Sæsonen 12/13
- Alma Merengue
- Gæst
-
Man vil gå så langt og kalde Barcelonas angreb for 'ordinært', før man vil acceptere kritik af Iker.
@Raul-rik
Valdez lavede kun en redning. Er Real Madrids angreb også ordinært?
Stop nu bare, ik?
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Casillas er nede lige nu, men det har vi set før. Men som en før mig nævner, så bliver den sjældent/aldrig nævnt da han er #1 i Spanien.
Synes mange har slået øjnene op for Khedira. Sandheden er at Real er begyndt at spille bedre, efter han har fået friere tøjler, og ikke skal være Alonsos skraldemand.
Alonso er en stærk balancespiller, men bevæger sig alt alt alt for lidt. Han er jo næsten bare en offensiv midterforsvarer! Håber at man får Modric og Khedira konstellationen mod de mindre hold :) kunne være fedt at se 6-1 sejre konstant på Bernabeu. Det ene mål scores fordi Pepe får en hjerneblødning ;)
Er jeg den eneste som virkelig tror Real vinder alt i år? Barcas trup er utrolig tynd. De har 2 midterforsvarere. Begge er skadet. Så sætter man sku en def midt og en venstreback derned. Ikke optimalt, og møder de tændt modstander bliver det straffet. Mange i Reals trup er sultne efter Chl-trofæet. De eneste som skræmmer mig er Chelsea. Men de har trods alt ingen angribere. Jeg tror på The Treble i år. :)
De sidste 2 saesoner har Benz da vaeret mere eller mindre fast starter, isaer sidste saeson?
Og det er vel foerst i denne saesons kampe, hvor hele holdet til tider har underpraesteret grusomt, at han har haft maaltoerke?
Men forstaa mig ret, denne saeson har ingen af de to angribere scoret nok, set ud fra de enorme chancer de har haft. Men der er kun spillet en lille del af saesonen, saa jeg vil ikke gaa saa vidt at kraeve nogen af dem solgt fremfor Falcao - selvom han er... ja.
Desuden snakker vi om 2 unge maend? Benz er 23 og spillede sidste saeson sidst livs bold. Han bliver kun bedre - hvis i spoerger mig.
- Storken
- Gæst
-
1) Real Madrid havde ligget i toppen af La Liga, havde man forsvaret bedre på standard situationer. Det er helt vanvittigt så mange mål, der er gået ind på hjørnespark, frispark og indirekte frispark.
2) Casillas overvurderer fuldstændig Messis evner på frispark. Argentineren har kun et variant og det er blødt over muren modsat målmanden. Casillas kunne med fordel vælge en mindre mur og stille sig midt i målet. Han vil derved have frit udsyn til at bedømme retningen, og Messis manglende fart i bolden, vil gøre det overkommeligt for Caillas at nå bolden uanset placeringen i målet.
3) Det er meget uheldigt for Real Madrid, at både Benzema og Higuain er inde i en måltørke på samme tid. Sædvanligvis har altid én af de to haft skarpheden intakt. Det har kostet på pointkontoen, da Ronaldo praktisk talt har været en one-man-army oppe foran.
4) Mourinho mangler et 'killer-instinct' i El Clasicos. Han er altid ude af stand til at færdiggøre det lette bytte. I går var Barcas forsvar simpelthen en gavebod. Det burde han have udnyttet til fulde. Et højt pres fra start var måden at straffe Barca på i går. Man så det også i Super Cup'en, hvor Barca var helt væk efter 2-0 scoringen, hvorefter Mourinho overlader initiativet til Barca. Det er én ting at vinde El Clasico, det er én anden ting at ydmyge. Mourinho har stadig det sidste til gode.
5) Khedira er blomstret op i denne sæson for Real Madrid. Han har taget sit gode spil fra EM med til Madrid. Man har altid vidst han havde evnerne, men han manglede at bevise det i Real Madrid. Der er i hvert fald ikke længere spørgsmål ved hans startplads.
6) Real Madrid har en fantastisk evne til at komme foran i El Clasico for så at overlade initiativet til Barca. Jeg ved ikke om det er fordi Barca først vågner op efter at være kommet bagud, men kampene ændrer fuldstændig karakter hver gang Real Madrid kommer foran. Det er da underligt, at Real Madrid ikke bare fastholder det koncept der gav dem føringen i første omgang.
7) Ronaldo er en fantastisk fodboldspiller. Uden tvivl. Jeg vil dog alligevel komme med et kritikpunkt. Hans frispark er ikke i nærheden af fordums styrke. Han sparker alt for ofte lige i muren eller langt over mål. Jeg har set Ronaldo tage et ukendt antal frispark mod Barca. I Champions League finalen mod United sad jeg helt ude på kanten af sædet, da han i starten af kampen sparkede frispark på trods af det var langt udefra. I dag er jeg praktisk talt ikke nervøs og det bekræftes vel bare af, at han aldrig har scoret på frispark mod Barca.
8) Sidst men ikke mindst vil jeg rose Mourinho. Han har holdt sig på måtten i denne sæson og der har ikke været en finger at sætte på portugiserens opførsel. Man kan så diskutere om det er et kompliment...
Det er lidt historien om kaptajnen, der dukkede ædru op på broen, hvortil styrmanden noterede i logbogen, "Kaptajnen var ikke fuld i dag" :D
Forsat god aften
Mvh
Anders
- Storken
- Gæst
-
Det var en indforstået joke. Jeg troede du kendte til diskussionen om Casillas fra tidligere på ugen. Der havde jeg udtalt, at Casillas uden selvtillid var rimelig ordinær, hvortil jeg fik på nakken af forskellige brugere herindefra. Jeg var derfor af den overbevisning, at din "ordinær"-bemærkning var en hentydning til denne diskussion og opfattede det dertil som et kompliment.
Min fejl.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Jeg giver dig ret i de fleste ting. Jeg er araber så har den fordel af at se den på mit andet førstesprog (Al-Jazeera, hvor kommentatorene er i verdensklasse!). ;)
Jeg får en anderledes vinkel end min lillebrors, som så den på sin PC (Yousee).
Ser du hvordan dommeren råber efter spillerne at de skal stille sig tilbage? De rykker ikke engang derhen hvor dommeren siger de skal rykke hen. Herefter rykker de sig mellem 60-80 CM LÆNGERE frem. I min optik står Real Madrids mur meget længere væk, end Barcelonas ditto. Messi får 9-10 meter mens CR7 får mellem 7,5-8 Meter. Er det beskidt spil? Ja. Er det sidste gang et hold gør det overfor CR7? Nej. Er det fair? Nej. er det effektivt? Ja, for fanden. Til alle der ikke tror på mig. Se hans frispark siden 2011 :)
Men ja Storken, hans frispark er blevet dårligere. Men kom ikke og sig Messi er bedre på frispark eller har bedre sparketeknik.
Men for at tilføje en helt anden ting. Özil er virkelig gået ned i niveau og det skræmmer mig. Han smider sig som en lilleput spiller, der bliver hevet i armen. Det er pinligt, håber han opper sig for han er den bedste på sin plads!
- Alma Merengue
- Gæst
-
I 2010/2011-sæsonen startede Higuain 16 ud af 38 La-Liga kampe. Benzema startede 20. 4 flere kampe som starter. I sæsonen 2011/2012 startede han 18 ud af 38. Benzema startede 26. 8 kampe mere som starter.
Det er +12 på to sæsoner. Medregner man 2009-sæsonen, er dette +2. I Higuians favør.
Så svaret på dit spørgsmål: Nej.
Jeg er dog enig i at Benzema kun kan blive bedre. Higuain ser jeg dog - tydeligvis i modsætning til folk herinde - intet i. Sælg ham til Atletico og hent Falcao. Opfyld dog hans drøm, Perez...
@Storken
Meget enig.
Lidt surt show med Ronaldos frispark. Savner squ de perler, men han scorer tydeligvis endnu flere på andre måder end dødbolde, og det er så egentlig fedt nok.
Har ment længe Madrid mangler en ny angriber, synes ikke det var overbevisende det spil de leverede sidste sæson og Higuain brænder de mest vanvittige chancer i år.
Casillas mur var også alt for stor, han skal på ingen måde lave en mur der får ham til at stille sig i den anden ende af målet han har ingen chance for at nå den bold.
".... synes ikke det var overbevisende det spil de leverede sidste sæson ..." What?!
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
Ja i 60 min. ud af de 90 min. Han spiller fodbold i. Resten af tiden bruger han på og lave fatale brølere, svinestreger, og filme.
Der findes langt bedre forsvarspillere end ham. Vi har endda en af dem på bænken.
Jeg tror grunden til vi ikke har en fast angriber er, at begge er for gode og ambitiøse til og sidde på bænken. Vi har ingen spillere på bænken udover Benzema eller Higuain, hvis niveau er på højde med dem i start 11'eren. Hvis vi lige ser bort fra Modric engang. Når du har 2 så gode spillere til 1 plads, så er det en umulig opgave og gøre begge tilfredse over en længere periode. Derudover så synes jeg godt man kan sige vores første valg er Benzema. Han er trods alt ham som spiller stort set alle de største kampe fra start af, og med god grund. Det så vi jo også i sommers hvor Higuain ville væk, fordi han ikke fik nok spilletid.
Benzema skal forblive vores førstevalg. Han er klart den bedste angriber Real Madrid har haft længe. Han passer perfekt ind i konceptet, men de sidste 10-15 % mangler, og det skyldes simpelthen holdet. Holdet mangler også 10-15% for og være verdens absolut bedste. Jeg tror også at både Benzema og Higuain mangler den selvtillid der er i, og være førstevalg. De ved begge 2, at hvis de ikke præstere, så bliver de slået af. Konkurrence er sundt, men det kan også have en negativ konsekvens.
Et hold med tro på egen evner, og masser af selvtillid vinder de største kampe, og det virker ikke til Real Madrid besidder de kvaliteter endnu.
Et hold med de kvaliteter ville udradere det hold som Barca stillede op med i Søndags.
Higuain må gerne sælges, men erstatningen skal være reserve for Benzema.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.