Sæsonen 2014/2015
Derudover er det lækkert at se, at man kun "forærer" to chancer væk i kampen, det tegner bestemt godt.
Ronaldo - hvad kan man efterhånden sige? Manden er simpelthen en levende legende.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
MEN når der bliver sat tempo på, så ligner det pludselig igen BBC fra forrige sæson, og det godt nok en fryd for øjet :')
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Men bortset fra den første dårlige kamp mod Atletico har han jo været fuldstændig ustyrlig siden, og ingen taler om den det springerknæ, der så så truende ud. Og det virker som om hele holdet bliver trukket op af den entusiasme, det skaber. Ja, der er udsving som i kampen mod Ludogorets, men retningen er klar, og holdet spiller klart bedre end på samme tidspunkt sidste år.
Nu skal de bevise, at det også holder mod de rigtig store hold...dvs først og fremmest at forsvaret stabiliseres og der ikke indkasseres så mange unødvendige mål på dødbolde.
Men rent startopstillingsmæssigt synes jeg faktisk, at spillet flyder bedre med James længere fremme på banen og Isco på midtbanen. Der var et godt flow i spillet, mod Levante, som jeg ikke rigtig synes at Bale har bidraget med indtil videre...
Men lad os da håbe at Bale bliver klar, uanset hvad;) Der er ingen grunde til at risikere noget mod Liverpool, for kampen på lørdag er 10 gange sværere og 100000 gange vigtigere!
Jeg bliver især nødt til at rose Isco og James. De forstår endelig, hvad Ancelotti gerne vil have dem til. De arbejder hårdt for holdet og vigtigst af alt, så arbejder de begge veje i banen. I det fremadrettede spil kender vi alle deres kvaliteter. Nu tager de deres del af ansvaret og deres del af det defensive arbejde. Og hold nu fest og glade dage, hvor er der bare meget individuel kvalitet på det hold. Når kollektivet så samtidig fungerer, så er det smukt at se på.
Det tog lidt tid - for anden sæson i træk - inden Ancelotti fandt formlen (og balancen på holdet). Den har de så sandelig fundet igen! Nu mangler det bare, at Bale for alvor kommer op i omdrejninger, at Coentrão bliver sine skader kvit, at Khedira kommer op i gear efter sin skade og Jesé kommer tilbage på holdet igen!
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Hvor spiller de knægte her bare god fodbold når det spiller. Og de kan det hele. Det er ikke kun kontrafodbold længere. Jeg kan godt lide afvekslingen mellem kontraspillet - hvor Real Madrid stadig er blandt de bedste hold i verden - og det mere kontrollerende og boldbesiddende positionsspil. Både måden de spiller med og uden bold.
Jeg bliver især nødt til at rose Isco og James. De forstår endelig, hvad Ancelotti gerne vil have dem til. De arbejder hårdt for holdet og vigtigst af alt, så arbejder de begge veje i banen. I det fremadrettede spil kender vi alle deres kvaliteter. Nu tager de deres del af ansvaret og deres del af det defensive arbejde. Og hold nu fest og glade dage, hvor er der bare meget individuel kvalitet på det hold. Når kollektivet så samtidig fungerer, så er det smukt at se på.
Det tog lidt tid - for anden sæson i træk - inden Ancelotti fandt formlen (og balancen på holdet). Den har de så sandelig fundet igen! Nu mangler det bare, at Bale for alvor kommer op i omdrejninger, at Coentrão bliver sine skader kvit, at Khedira kommer op i gear efter sin skade og Jesé kommer tilbage på holdet igen!
Tak for det indlæg! :)
Jeg var en af dem der var lidt efter James i går. Han frustrerede mig særligt i spillet omkring modstanderens felt hvor han mere end én gang var med til at ødelægge noget lovende. Teknisk var han generelt meget svingende i går - mest til den negative side hvis man spørger mig. Når det så er sagt så gav jeg ham alligevel et lille tre-tal for indsatsen, da jeg særligt var glad for hans arbejdsniveau, tilbage i bane. Og så lavede han jo også en flot detalje der førte til mål. Alt lagt sammen så synes jeg at en 'godkendt' karakter for hans kamp i går er på sin plads.
En individuel bedømmelse er dog én ting, hvor en vurdering af hvad spillerens tilstedeværelse på banen gør for holdet, er noget andet. Jeg er egentlig enig med dem som mener at James på højrekantet fremfor Bale, giver nogle plusser ift. boldbesiddelse og generel 'coolness' i det opbyggende spil (her må han dog gerne oppe sig lidt ift. i går). Med i ligningen høre det også at dette giver plads til Isco (når nu James konsekvent bliver valgt fremfor Isco på midtbanen) i opstillingen, og som Linding skrev for et par dage siden så bidrager disse to - på hhv. midten og kanten - med et godt flow i spillet.
Nu er det ikke fordi jeg foretrækker at Bale permanent glider ud af startopstillingen, og jeg havde da glædeligt set ham overfor Barcas kanter i weekenden (her bliver hans forcer uundgåeligt en ting jeg vil savne), men når han nu er ude så er det da dejligt at kunne anerkende at der trods alt også er positive ting at finde hos alternativet :)
Altid Real Madrid.
Hvis de begge spiller mod Barcelona så taber vi stort. Håber ancelotti hiver Khedira eller lllarra ind for ellers går det galt tror jeg.
Fatter hellere ikke hvorfor marcelo skulle spares. Tag dog modric ud istedet.
asp3200 skrev: Er det kun mig som ikke havde de store ord for Isco og James igår. De lavede mange fejl og dumme fejlafleveringer, dog indså isco tit sine brølere og hjalp til defensivt.
Hvis de begge spiller mod Barcelona så taber vi stort. Håber ancelotti hiver Khedira eller lllarra ind for ellers går det galt tror jeg.
Er du også altid sådan der, i det virkelige liv?;)
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
asp3200 skrev: Er det kun mig som ikke havde de store ord for Isco og James igår. De lavede mange fejl og dumme fejlafleveringer, dog indså isco tit sine brølere og hjalp til defensivt.
Enkeltvist faldt jeg da heller ikke ligefrem på halen over nogle af dem, men de bidrog begge stort til den stærke kollektive indsats vi så i går og et stærkt kollektiv er lige præcis hvad vi får brug for mod Barca.
Altid Real Madrid.
Kan godt se det i siger med kollektivet, meen det skal da også siges at Liverpool jo er skræmmende dårlige p.t. Frygter det værste på lørdag med kun kroos og modric som de lidt defensive.
- Don J
- Gæst
-
Er det en tilfældighed, at holdets bedste defensive præstationer blev begået mod netop Barcelona og Bayern i forrige sæson? - Det tror jeg ikke.
Det er jo her, at kampscenariet er så afgørende. Kroos og Modric kommer til at ligge og skærme dybt på midten, mens Isco og James forsvarer disciplineret bredt i den vanlige 4-4-2, når vi forsvarer.
- Der er balance.
Den største udfordring ift. vores defensiv i den kamp bliver forsvarskædens styrke - Ramos/Varane og Pepe skal være dygtige til at time deres opstød og lukke rummene mellem forsvar og midtbane.
Jeg er egentlig mere bekymret specifikt for balancen på holdet, når vi møder hold som Atletico Madrid og Chelsea.