Sæsonen 12/13

13 år 5 måneder siden #1465 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 12/13

Dios skrev: Er der andre end mig, som mener sæsonen vil være reddet, hvis vi går hen og vinder over At. Madrid i Cdr finalen, og slår United på tirsdag?.
Vi har alligevel fået vendt en elendig sæson, til og få en okay sæson. Kan vi få lukket hullet op til Barca, så de ikke vinder så stort, som de står til og vinde med nu, så vil jeg alligevel mene, at sejrene imod Barca, At. Madrid og United tæller så højt, at sæsonen ikke er katastrofal, som den hidtil har været.

2 titler, og Barca overlegende i størstedelen af de indbyrdes opgør, tæller utrolig højt i min bog.

Mourinho er dog stadig en død mand i mine øjne. Selvom han faktisk har gjort det helt rigtige den seneste måned, men holdet har fået viljen og fighter momentet tilbage.
Bare utrolig ærgerligt vi ikke kunne slå Barca i vores hidtil bedste sæson (sidste sæson), hvor den ene rekord efter den anden blev ødelagt, men at vi gør grin med dem i vores dårligste sæson i rigtig rigtig mange år.

Det skulle seriøst ikke undre mig, hvis vi går hen og vinder Chl trofæet. Resultaterne i ligaen stemmer ihvertfald meget godt overens med de seneste 3 gange vi har vundet den.

Enig i det meste af det du skriver, men for mig vil sæsonen kun være reddet hvis vi vinder både Copa del Rey og CHL (er ikke sikker på hvad du mener med de 2 titler, Supercupen og CdR, eller CdR og CHL, antager det første)

En klub af denne størrelse skal ikke kun sigte efter at vinde 1 titel i slutningen af sæson, også slet ikke når det er den mindste af de 3.
Når man ser på alt i klubben, historien, fansne, præsidenten, træneren og spillerne så er og skal målet før sæsonstart at vinde the treble. Det er meget svært at vinde de 3 trofæer ja, men hvorfor skulle vi ikke kunne det? Det ikke fordi at vi har en præsident som holder tilbage med pengene, gør arbejdet svært for træneren eller spillerene eller noget i den stil, vi har verdens bedste træner og nogen af de bedste spillere i verden, det burde sagtens lade sig gøre, fodbold er dog ikke så enkelt som jeg får det til at lyde men det en anden snak, pointen er at vi skal sigte efter toppen.

Helt enig omkring Mourinho. Det seneste stykke tid har været meget godt, især kampene mod Barca, men den måde han har håndteret
denne sæsons dårlige højdepunkter har været helt forkert. Når man nu eksempelvis ser tilbage på Casillas sagen, så synes jeg det viste at Mourinho havde ret med bækningen, Casillas havde spillet dårligt. At Adan skulle spille var mere for at tvinge Casillas til at forbedre sig som han så også gjorde. Men det der gjorde mig sur på ham var at han udtalte Adan var bedre. Hvorfor kunne han ikke bare sige Casillas måske havde brug for en pause eller noget i den stil. Det som om han altid vil få nye fjender, uanset hvem det er.

Jeg føler at han har den der attitude at han er større end klubben og jeg må indrømme at jeg er blevet træt af det. I hans første 2 sæsoner kunne jeg leve med det, men det er gået over stregen.

Chancen for at han er væk til sommer ser jeg som 50 50, to af hans såkaldte hjerteklubber står og mangler en træner til sommer, Chelsea 100% og Inter vil sikkert også gerne havde Mou istedet for Stramaccioni som har vist at han ikke er klar til en rolle som træner for så stor en klub endnu.

Hvis du spurgte mig i december måned om hvordan jeg synes sæsonen har været ville jeg sige en kæmpe fiasko for jeg havde rigtig store forventninger for denne sæson, men nu er det blevet bedre end jeg turde håber på for ikke særlig længe, så helt elendig ser den ikke ud til at blive.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• LaDecima
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #1466 af LaDecima
Besvaret af LaDecima på emne Sæsonen 12/13
Mener da at sagen mht Mou udtaler sig om Casillas vs. Adan handlede om formen og ikke generel evne som spiller:

Mou udtalte:

Adan esta mejor que Casillas = Adan har det bedre end Casillas, altså refererer til formen

Og ikke

Adan es mejor que Casillas = Adan er bedre end Casillas

Er ret sikker på at det var formen der blev talt om.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved LaDecima. Begrundelse: lille fejl

13 år 5 måneder siden #1467 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 12/13
Jeg vil sige sæsonen allerede nu er en krise sæson.

Ligaen for mig er ekstrem vigtig. CDR betyder intet for mig, det giver self en pokal til skabet, men den finale er slet ikke sikker at den går vores vej når der er en person som hedder Falcao der er med.

CHL ser jeg stadig som meget usikker og hvis vi ryger ud mod manchester så er det meget skidt. Selvom vi går videre mod manchester, så venter hold som juventus og bayern altså. CHL er langt væk i min tanke gang.

Eneste positive i denne sæson "indtil videre" er at Barcelona er blevet most hver gang vi har mødt dem. Det som vil glæde mig er at vi går videre mod manchester og så kan alt ske + at Milan får sprinkler anlægget til at fejle igen som mod Inter på Fifalonas stadion.

13 år 5 måneder siden #1468 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
I siger alle noget af det samme, så derfor vil jeg ikke svare på hver enkelt indlæg, men bare opsummere. Min holdning omkring mesterskabet vil være den samme. Det er altid prioritet nr. 1, men jeg vægter indbyrdes opgør rigtig højt, og sidste sæson synes jeg ikke vi var så overlegende, som så mange andre mente, for vi var Barca underlegende indbyrdes, og derfor føler jeg faktisk, at Barca tabte mesterskabet, og ikke at vi vandt det. Selvom man ikke kan tage noget fra vores præstationer sidste år.

Vi vandt Super Cuppen over Barca, og slog dem ud af semifinalen i Cdr. Godt nok er det de 2 mindste titler, men som jeg tidligere har skrevet, så er det ikke titlens værdi der betyder noget for mig (når det er så små titler), men vejen dertil, og specielt at vi var så overlegende imod Barca, som vi var.
13 point er heller ikke umulige som jeg ser det nu. Barca er i dyb krise, og forhåbentlig kommer de til og mangle Valdes i rigtig mange kampe, og de har Messi som er alvorlig syg :D.

2 Mickey Mouse trofæer, og har vundet over alle vores rivaler. Det er for mig godkendt. Målsætningen er altid mesterskabet og Chl før én sæson, men som tingene ser ud nu, så er der langt vej endnu, så taget tingene i betragtning, så ville det være godkendt for mig.
Og specielt, når udsigten til en Mourinho fyring er tættere på end nogensinde :).

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 5 måneder siden #1469 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 12/13
Det er altså ikke pænt af dig (hvem end du nu er) at hacke Dios’ bruger. Det er ikke i orden! Vi ved alle sammen godt at den rigtige Dios aldrig havde skrevet noget så optimistisk.

Men jeg må, ret langt henne af vejen, melde mig enig med dig(??). Indbyrdes opgør er i min bog også meget vigtige. Dog skal der mindst en semifinaleplads til i CHL, før jeg vil være nogenlunde tilfreds, selv med al tumulten og Mourinho in mente. Ender vi sæsonen med en Super Cup, en CdR, en 2. plads i ligaen, indbyrdes sejre over Barcelona og kun 1/8 finale i CHL er det ikke nok. Det er bedre end nogle af de mørkere år et par sæsoner tilbage, men ikke nok.
Sejre over Barcelona kan ikke alene gøre op for et evt. exit i 1/8 finalen. Ej heller tror jeg at vi kan indhente dem i ligaen, så optimistisk er jeg trods alt ikke :P De skal tabe 4 kampe og spille 1 uafgjort. Selv hvis Messis sygdom bryder ud igen, bliver det en svær nød at knække ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 5 måneder siden #1470 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Jeg må melde mig ind i gruppen for optimisterne...:)

For en uge siden, kunne jeg ikke vente med at få overstået denne forfærdelige sæson. Men på to kampe (!) er tingene blevet forandret. Jeg tror virkelig på CdR og CL triumf... Og det vil gøre dette til en rigtig god sæson.

Som Dios siger, så er ligaen det klart vigtigste trofæ - så perfekt kan sæsonen aldrig blive. Men hvis man kan slå Barcelona ud af CdR og United ud af CL, vil det kompensere lidt for det.

Jeg skruer altid mine forventninger lidt ned, forud for store kampe, hvor alting kan ske. Men i dag ser jeg meget frem til i morgen, og jeg forventer faktisk en sejr! Og et eller andet siger mig, at samtilige spillere føler, at de kan gå på vandet lige nu... Det kan blive årets kamp, og en perfekt mulighed for lidt selvpromovering for Real Madrid:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

13 år 5 måneder siden #1471 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13

Jaken skrev: Det er altså ikke pænt af dig (hvem end du nu er) at hacke Dios’ bruger. Det er ikke i orden! Vi ved alle sammen godt at den rigtige Dios aldrig havde skrevet noget så optimistisk.

Men jeg må, ret langt henne af vejen, melde mig enig med dig(??). Indbyrdes opgør er i min bog også meget vigtige. Dog skal der mindst en semifinaleplads til i CHL, før jeg vil være nogenlunde tilfreds, selv med al tumulten og Mourinho in mente. Ender vi sæsonen med en Super Cup, en CdR, en 2. plads i ligaen, indbyrdes sejre over Barcelona og kun 1/8 finale i CHL er det ikke nok. Det er bedre end nogle af de mørkere år et par sæsoner tilbage, men ikke nok.
Sejre over Barcelona kan ikke alene gøre op for et evt. exit i 1/8 finalen. Ej heller tror jeg at vi kan indhente dem i ligaen, så optimistisk er jeg trods alt ikke :P De skal tabe 4 kampe og spille 1 uafgjort. Selv hvis Messis sygdom bryder ud igen, bliver det en svær nød at knække ;)

Ret skal være ret. Holdet har gjort det over al forventning i de 2 seneste kampe. Uden at det skal lyde som om, at jeg betragter mig som en bedre fan end andre, for det gør jeg overhovedet ikke. Så har jeg bare oplevet så mange fantastiske ting med Real Madrid, og atmosfæren, stemningen og euforien var bare helt anderledes dengang.
Min første Real Madrid kamp jeg var inde og se, det var i 95, da vi mødte Barca, og vi ydmyget dem 5-0, og jeg fik Laudrup's autograf på min Laudrup trøje. Jeg var inde og se Chl finalen i 2000 hvor Valencia fik en kæmpe røvfuld, og jeg oplevede vores Galacticos hold udspille United på Bernabeú i 2003. Når du altid har det i baghovedet, så kan du ikke være andet end "utilfreds" med den måde klubben og holdet har udviklet sig på, og slet ikke når stilen og spillet var lige efter min bog.
Jeg ved det er total forkert og tænke sådan, da man altid virker så fandens sur pg pessimistisk, men tro mig det er utrolig svært :).
Ville lige engang for alle forklare hvorfor jeg har det som jeg har :).

Jeg synes ikke man skal se sådan på det. For det er jo ikke pinligt og ryge ud til en af verdens største og bedste klubber, selvom det er i 1/8 dels finalen, eller kommer igen an på resultatet, men et knebent nederlag er på mange måder acceptabelt hvis du spørg mig.
Vi kan risikere og møde Bayern i 1/4 finalen, eller Barca for den sags skyld, og jeg ser ingen favoritter i disse opgør, for alle kan vinde over alle på dagen.
Selvom resultatet på papiret ikke lyder prængende, hvis vi skulle gå hen og tabe imorgen, så må man evaluere turneringen anderledes, og se på modstanderne vi har mødt.
Sådan ser jeg ihvertfald på det.

Men enig i, at det vil se tamt ud, med kun 2 titler, og ingen af dem er mesterskabet eller Chl :).

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Dios.

13 år 5 måneder siden #1472 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 12/13

Dios skrev: Ret skal være ret. Holdet har gjort det over al forventning i de 2 seneste kampe. Uden at det skal lyde som om, at jeg betragter mig som en bedre fan end andre, for det gør jeg overhovedet ikke. Så har jeg bare oplevet så mange fantastiske ting med Real Madrid, og atmosfæren, stemningen og euforien var bare helt anderledes dengang.
Min første Real Madrid kamp jeg var inde og se, det var i 95, da vi mødte Barca, og vi ydmyget dem 5-0, og jeg fik Laudrup's autograf på min Laudrup trøje. Jeg var inde og se Chl finalen i 2000 hvor Valencia fik en kæmpe røvfuld, og jeg oplevede vores Galacticos hold udspille United på Bernabeú i 2003. Når du altid har det i baghovedet, så kan du ikke være andet end "utilfreds" med den måde klubben og holdet har udviklet sig på, og slet ikke når stilen og spillet var lige efter min bog.
Jeg ved det er total forkert og tænke sådan, da man altid virker så fandens sur pg pessimistisk, men tro mig det er utrolig svært :).
Ville lige engang for alle forklare hvorfor jeg har det som jeg har :).

Det er helt i orden ;)
Jeg har også selv en hang til at være meget kritisk, måske en anelse mere end hvad godt er.. Også i dette tilfælde har jeg påtaget mig en anelse kritisk tankegang. Jeg forsøger for så vidt muligt ikke at rive mig alt for meget med efter disse to sejre, omend de har været fantastiske ;)

Dios skrev: Jeg synes ikke man skal se sådan på det. For det er jo ikke pinligt og ryge ud til en af verdens største og bedste klubber, selvom det er i 1/8 dels finalen, eller kommer igen an på resultatet, men et knebent nederlag er på mange måder acceptabelt hvis du spørg mig.
Vi kan risikere og møde Bayern i 1/4 finalen, eller Barca for den sags skyld, og jeg ser ingen favoritter i disse opgør, for alle kan vinde over alle på dagen.
Selvom resultatet på papiret ikke lyder prængende, hvis vi skulle gå hen og tabe imorgen, så må man evaluere turneringen anderledes, og se på modstanderne vi har mødt.
Sådan ser jeg ihvertfald på det.

Men enig i, at det vil se tamt ud, med kun 2 titler, og ingen af dem er mesterskabet eller Chl :).

Nej det er bestemt ikke pinligt, men helt acceptabelt er det heller ikke. Jeg er af den opfattelse at ingen rigtig kan måle sig med os som klub, og kan vi ikke besejre United over 2 kampe er vi dermed heller ikke trofæet værdig. Mit ypperste ønske er at møde Bayern i finalen og få revancheret os fra sidste sæson. Dette efter en kvartfinale sejr over vores evige dæmoner Juventus, opfulgt af endnu en sejr over Barcelona eller revanche mod Dortmund i semifinalen. Dette ville, i mine øjne, være den perfekte CHL-kampagne :)

Især med den form der er blevet lagt for dagen i den seneste uge, er der skam også grund til optimisme. Men skulle vi ende med at blive elimineret i morgen, håber jeg bare at det bliver efter en kamp, samtlige seere vil se tilbage på efter sæsonen, som have været den bedste og mest dramatiske CHL-kamp i sæsonen og forhåbentlig de sidste par år. Det er forhåbentligt ikke for meget at forlange :P
Skal vi ryge ud, skal det være med stil ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Jaken.

13 år 5 måneder siden #1473 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 12/13
VAMOS REAL, HASTA EL FINAL

13 år 5 måneder siden #1474 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 12/13
Det goer ondt at se at vi intet har paa maal

Har valgt at takke af på forum!

13 år 4 måneder siden #1475 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Så er vi da pludslig nummer to...

Olé olé!:)

13 år 4 måneder siden #1476 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 12/13

M_linding skrev: Så er vi da pludslig nummer to...

Olé olé!:)

Utroligt hvad der er sket i de sidste 2 uger. Det er slet ikke så dårligt.:D

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum