Sæsonen 12/13
Som (næsten) sagt, så synes ikke at Real Madrid har noget som helst at vinde på lørdag. Intet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
M_linding skrev: Som (næsten) sagt, så synes ikke at Real Madrid har noget som helst at vinde på lørdag. Intet.
Problemet er ikke hvad vi kan vinde, men hvad vi kan tabe (med).
BBB skrev:
M_linding skrev: Som (næsten) sagt, så synes ikke at Real Madrid har noget som helst at vinde på lørdag. Intet.
Det eneste vi kan tabe, er hvis vi ikke kan stille med de 11 stærkeste mænd i top top top form, mod Man Utd....:)
Selv hvis vi taber 8-0, er det glemt to dage efter. Groft sagt..
Der er jeg for første gang lodret uenig med dig. Vi skal hvis vi kan spare enkelte spillere, men det er et selvmål af dimensioner, og få en kæmpe røvfuld på lørdag. Uanset om det er reserver eller ej.
Lopez, Arbeloa, Pepé, Albiol, Marcelo, Modric, Essien, Ronaldo, Kaká, Di María og Benzema.
Varane, Alonso og Benzema har alle været meldt halv skadet de seneste uger, så derfor er det klart de 2 første skal spares, men Benzema har ikke været i kamp for os i 3 kampe nu, så han skal lige have noget kamp i benene inden tirsdag. Alt efter hvor alvorlig hans skade er, for så skal han heller ikke spille lørdag, så første halvleg ville være godt for ham.
Ronaldo og Coentrao har vi simpelthen ikke råd til og miste, og Di María skal have chancen igen, i god tro på han bare får lidt selvtillid tilbage, så han kan spille en vigtig rolle imod United, og alternativet Callejon er aldrig til stede i kampen alligevel.
Ronaldo, Di María og Benzema skal alle udskiftes.
EDIT: Kom da lige i tanke om, at Di María har karantæne, så det er jo bare fantastisk. Idiot altså!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
M_linding skrev:
BBB skrev:
Det eneste vi kan tabe, er hvis vi ikke kan stille med de 11 stærkeste mænd i top top top form, mod Man Utd....:)
Du har været herinde så længe, altid været intelligent og saglig, og så underkender du alligevel vigtigheden af El Clasico - man kan altid blive overrasket.
Man kan tabe rigtig, rigtig meget og man kan selvfølgelig vinde noget. Slår man Barcelona på lørdag, vil man ikke blot have slået dem ud af pokalturneringen, men i den grad også ændret momentum i forhold til de to klubbers sæson. Barcelona vil pludselig have tabt 4 af 6 kampe i træk, deriblandt sine 3 indtil nu vigtigste. Real Madrid vil derimod, for første gang i lange tider, have sat arvefjenderne på plads to gange på fire dage, og dermed vendt en elendig sæson, til noget som pludselig kan bruges.
Taber man, vil det måske ikke få den store indflydelse fysisk, og mentalt vil man kunne sige til sig selv, at man ikke har stillet i stærkeste opstilling, og kampen ikke havde betydning. Det ændrer bare ikke på, at det vil være El Clasico, at alle aviser skriver om de lørdag og søndag, samt at det er samtaleemnet i Spanien. For ikke at tale om det interne had spillerne imellem.
Selvfølgelig har El Clasico betydning. Sådan har det altid været, sådan vil det altid være og sådan skal det være :)
På godt og ondt, El Clasico må aldrig undervurderes!
EDIT: Og det var så dagen, hvor Dios og jeg var direkte enige. Det er stort! ;)
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev:
Jeg kan kun ryste på hovedet af den kommentar...
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- JanJr
- Gæst
-
Real Madrid, har jo aldrig helt "udspillet" Barca som de gjorde igår i lang lang tid! De skal måske spare et par enkle spillere og skifte ud i 2 halveg!
Jeg kan da sagtens se det fine ved, at vinde på lørdag, med de 11 bedste spillere (minus Alonso og di Maria).
Men der er altså nogle særlige forhold om scenarier, som får mig til at ønske mere eller mindre B-kæde:
1. Hvis man vinder, beviser det egentlig SÅ meget mere, end hvad vi allerede ved i dag? Nemlig at Real Madrid er kommet på siden af Barcelona, når vi snakker top-niveau..
2. Kan kampen igår og den dertilhørende selvtillid falde lidt til jorden, hvis vores stærkeste mænd taber på lørdag? Er det virkelig en nødvendig risiko i denne helt specielle situation?
3. Manchester United har vundet PL, og vil spare i weekenden. Vi skal altså regne med at møde ét styk helt frisk engelsk mester, på udebane.
4. Slutteligt: Vi kan vinde CL men ikke La Liga.. Jeg ser bare ingen grund til at være rare mod Barcelona og tilbyde dem revanche, når vi har lidt at vinde, meget at tabe og intet at bevise...
Jeg ved bare med mig selv, at hvis vi taber f.eks. 2-1 i Manchester, efter at have stillet med stærkeste hold på lørdag - så vil jeg ærgre mig. Også selvom vi har vundet El Clasico - for det vil ikke gøre mig mere glad, end jeg er i dag. Vi spillede 1-1 i Godfather 1, vandt igår 3-1 i Godfather 2 og på lørdag er det bare den mindre interessante Godfather 3.
Det er min ydmyge mening, og jeg er ikke stolt af den. Men jeg tror at det er det rigtige, at holde fokus 100% på CL og CdR... Desværre.
- JanJr
- Gæst
-
M_linding skrev: Ja - vi kan tabe 4-0 hvis vi stiller op med B-holdet.... Men hvad så?
Som jeg ser det, ville ingen lægge noget særligt i sådan et nederlag. Ikke når det sker 4 dage efter, at Real Madrids A-hold udspillede Barcelonas A-hold på Campo Nuevo... Det ville ikke engang være et prestigetab. Tværtimod, så ville det vise, at vi ikke har behov for at satse skader, træthed osv... Bare for at vinde over skide Barcelona en gang til.
Jeg bliver sur, hvis Ozil, Ronaldo, Ramos, Varane, Alonso og Khedira starte inde på lørdag:)
Skide Barca? ville det ikke være fantastisk, at kunne slå "verdens bedste hold" igen, og de har jo "den fantastiske dværg", vil på ingen måde accepter et nederlag til Barca, slet ikke da vi er så langt bagud, vi kan redde lidt af æren tilbage, og måske være heldig, at få den skide anden plads bare! Vi skal vinde resten af kampene i La lige, om så det er Barca, og vi har en stor kampe i vente, er stensikker på, at Barca fans vil sige, hvem var det der vandt med 20 point, det betyder sgu da noget!
JanJr skrev:
M_linding skrev: Ja - vi kan tabe 4-0 hvis vi stiller op med B-holdet.... Men hvad så?
Som jeg ser det, ville ingen lægge noget særligt i sådan et nederlag. Ikke når det sker 4 dage efter, at Real Madrids A-hold udspillede Barcelonas A-hold på Campo Nuevo... Det ville ikke engang være et prestigetab. Tværtimod, så ville det vise, at vi ikke har behov for at satse skader, træthed osv... Bare for at vinde over skide Barcelona en gang til.
Jeg bliver sur, hvis Ozil, Ronaldo, Ramos, Varane, Alonso og Khedira starte inde på lørdag:)
Skide Barca? ville det ikke være fantastisk, at kunne slå "verdens bedste hold" igen, og de har jo "den fantastiske dværg", vil på ingen måde accepter et nederlag til Barca, slet ikke da vi er så langt bagud, vi kan redde lidt af æren tilbage, og måske være heldig, at få den skide anden plads bare! Vi skal vinde resten af kampene i La lige, om så det er Barca, og vi har en stor kampe i vente, er stensikker på, at Barca fans vil sige, hvem var det der vandt med 20 point, det betyder sgu da noget!
Selvfølgelig betyder det noget, men CL kan betyde så meget mere, end om vi taber med 13, 16 eller 18 point.
Og jeg tror, at vi får brug for de ekstra marginaler på tirsdag.