, så vinder vi.
Netop!
Lige præcis en flot kollektiv indsats hvor ingen var for fine til at trække i arbejdstøjet, gav os finalesejren mod Barca i sidste sæson. I den kamp havde vi stor succes med en tæt midtbanekæde, bestående af fire mand, som stod dybt når der skulle forsvares og hvor samtlige ligeledes besad så store kvaliteter i det offensive, at vi var i stand til at straffe Barca igen og igen med vores hurtige angrebsspil (med de hvide briller på den bedste Clasico jeg længe kan huske, vi kunne jo havde scoret 3/4 mål mere). Vores angrebsspil var dejligt direkte men det var faktisk også mere end det, vi havde nemlig så kombinationsstære spillere på banen at vi så flere sekvenser i kampen hvor boldomgangen ligefrem var tålmodig. Dynamikken på holdet var generelt fantastisk.
Jeg tror egentlig ikke vi behøver en Illarra i morgen, på samme måde som det viste sig at vi heller ikke behøvede en decideret 6'er sidst. Nej, lad os gentage succesen med en midtbane hvor Isco får genvalg og som med Kroos i stedet for Alonso og James i stedet for Di Maria, kommer til at være meget lig sidst mod Barca. Det var også den midtbane vi så mod Liverpool og den vidste lige netop noget af den samme dynamik som i Copa-finalen. På trods af at det ikke ligefrem så sådan ud på papiret, så var der via de offensive spilleres flotte arbejdsindsats (helt konkret James og Isco presspil samt tilbagekøb) altså balance.
Hvad Carlo går og pønser på aner jeg til gengæld ikke og da jeg ikke er særligt glad for overraskelser, så er jeg lidt utryg ved hans seneste udtalelser. Overraskelsen kunne være noget så simpelt som Arbeloa på venstrebacken til bomben hvor det viser sig at Bale er klar! :) Håber bare ikke det bliver for eksperimenterende. In Carlo we trust' - jeg elsker ham og vil ønske han var min far men sidst han virkelig eksperimenterede mod Barca gik det altså knap så godt og jeg har måske ikke ligefrem ubetinget tillid til ham. Spændende, det bliver det dog!
Lige nu er jeg 10 år igen og dette er lille juleaften! - jeg glæder mig og til syvende og sidst håber jeg egentlig bare at vi alle får dét vi ønsker os!
Altid Real Madrid.
Ingen spilletid til Illarra medmindre vi skal forsvare en føring og Khedira allerede er skiftet ind. Jeg ville hellere starte med Ramos, Pepe eller Varane som CDM. Det er godt nok lang tid siden, at Illarra har startet inde, og når han i forvejen er en spiller der er nervøs, er der ingen grund til at lade ham starte inde. Hvis han havde fået mere spilletid og havde vist god form så ja, så kunne han godt starte inde, men det er ikke tilfældet.
Mange af jer har budt ind med en startopstilling, og jeg har gået hele ugen og tænkt, hvordan vi vinder midtbanen.
Nu foreslår jeg noget, som måske virker helt tåbeligt, men overvej det lige.
Mod Liverpool var Isco vores stærkeste midtbane rent defensivt. Han erobrede meget - det gjorde Kroos og Modric ikke.
Kunne man forestille sig en midtbane bestående af Illarra/Khedira på den defensive, Isco på venstre og så Kroos/Modric på den højre? På den måde har vi hele tiden to spillere, der både tænker defensivt og offensivt. Isco udfylder altså to roller - det har jeg faktisk tiltro til, at han kan :-)
Jeg tror ikke vi kan vinde kampen uden en defensiv midt, som vi gjorde mod Liverpool. Det er netop i det rum mellem midtbane og forsvar, at Barca er stærkest. Især med Messis nye position in mente.
Lad mig høre om det er helt i skoven? Kunne man bevare balancen ved at have enten Modric eller Kroos inde?
"Maybe they hate me because I'm too good."
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Mange af jer har budt ind med en startopstilling, og jeg har gået hele ugen og tænkt, hvordan vi vinder midtbanen.
Nu foreslår jeg noget, som måske virker helt tåbeligt, men overvej det lige.
Mod Liverpool var Isco vores stærkeste midtbane rent defensivt. Han erobrede meget - det gjorde Kroos og Modric ikke.
Kunne man forestille sig en midtbane bestående af Illarra/Khedira på den defensive, Isco på venstre og så Kroos/Modric på den højre? På den måde har vi hele tiden to spillere, der både tænker defensivt og offensivt. Isco udfylder altså to roller - det har jeg faktisk tiltro til, at han kan :-)
Jeg tror ikke vi kan vinde kampen uden en defensiv midt, som vi gjorde mod Liverpool. Det er netop i det rum mellem midtbane og forsvar, at Barca er stærkest. Især med Messis nye position in mente.
Lad mig høre om det er helt i skoven? Kunne man bevare balancen ved at have enten Modric eller Kroos inde?
Jeg er måske lidt "paranoid" op til sådan en kamp her og umiddelbart vil jeg helst ikke skulle undvære en af de to (Kroos og Modric). De arbejder så sindssygt godt sammen og fordeler spillet så exceptionelt! På den anden side har Isco mere end blot fortjent en plads i startopstillingen, han bør være selvskrevet med hans nuværende form. Han sætter både fart og intensitet i spillet, men spørgsmålet er om man tør sætte så mange offensive spillere på banen som hidtil mod et næsten ligeså offensivt-tænkende Barca-mandskab?
For mig at se bliver kampen vundet på midtbanen og her skal vi have noget balance, når Iniesta, Messi og Neymar tromler frem ad banen. Illara har vist fine takter mens Khedira jo altid er god, men han mangler jo virkelig kamp-form. Min håbefulde midtbane-konstellation ser nogenlunde sådan her ud:
Modric - Illara - Kroos
Isco og Khedira kan springe ind i 2. halvleg alt efter temperament. Som sagt så er Illaras plads i min opstilling kun berettiget eftersom, at jeg mener, at balancen på midtbanen idag er mere essentiel end den har været i vores foregående 5-6 kampe, hvor vi bare har kunne presse og tromle hold ned på stribe.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu