Sæsonen 12/13
Carvajal er rygtet tilbage, men det har også været udtalt at Mourinho ønsker en ny højre back kort efter transfer vinduet lukkede i sommers. Hvor meget der var i den historie kan jeg så ikke sige. Men det er jo tydeligt at Real Madrid har et højreback problem når vi spiller frem ad banen, uanset hvor meget Arbeloa defensivt er dygtig. Real Madrid er et hold der altid har spillet med to offensive backs, Salgado var også offensiv indstillet.
Arbeloa er jo også opmærksom på sin manglende hurtighed, og derfor tør han heller ikke at gå helt frem selvom der er brug for det. Mod City hvor hans rolle var langt mere offensiv, blev Real Madrids højre side også udstillet på det groveste fordi han simpelthen ikke kunne nå at komme hjem. Der hjælper det altså at ha en back der kan tage nogle løb både med frem og tilbage.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Storken skrev: Et glimrende interview med Sergio Ramos:
www.guardian.co.uk/football/2013/feb/10/...os-manchester-united
God læsning
Tak for god læsning! Ramos er jo ikke kun en fantastisk spiller, men også en fantastisk person. Man kan let høre den intelligens han har. Han er vigtigt for os, så jeg håber ikke han tager til England en dag, selvom hans far er Man u fan :)
Taget ud fra teksten:
"Coaches have used me as a kind of Comodín," he continues. A Comodín is a wild card. "'We need a striker', striker. 'We need a midfielder', midfielder. Right-wing, pivot, centre-back, full-back, right, left. I've never felt uncomfortable anywhere. I could happily play [at right-back again] if needed but I'm more comfortable centrally now. You're the axis of the defence, you lead, you organise, you have hierarchy, status, you position the full-backs. My evolution has been intellectual, emotional too. You learn quickly at Madrid. Every lesson here is three elsewhere. I'm a centre-back now."
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ZizouMo skrev:
Storken skrev: Et glimrende interview med Sergio Ramos:
www.guardian.co.uk/football/2013/feb/10/...os-manchester-united
God læsning
Tak for god læsning! Ramos er jo ikke kun en fantastisk spiller, men også en fantastisk person. Man kan let høre den intelligens han har. Han er vigtigt for os, så jeg håber ikke han tager til England en dag, selvom hans far er Man u fan :)
Taget ud fra teksten:
"Coaches have used me as a kind of Comodín," he continues. A Comodín is a wild card. "'We need a striker', striker. 'We need a midfielder', midfielder. Right-wing, pivot, centre-back, full-back, right, left. I've never felt uncomfortable anywhere. I could happily play [at right-back again] if needed but I'm more comfortable centrally now. You're the axis of the defence, you lead, you organise, you have hierarchy, status, you position the full-backs. My evolution has been intellectual, emotional too. You learn quickly at Madrid. Every lesson here is three elsewhere. I'm a centre-back now."
Og for at det ikke skal være løgn, så har Ramos og Khedira jo trænet med som reserve-reserve-reserve målmænd! Det må være hårdt for Ramos, at kunne lidt af det hele..;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Offline
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Arbeloa skal også med frem en gang i mellem og der findes uden tvivl bedre angrebs-backs, men jeg vælger alligevel at fokusere på Arbeloas defensive evner, for vi har altså tre andre spillere i forsvaret, som også på skift går med frem. Både Ramos og Pepe fører jo ofte bolden frem ad banen, mens Marcelo jo vil være en aldeles ordinær spiller, hvis ikke han netop også har det offensive i sit spil.
Så jeg vil mene, at Arbeloa skal bedømmes på hovedopgaven, som ligger i det defensive og ikke i hans offensive kvaliteter. Akkurat som man skal bedømme Özil/Cristiano/Di María for deres offensive kvaliteter og ikke kritisere dem for ikke at lave tilbageløbet og den glidende tackling.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev: Ronaldo kan slet ikke sammenlignes med Zidane, Zidane er nok den vildeste der har spillet for Madrid, den mand kunne jo alt og vandt alt igen og igen. Både med hold og landshold. En mere komplet spiller har jeg ikke set i lang tid.
Vandt alt igen og igen? Ja han vandt VM, EM og CL. Alle ting vandt han én gang.
LÆS NU, land og landshold. Han vandt med alle klubber og landshold. Ronaldo er peanuts i titler somjeg ser det.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Hugol
Arbeloa skal også med frem en gang i mellem og der findes uden tvivl bedre angrebs-backs, men jeg vælger alligevel at fokusere på Arbeloas defensive evner, for vi har altså tre andre spillere i forsvaret, som også på skift går med frem. Både Ramos og Pepe fører jo ofte bolden frem ad banen, mens Marcelo jo vil være en aldeles ordinær spiller, hvis ikke han netop også har det offensive i sit spil.
Så jeg vil mene, at Arbeloa skal bedømmes på hovedopgaven, som ligger i det defensive og ikke i hans offensive kvaliteter. Akkurat som man skal bedømme Özil/Cristiano/Di María for deres offensive kvaliteter og ikke kritisere dem for ikke at lave tilbageløbet og den glidende tackling.
Siempre. Jeg kan ikke være uenig i dit udgangspunkt omkring Arbeloas hovedopgave skulle være i det defensive. Men Mourinho har valgt at spille med meget offensive backs hvilket han også gjorde mod Sevilla i begge sider. Jeg har tit set det under Mourinho at han spiller med meget offensive backs også mod Barcelona. Derfor går det tit galt for Madrid i højre side fordi Arbeloa teknisk og offensivt ikke magter opgaven. Defensivt har jeg aldrig brokket mig over Arbeloa udover at han er langsom.
Dog er en ny back til højre side nødvendig hvis vi skal ha mere ud af vores angrebsspil, så vi kan låse det kompakte forsvar op som vi tit står overfor, både mod dårlige og gode modstandere.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl 7
- Gæst
-
asp3200 skrev:
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev: Ronaldo kan slet ikke sammenlignes med Zidane, Zidane er nok den vildeste der har spillet for Madrid, den mand kunne jo alt og vandt alt igen og igen. Både med hold og landshold. En mere komplet spiller har jeg ikke set i lang tid.
Vandt alt igen og igen? Ja han vandt VM, EM og CL. Alle ting vandt han én gang.
LÆS NU, land og landshold. Han vandt med alle klubber og landshold. Ronaldo er peanuts i titler somjeg ser det.
Jeg læste godt hvad du skrev. Du skrev han vandt alt igen og igen. Og der må jeg så sige at han "kun" har vundet VM, EM, CL og det spanske mesterskab én gang hver.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I alle kampe bliver han stort set altid udstillet, på den ene eller anden måde. Hvis det ikke er hans manglende offensive løb, så er det hans placeringsevne, eller hans ufattelig mange frispark, og nærmere betegnet frisparket som er opkaldt efter Arbeloa, hvor han løber ind i hans direkte modspiller, uden han har bolden.
Forstå mig ret. Arbeloa er han habil herre, men bare ikke god nok længere. Han skal fortsat være i truppen, men der skal hentes en fast starter til næste sæson. Er Carvajal ikke klar til jobbet (som jeg tror han er), så må vi hente en anden. For Arbeloa er begyndt og koste for meget.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev:
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev: Ronaldo kan slet ikke sammenlignes med Zidane, Zidane er nok den vildeste der har spillet for Madrid, den mand kunne jo alt og vandt alt igen og igen. Både med hold og landshold. En mere komplet spiller har jeg ikke set i lang tid.
Vandt alt igen og igen? Ja han vandt VM, EM og CL. Alle ting vandt han én gang.
LÆS NU, land og landshold. Han vandt med alle klubber og landshold. Ronaldo er peanuts i titler somjeg ser det.
Jeg læste godt hvad du skrev. Du skrev han vandt alt igen og igen. Og der må jeg så sige at han "kun" har vundet VM, EM, CL og det spanske mesterskab én gang hver.
Du skal vist læse lidt mere på lektien:
www.transfermarkt.co.uk/en/zinedine-zida...ge/spieler_3111.html
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Jeg vil nu ikke mene, at Dortmund og Barcelona er mindre kampe. Arbeloa var engang en rigtig solid back, hvor man gang på gang kunne forsvare ham med hans stabile niveau. Men det er godt nok langtid siden man ikke har lagt mærke til Arbeloa i en kamp. Og det var jo netop typisk for Arbeloa. Man lagde ikke mærke til ham, for han var hverken fremragende defensiv såvel som offensiv, men en mand som udførte sit arbejde rigtig godt.
I alle kampe bliver han stort set altid udstillet, på den ene eller anden måde. Hvis det ikke er hans manglende offensive løb, så er det hans placeringsevne, eller hans ufattelig mange frispark, og nærmere betegnet frisparket som er opkaldt efter Arbeloa, hvor han løber ind i hans direkte modspiller, uden han har bolden.
Forstå mig ret. Arbeloa er han habil herre, men bare ikke god nok længere. Han skal fortsat være i truppen, men der skal hentes en fast starter til næste sæson. Er Carvajal ikke klar til jobbet (som jeg tror han er), så må vi hente en anden. For Arbeloa er begyndt og koste for meget.
Som Dios siger, manden er ganske enkelt for sløv og langsom som kommer til udtryk i alle hans frispark og ting dommeren ikke ser.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl 7
- Gæst
-
asp3200 skrev:
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev:
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev: Ronaldo kan slet ikke sammenlignes med Zidane, Zidane er nok den vildeste der har spillet for Madrid, den mand kunne jo alt og vandt alt igen og igen. Både med hold og landshold. En mere komplet spiller har jeg ikke set i lang tid.
Vandt alt igen og igen? Ja han vandt VM, EM og CL. Alle ting vandt han én gang.
LÆS NU, land og landshold. Han vandt med alle klubber og landshold. Ronaldo er peanuts i titler somjeg ser det.
Jeg læste godt hvad du skrev. Du skrev han vandt alt igen og igen. Og der må jeg så sige at han "kun" har vundet VM, EM, CL og det spanske mesterskab én gang hver.
Du skal vist læse lidt mere på lektien:
www.transfermarkt.co.uk/en/zinedine-zida...ge/spieler_3111.html
Nævn lige hvilke store titler han vandt flere gange? (Jeg ved han vandt det spanske mesterskab og to titler med Juve)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Slå op hvilke titler Zidane vandt, og så står resten sort på hvidt. Så nemt er det jo;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
