Om Vores Rivaler IX
Samt Chelsea... 2 gange.DarioGomez skrev:
Zyconith skrev:
BBB skrev:
Brylle skrev: Mourinho har en flot historie med at forlade sine hold i ruiner. Real er vel det eneste sted hvor det ikke skete.
Inter havde vundet alt, og så kom den fede tjener. Det er da ikke Mourinho's skyld.
United var langt nede, da Mourinho overtog dem. Det var hverken Bayern, City eller Barcelona.
Luk nu Brylle, du hiver standarden af det her debatforum ned igen og igen. Hvilke af Mourinhos hold var efterladt i ruiner?
Vores?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kimbo skrev:
Samt Chelsea... 2 gange.DarioGomez skrev:
Zyconith skrev:
BBB skrev:
Brylle skrev: Mourinho har en flot historie med at forlade sine hold i ruiner. Real er vel det eneste sted hvor det ikke skete.
Inter havde vundet alt, og så kom den fede tjener. Det er da ikke Mourinho's skyld.
United var langt nede, da Mourinho overtog dem. Det var hverken Bayern, City eller Barcelona.
Luk nu Brylle, du hiver standarden af det her debatforum ned igen og igen. Hvilke af Mourinhos hold var efterladt i ruiner?
Vores?
Vandt Chelsea ikke mesterskabet de to efterfølgende sæsoner? Så har holdet nok ikke været helt i ruiner. Der er forskel på at spillere og træner kører surt i det sammen, og at holdet er ødelagt.
- Brylle
- Gæst
-
Der er absolut ingen grund til at blive personlig. Come onZyconith skrev:
BBB skrev:
- Brylle
- Gæst
-
Sanchez er vel deroppe og Lukakus præstationer de sidste sæsoner betød vel også at han stod på spring til en af de største klubber og dermed er fra den hylde? Jeg er helt enig i at City har en bedre trup, men jeg synes ikke den er så meget bedre som Citys forspring fortæller. United har ikke været forfærdelige i år, men jeg tror ikke at den stil kommer til at forbedre dem på nogen måde og dermed tror jeg aldrig man nærmer sig et CL-trofæ eller en ligatitel.Jonas skrev:
Brylle skrev:
Men United bruger jo også penge på at tilføre meget kvalitet til truppen? Lukaku, Pogba osv var jo ikke ligefrem billige og de ligger altid i toppen på lister over klubber med flest penge. De har flere verdensklassespillere som ganske enkelt bliver misbrugt i et dødsygt system.Jonas skrev:
Hans problem er at konkurrenterne bruger så mange penge, og derigennem får tilført så meget kvalitet til truppen, at det er svært at få de gode resultater uden at spille pragmatisk. Personligt synes jeg ikke United har en trup der berettiger at vinde PL. Derfor må Mou spille simpelt for at få resultaterne der giver selvtillid... og det gør han. Han får bare ikke topresultaterne endnu hvorfor han er fastlåst i det pragmatiske spil. Det er en ond cirkel de kun kommer ud af ved at øge kvaliteten i truppen.
Alternativet er som jeg ser det at spille mere sprudlende og ustabilt og ende med dårligere resultater..
Når jeg læser din holdning til spillestilen, så læser jeg det som om at en defensiv stil er lig gode resultater? Men du kan jo se hvad der virker i City, Bayern og Barcelona lige nu og det er spillestile hvor de offensive spillere får lov at udfolde sig. I går mod Crystal Palace er jo et godt eksempel. I første halvleg vælger man at gå ud til kampen og forsvare sig mod et bundhold. Man spiller med mange spillere bag bolden og har jo ofte Pogba og Matic så langt nede på banen at Palaces angribere ligger og presser dem selvom man spiller med Lindeløf der egentlig er god med bolden samt to backs der er teknisk dygtige. Men Mourinho tør ikke rykke spillet frem. I anden halvleg reagerer han så ved at tage en ligegyldig boldflytter på midten ud og sætter Rashford ind som er offensivt indstillet, og så sker der sgu noget. Så har Alexis og Pogba pludselig en mand mere foran sig som de kan spille og så vælter målene ind. Ligeledes har man en rigtig god spiller i Mata som går ind og bidrager med sit flow. Se lige hvis man gad spille fodbold fra starten.
Mourinho har en flot historie med at forlade sine hold i ruiner. Real er vel det eneste sted hvor det ikke skete.
Der er ingen der er billig mere :D Jeg synes ikke deres indkøb har været fra øverste hylde. De har heller ikke brugt city-penge så vidt jeg ved. Når jeg ser på deres trup, så synes jeg de mangler spillere fra øverste hylde.
Jeg mener en stuktureret defensiv taktik, ala Mou og Simone, kan få holdet til at præstere bedre end “summen af spillernes talent”. Det mener jeg ikke er tilfældet med spillestilen barca, bayern og city,.. praktiserer. Tværtimod, så skal truppen have ekstraordinær kvalitet for at den stil lykkedes. Guardiola har jo kun succes når hans trup er markant bedre end konkurrenternes. Når man ikke har den ekstraordinært gode trup, og hvis man vil vinde, så må man jo spille med en taktik der gør holdet bedre end det reelt er. Det mener jeg er tilfældet med den defensive tilgang af Mou, Simeone,...
Jeg synes at en spillestil handler mere om holdets typer end om hvor godt holdet er. Det gælder jo om at forløse et potentiale. Spillere som Pogba og egentlig også Sanchez skal gerne have folk foran dem før de er gode. Sanchez har et udmærket skud og er fin omkring feltet, men han får aldrig lov at være kreativ, hvis kun Lukaku løber rundt som en spilmulighed. Det sker jo også mod de små hold, at man stiller sig ned og spiller alt for forsigtigt hvilket ender ud i nogle dumme pointtab. Jeg synes egentlig at holdet spiller for spiller er rigtig fint på mange pladser, men spillerne rammer aldrig topniveau hvis de bliver påtvunget den forkerte stil i forhold til hvordan de fungerer som typer.
Hahah god pointe :D Det giver ikke mange lyse udsigter.BBB skrev:
Sanchez og Lukaku er gode spillere, men ikke topspillere, og der er endda for få på deres niveau på holdet. Jeg synes der er en klar forskel i niveau ifht City. Derudover ser jeg Chelseas trup som en smule bedre og tottenham, Arsenal og Liverpool omkring samme kvalitet.
Jeg er enig i at udgangspunktet for holdets taktik er spillerne, men det er jo en opvejning man skal foretage. Ved at gå længere frem åbner man mere op og der vil i snit blive scoret flere mål imod holdet. Omvendt vil holdet også score flere mål i snit ved at gå længere frem. Spørgsmålet er så om holdet kommer ud med overskud i det regnskab. Det vil det gøre hvis man har de bedste spillere.
Sagt på en anden måde; en åben slagudveksling er kun en fordel hvis du slår hårdere end modstanderen. I Pl slår United hårdere end de fleste, men City slår bestemt hårdere og der er en håndfuld klubber der slår omkring lige så hårdt. Hvis man derfor vil komme ud som vinderen af en turnering, så skal man som minimum tilgå en del af kampene (imod topholdene) defensivt. Hvis man har ambitioner om at defensiven skal kunne holde imod topholdene skal man øve, og det kan man passende gøre imod de mindre svære modstandere. Derved ender man med at tilgå de fleste kampe defensivt. I princippet behøver United kun tilgå topkampene defensivt, men hvis deres defensiv skal kunne holde til de kampe, så skal de øve imod de mindre hold. Når så defensiven bliver god nok, kan man begynde og løsne op imod de mindre hold (man har ikke brug for mere øvelse).
Jeg tror det er typer som Mou og Simeones ræsonnement. Det er ikke romantisk men effektivt.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Hahaha sikke en comeback.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
PSG og Tottenham toppede deres gruppe over os og Bayern, men de er ude allerede. Det gælder om at præster, når det gælder.
- Aouassar
- Gæst
-
Manchester City, Liverpool, Real Madrid, Juventus. Bayern er så godt som videre med en 5-0 føring fra første kamp.
Sevilla-United bliver spændende. Jeg kan sagtens se Sevilla gå videre her.
Roma tror jeg overrasker på hjemme selv om de tabte første kamp ude.
Ser nogle af jer Chelsea have en chance for at gå videre?