Rygtebørsen XVIII
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Siempre Madrid skrev: Sælg Nacho, Sælg Marcelo, Sælg Illarra, Sælg Isco, Sælge Morata, Sælg Benzema.
Efter gårsdagens kamp er der rigeligt med spillere at afhænde, men når de første irrationelle tanker har lagt sig, så er det jo slet ikke den vej, vi skal gå.
Det er tydeligt, at truppen skal have nogle velvalgte justeringer og her ser jeg gerne, at man henter nogle spillere, som kan bringe noget attitude ind på holdet og som kan være en støtte for de mange unge spillere, som vi trods alt har i truppen. Derfor skal vi have nogle veletablerede spillere, som har prøvet noget og som har rutinen til dels at holde hovedet koldt selv, men også videreformidle roen til de unge spillere på holdet.
Sagt med andre ord: Til sommer vil jeg hellere have en på 32 år end to på 16 år.
Du har ret i en ting:
Sælg Morata! Og det er ikke baseret på i går, men på samtlige kampe i sæsonen.
Enten er han ikke bedre, eller også er han i gang med historiens længste formdyk ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev:
Siempre Madrid skrev: Sælg Nacho, Sælg Marcelo, Sælg Illarra, Sælg Isco, Sælge Morata, Sælg Benzema.
Efter gårsdagens kamp er der rigeligt med spillere at afhænde, men når de første irrationelle tanker har lagt sig, så er det jo slet ikke den vej, vi skal gå.
Det er tydeligt, at truppen skal have nogle velvalgte justeringer og her ser jeg gerne, at man henter nogle spillere, som kan bringe noget attitude ind på holdet og som kan være en støtte for de mange unge spillere, som vi trods alt har i truppen. Derfor skal vi have nogle veletablerede spillere, som har prøvet noget og som har rutinen til dels at holde hovedet koldt selv, men også videreformidle roen til de unge spillere på holdet.
Sagt med andre ord: Til sommer vil jeg hellere have en på 32 år end to på 16 år.
Du har ret i en ting:
Sælg Morata! Og det er ikke baseret på i går, men på samtlige kampe i sæsonen.
Enten er han ikke bedre, eller også er han i gang med historiens længste formdyk ...
Én ting man i hvert fald ik ka klandre Illarra for og det er formdyk. han har hele vejen igennem været superstabil ift niveau og præstationer :-D
Og som jeg skrev efter kampen igår, så mangler vores hold, især på midtbanen, nogle krigere. Spillere med power og dynamik som i det mindste ka forlade sig på disse kvaliteter når holdet fejler spillemæssigt. Ingen attitude, ingen vildskab, ingen power i de spillere på vores midtbane nu. Der er kvalitet i flere af dem, men det måtte uendeligt gerne kombineres med noget af førnævnte. Det hjælper ik at ha spillere på Gravesen-niveau, bare uden vildskab og power, for hva står du så tilbage med.
Jeg har et ønske, selvom jeg desværre frygter du er pisse ligeglad, som du er begyndt og skrive i hveranden sætning. Jeg tror bare vi alle er indforstået med du savner noget power på midtbanen, og Ilarra vel nok er historiens dårligste spiller, men behøver du og skrive det i alle indlæg du laver? Det er jo snart ligemeget om vi er i sjov og spas, spørg brugerne eller i hvilken som helst anden tråd, så ser man 3-4 indlæg om det samme, som du startede med at skrive i Maj sidste år!
Du er rigtig utilfreds, men skal vi nu ikke lige prøve at finde det konstruktive frem, og selvom du ikke går op i din karakter givning herinde, så er vi nogle andre som prøver at gøre os klogere på tingene, og jeg læser stort set altid 6-8 brugers karaktergivninger, så skriv dem ned derhjemme, hvis du ikke føler for at være konstruktiv :)
En lille bøn fra min side af. Elsker du er en del af forummet, da jeg endelig har fundet en større tosse end BBB ;D :P
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: @siempre fiel.
Jeg har et ønske, selvom jeg desværre frygter du er pisse ligeglad, som du er begyndt og skrive i hveranden sætning. Jeg tror bare vi alle er indforstået med du savner noget power på midtbanen, og Ilarra vel nok er historiens dårligste spiller, men behøver du og skrive det i alle indlæg du laver? Det er jo snart ligemeget om vi er i sjov og spas, spørg brugerne eller i hvilken som helst anden tråd, så ser man 3-4 indlæg om det samme, som du startede med at skrive i Maj sidste år!
Du er rigtig utilfreds, men skal vi nu ikke lige prøve at finde det konstruktive frem, og selvom du ikke går op i din karakter givning herinde, så er vi nogle andre som prøver at gøre os klogere på tingene, og jeg læser stort set altid 6-8 brugers karaktergivninger, så skriv dem ned derhjemme, hvis du ikke føler for at være konstruktiv :)
En lille bøn fra min side af. Elsker du er en del af forummet, da jeg endelig har fundet en større tosse end BBB
Hvis vi nu ska holde os bare en lille smule væk fra overdrevet (selv om det selvfølgelig uagtet er sjovere at overdrive tingene lidt), så lad mig lige sætte tingene en smule i perspektiv.
Jeg lagde godt selv mærke til at jeg vist 2 gange idag/igår skrev at jeg var ligeglad - den ene gang ift at min karaktergivning ik faldt i en anden brugers smag, den anden gang husker jeg ikke hvad var, men noget i samme dur. Det handler sådan set om at jeg da vel ikke ska gi karakterer for at gøre andre glade eller? Jeg husker ik at jeg tidligere har givet udtryk for at være ligeglad, men tilfældigvis er der indenfor kort tid to situationer hvor jeg giver udtryk for at være ligeglad ift nævnte situation og straks, så er det en trend. Jeg er mest overrasket over at folk overhovedet holder så skarpt øje med hva man skriver :-) Jeg er naturligvis ikke ligeglad generelt - jeg elsker jo Jer alle ;-)
Og lad mig så lige kommentere det med karaktergivningen. Altså, som jeg skrev før, så er der ÉN kamp på et helt år som vitterlig er KAMPEN hvor vi smider chancen for et mesterskab og i frustration over resultat og gennemgående elendighed fra de fleste spilleres side, så vælger jeg at gi "statement"-karakterer, nemlig 1 til alle i stedet for kun til 6-7 af dem. Dette har jeg gjort ÉN gang - på den sorteste aften for holdet i et år - og så ska det simpelthen ende som et emne for debat og utilfredshed hos andre brugere. Jeg troede det her sted var et samlingssted for sådan nogenlunde let debat, et sted hvor man deler glæde og frustration - og jeg erfarer nu at nogle tager det helt uendeligt tungt at en anden bruger vælger at give 1 til hele holdet i en madridista.dk-karaktergivning efter katastrofen igår!! Altså, ro på bolden - jeg er vildt overrasket over at I overhovedet gider bruge et minut på at kommentere på det - træk på smilebåndet, tænk "han er en tosse", eller måske forstå at det jo ik er så himlens alvorligt og at stedet her er et frirum for lidt sjov og spas, sammen med frustrationer og seriøs debat. Det er en karaktergivning for christ sake. Men når det så er sagt, så lover jeg at der måske nok går et år før jeg tager et så drastisk og uartigt middel i brug igen ;-)
Mht Illarra, så er han ik det eneste problem på midten (jeg har igennem mere end et år ville ha Xabi solgt) og tag også mit drilleri af Illarra med et lille gran salt - jeg har ik behovet for at nedgøre ham mere, men når jeg ser (og igennem flere år har anset) midtbanen for at være det største problem, så er det bare svært ik at komme til at nævne ham - simpelthen fordi han jo bare er det ultimative symbol på hvor apatisk den centrale midt for ofte fremstår.
Og jeg har aldrig skrevet det i sjov og spas - for jeg tror aldrig jeg har skrevet et indlæg eller læst i den tråd - og jeg synes absolut heller ik der er noget ved Illarra i Madrid der er sjovt ;-)
Ja, to dyre sommer indkøb har ikke slået til som vi havde håbet de ville, men de er unge og kommer til verdens størreste klub hvor presset er noget helt andet end Sociedad og Malaga. Isco har vist at han har kvaliteten til at spille for Madrid, og han er ikke blevet hjulpet af at han skal indfinde sig på en ny position. Isco er dog kun 22 år gammel og stadig i gang med at udvikle sig som fodboldspiller, så lad os nu give ham noget tid. Illarra, var alt for dyr, det er der ingen der diskutere, men bare fordi han var for dyr, så skal han ikke klandres for alt, når holdet ikke spiller godt. Han skal, ligesom Isco, også bruge tid til at vende sig til sine nye omgivelser og presset i den hvide trøje.
Nacho er den perfekte backup at have i truppen, da han kan spille alle pladeser i forsvaret, og fordi han affinder sig med at side på bænken.
Benzema spiller både gode og dårlige kampe, men at sælge ham ville være tosset, da han er god som bindeled mellem midtbanen og Bale og Ronaldo. Vi skal dog have et bedre alternativ end Morata, når det ikke fungere for ham. Angrebspladesen er den plads, hvor det vigtigst at der er knivskarp konkurrence, da en angriberen altid skal være på sit bedste for at kunne score. Her ville jeg gerne se Rooney, Cavani, van Persie, Müller eller Ibrahimovic. De kan alle noget på engen hånd, men er de er også gode afspilnings spillere. Og hvis Benzema ikke kan affinde sig med at der er konkurrence om pladserne, så har han fundet den forkerte sport. På midtbanen er det mindre vigtigt, da spillerene altid for hjælp fra sidemanden og det mere handler om at de er godt sammenspillet og at rollerne er godt fordelt, end det handler at individet gør tingene på egen hånd.
Alle hold vil dog altid lide under at deres bedste spillere ikke spiller, da de altid kan slå til, selv når det ikke køre for holdet - og spillet fungerede ikke i går. Og de to sidste liga kampe ændre ikke på at en trup ikke kan bestå af 23 verdensstjerner, sådan noget fungere kun i Football Manger eller Fifa. I det, det kun vil skabe utilfredshed og ikke sammenhold.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Det vigtigste i en debat er vel, at man læser hinandens indlæg, så selvfølgelig holder jeg da øje med hvad du skriver :) Vi kan jo ikke allesammen bare skrive og svare i øst og vest når man debattere ;D
Jeg synes personligt man skal give karakterer efter hvordan man synes spillerne har klaret sig. Grunden til jeg nævnte jeg kun læste 6-8 brugere givninger er, fordi resten per automatik giver Lopez/Casillas (alt efter hvem man holder med), Illarra og Benzema 1 eller 2 til hver kamp. Man er utilfreds og det er helt fint, men funktionen dør bare relativ hurtig. Hvis man er pisse hamrende ligeglad, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke tager et stykke papir derhjemme, og laver sin perfekte holdopstilling med 8 nye spillere efter hver kamp, og giver alle spillerne pånær Ronaldo 1.
Jeg har også i rigtig mange år ville skille mig af med Alonso, men derfor giver jeg ham jo ikke 1 eller 2 bare, fordi jeg mener vi kan få bedre? Og det samme gjorde sig gældende med Di María. Jeg føler bare man bliver nødt til at bedømme hvad spilleren levere udfra den rolle spilleren har fået.
Sådan som jeg ser det, så er Illarra blevet en besættelse for dig :) Kan du overhovedet skrive et indlæg uden at svine ham til? :)
Det er egentlig heller ikke en sviner jeg prøver at give dig, men mere min frustration over, at skulle sidde på min klamme fedtede Iphone, og scrolle igennem alle dine intetsigende indlæg om Illarra :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
32 siger du... Hmmm.. Ibra? ;)
Ajax
Æresdivisionen (2): 2001–02, 2003–04
Juventus
Serie A (2): 2004–05, 2005–06 (begge frataget pga. Calciopoli skandalen)
Inter
Serie A (3): 2006–07, 2007–08, 2008–09
Barcelona
La Liga (1): 2009–10
AC Milan
Serie A (1): 2010–11
PSG
Ligue 1 (2): 2012-13, 2013-14
Ja, han vinder mesterskabet hvert år og har vundet det 11-12 år nu i træk :)
Han bliver 33 til oktober, men jeg vil ikke være ked af, hvis vi fik ham i 2-3 år!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Brylle
- Gæst
-
Du har jo lige solgt alle de unge? ;)Siempre Madrid skrev: Sælg Nacho, Sælg Marcelo, Sælg Illarra, Sælg Isco, Sælge Morata, Sælg Benzema.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Brylle skrev:
Du har jo lige solgt alle de unge? ;)Siempre Madrid skrev: Sælg Nacho, Sælg Marcelo, Sælg Illarra, Sælg Isco, Sælge Morata, Sælg Benzema.
Vi har stadig Varane og Jesé ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Brylle
- Gæst
-
Puha nye spillere, der skal støtte to unge spillere, hvor den ene fremstår som vores mest rutinerede forsvarsspiller og den anden ikke kan spille dårligt :DSiempre Madrid skrev:
Brylle skrev:
Vi har stadig Varane og Jesé ;-)
Men for at vende tilbage til det seriøse, så mangler jeg også noget rutine på holdet. Hvem det skulle være, ved jeg dog ikke.