EM 2016
- Raúl 7
- Gæst
-
FranciscoISCO skrev: Passende tidspunkt at genåbne Hazard-debatten, må man sige. Jeg drømmer i hvert fald stadig om ham (hvis der på den ene eller anden måde altså kan gøres plads til ham). Det er naturligvis ikke udelukkende på baggrund af hans kamp i aften, at jeg stadig så ham i klubben, beviser på at han er en klassespiller findes der nemlig nok af. Der er tale om en spiller, der siden hans første rigtige sæson på højeste niveau (08-09) har opnået disse individuelle meritter:
2009 - årets unge spiller i Frankrig
2010 - årets unge spiller i Frankrig
2011- årets spiller i Frankrig + årets unge spiller i Europa (Bravo Award)
2012 - årets spiller i Frankrig
2013 - årets hold i England
2014 - årets hold i England + årets unge spiller (samme sted)
2015 - årets hold i England + årets spiller (samme sted)
2016 var så mindre nævneværdigt. Her faldt han med resten af sit hold. Dog er dette eneste uimponerende år, i denne stadig unge spillers karriere, i nogle kredse, argument nok til, at han ikke længere er noget værd... Jesus!
Han har haft en skidt sæson med Chelsea, ergo er han nu lort. Ligesom Diego Costa, Fabregas, Azpilicueta, Matic, Willian, Oscar og Courtois. De er alle sammen komplet uduelige og verdens dårligste spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
FranciscoISCO skrev:
BBB skrev: Her gik jeg og troede at lette hold var en skamplet på dette EM, men når Belgien vinder stort, så er det fordi Hazard er vild?
Argumentet har hele foråret og forsommeren været, at Hazard skal hentes, fordi han er god til at åbne forsvar op, men alligevel er han kun god, når modstanderholdet er i ubalance (han har på intet tidspunkt i turneringen præsteret, når Belgien ikke har været foran). Der er jo ikke en eneste i vores offensiv, der ikke kan lave det, som han lavede i denne kamp. Hvorfor vil I have mere af det samme, når spilleren stadig er dårligere til hans spidskompetence end både Ronaldo og Bale?
Der jeg er skeptisk overfor Hazard, er netop også, at han lader til at være en udpræget humørspiller - i ligeså høj grad som Benzema eksempelvis kan være det. I Real Madrid er humøret heldigvis ofte højt i offensiven.
Du får det næsten til at lyde som om, at Ronaldo og Bales spidskompetencer er at åbne et forsvar op? Ronaldo og Bales spidskompetencer er først og fremmest mål og fart. Direkte spil med snuden mod mål. Hazard er også bedst i det direkte spil, han kan dog også nogle ting med ryggen mod målet, vil jeg mene. Det er i hvert fald mit indtryk, at han er bedre ift. at være spilskabende. Han er mere pasningsningsstærk og generelt mere kreativ i sit spil. Han kan skabe det uventede. Derudover er han driblestærk, en mod en såvel som de små proptræk finter, hvilket er hovedårsagen til, at jeg så ham i klubben - på bekostning af én af vores to alt for ens kanter.
Gud nej. Hverken Bale eller Ronaldo kan åbne et forsvar. Min påstand er, at Hazard heller ikke kan - eller i hvert fald ikke har vist det i denne turnering. Han har kun spillet godt, når han kunne bruge fart - oftest i omstillinger. Han kan ikke det med målene modsat vores to kanter, men det betyder ikke, at han kan åbne et forsvar eller andet. Ronaldo har været omend endnu vildere end Hazard til proptrækfinter, men det har han lagt fra sig, fordi vi har haft brug for noget andet.
Isco kan også de små finter, men ham bruger vi jo ikke engang. Indrømmet: Det er der nok også andre grunde til.
Raúl 7 skrev:
FranciscoISCO skrev: Passende tidspunkt at genåbne Hazard-debatten, må man sige. Jeg drømmer i hvert fald stadig om ham (hvis der på den ene eller anden måde altså kan gøres plads til ham). Det er naturligvis ikke udelukkende på baggrund af hans kamp i aften, at jeg stadig så ham i klubben, beviser på at han er en klassespiller findes der nemlig nok af. Der er tale om en spiller, der siden hans første rigtige sæson på højeste niveau (08-09) har opnået disse individuelle meritter:
2016 var så mindre nævneværdigt. Her faldt han med resten af sit hold. Dog er dette eneste uimponerende år, i denne stadig unge spillers karriere, i nogle kredse, argument nok til, at han ikke længere er noget værd... Jesus!
Han har haft en skidt sæson med Chelsea, ergo er han nu lort. Ligesom Diego Costa, Fabregas, Azpilicueta, Matic, Willian, Oscar og Courtois. De er alle sammen komplet uduelige og verdens dårligste spillere.
Argumentum ad absurdum.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
BBB skrev:
FranciscoISCO skrev:
BBB skrev: Her gik jeg og troede at lette hold var en skamplet på dette EM, men når Belgien vinder stort, så er det fordi Hazard er vild?
Argumentet har hele foråret og forsommeren været, at Hazard skal hentes, fordi han er god til at åbne forsvar op, men alligevel er han kun god, når modstanderholdet er i ubalance (han har på intet tidspunkt i turneringen præsteret, når Belgien ikke har været foran). Der er jo ikke en eneste i vores offensiv, der ikke kan lave det, som han lavede i denne kamp. Hvorfor vil I have mere af det samme, når spilleren stadig er dårligere til hans spidskompetence end både Ronaldo og Bale?
Der jeg er skeptisk overfor Hazard, er netop også, at han lader til at være en udpræget humørspiller - i ligeså høj grad som Benzema eksempelvis kan være det. I Real Madrid er humøret heldigvis ofte højt i offensiven.
Du får det næsten til at lyde som om, at Ronaldo og Bales spidskompetencer er at åbne et forsvar op? Ronaldo og Bales spidskompetencer er først og fremmest mål og fart. Direkte spil med snuden mod mål. Hazard er også bedst i det direkte spil, han kan dog også nogle ting med ryggen mod målet, vil jeg mene. Det er i hvert fald mit indtryk, at han er bedre ift. at være spilskabende. Han er mere pasningsningsstærk og generelt mere kreativ i sit spil. Han kan skabe det uventede. Derudover er han driblestærk, en mod en såvel som de små proptræk finter, hvilket er hovedårsagen til, at jeg så ham i klubben - på bekostning af én af vores to alt for ens kanter.
Gud nej. Hverken Bale eller Ronaldo kan åbne et forsvar. Min påstand er, at Hazard heller ikke kan - eller i hvert fald ikke har vist det i denne turnering. Han har kun spillet godt, når han kunne bruge fart - oftest i omstillinger. Han kan ikke det med målene modsat vores to kanter, men det betyder ikke, at han kan åbne et forsvar eller andet. Ronaldo har været omend endnu vildere end Hazard til proptrækfinter, men det har han lagt fra sig, fordi vi har haft brug for noget andet.
Isco kan også de små finter, men ham bruger vi jo ikke engang. Indrømmet: Det er der nok også andre grunde til.
At Hazard har sine spidskompetencer i samme del af spillet, som Bale og Ronaldo, betyder ikke nødvendigvis, at han har de samme spidskompetencer... Irriterende sætning, men jeg håber, at det giver mening; han kan score mål, og kommer generelt til størstedelen af sine chancer, når der spilles i høj fart, ja, men derfor er han eksempelvis stadig en bedre dribler - noget vi i den grad har brug for. Han er ikke ligeså ensformet i sit spil - mere kreativ - og har generelt noget mere af spilskaberen i sig, end tilfældet er det ved Bale og Ronaldo.
Overordnet set, så føler jeg, at Hazard kan flere ting end Bale og Ronaldo; de ting som de to sidstenævnte kan, kan de dog bedre end langt de fleste. Det er heller ikke så meget fordi, at jeg vil argumentere for, at Hazard er en bedre fodboldspiller, jeg går bare med en forstilling om, at den offensive del af spillet, ville flyde meget bedre med en Hazard på holdkortet tilfordel for enten Bale eller Ronaldo. Simpelthen fordi de to som sagt er alt for ens, hvilket jeg har været træt af i tre år nu - godt nok med få afbrud.
Dog er jeg begyndt at spekulere lidt på muligheden, at tilføje Hazard, uden at det behøver at blive på bekostning af nogle som helst. Ronaldos alder taget i betragtning, så er det vel ikke helt så usandsynligt, at han kun er i klubben 1-2 år endnu? Ville Hazard ikke kunne tåle en rotationsrolle i verdens største klub, hvis den højest varede i 2 år? Hvis rotationen inkludere alle tre oppe foran - eventuelle skader oppe foran (Bale) skal vi hellere ikke glemme - så tror jeg der kunne være en sandsynlighed for det. I sær hvis man gør det klart for Hazard, at man anser ham som værende Ronaldos afløser, i en ikke så fjern fremtid...
Isco har bare at blive værdsat, jeg kan nemlig ikke overskue at skulle ændre mit navn herinde ;)
Altid Real Madrid.
- Raúl 7
- Gæst
-
BBB skrev:
Raúl 7 skrev:
Argumentum ad absurdum.
Dine latinlektioner skrider fremad kan jeg se.
Nogle gange ved jeg ikke hvad der skal til, for at folk fanger ironi.
;) ;) ;) ;) ;)
BBB skrev: Interessant leg!
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvordan er Tyrkiet (18p) og Ungarn (16p) bedre 3'ere end Norge (19p) og Ukraine (19p)?
Fordi gruppe I (Danmarks) kun bestod af 5 hold, forbiså man de resterende 3'eres kampe mod bundholdene i deres respektive grupper.
en.m.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2016_qualifying_play-offs
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Nogle gange, så tror jeg du bevidst vil misforstå? :)
Her er hvad Hazard kan, som hverken Ronaldo og Bale magter. Hazard kan spille i små rum uden at miste bolden. Så simpelt er det faktisk. Det kan hverken Bale eller Ronaldo, hvis pladsen ikke er til det.
Hazard er ikke en troldmand som kan gå på vandet. Ej eller er han tæt på at være på Messi's niveau, men han bringer det Ronaldo og Bale er dårlige til. Hazard kan nok ikke åbne et forsvar som Messi, Iniesta eller Modric. Han kan nok heller ikke løbe stærkere end Bale, men han kan drible i små rum, holde på bolden uden at miste den og spille chancen større.
Han vil nok aldrig score ligeså mange mål som Ronaldo eller Bale, men han vil måske være mere afgørende for at Real Madrid scorer flere mål.
Det er nemlig hvad jeg synes Bale og Ronaldo mangler. De har en tendens til at afslutte for hurtigt i stedet for at spille chancen 40-50% større.
Jeg synes også det er farligt, at begynde og sætte spillere op for landsholdet. Det er vel kun Neymar og Suarez af de helt store som virkelig slår igennem på klubplan og på landsholdet. Ronaldo er som altid en skygge af sig selv, og Messi er det egentlig også, selvom han har væsentlig bedre holdkammerater.
Bale har spillet et fint EM, og specielt taget hans holdkammerater i betragtning. Jeg synes dog Ramsey har været deres klart bedste mand. Og skal vi være ærlige, så var der nok tale om 2 drops i stedet for 2 gode frisparksmål fra hans side af.
Hazard mangler meget, men det gør Belgien godt nok også! Stort set hele deres hold underpræstere i hver turnering. Igår ramte både De Bruyne og Hazard dagen, og begge var fremragende.
Du nævner Isco i et andet indlæg, men han spillede jo netop fremragende, da han spillede sin foretrukne position. Både under Ancelotti, men også de første kampe under Zidane. Man ofrede hans rolle for en 6'er, og hans niveau faldt igen lynhurtigt. I Malaga var han omdrejningspunktet og 10'eren på holdet, hvor han gjorde det fremragende. I Real Madrid prøver man at omskole ham til en 8'er, som man aldrig rigtig er lykkedes med. Man så/ser det også med Iniesta i Barcelona. Hvergang han spiller længere tilbage i banen, så spiller han stort set ikke godt ift. når han spiller længere fremme. På landsholdet er han altid den bedste, fordi han altid spiller længere fremme.
Hazard med Benzema og Ronaldo eller Bale ville gøre underværker. Med BBC bliver det hele bare kedeligt og statisk. Medmindre vi graver os ned og spiller på omstillinger.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Isco er en fantastisk dribler, men han mangler bare den fandens acceleration. Den har Hazard, og det kan bryde et forsvar op!
Dios skrev:
Nogle gange, så tror jeg du bevidst vil misforstå? :)
Her er hvad Hazard kan, som hverken Ronaldo og Bale magter. Hazard kan spille i små rum uden at miste bolden. Så simpelt er det faktisk. Det kan hverken Bale eller Ronaldo, hvis pladsen ikke er til det.
Hazard er ikke en troldmand som kan gå på vandet. Ej eller er han tæt på at være på Messi's niveau, men han bringer det Ronaldo og Bale er dårlige til. Hazard kan nok ikke åbne et forsvar som Messi, Iniesta eller Modric. Han kan nok heller ikke løbe stærkere end Bale, men han kan drible i små rum, holde på bolden uden at miste den og spille chancen større.
Der er virkelig mange floskler, som gør det svært at argumentere for og imod. Jeg hæfter mig i stedet ved, at han ikke har formået at åbne forsvar hverken til EM eller i PL. Han er super god, når modstanderen er i ubalance, men der har vi andre spillere, der også er gode/bedre.
Jeg ville egentlig have delt indlægget op i nogle bidder, men der var faktisk ikke mere i det, som vil give mening at diskutere ud fra. Du har ret i at Ronaldo og Bale nogle gange afslutter for hurtigt. Jeg tror dog, at det er et fåtal af gange, at de uden videre kan spille chancen 40-50% større.
Dios skrev: Du nævner Isco i et andet indlæg, men han spillede jo netop fremragende, da han spillede sin foretrukne position. Både under Ancelotti, men også de første kampe under Zidane. Man ofrede hans rolle for en 6'er, og hans niveau faldt igen lynhurtigt. I Malaga var han omdrejningspunktet og 10'eren på holdet, hvor han gjorde det fremragende.
Skal vi ikke bare være enige om, at vi er uenige om Isco's niveau for Real Madrid?
Dios skrev: Hazard med Benzema og Ronaldo eller Bale ville gøre underværker. Med BBC bliver det hele bare kedeligt og statisk. Medmindre vi graver os ned og spiller på omstillinger.
Når modstanderen står kompakt til EM, så har Hazard (modsat Ronaldo og Bale) stået med ryggen til målet. Det bliver ikke ligefrem mere interessant på den måde. Hazard har endda haft et hold at spille sammen med. Igen modsat Ronaldo og Bale.
Sebberg skrev: Tak, Dios. Hazard har jo netop nøglen til det problem, som vi har oplevet, hvergang vi har mødt Atlético og har spillet bolden rundt og rundt for så at smide et indlæg ind i boksen.
Isco er en fantastisk dribler, men han mangler bare den fandens acceleration. Den har Hazard, og det kan bryde et forsvar op!
Så hvis Hazard erstatter Ronaldo eller Bale, så vil vi på den måde dirke Atletico op?
Så er det vist på tide, at du sætter øllen ned :-D
- Raul7-2880
- Platin bruger
-