Sæsonen 12/13

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #685 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
Jeg synes man må tag konsekvensen og smide Casillas på porten.

Det samme er tilfældet for...
Arbeloa, der er for dårlig til Real Madrid
Ramos, da han skaber splid i omklædningsrummet og er i krig med træneren
Pepe, der er en psykopat
Kaka, der er for dyr og for dårlig
Higuain, der simpelthen ikke er god nok til Real Madrid
Og selvfølgelig Ronaldo, eftersom en kongeklub ikke kan have triste spillere i klubben.

*Dette er skrevet med en mild strejf af sarkasme*

:D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #686 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sæsonen 12/13
sandt og sandt siempre. Men Casillas har vidst fået rigeligt med credit siden EM 2008. Han er blevet en kende for overhypet. Han er verdens bedste, ja, måske en af de bedste nogensinde, men folk forventer at han stopper 80 % af alle skud, som alle andre målmænd ikke kan tage. Derfor er denne her krise hos Casillas ekstraordinær, og manden har egentlig ikke haft en reel pause? Han spiller hver uge, hvis ikke 2 gange om ugen. Det er da ekstremt, hvis man ser siden 2008 har han endda været anfører på landsholdet også. Selv når han har fået en pause, har han været i Afrika fordi han er sådan et godt menneske. Han bruger aldrig sine ferier på 100 % afslapning. Jeg mener bare at presset har ligget meget på CR7 i den ene ende og Iker i den anden.
Han skal jo ikke på bænken i 10 kampe for at se om Adan er god, for jeg tror næppe han er bedre end #1 :)

New topic:
Andre der synes Kaka er en OK spiller? Mange forventer meget af ham grundet hans prisskilt. Jeg synes han fighter og gør hvad han kan. Han har hjertet med i spillet, og han tager de defensive løb, som en slags kompensation for at være blevet dårligere. Lidt ala Torres. Er det forventningerne om hans ene gode sæson hos Milan der gør at folk hyper ham så meget, eller hans pris? Sympatisk mand, som ikke brokker sig, selvom han sidder på bænken 90% af tiden. Han fighter bare videre og håber på chancen. Kunne andre spillere lære lidt af..

edit: Storken:
Jeg synes, som en af de få, at Arbeloa er mega undervurderet. Man kan ikke have 2 ultra offensive back, når man ligeledes har en offensiv midterforsvarer. Arbeloa er den nødvendige spiller, som alle hader (lidt ligesom Busquets), han gør som han får besked på. Hverken mere eller mindre. Hvor tit er det at han koster et mål? :) har tit fulgt debatter hvor i nogle snakker om ham som om han er rigtig dårlig. Han er nok blandt verdens 3 klogeste backspillere. Man kan aldrig stole på brassere ;)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #687 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Jeg nupper lige noget fra det, som Storken skriver:

&quot;da han skaber splid i omklædningsrummet og er i krig med træneren&quot;

Kunne man ikke også sætte denne på Casillas?

Endnu en ting som jeg gerne vil kritisere min elskede Iker for:)

Som jeg har sagt, så er jeg KÆMPE fan af Casillas. Men jeg forstår ikke hvordan han kan tage så dårlige beslutninger (så mange gange), og hvorfor han &quot;skader&quot; holdet ved at skabe splid.

Selvfølgelig ved jeg ikke hvad Iker har lavet i omklædningsrummet, og om han i det hele taget HAR været i krig med Mourinho og Ronaldo m.f.... Men det er påfaldende, at han er blevet nævnt flere gange i pressen.

13 år 8 måneder siden #688 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#687: Siempre Madrid.

Og derfor skal han da også fortsat være første målmand i Real Madrid. Der er jo ingen som er ude i og sælge ham, eller bænke ham på nuværende tidspunkt. Idéerne er bare blevet luftet. Er dette Casillas niveau fremover, så skal vi absolut kigge efter alternativer til, uanset om han har været en sikker skanse de sidste 10 år, har en enorm indflydelse på holdet, og er vores anfører.
Det samme skete jo for Raúl, som efter min mening fik lidt flere år som fast starter han egentlig ikke havde fortjent.
Vi skal ære og respektere vores spillende legender, men vi må bare ikke glemme det i sidste ende handler om titler. Og indtil videre har Casillas droppet 5-7 gange, og det er skræmmende.

#692: Realmadrid94.

En ok spiller får ikke mest i løn i Real Madrid. Ens løn skal afspejles ens værdi, og der er Kakás løn langt tungere end hans niveau. Jeg er rigtig meget efter Kaká, men det er også fordi jeg egentlig er pisse ligeglad med hans personlige liv, om han er en sympatisk fyr eller ej. Han er ikke i nærheden af det niveau som kræves i Real Madrid, og har aldrig været det. Og med det i mente, så er han den spiller der tjener mest i Real Madrid sammen med Casillas og Ronaldo.
Det er jeg meget uforstående overfor, og er et dårligt eksempel for de andre i truppen. For hvorfor må Di María som fast starter ikke få mere i løn, når Kaká render rundt og hiver penge ud af Real Madrid på den måde.
Jeg kunne godt tænke mig og se om han ville brokke sig, hvis han fik den løn som afspejlede hans niveau og værdi for Real Madrid. Det tror jeg nemlig han ville, og det er jo også derfor han stadig er i Real Madrid. Hans lønkrav er helt urimeligt, og hvorfor skulle de ikke også være det. Han spiller i verdens bedste klub, hans karriere synger på sidste vers, og tjener flere penge end nogensinde før.
Jeg køber ikke hans historie med, at han vil få succes i Real Madrid. Næ nej, det er penge pungen der taler.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #689 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Iker skaber splid?

Det er ham der holder styr på det hele.

Back to El Clasico:

Hvornår var det egentlig sidst at Xabi Alonso gjorde det fantastisk imod Barca? God til tider, ofte ringe, men nærmest aldrig fantastisk. Og det kan mærkes.

Jeg vil gerne se Modric - Essien/Khedira - Xabi. Sidstnævnte er simpelthen ikke god nok til at holde på bolden og distribuerer den senere hen ad kampen, da han simpelthen er kørt træt, sidenhen han også fungerer som defensiv midtbanespiller. Herudover er han alt for langsom. Hvor mange gange har vi ikke set Barcelona snuppe bolden fra vores midtbane, mens Ronaldo og de andre offensive spillere kan stå og kigge bold i op til flere minutter?

Det er vigtigt at have en midtbane, der er stærk nok til at holde på bolden, især når man mod Barcelona næsten ikke kan undgå de obligatoriske 10 minutter, hvor man bliver kørt fuldstændig ned af deres pasningsspil. Der har ALLE altså bare brug for en pause.

Men det er for os endnu vigtigere at have en 'bro' mellem forsvaret og angrebet. Det kan Xabi mod mindre hold, og til dels Ozil, når han spiller dybt, men det ville være mere hensigtsmæssigt, ihvertfald mod Barcelona, med Modric på midtbanen, som han har gjort det så ofte før for Tottenham.

Det er mere et problem senere i 2. halveg, og vi kan derfor stadig starte med vores standard formation med Ozil, Di Maria, Benzema og Ronaldo, og når Ozil, naturligvis, løber tør for benzin efter 60 minutter, eller hvis Di Maria igen mister hovedet og bliver Barcelonas 13. mand - ;) -, så skifter man Modric ind som en central midtbanespiller.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #690 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sæsonen 12/13
dios

Jeg forstår din pointe, MEN. Kaka gør alt hvad han kan. Hans løn er for høj. Enig. Men folk forventer han løber fra 3 spillere laver et indlæg og bom.

Han er en god spiller. MEN. Han skal lære at han ikke er ligeså hurtig som han har været, for han prøver stadig at løbe fra alle. Der er forskel på ham og Ronaldinho, idet Ronaldinho meget hurtig blev fed og doven og ikke koncentrerede sig om fodbolden. Kaka ser du ikke på natklubber eller lignende. Han møder altid op, han brokker sig ikke, og han yder alt han kan. men ja, hans løn er alt for høj. Kun 3 spillere i verden som har fortjent en løn på over 5 mil kroner efter skat vel og mærke. Det er CR7, Messi og Ibra. :) Håber han lander i Madrid en dag og smider Higuain til PSG for 300 Mil.. (:

Nogen der kender Ronaldos topfart? Jeg er meget nysgerrig, idet jeg har set et klip mod Arsenal hvor han spurter en hel bane med en top fart på 33 km/t. Her i weekenden så jeg Brøndby med en topfart på det samme. anyone?

13 år 8 måneder siden #691 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Brøndbys fart er da vist mod første division, er det ikke?

Enig med dios, Kaká kan man ikke hade, men man kan heller ikke rigtig forsvare at have ham i klubben. Med den løn er der simpelthen for langt mellem snapsene, selv om det var meget hyggeligt at se ham lave tre mål mod Millionarios.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 8 måneder siden #692 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Det er bare et problem at afsætte en spiller, der er så dyr. Vi skulle have solgt ham til PSG, da vi havde chancen ;)

Men når han nu ikke blev solgt, så er det da rart at have ham siddende. Han skal nok kunne bidrage med noget i nogle kampe. Især hvis vi løber ind i skader i sæsonen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 8 måneder siden #693 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
#696: Realmadrid94

Brøndby kører i backgear mod afgrunden, så det kan ikke rigtig sammenlignes ;-)

13 år 8 måneder siden #694 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
Rygterne går på, at PSG er ude efter Falcao og de er vel ret beset de eneste - måske udover nogle få andre klubber - der lige nu er i stand til at betale de 60 mio. € Atléti kræver.

Der skal nok et mindre mirakel (Pérez' ekspertise) til før Real Madrid overhaler PSG eller Man. City i kapløbet om Falcao, så man i sidste ende kan sende Higuaín til en af de to klubber!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #695 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 12/13
@Alma Merengue

Vi er helt enige om, at Xabi Alonso ikke leverer i El Clasicos.

Xabis problem er den manglende mobilitet, der virkelig kommer til kort mod Barcas trekant-afleveringer.

Jeg tror dog, at man undervurderer hans betydning rent taktisk. Xabi Alonso er utrolig dygtig til at straffe Barca med lange bolde i rummene bag backs'ne, hvis de bliver fanget højt oppe på banen. De løb Di Maria og Ronaldo tager er ekstremt giftige, når de bliver serviceret af en spiller af Xabis kaliber. Det har den effekt, at Barca i høj grad holder deres backs tilbage for at undgå at blive fanget. Det ændrer sig dog, hvis Barca er tvunget frem af banen og er nødsaget til at satse.

Sandheden er dog, at indtil Xabi ikke længere starter i El Clasico, vil hans betydning forblive ukendt.

Mvh
Anders

13 år 8 måneder siden #696 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#696: Realmadrid94.

Og nok er bare ikke godt nok. Han har været til salg i 2 år nu, og den eneste grund til han stadig er i klubben er hans høje løn.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum