EM 2016
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Det vildeste mål i em indtil videre sYnes jeg
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Efter tre uafgjorte og tamme kampe i gruppespillet har de besejret den sværeste modstander i forhold til hvem de skal overvinde for at stå i en eventuel finale O.o
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
The Guardians live-reportage skrev det egentlig meget præcist ved starten af den forlængede spilletid:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
ChrillRM14 skrev: Det vildt nok.... Ikke at Kroatien i dag fortjente det så synderligt meget mere end Portugal, men tænk engang... Portugal er nu videre til kvartfinalen mod Polen (!!), mens en eventuel semifinale kan blive Belgien eller Wales sandsynlig vis...
Efter tre uafgjorte og tamme kampe i gruppespillet har de besejret den sværeste modstander i forhold til hvem de skal overvinde for at stå i en eventuel finale O.o
Vildt at være i kvartfinalen uden en eneste sejr over 90 minutter.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Synes alligevel at jeg har set min del af de forskellige slutrunder. Men jeg kan ikke komme i tanke om en, der har været så uinspirerende, kedelig og fantasiløs som den i år. Om det er den ændringen af strukturen skal jeg ikke kunne sige, men noget er der hvert fald galt. Der mangler i den grad nerve! Lad os håbe det forbedres over de kommende dage, hvor flere store nationer mødes.
Man kan i hvert fald hurtigt angribe turneringsformatet for at være skurken... Måske er der noget om det, men når man kigger på spillerne fra Wales-Nordirland, så er det mere acceptabelt, at de spiller, som de gør. Tror det var Bischoff, der sagde det, men med henblik på hvor mange teknisk stærke spillere, der er at finde på Kroatiens og Portugals hold, så burde kampen jo ikke blive spillet så passivt og tøvende :/
Tendensen i europæisk fodbold er - ret genereliserende - at holdene er blevet bedre til at forsvare og ødelægge frem for at skabe. Synes, man har set det på klubplan, og nu også på landholdsplan. Det er forsvaret, der prioriteres, og så må individualisterne stå for de offensive indspark.
ChrillRM14 skrev:
Pelle skrev: Synes alligevel at jeg har set min del af de forskellige slutrunder. Men jeg kan ikke komme i tanke om en, der har været så uinspirerende, kedelig og fantasiløs som den i år. Om det er den ændringen af strukturen skal jeg ikke kunne sige, men noget er der hvert fald galt. Der mangler i den grad nerve! Lad os håbe det forbedres over de kommende dage, hvor flere store nationer mødes.
Man kan i hvert fald hurtigt angribe turneringsformatet for at være skurken... Måske er der noget om det, men når man kigger på spillerne fra Wales-Nordirland, så er det mere acceptabelt, at de spiller, som de gør. Tror det var Bischoff, der sagde det, men med henblik på hvor mange teknisk stærke spillere, der er at finde på Kroatiens og Portugals hold, så burde kampen jo ikke blive spillet så passivt og tøvende :/
Tendensen i europæisk fodbold er - ret genereliserende - at holdene er blevet bedre til at forsvare og ødelægge frem for at skabe. Synes, man har set det på klubplan, og nu også på landholdsplan. Det er forsvaret, der prioriteres, og så må individualisterne stå for de offensive indspark.
Portugal er et dårligt eksempel på den udvikling. Den portugisiske offensiv har været dårlig i mere end 10 år nu.
Turneringsformatet har i øvrigt intet med de nævnte hold at gøre. I kvalifikationen var Wales sikker 2'er i deres gruppe, Nordirland vandt deres gruppe, Kroatien blev 2'er i deres gruppe og Portugal var sikker vinder i deres gruppe.
I gruppespillet vandt Wales deres gruppe, Kroatien vandt deres gruppe, og både Portugal og Nordirland gik videre med 3 point og en måldifference på 0.
Portugal sluttede foran Østrig, der fuldstændig dominerede deres kvalifikationsgruppe. De sluttede efter Ungarn, der gik videre som 3'er i deres kvalifikation, og Island, der gik videre som 2'er i kvalifikationen. De fleste havde nok forventet, at gruppe ville være endt fuldstændig omvendt, men det viser bare, hvor lige holdene er, når stillingen ikke afgøres over 38 kampe, men over 7.
Lad os nu blive enige om, at man skal kunne slå alle, før man kan vinde EM. Det går simpelthen ikke at kalde kampene kedelige, fordi der er små hold med. Så kan man i stedet kalde de store hold for dårlige, når de ikke kan dominere de mindre hold. Det gælder fx for Portugal igennem hele gruppespillet. De havde flest chancer, de havde bolden mest, men de scorede aldrig flest mål. Så når Ronaldo eller en ekspert brokker sig over, hvor kedeligt og defensivt Island eller andre hold spiller, så handler det om, at den 'store' nation ikke er bedre til at skabe kampene - altså at den 'store' nation måske egentlig ikke er så skide stor i forhold til de 'små'.
PS. Hvis nogen hold skal have kritik for at være kedelige så skyd da på hold, der har skuffet som Belgien, Sverige, England (og Portugal). Personligt har jeg også fundet Frankrig skuffende, ikke fordi jeg havde store forventninger til dem (og jeg tror også, at de ryger ud snart), men fordi så mange andre udråbte (og udråber) dem til favoritter. Hvis Spanien ikke slår Italien ud, så har jeg en favorit til at sætte Frankrig på plads.
Uanset hvad, så skal der bare 2 hold til at skabe en god fodboldkamp. De store lande har været skuffende, men aldrig før har jeg set så mange intetsigende lande til et EM, hvor deres største chancer er at være hele holdet bag bolden.
Så kan man skyde nok på de store hold, men hvis det ikke kan lade sig gøre på klubplan, hvor alle spillere ser hinanden oftere end deres koner, så skal man nok heller ikke regne med at det kan lade sig gøre internationalt, hvor de 5 uger? om året mødes for at spille 4 ligegyldige venskabskampe og 3 vigtige kval kampe, dog først til EM 2032.
Det er så pinligt sat sammen IMO. Jeg elsker og se når små hold de overrasker, som f.eks. da Dortmund alle vandt vores hjerter. Til gengæld hader jeg og se små fedtede nationer fedte sig igennem som Island. Nuvel, det er kæmpe stort, men alene på baggrund af deres spil, så burde de diskes. Ronaldo FTW!
Det røv sygt, så kort kan det faktisk koges ned til :D Go kamp, eller hvad man nu siger :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.