Sæsonen 12/13
HHB65 skrev: og har ikke set matchreplay.
Måske det bare er mig, som er lidt tøset, men hvis man ikke har set kampen, hvorfor kommenterer man så på den :-/ Godt nok er det meget generelle vendinger, men stadig ikke videre fordrende for debatten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev:
HHB65 skrev: og har ikke set matchreplay.
Måske det bare er mig, som er lidt tøset, men hvis man ikke har set kampen, hvorfor kommenterer man så på den :-/ Godt nok er det meget generelle vendinger, men stadig ikke videre fordrende for debatten.
Første kamp i hele sæsonen jeg ikke så live. Er enig i jeg måske ikke skulle skrive før jeg havde set matchreplay. Det jeg egentlig mente var at jeg godt kunne tænke mig at man rokerede i forsvar så Arbeloa var backup. Kunne give mere offensivt og jeg frygter lidt en udvisning med Arbeloa på banen.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Real Madrid skrev: footy.dk/2013/02/10/ferguson-ronaldo-er-bedre-end-zidane/
Mig og Ferguson mod resten af verdenen ;)
Jeg deler samme mening, også :D
Zidane var en playmaker, en person der lagde op til angriberne så de kunne score, en assister.
Ronaldo er en striker, som af en eller anden grund er havnet på venstre kant, han er jo ikke en midtbane spiller, og slet ikke en playmaker, han er heller ikke en boks-spiller, men han er en striker, som score mål og er fantastisk god til det. han har jo scorede mere end vores angribere til sammen.
men begge er fantastiske spillere (zidane var) men glæder mig til på onsdag, jeg ærger mig bare over at jeg skal på arbejde der :(
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
HHB65 skrev: Enig. Håber ikke arbeloa spiller cl. Vi må have et bedre alternativ ellers kan vi risikere et rødt kort hvis dommer/linjedommer ser hvad han laver
Selvsamme Arbeloa, som var vores mest stabile defensive spiller i sidste sæsons kampe mod Barcelona og Bayern? Selvsamme Arbeloa, som - på trods af hans manglende evner - altid leverer bundsolidt i de afgørende kampe og nærmest altid lukker af i sin side, når det for alvor gælder?
Arbeloa har problemer med for hurtige spillere - men hvem har ikke det - og falder desværre oftere igennem mod de mindre hold, lidt som resten af truppen, men i de store kampe har han altid været der for Madrid. Det anerkender man simpelthen ikke nok.
Det er langt mere bekymrende, at vi har den aldrig stabile og oftest satsende Coentrao i venstre side. Hans defensive underlegenhed kostede os CL i sidste sæson. I alle de store kampe Arbeloa har spillet, er han så vidt jeg husker kun blevet smidt ud én gang. Det er direkte imponerende, når man tænker på, hvad han er på banen for, og hvor mange store kampe han har spillet.
- Storken
- Gæst
-
www.guardian.co.uk/football/2013/feb/10/...os-manchester-united
God læsning
- Raúl 7
- Gæst
-
asp3200 skrev: Ronaldo kan slet ikke sammenlignes med Zidane, Zidane er nok den vildeste der har spillet for Madrid, den mand kunne jo alt og vandt alt igen og igen. Både med hold og landshold. En mere komplet spiller har jeg ikke set i lang tid.
Vandt alt igen og igen? Ja han vandt VM, EM og CL. Alle ting vandt han én gang.
På trods af at han altid giver sig 100% mener jeg at han har så store mangler i den offensive del af Real Madrids spil at han direkte er destruktiv for holdet. Jeg vil til hver en tid hellere ha en back der kan meget mere offensivt end hvad Arbeloa han kan. Vi har set med Marcelo hvordan han offensivt er fantastisk at ha på holdet, men defensivt var en omvandrende katastrofe. Det har han forbedret i løbet af få sæsoner og nu kalder man ham en af verdens bedste backs.
Jeg ved ikke om man henter Carvajal tilbage, men jeg er ret sikker på at Carvajal kan gå hen og blive en fantastisk back for Real Madrid, og give det til holdet som Arbeloa overhovedet ikke bidrager med. Arbeloa er en klods om benet på Real Madrid når det gælder offensiv fodbold, og det er vel det vi alle ønsker at se Real Madrid spille. Det er vel også det vi skal spille hvis vi skal ha chancen for at vinde noget.
Har valgt at takke af på forum!
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Arbeloas evner defensivt, hvor han kan gå ind som en tredje central forsvarer når man angriber, er netop med til at give Marcelo sin frihed frem i banen. Sætter du en offensiv højreback ind, vil man pludselig kun have Ramos, Pepe og Khedira, som er defensivt orienterede. Du vil derved blive sårbar på omstillinger og give midtbanen en langt større arbejdsradius, samt fjerne Khediras største evner frem i banen, nemlig hans løb dybt i banen.
Ingen benægter Arbeloas manglende evner frem i banen. Et alternativ vil klart være en fordel(har man det måske allerede i Ramos, hvor Varane så skydes ind i banen), da det ville give holdet flere taktiske perspektiver. Overordnet set, vil det bare kræve en større omstrukturering hele vejen rundt, hvis man placerer en offensiv back i højre side også. En Carvajal vil være interessant, da han kan være et alternativ til Arbeloa og konkurrere med, samt forhåbentlig lære en del omkring det defensive i fodboldspillet.
Det skal dog være som alternativ, alt andet bliver for radikalt og er fuldstændig uden hensyntagen til en fornuftig opbygning af et fodboldhold. Det er en smuk romantisk holdning, at spille med to backs som konstant angriber, men i praksis er det langt mere tvivlsomt.