Sæsonen 12/13
Det må som godt være henvendt til mig. Jeg er dog ikke interesseret i at debattere dette emne mere. Vi er alle Real Madrid-fans på forskellig vis, og der skal også være plads til forskelligheder. Heldigvis ;)
Jeg vil gerne korte min pointe ned til følgende: Der skal simpelthen mere end titelløse sæsoner, dårligt spil og lignende til, at jeg ikke er en stolt Real Madrid-fan, som støtter klubben igennem selv de sværeste tider. Jeg bifalder dog også forandringer!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mener vi skal vinde alle kampe uanset hvilken modstander fra nu, overlegent og ikke det kontra lorte bold som vi åbenbart kun kan under mourinho. Der skal åbenbart ny træner og andre typer til før vi kan få zidane tilstande tilbage igen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Alle er ikke ens, og mit Madrid hjerte bløder, når Madridistaer tænker på den måde. Det er overhovedet ikke et nedladende indlæg til dig Daniel, men bare mit syn på tingene, og en diagonal modsætning til din holdning.
word word..
Det piner mig at man kan stille sig 'tilfreds' med at være så langt efter i ligaen og acceptere et så stort forspring til Barca. (OG lillesøster for den sags skyld)!! - Men ok Daniel lad os agree to disagree.
Hala
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du er bestemt et
Jeg kan endda dykke tilbage i mine tidligere indlæg og finde steder, hvor jeg ytrer min utilfredshed med at være bagefter især Lillesøsteren. Det eneste jeg har sagt er, at jeg støtter klubben; kan du også tolke det anderledes?
Jeg afskyr debattører, som ikke kan forholde sig til det modparten i virkeligheden skriver. Citer mig gerne for at have sagt, at jeg stiller mig tilfreds med, at vi er bagefter?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Dios
Det må som godt være henvendt til mig. Jeg er dog ikke interesseret i at debattere dette emne mere. Vi er alle Real Madrid-fans på forskellig vis, og der skal også være plads til forskelligheder. Heldigvis ;)
Jeg vil gerne korte min pointe ned til følgende: Der skal simpelthen mere end titelløse sæsoner, dårligt spil og lignende til, at jeg ikke er en stolt Real Madrid-fan, som støtter klubben igennem selv de sværeste tider. Jeg bifalder dog også forandringer!
Det er også helt fair du ikke vil det, men total urimeligt, at du skriver som du skriver, fordi jeg simpelthen ikke kan lade vær med, og sætte spørgsmålstegn ved nogle ting :).
De seneste 10 år har vi vundet 8 titler ud af 34 mulige. Her har jeg medregnet La Liga, Cdr, Chl og Super Cuppen.
Det er ikke bare titelløst, det er bare til grin. Det gode spil er en subjektiv holdning, så det vil jeg ikke komme ind på.
Du kender selv mine holdninger til Mourinho og Pepé, og mine holdninger om hvordan de hver især har ødelagt klubben, så dem vil jeg heller ikke komme ind på.
Vores 4 milliarder på dette projekt må man heller ikke glemme, samt Kaká den omvandrende joke.
Jeg vil heller aldrig sige jeg ikke er stolt af Real Madrid, for selvfølgelig er jeg det. Men ja, hvordan skal man sige det. Jeg har flovet mig som Madridista. Jeg har synes klubben har været dybt til grin, og jeg væmmes virkelig ved den måde "klubben" har reageret på de seneste mange år, og faktisk også mange fans.
For mig er grænsen nået for længst. Jagten på og få Barca ned har været skræmmende, og meget lidt værdig IMO.
Vi alle støtter klubben, på hver sin måde. Jeg stod bare af, da mine personlige værdier ikke stemte overens med klubbens "værdier", eller mangel på samme.
Men lad os lade den ligge her, selvom jeg faktisk synes det er ret så interessant debat :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg føler mig ret overbevist om, at netop denne desperate hungren efter succes, er en medvirkende faktor til, at den rent faktisk er udeblevet. Kan du følge mig?
Manglende ideer, visioner, fremtidige perspektiver i klubbens interne gøren og laden. Eksemplificeret i nytteløse indkøb og elendige dispositioner på trænerposten. Dette kan vel kortes ned til, hvorfor Real Madrid har haltet gevaldigt efter!?!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Dios
Jeg føler mig ret overbevist om, at netop denne desperate hungren efter succes, er en medvirkende faktor til, at den rent faktisk er udeblevet. Kan du følge mig?
Manglende ideer, visioner, fremtidige perspektiver i klubbens interne gøren og laden. Eksemplificeret i nytteløse indkøb og elendige dispositioner på trænerposten. Dette kan vel kortes ned til, hvorfor Real Madrid har haltet gevaldigt efter!?!
Ja - her kan jeg faktisk godt følge dig. Kaka og Mourinho er vel symbolerne på desperate indkøb, som skulle gi' varme ved at pisse i bukserne.
Men holdet og projektet er meget længere, end hvad det ser ud til lige nu. Vi snakker indkøb af 2-3 breddespillere, og udskiftning af Mourinhos mafia.
Klubben, træneren og enkelte spillere er lige nu totalt splittede, og uden sammenhæng med madridismoen. Fra næste sæson skal Perez få tingene til at hænge sammen med madridismoen, så spillerne og træneren igen kan blive en samlet enhed, som vi alle kan støtte.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl 7
- Gæst
-
asp3200 skrev: Du har ret. Men forstår stadig ikke de taber og ikke kan sætte sig op mod hold som intet kan. Hvis de ikke vinder CHL så har det været den værste sæson for mit vedkomne. Måske nogensinde og så skal Mourinho ud asap også hvis vi taber mod man u 1 time efter nederlag hvis det sker og procenterne er sku høje for det, så skal det ud fra Perez.
Værste sæson? Hvor længe har du været fan? Der har været mange værre, bare siden 2000.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men jo, vi kan da godt kigge lidt på din tabermentalitet. Hele det her startede med at du var utilfreds over at folk herinde brokkede sig og svinede spillere samt trænere til. Hvilket var/er deres måde at udtrykke, samt min, deres følelser på omkring alt det der foregår nu i Madrid. Jeg bliver lidt træt at dit 'sukkersøde' indlæg, da du ikke skal blande dig i hvordan folket udtrykker sig. Jeg referere hertil:
Jeg er virkelig målløs over at læse så mange intetsigende indlæg, hvor Real Madrid - det hold I støtter - bliver tilsvinet. Det er virkelig krampagtig læsning. Jeg har tilkendegivet, at de hvide engle ikke har spillet godt i indeværende sæson, men jeg synes stadigvæk, at man som fan skal huske på, hvilke oplevelser dette mandskab egentlig har givet os gennem tiderne; dette er især henvendt til de ældre brugere herinde.
Granada-kampen var blot endnu en skuffelse i La Liga. Dét nederlag kan ikke sætte mit urin i kog. Barcelonas pointtab ændre ikke på denne holdning. Ligaen er umulig at vinde. - tabermentalitet. Jeg læser desuden dette som at du er ligeglad med ligaen, ellers går jeg ud fra at et nederlag ville 'pisse' dig af?? - Hvis ikke, forklar mig venligst hvordan du kan være ligeglad med dette nederlag, for det forstår jeg virkelig ikke?
er måske mere fan end nogensinde før, når det går holdet dårligt. - Skulle lige med, fordi du så fint ignorerede det før.
Den åbenlyse arrogance, du praktiserer i dit mystiske indlæg, er netop det der gør, at Real Madrid befinder sig en mindre favorabel position i ligaen. - Dette skal jeg beklage og se om jeg ikke kan skrue lidt ned for arrogancen og hjælpe os tilbage hvor vi hører til...........
De har gentagende gange undervurderet mindre modstandere og taget de tre point for givet. Der er masser af vindermentalitet, den vindermentalitet så du imod Barcelona og du vil igen se den imod Manchester United. - Dette kan jeg ikke andet end at grine af. En vindermentalitet slår du ikke bare til og fra. En vindermentalitet er hungren efter succes og top resultat i alt du deltager i. Om det så er straffekonkurrencen efter træning, ude mod Granada eller hjemme mod Barcelona. Men det lyder ikke til at du ved så meget om det, men nærmere stod på sidelinjen i skolegården og brokkede dig over drengene fra syvende klasse ikke gad aflevere bolden. Din taber. Undskyld den hårde retorik.
Hala
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Dios
Jeg føler mig ret overbevist om, at netop denne desperate hungren efter succes, er en medvirkende faktor til, at den rent faktisk er udeblevet. Kan du følge mig?
Manglende ideer, visioner, fremtidige perspektiver i klubbens interne gøren og laden. Eksemplificeret i nytteløse indkøb og elendige dispositioner på trænerposten. Dette kan vel kortes ned til, hvorfor Real Madrid har haltet gevaldigt efter!?!
Ja kan godt følge dig, og er også rigtig enig :)
M_linding skrev:
Kaka og Mourinho er vel symbolerne på desperate indkøb, som skulle gi' varme ved at pisse i bukserne.
Synes egentlig at købet af Kaká var på sin plads, og det modsatte af et desperat indkøb. Vi manglede netop en playmaker på daværende tidspunkt, og selvom handlen og lønnen viste sig og være dyr, så havde man med et lignende indkøb af L. Ronaldo succes.
Ellers er jeg enig :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kheldar
- Gæst
-
Nu er jeg primært enig med Daniel og Siempre, og derfor må jeg jo nødvendigvis også være en "taber" iflg. Zizou21. Jeg er dog stadig af den opfattelse, at vindermentaliteten er til stede på holdet, for det kan i min optik slet ikke lade sig gøre, at man spiller på det niveau, og er totalt blottet for vindermentalitet. Jeg tror, at vi overser den psykologiske del i denne debat. Menneskets natur er nu en gang sådan indrettet, at hvis noget er fuldstændigt håbløst at indhente, og man ved det kræver mirakler af en anden verden for at det sker, så har mennesket en tendens til at tænke: "Nevermind, vi fokuserer på det der er realistisk at opnå." Real er uendeligt langt efter Barcelona i tabellen, og de ved udemærket godt, at Barcelona ikke kan hentes i ligaen. Til gengæld ved de, at chancerne for at vinde noget er til stede i CdR/ChL, og derfor ligger man sit fokus der. Kald det tabermentalitet at fokusere på det realistiske, kald det mangel på respekt for den hvide trøje, eller hvad man nu ellers kan kalde det, men som det ofte er sagt før, "at least we'll live to fight another day", og det er netop det spillerne gør.
Jeg er enig i, at det er pinligt at se på, og man burde kunne forvente noget mere, især af spillere der tager sig godt betalt for deres arbejde. Men jeg må også være realistisk. Ville jeg blive ved med at kæmpe, hvis jeg var så langt bagud som Madrid er lige nu? Nej, det ville jeg nok ikke. Jeg ville bruge min kræfter på det realistiske mål, omend det kommer til at være skamfuldt at tabe til bundhold og amatører, fordi jeg ikke ville give mig 100% på et "lost cause". Jeg ville jo heller ikke ene mand storme Normandiet på D-dag i 1944...
Personligt kan jeg da også mærke, at lysten til at se Real Madrids kampe i år er dalende, og var det også før sidste sæson. Vi har simpelthen været i krise i så mange år nu, at den ene gode sæson vi egentlig havde sidste år, ikke har kunnet ændre på min lyst til at se kampene uge efter uge. Det har for mit eget vedkommende betydet, at jeg har prioriteret NFL over Real Madrid stort set hver evig eneste weekend i lange tider, simpelthen fordi underholdningsværdien i NFL er højere. Jeg har faktisk kun set Real Madrids mere betydende kampe de senere år. Dette har jeg gjort, fordi jeg simpelthen ikke gider have mit humør spoleret, af de mildest talt elendige præstationer Real Madrid har leveret over de sidste år (sidste sæson lettere undtaget). For mig betyder dette ikke, at jeg er mindre fan af klubben end alle jer andre herinde, og jeg bærer også stadig trøjen med jævne mellemrum, og mit hjerte bløder også når holdet taber, men jeg vælger at fokusere på noget andet, da jeg ellers bliver alt for træls at være sammen med for mine omgivelser. Dette ændrer dog ikke på, at jeg holder med Real Madrid til den dag jeg dør!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I min verden var både købet af Cristiano Ronaldo og Kaka noget sjusk - Lad mig hurtigt forklare!
Du forsvarer købet af Kaka, ved at sige at vi manglede en playmaker. Men Kaka har aldrig været denne playmaker, hvilket mange først opdagede da han havde spillet 2-3 måneder i Madrid. Jo, han kan lægge en magisk aflevering. Men han ballancerer ikke spillet som Modric kan gøre det. Derimod tager han mange chanceskabende løb med bolden.
Købet af Ronaldo, kunne kun blive en succes - og det er endt endnu bedre end det. Men jeg vil stadig kalde det lidt sjusket. For det virkede lidt som om, at man først købte Ronaldo og derefter fandt ud af hvad man skulle bruge ham til.
På hans første pressemøde skulle han forklare, at han sagtens kunne spille 9'eren, selvom han aldrig spillede der for United. Men heldigvis har Ronaldo så meget klasse, at han hurtigt viste alle at han skulle spille lige hvor han ville, med lige det nummer han ville ha' (efter Raul smuttede selvfølgelig).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
