Om Vores Rivaler IX

7 år 1 måned siden #7297 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX
Favoritter til Ballon D'or:

www.oddschecker.com/football/football-sp...r/player-of-the-year

Alison er rykket lige op pga sejren i Copa'en.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #7298 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Om Vores Rivaler IX

Petroleum skrev:

Jonas skrev:

Doc.juego skrev:

JesperA skrev: 97 point i Premier League er immervæk også en flot bedrift, især når Liverpool også vinder CL, og Holland kommer i finalen i det eneste landsholdsfodbold der har været af betydning i Europa.

Jeg tror bestemt ikke Messi kan vinde den, Ronaldo kan måske fordi han har leveret flot i nogle store kampe, blandt andet med hattrick mod Atletico og i Nations League, men jeg tror Van Dijk løber med den. Han er hypet meget men han leverer altså også altid solidt, og så laver han af og til nogle vigtige mål. Der er ingen store landsholdsturneringer der kan give en fordel i år, pånær Copa America, men den mulighed forspildte Messi stort, og derfor må CL og ligaerne være altoverskyggende.

Nu ved jeg godt at man nemt kan tænke skidt om Liverpool efter deres fans opførsel efter sidste års CL hvor man næppe har set så dårligere tabere. (ikke at jeg hentyder at det er dét som du gør ! Det er bare for at nævne en af årsagerne til hvorfor der på forum er en tendens til at snakke Liverpools spillere ned).

Men jeg synes nu man må give dem at cl og liga præstation var fantastisk. Deres vej til finalen var ikke nem. Og Van Dijk var et rent monster i deres forsvar, og jeg synes ikke han var overvurderet.
Samtidig er der en tendens til at Balon Dor nu skal gives til en anden type grundet Messi/cr træthed. Fx vandt modric den sidste år, men det var jo mere på hans holds præstationer end ham individuelt, fordi selv om modric er god, var han jo ikke verdens bedste (at least not in my opinion)
Alt i alt lægger det et ret solidt fundament for at van dijk Kan vinde i år. Desuden ville folk nok være glade for at se en forsvarsspiller vinde, ligesom med cannavaro.

Jeg har intet imod Liverpool eller deres spillere -- jeg synes bare deres sæson bliver pustet op til noget den ikke er. Når man har som ambition at vinde er der ikke noget der hedder en flot andenplads i min bog. Dijk er en god forsvarsspiller på et middelmådigt hold (ifht til europæiske top) der har haft en OK sæson pga. de har vundet CL et år hvor alle de store hold underpræsterede. Godt for dem, men det er jo stadig ikke imponerende. Hvis nu Dijk også havde vundet ligaen, eller bare cuppen eller en national titel ville han være en værdig vinder.. Jeg er med på at der er et stort politisk pres for at prisen skal gives til andre end CR/Messi, men hvis det er argumentet, mister prisen jo al troværdighed.

Hvad angår nations league, så er det svært at sige hvor stor en turnering det er og kommer til at blive. Det er dog uden tvivl en sub EM/VM titel.. måske på niveau med Copa America (?).

Ved ikke hvad faen man skal kalde sådan noget.. erhvervsskade måske? Det er da lidt vildt at melde ud, at Liverpool kun har haft en OK sæson. Holder vinder CL! Spiller super flot fodbold. At de så ikke lige vinder Premier League er selvfølgelig en skam. Men at sige, at de kun har haft en OK sæson må udelukkende være fordi man er fan af RM, et hold som har vundet 4CL på 5 år. Jeg er bestemt ikke Liverpool fan, men man kan ikke komme udenom at Van Dijk har været god i år. Man bliver ikke sammenlignet, af verdenspressen, med Ramos, Vidic, Maldini osv., hvis man ikke er god nok (medmindre man hedder Dejan Lovren). Hvis ikke Van Dijk, CR7 eller Messi, hvem har så nok meritter i banken til at vinde Ballonen? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen. Hazard har ikke vundet nok. Mane var ikke en stor nok stjerne i sæsonen (læs: ene-dominerende). Mbappe vinder den ikke så længe han spiller i PSG. Neymar har været for meget skadet. jeg er ved at løbe tør...

Om de spiller flot eller ej er subjektivt. Når alt kommer til alt er det eneste der tæller hvor mange trofæer der står i skabet efter sæsonen. Liverpool og Dijk har ét, og dertil et billigt et. Igen, godt for dem og de skal da være glade for det, men nogen skulle jo vinde. Ville Eriksen være kandidat til Ballon D´or hvis Tottenham havde vundet -- selvfølgelig ikke. Jeg synes mit eksempel med Porto egentlig er meget passende; skide flot præstation i 2004 og godt for dem at de greb chancer da de store hold fejlede, men så stopper festen altså også :D Deco eller whoever fra Porto vandt med rette ikke Ballon D´or det år -- og de vandt endda også ligaen og supercuppen i samme sæson. En flot kollektiv præstation mens andre hold fejler er prisværdigt, men det berettiger ikke Ballon D´or. Slet ikke når der er bedre bud -- som der er i år i form af CR.

Som jeg skrev tidligere så er det relativt magert i år hvad angår Ballon D´or, og der er ingen der har et klart krav på den. Når det er sagt, så må CR da være klar favorit efter nations league sejren, ligaen, super cuppen, årets spiller i serie A og en fremrangende scorings og assist snit ifht. antal minutter spillet. Der er jo ingen andre der er bare tæt på?? Jeg kan slet ikke se hvor den hér debat kommer fra :D
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Jonas.

7 år 1 måned siden #7299 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX
Liverpool har sgu da haft en fantastisk sæson? :D og fremtiden ser lys ud for dem. Jeg har svært ved at se RM komme på niveau det næste år i hvert fald. Alt hvad der hedder spillestil, titler, træner, stabilitet og topniveau er sgu noget, jeg misunder dem pt.
Real har dog også vundet CL med langt færre af de nævnte kvaliteter.

Hvem der vinder Ballonen er et spørgsmål om spin. Messi taber en del point på udtalelser, endnu et skod-Copa America og nogle dårlige slutresultatet i sæsonen til Liverpool og Valencia. Omvendt har han været den klart klart bedste spiller i Spanien og fremragende kontinuerligt niveau.
Van Dijk har dog merit som både CL-vinder, men også for sin generelle anseelse, popularitet og prædikat som dén spiller, der var sidste brik i Klopps Liverpool-puslespil.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved ChrillRM14.

7 år 1 måned siden #7300 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX
Ronaldo klar favorit til ballon d’or, Nations League har samme samme betydning som Copa America? Liverpool er et middelmådig hold der har præsteret OK i sæsonen...
Come on Jonas, medmindre du er en troll? :-)
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ChrillRM14, doven, Jbner, JK

7 år 1 måned siden #7301 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
Bare fordi mange af de traditionelle titelfavoritter svigtede, så synes jeg det er lidt hårdt at kalde det en billig CL-titel. De trækker trods alt PSG og Napoli i puljen, samt slår Bayern og Barca ud. Det var tre af de helt store favoritter til titlen. Dertil er det også andet år i træk de når finalen, det i sig selv er en bedrift få klubber har været i stand til i nyere tid, og fortjener anerkendelse.
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved JesperA.

7 år 1 måned siden #7302 af Jonas

Raul7-2880 skrev: Ronaldo klar favorit til ballon d’or, Nations League har samme samme betydning som Copa America? Liverpool er et middelmådig hold der har præsteret OK i sæsonen...
Come on Jonas, medmindre du er en troll? :-)

Se hvad jeg skrev tidligere med titler. Der er jo ingen andre seriøse kandidater der kommer blot tæt på den hæder han har hevet hjem i sidste sæson.. Hvis ikke det gør ham til klar favorit, så ved jeg ikke hvad der skal til :D Han har haft bedre sæsoner og havde han vundet CL eller EM i år (ved godt det ikke blev afholdt i år..) var den gået fra favorit til "sikker" -- i min bog i det mindste.

Guderne ved da at Copa America er en B-turnering. Den bliver afholdt relativt ofte og har deltagelse af få hold og endnu færre af kvalitet. Det er jo effektivt en turnering mellem Brasilien, Uruguay, Chile og Argentina der bliver afholdt tæt på hvert år. At Argentina ikke har vundet den turnering siden 1993 er nærmest en større bedrift end at vinde (overdrevet, but you get the point). At stille spørgsmålstegn ved om en ny national B-turnering er på niveau med en anden er vel ikke på troll niveau. Jesus! :D

Hvad angår Liverpool, så er de da et middelmådigt hold ifht den internationale top. Hvis alle spiller op til deres bedste så er de måske i midten/bunden af top 10.
Angående deres sæson; vil du kalde den for fantastisk? De vandt én titel der var billigt til salg. Hvad så hvis de vinder alle titler i et år hvor alle spiller op til niveau? Jeg er med på at de trak store hold på papiret og jeg prøver ikke at negligere deres sejr, jeg siger bare at det er fint. Godt for dem, men spis nu brød til ikke. Hvis hele feltet styrter kan selv den langsommeste vinde tour de france. Hvis han gør det, så er det da godt for ham, men det gør ham jo ikke til en bedre cykelrytter end han var før de andre styrtede. Det er en stærkt overdrevet analogi, men det viser min pointe.

Edit: ... jeg vil gerne indrømme at der bliver lagt et hak til i retorikken for at trolle en lille mu, men mine grundlæggende pointer er reelle nok.
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Jonas.

7 år 1 måned siden #7303 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Om Vores Rivaler IX
"De vandt én titel der var billigt til salg."

Nu følger jeg Liverpool tættere end jeg følger Real Madrid (beklager :-D). Men ovenstående postulat kan jeg ikke rigtig sætte mig ind i. Jeg er med på, at Tottenham ikke ligefrem er en klassemodstander. Men er det mindre imponerende at slå Bayern München, Porto, Barcelona, Tottenham, samt gå videre fra en gruppe der også tæller Napoli og PSG, end Real Madrids Champions League kampagner har været?

Jeg er med på, at Real Madrids CL-historie over de seneste år har været klart mere imponerende end Liverpools. Men hvilket år, har Reals vej til pokalen været sværere end Liverpools har været i år?

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

7 år 1 måned siden #7304 af Jonas
Hvad jeg umiddelbart kan finde af hæder i den forgangne sæson (ret mig gerne):

Van Dijk:
- CL
- MOM CL final
- CL team of the season
- EA sports player of the season i PL (er det en joke med EA? Jeg kan ikke afgøre det)

Messi:
- La Liga
- La Liga top scorer
- Player of the year i la liga
- Best forward i la liga
- Golden Shoe
- CL team of the season
- Choker of the year (cup, CL og Copa America) ;)

CR:
- Serie A
- MVP i serie A
- Supercup
- MOM i supercuppen
- UEFA Nations leauge
- UEFA nations league team
- CL team of the season

7 år 1 måned siden #7305 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

Numeredoce skrev: "De vandt én titel der var billigt til salg."

Nu følger jeg Liverpool tættere end jeg følger Real Madrid (beklager :-D). Men ovenstående postulat kan jeg ikke rigtig sætte mig ind i. Jeg er med på, at Tottenham ikke ligefrem er en klassemodstander. Men er det mindre imponerende at slå Bayern München, Porto, Barcelona, Tottenham, samt gå videre fra en gruppe der også tæller Napoli og PSG, end Real Madrids Champions League kampagner har været?

Jeg er med på, at Real Madrids CL-historie over de seneste år har været klart mere imponerende end Liverpools. Men hvilket år, har Reals vej til pokalen været sværere end Liverpools har været i år?

Vi skal ikke længere tilbage end til sæsonen 2017/18 for at finde en sværere vej til finalen, end den Liverpool havde i sidste sæson. Real Madrid mødte dengang PSG (de franske mestre), Juventus (de italienske mestre) og Bayern München (de tyske mestre). Vi mødte så en rimelig nem modstander i finalen det år, men det skal ikke tage noget fra modstanden i ottendedelsfinalen, kvartfinalen og semifinalen, der var ekstraordinær.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 1 måned siden #7306 af Jonas

Numeredoce skrev: "De vandt én titel der var billigt til salg."

Modstanderne på papiret er jo så gode som de altid er i CL, men de har bare spillet under niveau i år.

7 år 1 måned siden #7307 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX
@numeredoce
2017/18 havde Real: Tottenham og Dortmund i gruppespillet og så PSG, Juve, Bayern og Liverpool.

2016/17 havde Real i knockout: Napoli, Bayern, Atletico og Juve

Men Liverpools vej i år var svær. Og dermed fortjent.
Ja, Liverpool i år kunne baske alle hold i Europa på den rette dag. Lad nu vær’ med at kalde det middelmådigt... så ved man jo ikke, hvad middelmådig betyder...

Så selvfølgelig har det været en fantastisk sæson for dem. Havde Real vundet CL og fået 97 point i ligaen samt spillet den omgang bold, som Liverpool til tider har gjort, så ville vi også sidde her og kalde det en rigtig god sæson - om end bitter ved ikke at have vundet ligaen.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

7 år 1 måned siden #7308 af Jonas

ChrillRM14 skrev: @numeredoce
2017/18 havde Real: Tottenham og Dortmund i gruppespillet og så PSG, Juve, Bayern og Liverpool.

2016/17 havde Real i knockout: Napoli, Bayern, Atletico og Juve

Men Liverpools vej i år var svær. Og dermed fortjent.
Ja, Liverpool i år kunne baske alle hold i Europa på den rette dag. Lad nu vær’ med at kalde det middelmådigt... så ved man jo ikke, hvad middelmådig betyder...

Så selvfølgelig har det været en fantastisk sæson for dem. Havde Real vundet CL og fået 97 point i ligaen samt spillet den omgang bold, som Liverpool til tider har gjort, så ville vi også sidde her og kalde det en rigtig god sæson - om end bitter ved ikke at have vundet ligaen.

Alle hold kan jo slå alle på den rette dag hvis det andet hold har en tilsvarende dårlig dag -- det udsagn giver for mig ikke mening. Jeg står ved mit tidligere udsagn om at Liverpool er i midten/bunden af top 10 i verden hvis alle spiller op til deres bedste. Dermed er de middelmådige ifht til den internationale top, hvilket var mit udsagn. Middelmådig betyder en smule under gennemsnittet. Hvis vi ser på toppen (top 10) vil jeg vurdere dem til at være en smule under middel-niveauet (i top 10) når alle spiller op til deres bedste. Så jeg vil mene ordet er berettiget taget konteksten i betragtning.

Jeg holder også fast i at for et hold der har en ambition om at vinde er der ikke noget der hedder en flot andenplads. En flot spillestil er, igen, subjektiv, så selvom fan-grupperinger måtte mene at spillet et flot, har det ingen værdi udover dette. Der gives ingen trofæer for flot spil. Bundlinjen er at de har vundet CL på et år hvor de andre store hold spillede under niveau -- that is it. Fin sæson, men langt fra fantastisk. Hvis vi havde vundet en isoleret (der er en præstation i at gentage bedriften år efter år) CL som det eneste i én sæson ville jeg også kalde det for en fin sæson, ikke fantastisk. Hvis vi var tæt på liga titlen ville jeg være optimistisk ifht titler i fremtiden, hvilket Liverpool tilhængere med god grund kan være, men det vægter jo ikke i nutiden.

Leveret af Kunena Forum