Sæsonen 12/13

13 år 4 måneder siden #1333 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13

M_linding skrev: Dios

I min verden var både købet af Cristiano Ronaldo og Kaka noget sjusk - Lad mig hurtigt forklare!

Du forsvarer købet af Kaka, ved at sige at vi manglede en playmaker. Men Kaka har aldrig været denne playmaker, hvilket mange først opdagede da han havde spillet 2-3 måneder i Madrid. Jo, han kan lægge en magisk aflevering. Men han ballancerer ikke spillet som Modric kan gøre det. Derimod tager han mange chanceskabende løb med bolden.

Købet af Ronaldo, kunne kun blive en succes - og det er endt endnu bedre end det. Men jeg vil stadig kalde det lidt sjusket. For det virkede lidt som om, at man først købte Ronaldo og derefter fandt ud af hvad man skulle bruge ham til.
På hans første pressemøde skulle han forklare, at han sagtens kunne spille 9'eren, selvom han aldrig spillede der for United. Men heldigvis har Ronaldo så meget klasse, at han hurtigt viste alle at han skulle spille lige hvor han ville, med lige det nummer han ville ha' (efter Raul smuttede selvfølgelig).


Men sådan har det jo stort set altid været i Real Madrid. Spillerne er præsidenternes valgflæsk. Det er præsidenten og hans ledelse som køber spillere, og træneren der sætter holdet efter det.
Jeg husker kun 96 sæsonen, hvor træneren - Capello for alvor fik noget der lignede frie tøjler til at købe spillere. Også alligevel ikke.
Skal jeg være helt ærlig, så har jeg aldrig været glad for vi købte Kaká. Jeg har min helt egen idé om hvordan Real Madrid skal spille fodbold, og der har Kaká aldrig passet ind. Jeg tror Perez er uenig med dig :). For jeg tror faktisk han er stor fan af Kaká, og den måde han spiller fodbold på.
Nej han er ingen Zidane, Modric eller Özil som jeg tror vi er meget enige i, er den rette playmaker for Real Madrid. Dog synes jeg ikke Modric skal være 10'er i Real Madrid.

Man købte vel Ronaldo på navnet, og heldigvis havde han niveauet til Real Madrid, og endte ikke som Owen eller Beckham.

Men vi har været inde på det før. Stilen skal ændres radikalt. Det kollektive har overhalet individuelisterne indenom, men det har Perez bare ikke bemærket :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1334 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Jeg vil blot kort sige, at selvom Real Madrid oplever så meget modstand i øjeblikket, så elsker jeg stadig klubben for alt hvad den er og alt hvad den står for.
Samt de fleste spillere i truppen!

Jeg er desuden ikke i tvivl om at klubben har indset at ligaen er tabt, og at vi vil se et almindeligt formstærkt hold i både returkampen mod Barcelona men også i kampene i Champions League hvor første lille bump på vejen skal trilles over i denne måned.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1335 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Sæsonen 12/13
Khelda - Fornuftigt input. Kan godt være min retorik var hård, men synes nu bare jeg svarer på tiltale. Jeg er dog stadig ikke enig i det med vindermentaliteten. Du siger den selvfølgelig er til stede på dette niveau, men dette er ikke en selvfølge. De spiller på dette niveau fordi de har talentet til det. Nogle af dem i hvertfald. Sådan en type som Essien har (efter min mening) ikke det vilde fodbold talent, men han kæmper røven ud af bukserne hver gang og viser han VIL vinde og VIL have den startplads. Samme med Varane. Jeg kan godt følge dig i at det kan være svært at holde gejsten kørende, når man er milevis bag ved Barcelona, men det er her jeg mener den netop skal være. Måske ikke i troen om at skulle vinde ligaen, men at kunne presse barca til det ypperste og selv holde kampformen og lysten til at vinde kampe ved lige. Derved man hele tiden ånder dem i nakken og viser vi aldrig giver op. Med det vi præstere i ligaen for tiden forsvinder det intimiderende ved at møde madrid lige så stille og vi gør det derved sværere for os selv i fremtiden.

Jeg tror ikke det er muligt at spille med dette lave niveau i ligaen og så forsøge at peake det hele i CdR/ChL, da spillerne simpelthen ikke er gearet til niveauet. Vi møder f.eks. Man Utd i Chl som hver runde ved de er nød til at præstere og vinde for at holde konkurrenter bag sig = de spiller i højt tempo og er gearet til Chl. Ikke at jeg siger vi for samme konkurrence af Granada, men det bekymre mig at vi ikke engang kan sætte os op til sådan en kamp, for hvordan skal det da så ikke gå mod Utd. Jeg håber jeg tager fejl!

Hala
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1336 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Hvordan forklarer du så, at et afbudspræget Real Madrid-hold spillede lige op med Barcelona i Copa del Rey?

Naturligvis kan man køre de forskellige turneringer med forskellig indstilling, så jeg er ikke det mindste nervøs forud for kampene mod Manchester United og Barcelona.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #1337 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
@M_Linding

Ronaldo var lige præcis hvad Real Madrid havde brug for i sin tid. Han gav lidt tro på tingene i en svær tid. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor man havde været i dag, hvis man ikke havde købt ham. Jeg vil dog alligevel pointere, at €96 mio var fuldstændig sindssygt. Det svarede til 3 verdensklasse-spillere på det tidspunkt. Ronaldo var trods alt løbet ind i et lille formdyk med "sølle" 26 mål i hans sidste sæson for United. Det endte dog, som I nok vil tilkendegive, alligevel meget godt for Real Madrid :)


@Siempre Madrid

I min verden er det tabermentalitet, når man på hjemmebane spiller for ikke at tabe. Der er ingen der siger, at man skal vinde hver gang, men man skal være skuffet når det ikke sker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kheldar
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #1338 af Kheldar
Besvaret af Kheldar på emne Sæsonen 12/13

zizou21 skrev: Jeg kan godt følge dig i at det kan være svært at holde gejsten kørende, når man er milevis bag ved Barcelona, men det er her jeg mener den netop skal være. Måske ikke i troen om at skulle vinde ligaen, men at kunne presse barca til det ypperste og selv holde kampformen og lysten til at vinde kampe ved lige. Derved man hele tiden ånder dem i nakken og viser vi aldrig giver op. Med det vi præstere i ligaen for tiden forsvinder det intimiderende ved at møde madrid lige så stille og vi gør det derved sværere for os selv i fremtiden.



God præcisering af dine tidligere indlæg.

Jeg kan godt se din pointe, og kan godt følge at spillerne burde gøre alle disse ting, hvilket man også sagtens kan kræve af dem som fan. Jeg tror for så vidt også godt at spillerne ved dette, og de ville sikkert også ønske de kunne motivere sig selv til det. Men det er bare så uendeligt svært, at skulle sætte sig op til at bestige Mount Everest, når man føler det er en umulig opgave, og når ekspeditionslederen tydeligvis heller ikke er motiveret. Problemet er naturligvis hos Mourinho. Han virker ligeglad med La Liga, fordi han ved den er tabt, mens han stadig tror på CdR og ChL, og det smitter i den grad af på truppen.

Og du har i øvrigt helt ret - det intimiderende ved Real Madrid er forsvundet, og det virker ikke som om de andre hold i La Liga frygter at møde klubben længere - og det giver naturligvis nogle åbenlyse problemer, når selv de små hold kan udfordre os.

zizou21 skrev: Jeg tror ikke det er muligt at spille med dette lave niveau i ligaen og så forsøge at peake det hele i CdR/ChL, da spillerne simpelthen ikke er gearet til niveauet. Vi møder f.eks. Man Utd i Chl som hver runde ved de er nød til at præstere og vinde for at holde konkurrenter bag sig = de spiller i højt tempo og er gearet til Chl. Ikke at jeg siger vi for samme konkurrence af Granada, men det bekymre mig at vi ikke engang kan sætte os op til sådan en kamp, for hvordan skal det da så ikke gå mod Utd. Jeg håber jeg tager fejl!


Normalt tror jeg heller ikke det er muligt, men de har alligevel gjort de i CdR mod Barcelona og Valencia. Jeg håber inderligt på det også vil lykkes mod Man Utd, men har ligesom dig ikke den vanlige tiltro til holdet pt. På den anden side, så har jeg faktisk set et par United kampe med venner på det sidste, og heldigvis er Uniteds forsvar og målmand i hvert fald til at tale med, og de United fans der er i min omgangskreds, de frygter Reals kontramaskine, og de mange skud Ronaldo sender afsted, fordi De Gea ofte laver store fejl når han skal afværge skud, hvor bolden så lander for fødderne af en angriber. Generelt set, så kan Uniteds forsvar og målmand meget hurtigt rystes, og især i kampene mod Liverpool og Tottenham var United helt væk i minimum en halvleg, og iflg. mine venner, så har det været deres helt store problem i mange kampe i år. Så der er håb endnu.

Kommer vi forbi United, og skal møde Bayern eller Dortmund, så tror jeg desværre løbet er kørt. De er simpelthen for stærke for det hold vi har lige pt, ikke spiller for spiller, men deres spilkoncept og vilje er langt bedre end vores.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Kheldar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1339 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13

Siempre Madrid skrev: Hvordan forklarer du så, at et afbudspræget Real Madrid-hold spillede lige op med Barcelona i Copa del Rey?

Naturligvis kan man køre de forskellige turneringer med forskellig indstilling, så jeg er ikke det mindste nervøs forud for kampene mod Manchester United og Barcelona.


Jeg tror faktisk også at vi havde løbet ind i et nederlag, hvis både Ramos og Pepé ville have været med. De begge fejler oftest imod Barca, eller én af dem koster stort set altid et mål.
Vores offensiv var intakt, og Barca har altid sejlet defensivt. Barca var utrolig ukoncentreret, og sløsede specielt foran målet. Vi spillede ikke en pragtkamp, og der var ikke mange nøglespillere, som spillede specielt godt, men vi levede på, at Barca ikke scorede på deres chancer.

Jeg vil faktisk sige det sådan her. Det var elendigt, at Barca ikke vandt første opgør. Og ligeså elendigt var det, at Real ikke vandt i ligaen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1340 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Ind i mellem kan man altså godt være tilfreds med uafgjort, også selv om det er på hjemmebane mod den absolutte ærkerival. Det var en åben slagudveksling, hvor begge hold kunne være stukket af med en sejr. Nu endte den uafgjort og giver Real Madrid gode muligheder for at gå videre.

Og så er jeg dybt uenig i, at Real Madrid spillede hjemmekampen for ikke at tabe.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #1341 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Vi brændte da mindst ligeså mange chancer som Barcelona...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1342 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Sæsonen 12/13

Siempre Madrid skrev: Hvordan forklarer du så, at et afbudspræget Real Madrid-hold spillede lige op med Barcelona i Copa del Rey?


Varane. Han kom netop ind med den mentalitet jeg søger og han løftede efter min mening holdet. Jeg tror eksempelvis ikke vi havde fået 1-1, hvis pepe/albiol havde spillet istedet for ham! Desuden havde begge hold en off day i angrebet, hvilket kom Madrid mest tilgode.

Hala
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved zizou21.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #1343 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Sæsonen 12/13

Daniel skrev: Granada-kampen var blot endnu en skuffelse i La Liga. Dét nederlag kan ikke sætte mit urin i kog. Barcelonas pointtab ændre ikke på denne holdning. Ligaen er umulig at vinde. Jeg vælger at sætte min lid til, at Real Madrid kan abstrahere fra den spillemæssige krise i ligaen og transformere sig til en helt anden enhed, når holdet spiller returkampen i CDR imod Barcelona, ligesom Champions League-kampene imod Manchester United også kræver en helt anden identitet og styrke. Jeg er sikker på, at Real Madrid vil gøre alt for at vinde disse kampe. De har immervæk også en selvbevidsthed at spille for, ligesom jeg formoder, at vores krav - os bag tv-skærmene, os med Real Madrid-trøjen på hver dag, os der postere penge i merchandise, osv. - er nogle de ønsker at efterkomme.

Hvem husker ikke Real Madrids syv år uden nogen som helst succes i Champions League; de seneste to år er det immervæk blevet til et par semifinalespladser. Hvem husker ikke, at Real Madrid for blot ni år siden, ja det er en del sæsoner sider, endte som fire i ligaen. Hvem husker ikke alle de forbandende rokader på trænerposten de seneste ti år..... fælles for alt dette er, at Real Madrid, verdens mægtigste fodboldklub, har overvundet alle disse elendigheder, spillet sig ind i hjertet på dig, beriget dig med en masse smuk og indlevelsesrig fodbold. Høstet flere store triumfer; la Decíma mangler.

Jeg er virkelig målløs over at læse mange intetsigende indlæg, hvor Real Madrid - det hold I støtter - bliver tilsvinet. Det er virkelig krampagtig læsning. Jeg har tilkendegivet, at de hvide engle ikke har spillet godt i indeværende sæson, men jeg synes stadigvæk, at man som fan skal huske på, hvilke oplevelser dette mandskab egentlig har givet os gennem tiderne; dette er især henvendt til de ældre brugere herinde.

Husk denne tekst: No soló soy perfecto, soy madridista también. I må hjertens gerne forkaste al dette og kalde mig kvalmende at høre på i denne hårde tid, men har man fulgt Real Madrid tilstrækkeligt, er denne spillemæssige krise vand ved siden af fortidens sorte stunder - og jeg har blot skitseret lidt af dem holdet har haft i dette årtusind.

Jeg er stolt over at være Real Madrid-fan, og er måske mere fan end nogensinde før, når det går holdet dårligt. Det er forhelvede NU, at ens sande identitet kommer frem! Er man fan, er man også fan og støtter holdet, når det går mindre godt. Bum!

Jeg sviner Ikke real men jeg sviner træneren og måske spillerne. Det er utroligt at du kalder vores kritik for krampagtigt læsning, når jeg ikke gider at støtte en taber som Mourinho, sagen er den at nogle af os har været Real fans i årtier og har fået adopteret den ære som madridismoen handler om, vi kan vinde over alle, vi skal vinde over alle, intet andet er glædeligt, men når man ender med et uafgjort på hjemmebane mod Barça og betragter det som sejre så er lav punktet nået.
Er du klare over at Real holdet får bonus ved en sejre og en mindre bonus ved uafgjort på udebane mens på hjemmebanen kun få bonuser hvis man sejre? Det er for at give en pegefinger hvad klubben forventer af holdet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #1344 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13

Tobiasillas skrev: Er du klare over at Real holdet får bonus ved en sejre og en mindre bonus ved uafgjort på udebane mens på hjemmebanen kun få bonuser hvis man sejre? Det er for at give en pegefinger hvad klubben forventer af holdet.


Gider du at gentage og forklare? Det lyder spændende, men jeg forstår simpelthen ikke hvad der står.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum