Om Vores Rivaler IX

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #721 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om Vores Rivaler IX

ChrillRM14 skrev: Har egentlig haft tanken et par gange i løbet af sidste sæson, men i år har det så slået rod. Nolito som 2. angriber/winger i Real Madrid? Jeg ved godt, at han er sat i forbindelse med de der katalanere (+ har en fortid på deres B-hold :/ ), men uanset hvor usandsynligt en handel end ville være, går vi så ikke glip af lidt af et scoop ved ikke at gå efter ham også?

Han er utrolig konsistent over en hel sæson, fin fysik + en lækker fanden-i-voldskhed, og så kan han altså også noget på egen hånd, som vi bevidnede det i går. Jeg mener, at han sagtens også ville kunne agere spilstation, ligesom Benzema gør det på den sidste tredjedel af banen, hvilket ellers er en egenskab, jeg synes er ret unik ved vores nuværende 9'er. Nolitos assist-total understøtter statistisk set dette. Med det i mente ville han - alt andet lige - formentlig kunne passe ret så perfekt ind på holdet i stedet for en Jesé, måske?
For mig at se er han en usleben diamant, som jeg nødig ser i Barcelona, da han synes at være utrolig offensiv intelligent på utrolig mange parametre.

Er det bare mig?


Han er 29 år gammel, hvorfor potentialet er minimalt. Jeg er dog enig med dig i, at jeg nødig ser ham i Barca :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #722 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

M_linding skrev: Men selvom Mourinho altid har haft problemer i sin 3. sæson, så synes jeg at denne situation er meget anderledes.

Han er jo slet ikke i kontrol med noget - ikke engang sin egen kommunikation og imagepleje - og det virker som om, at der er kortslutning på øverste etage.

Jeg er lidt spændt på, hvordan jobmarkedet reagerer, når Mourinho bliver fyret. Jeg er ikke sikker på, at det bliver nemt for ham, at finde en ny storklub,


Når man intet vinder, så er det altså også svært at pleje et image hvis fundamentet er bygget på altid at vinde. Lidt af en identitetskrise han må være inde i lige nu; succes krydret med lidt nedgang i ny og næ gør at han lige pludselig ikke er så speciel længere.

Hvis jeg var ham, så ville jeg virkelig krydse fingre for Chelseas tålmodighed. Står han klubløs i morgen, så har jeg også meget svært ved at se hvilken klub, hvis ambitionsniveau matcher portugiserens, som skulle være interesseret i at hente ham. Får han derimod en sæson mere, så vil dette være en gylden mulighed for at undvige en situation, hvor han vil stå klubløs efter andet ophold i træk endt med en stribe af kriser. Dette vil virkelig skade mandens image og én bro yderligere vil altså være brændt.

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #723 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

Storken skrev:

ChrillRM14 skrev: Har egentlig haft tanken et par gange i løbet af sidste sæson, men i år har det så slået rod. Nolito som 2. angriber/winger i Real Madrid? Jeg ved godt, at han er sat i forbindelse med de der katalanere (+ har en fortid på deres B-hold :/ ), men uanset hvor usandsynligt en handel end ville være, går vi så ikke glip af lidt af et scoop ved ikke at gå efter ham også?

Han er utrolig konsistent over en hel sæson, fin fysik + en lækker fanden-i-voldskhed, og så kan han altså også noget på egen hånd, som vi bevidnede det i går. Jeg mener, at han sagtens også ville kunne agere spilstation, ligesom Benzema gør det på den sidste tredjedel af banen, hvilket ellers er en egenskab, jeg synes er ret unik ved vores nuværende 9'er. Nolitos assist-total understøtter statistisk set dette. Med det i mente ville han - alt andet lige - formentlig kunne passe ret så perfekt ind på holdet i stedet for en Jesé, måske?
For mig at se er han en usleben diamant, som jeg nødig ser i Barcelona, da han synes at være utrolig offensiv intelligent på utrolig mange parametre.

Er det bare mig?


Han er 29 år gammel, hvorfor potentialet er minimalt. Jeg er dog enig med dig i, at jeg nødig ser ham i Barca :)


Vil du gerne uddybe, hvorfor du helst ikke så Nolito i Barca? Det overrasker mig godt nok, må jeg indrømme! :O

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #724 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Storken skrev:

ChrillRM14 skrev: Har egentlig haft tanken et par gange i løbet af sidste sæson, men i år har det så slået rod. Nolito som 2. angriber/winger i Real Madrid? Jeg ved godt, at han er sat i forbindelse med de der katalanere (+ har en fortid på deres B-hold :/ ), men uanset hvor usandsynligt en handel end ville være, går vi så ikke glip af lidt af et scoop ved ikke at gå efter ham også?

Han er utrolig konsistent over en hel sæson, fin fysik + en lækker fanden-i-voldskhed, og så kan han altså også noget på egen hånd, som vi bevidnede det i går. Jeg mener, at han sagtens også ville kunne agere spilstation, ligesom Benzema gør det på den sidste tredjedel af banen, hvilket ellers er en egenskab, jeg synes er ret unik ved vores nuværende 9'er. Nolitos assist-total understøtter statistisk set dette. Med det i mente ville han - alt andet lige - formentlig kunne passe ret så perfekt ind på holdet i stedet for en Jesé, måske?
For mig at se er han en usleben diamant, som jeg nødig ser i Barcelona, da han synes at være utrolig offensiv intelligent på utrolig mange parametre.

Er det bare mig?


Han er 29 år gammel, hvorfor potentialet er minimalt. Jeg er dog enig med dig i, at jeg nødig ser ham i Barca :)


Han har spillet på et hold, der ikke har haft de samme kreative kræfter omkring sig, som det ville være tilfældet i større klubber som Real og Barca. Han har været afgørende for Celta i noget tid nu, så med det rette hold omkring ham, kan han da sagtens hæve sit niveau? Det var sådan, jeg brugte ordet "usleben diamant".
Jo, han er 29 - men alder er jo bare et tal ;) Man behøves jo ikke kun købe 24-årige verdensmestre for at få noget optimalt ud af en spiller, som stadig har noget at tilbyde, og som netop grundet sin alder derfor kunne fungere glimrende som andetvalg på de offensive poster. Håber det gav bedre mening :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #725 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
Nolito til Real Madrid ville være en katastrofe af de større! Så hellere Lucas og Jese til hver en tid.

Med det sagt er han da en god spiller. Kan da også være han kan have et år eller to som en dygtig reserve i Barca hvis de vælger at slå til her i januar. Men det vist også hvad der er tilbage i ham. Han skiftede alt for sent fra Barca's B-hold. Var han 23-24 år?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #726 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg er chokeret :O Betyder alder virkelig så meget? Nolito er da rødglødende og har i øvrigt gjort det virkelig godt over et par år efterhånden. Hvis tjansen er en rotationspillers, så tror jeg da også sagtens, at han fysisk ville kunne holde til et par år endnu?

Jeg deler i hvert fald ChrillRM14s ønske om at se ham i Real - som et yderst potent alternativ til Benzema - samt frygt for at se ham i Barca :O

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #727 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
Forstår virkelig ikke man kan fortrække Nolito over Jese og Lucas som Real Madrid fan. Det chokerer _mig_!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #728 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
Celta Vigo vil givetvis tage sig godt betalt for at afhænde Nolito.

Så vil jeg hellere se at man beholder Jesé og Lucas, eller spenderer lidt flere penge for at man kan få en spiller med mere udviklingspotentiale end Nolito. Og ærligt talt, er Nolito ikke sådan lidt flavour of the month agtigt?

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #729 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 skrev: Forstår virkelig ikke man kan fortrække Nolito over Jese og Lucas som Real Madrid fan. Det chokerer _mig_!


Det er ikke, fordi jeg tvivler på Jesé og Vazquez - overhovedet!

De gange jeg har set Nolito spille, har han båret holdet frem, scoret vilde kasser og været utrolig kreativ og spilbar på både midtbanen, men så sandelig også i angrebet. Synes vi har god bredde på holdkortet pt, og vores unge spillere har sandsynligvis også større potentiale end Nolito nogensinde har haft, men ikke desto mindre, så ser jeg Nolito som værende en bedre offensiv spiller med flere niveauer end Jesé og Vasquez, hvis vi skal sammenligne lige nu. Det var også det, der var tanken, da jeg skrev, at jeg i dét lys hellere så Nolito end Jesé, fordi de er på to forskellige steder i deres karriere. Potentialet og alderen gør til gengæld, at jeg selvfølgelig synes, at de retfærdigvis skal være de to nuværende real madrid-spillere, som vi skal satse på i længden, så vi er helt enige! :)

Men har vi ikke i to sæsoner nu sukket efter et andetvalg til Benzema, når skaderne har ramt, og alternativerne har været få? Just saying... Så ville jeg ønske, at man bare lige kunne smide en Nolito ind, som er dobbelt så dynamisk i sit spil som en ala Ronaldo lige nu (no hate). Og det er han formentlig også en sæson eller to mere på trods af, at han er 29.

Men jo, jeg elsker af mit madridhjerte stadigvæk vores castilla-spillere, og forhåbentlig er det dem, der sikre os titler om 4-5 år (!!!), men det ændrer altså ikke ved deres niveau lige nu og imorgen. At synes Nolito er en god spiller lige nu udelukker ikke, at man også støtter 1000% op om Jesé og Vasquez.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #730 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 skrev: Forstår virkelig ikke man kan fortrække Nolito over Jese og Lucas som Real Madrid fan. Det chokerer _mig_!


Hvem fortrækker Nolito fremfor Jese og Lucas? De to sidstenævnte udfolder åbenlyst deres talenter bedst fra udgangspunktet på en af kanterne. Jeg ser Nolito som en gardering til positionerne Benzema og Bale normalt besætter; hhv. angriber og hængende angriber.

Nolito flavour of the month? Lige nu er han som sagt rødglødende, men vil altså stadig holde fast i, at han har præsteret godt over et par år efterhånden, hvilket hans måltal bl.a. også understøtter.

Hvis hans tilkomst absolut skulle være til fordel for andre, så ville det nok nærmere være Cheryshev. Eller måske endda - og nu kommer bomben - Isco. Jeg er måske dramatisk, men efterhånden er jeg altså ved at være der, hvor jeg tror det vil være bedst for alles parter hvis Reals og den lille spaniers veje skilles til sommer. Flere ting skal i hvert fald ændre sig, hvis min erkendelse ligeledes skal gøre det; først og fremmest spillestilen. Hvis Bale ikke passede ind på Ancelottis Madrid, så gør Isco det heller ikke på Benitez' og jeg så altså helst, at mand undgik igen, med møg og besvær, at forsøge at vride en trekantet klods ned i et firkantet hul.

Derfor har jeg i efterhånden længere tid gået og håbet på, at en spiller som Asensio ville være klar til at blive et vigtigt led i truppen, fra næste sommer af. Hvis ikke, så ser jeg jo altså som sagt Nolito som mere end klar. Disse passer simpelthen bare bedre ind i Benitez' planer og fred være med det.

I øvrigt har jeg altid haft en hang for dygtige spaniere - hvis de har en fortid i Barca og kan brilliere i Real, ja så ser jeg blot dette som en ekstra bonus.

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #731 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
Nolito's svaghed er at han er ekstrem højrebenet, og han skal ligge derude på venstrekanten. Jeg har i hvert fald ikke set ham andre steder og kan ikke forstille mig han fungerer ligeså godt andre steder.

Derudover har han en stærk tilknytning til Barcelona. Synes det ville være mærkeligt at gå efter sådan en når han er 29 og er tiltænkt en bænkeplads. Giver ingen mening for mig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #732 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis Jese fik samme setup omkring sig på et velfungerende Celta hold, var det ligepludselig ham vi skulle købe. Et Nolito køb ville ikke give mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum