Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #697 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 12/13
#Realmadrid94
Enig i din vurdering Benzema, men at sige, at Higuain ikke er i nærheden af ham er en overdrivelse. Benzema er bedre og det tror jeg de færreste vil være uenige i. Men glem nu ikke hvor skarp Pipita var sidste sæson. Han fik omkring 1000 minutters mindre spilletid end Benzema, men fulgte alligevel pænt med på topscorerlisten. Vi får ikke en bedre back-up end Higuain og da vi allerede har en top 3 angriber i verden er det derfor ikke aktuelt at kigge på andre angribere. Det ville ganske enkelt være hul i hovedet.

Jeg synes simpelthen det er så useriøst og mangel på respekt at kræve Casillas sat af efter 7 kampe af en sæson. Casillas har været utrolig i et årti for os og der skal også være plads til at have en dårlig periode. Det har været en problematisk sæsonstart, men nu er holdet på rette kurs og det samme er jeg sikker på med Casillas.

Marcelo og Cristiano har vel "blot" fundet tilbage på sporet igen ligesom resten af holdet, men selvfølgelig altid dejligt at se de to folde sig ud. I mine øjne er Marcelo en af verdens bedste driblere - helt oppe på niveau med en Ronaldo.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #698 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Når han vil, så er Di Maria verdens bedste dribler.

"Ikke aktuelt at kigge på andre angribere"

Du kender godt til ordet 'salg' ikke? Du ved godt, at vi ikke hænger fast på Higuain eller Benzema, ikke? Du ved godt, at i tilfældet af et køb af en anden angriber, så kan vi godt sælge en af de to andre, ikke?

At være godt dækket til er ikke lig med at der ikke kan forbedres.

13 år 8 måneder siden #699 af Roesen7
#Alma

Godt du ikke forsøger at være nedladende, det ville jo være skidt som den altid saglige debattør du er ;-)

Du ved vidst godt hvad jeg mener, så synes ikke jeg behøver at forklare mig.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #700 af Alma Merengue
Jeg har længe argumenteret for en ny angriber på det her forum, hvilket du beskrev som 'hul i hovedet'. Og jeg er nedladende? Ha-ha.

"Vi får ikke en bedre back-up end Higuain og da vi allerede har en top 3 angriber i verden er det derfor ikke aktuelt at kigge på andre angribere. Det ville ganske enkelt være hul i hovedet."

Direkte citat. Du siger hvad der står. Og det der står er hvad jeg hentydede til.

Det er åbenbart ikke aktuelt at kigge på andre angribere, så længe man er godt dækket ind. Gotcha.

Somos Real Madrid. Vi skal ikke stille os tilfredse med det næstbedste. Hvis man kan få verdens bedste, hvorfor skal man så nøjes med verdens tredjebedste(som Higuain eller Benzema alligevel ikke er)?

Det er squ ikke med sådan et mindset at vi har været Europas bedste hold 9 gange, eller vundet La Liga over 30 gange, eller blevet kåret til århundrets klub.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #701 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#706: Alma Merengue.

Om du vil det eller ej, så var du en anelse for smart og hører på ;).

Som Siempre oftest siger, så er det ikke nødvendigt og have verdens bedste spillere på alle 11 pladser. Higuain og Benzema passer perfekt ind på holdet, og de er 2 vidt forskellige typer, så man kan ændre kampens udfald med en anderledes type angriber, hvis der er brug for det.

Benzema - Falcao. 2 spillere til omkring de 600-700 millioner kr. Tilsammen. 1 af dem på bænken, det er jo tåbeligt IMO.
Jeg går udfra det er Falcao der er din førstepriotet, right?.

Benzema er den komplette angriber, og erstattes han med Falcao, så vil vi savne den dimension i spillet, som vi altid savner med Higuain på banen. Benzema er en fandens dygtig afslutter, men en ligeså god holdspiller, som altid sætter sine medspillere i scene.

Benzema, Morata og Rodrigo ville være endnu mere fantastisk end Falcao hvis du spørg mig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #702 af Roesen7
Indrømmet - &quot;hul i hovedet&quot; var lige hårdt nok skrevet fra min side.

Men når det så er sagt, så synes jeg vitterligt ikke det er nødvendigt at skifte ud på de forreste pladser. Vi sætter scoringsrekord sidste sæson og selvfølgelig skal man altid forsøge at forbedre sig, men det behøves ikke nødvendigvis være ved at købe nye og muligvis bedre spillere. Som Dios skriver, så har vi to forskellige og stærke angribere som passer ind på holdet. Hvem siger Falcao passer ind(det tror jeg nu han gør)?

Man kan også forstærke sit hold via kontinuitet og det synes jeg må være vejen frem nu hvor vi endelig efter 10 år med stor udskiftning har en 20-22 stærke spillere som passer ind.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #703 af Alma Merengue
#Dios

Så bare fordi at det ikke er en nødvendighed, derfor er det heller ikke en mulighed?

Jeg siger jo ikke, i modsætning til jer, at alt andet end min holdning er tåbelig eller hovedløs. Jeg har det fint med Benzema og Higuain. Hvad jeg siger er, at jeg vil have det endnu bedre med Benzema og Falcao. Og jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det forslag får så mange op i det røde felt.

Falcao er verdens bedste angriber i øjeblikket, og han drømmer om Real Madrid. Han er måske lidt for dyr, men alligevel, hvorfor er han ikke en mulighed til sommers? Hvorfor ser man så negativt på en eventuel transfer? Især når de nuværende spillere desværre viser deres svagheder alt for mange gange? Helt ærligt, man kunne jo lave en 3 timers video om alle Benzemas brændte chancer, verdensklasse eller ej.

Og lad nu vær med at snakke om Rodrigo. Vanvittigt overvurderet, og et enkelt år i fabrikken gør ham jo ikke til vores eget talent, hvilket i virkeligheden er det eneste han har at byde med.

Jeg gentager, jeg ville ikke have et problem med at starte 2013/2014-sæsonen med franskmanden og argentineren. Det ville dog være BEDRE at starte den med en vis colombianer, og hvis muligheden byder sig, så skal man da slå til.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #704 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Sæsonen 12/13
Man kan stille sig selv det spørgsmål om falcao vil være en bedre angriber for real madrid end benzema. Benzema spiller på en måde som gør at vores absolutte bedste spiller ronaldo er omdrejnings punktet, spørgsmålet er om falcao vil kunne gør det. Hos atl. madrid er han det absolutte fokus punkt i angrebet, og spillet er bygget på ham, hos real vil det ikke være på samme måde. Vil han acceptere en rolle som indskifter når man vil prøve en ny tilgang til spillet, og vil han kunne spille i det koncept som real spiller. For mig at se er der mange spørgsmål, benz. er for mig typen der passer bedst ind i holdet, da han gør ronaldo bedre. Omend mangler vi måske en dimension som falcao eller en cavani (napoli) kan give, men de vil ikke være starter vil jeg tro.

13 år 8 måneder siden #705 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#709: Alma Merengue.

Jeg tror du skal læse mit indlæg igen. For du har nok misforstået 3/4 dele af det :).

Falcao er en mulighed, men ikke en nødvendighed hvis du spørg mig. Forstår ikke helt du stiller spørgsmålstegn ved det.

Du kan sagtens mene en andens holdning er tåbelig, men så er det bare væsentlig, at du formulere dig på en måde som ikke er flabet eller nedladende.
Kender du de mennesker, som taler ned til andre, hvis de mener de enten har ret, føler sig oven på, eller har misforstået tonen i indlægget? Ikke at jeg siger du er sådan overhovedet, men dit tidligere indlæg kunne sagtens have startet endnu en omgang mudderkastning. For sætninger som denne: &quot;Du kender godt til ordet 'salg' ikke?&quot; uden en &quot;happy&quot; smiley er fandens flabet. For hvem kender ikke ordet salg, eller dens betydning.
Men nok om det :).

Jeg siger bare, at skal vi have endnu en dyr fætter siddende på bænken? Higuain var utilfreds sidste år på grund af manglende spilletid, så hvem skal det være næste sæson?. Hvis vi henter Falcao ind, så er minimums prisen 400 mio. Kr. Skal vi have Benzema til 230 mio. Kr. Siddende på bænken, eller Falcao som til den tid sikker vil være en af verdens dyreste fodboldspiller.
Nu tænker jeg måske mere økonomisk end dig, men pengene hænger altså ikke på træerne. Selvom vi har en sund økonomi, så har vi stadig en kæmpe gæld, og et kæmpe renoverings projekt af stadion.
Jeg mener bare, at det er fuldstændig grotesk og have spillere til 200 mio plus siddende på bænken, og agere reserver for de andre.
Også er jeg stadig ikke enig i, at Falcao ville være en bedre løsning end Benzema.

Rodrigo er måske vanvittigt overvurderet, men han afslutter resolut, og har mange af de kompetencer Benzema ikke har, og som Higuain har. Han er langt billigere, og ville nok ikke have noget imod og være reserve for Benzema.
Vigtigst af alt, så mener jeg, at alle 11 pladser på holdet er faste startere. Jeg går meget ind for konkurrence, men har du 2 verdensklasse angribere til 1 plads, så vil der altid være utilfredshed, og det smitter af på banen.
Selvf kan en skade spille en væsentlig rolle når du kun har 1 verdensklasse angriber, men som sagt, så er det bare umuligt og have en trup kun bestående af spillere fra øverste række.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #706 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sæsonen 12/13
Alma:
Tror du det er matadorpenge der bliver kastet rundt med? Falcao er en god angriber, men har har max 5 år tilbage på toppen. Jeg forstår ikke den hype omkring ham lige pludselig. Barcelona har mere brug for en angriber end vi har. Jeg træt af at folk siger vores angribere ikke er gode nok. De er altså begge 24, snart 25 år.
De bomber 20 mål ind per sæson, hvilket er ganske fornuftigt, når man tænker på vores spil er bygget op om en helt anden spiller.
Falcao er en ren luksus at have, men hvad skal man med unødvendig luksus? Det ender bare med at ligge og være helt støvet. Husk på Spanien er i KÆMPE gæld. Real Madrid kan ikke bare smutte ned i banken og låne 200 mil mere når det passer dem, med en rente på 0,5 % eller hvad det nu er/var. De skal sørge for sig selv, og oveni, betale gælden tilbage(og jo de har en stor gæld).
Jeg synes ikke man skal sælge Higuain, da Falcao ikke er meget bedre. Han er måske en smule længere i sin udvikling, men også et år ældre. Han har herudover aldrig været testet helt øverst. :)

13 år 8 måneder siden #707 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
#712: Realmadrid94

1) Du skal have styr på de økonomiske detaljer før du udtaler dig om disse. Og det har du tydeligvis ikke. Det du plaprer løs om, bl.a. angående gæld, har du ikke særlig godt fat i. Nuvel, de vil ikke med samme lethed, som f.eks. PSG, kunne købe Falcao fri for 60 mio. €, men det vil heller ikke vælte korthuset for dem.

2) &quot;Han har herudover aldrig været testet helt øverst&quot;. Det er simpelthen ikke korrekt. For det første, så har han spillet Champions League med FC Porto. For det andet, så spiller han i en af verdens bedste, hvis ikke den bedste liga i verden. For det tredje, så skød han ene mand Chelsea i sænk i Super Cup-finalen. For det fjerde, så vandt han nærmest ene mand det portugisiske mesterskab, pokalturnering og Europa League med Porto i samme sæson, hvor han til og med scorede et historisk antal mål i europæisk sammenhæng. For det femte sikrede han nærmest ene mand Atléti Europa League-trofæet. For det sjette, så er han - igen nærmest ene mand - ved at sparke Colombia mod VM-slutrunden i 2014. For det syvende, så har han hidtil scoret 0,6 mål per kamp for sine klubhold. Til sammenligning ligger Higuaín på 0,4 mål per kamp. For det ottende, så ligger Falcao lige nu - i denne sæson - side om side med Messi og Ronaldo. Det til trods for, at han spiller for et væsentligt dårligere hold, som skaber færre chancer end både Barcelona og Real Madrid. Han har altså lavet 71 mål i 87 kampe for FC Porto og 47 mål i 57 kampe for Atlético Madrid. Han er lige pt. den mest formstærke og målfarlige angriber i Europa. Og det til trods for, at han spiller for et svagere hold, med dårligere medspillere omkring sig, end f.eks. Messi, Ronaldo og Ibrahimovic.

Falcao er et år ældre end Higuaín, men det spiller ikke rigtig nogen rolle. At påstå, at han kun har fem år tilbage på toppen, er i øvrigt det rene volapyk. Mig bekendt, så vandt en spiller som Drogba først Champions League som 34-årig og han var i øvrigt Chelseas nøglespiller frem mod CL- og FA Cup-triumfen.

Statistisk set er Falcao lige nu på samme niveau som Messi og Ronaldo. Det siger egentlig det hele. Og man må fortsat pointere, at han spiller for et svagere hold, som skaber færre chancer og han har ikke nær så gode medspillere omkring sig. Det er mere anlagt på ham. Falcao hører til på øverste hylde og det har han bevist op til flere gange. At påstå andet, er direkte usagligt.

Falcao var 23 da han kom til Europa. Higuaín var 20. De spillede i øvrigt sammen i River Plate inden Higuaín skiftede til Real Madrid. Falcao kostede omkring 4 mio. €, mens Higuaín kostede omkring 10 mio. € mere end det Porto gav for Falcao. Falcao fik succes med det samme. Det kan man ikke just sige om Pipita. Der er ingen tvivl om, at det gavnede Falcao at vente. Han har konstant udviklet sig og hele tiden taget et skridt op. Om end Higuaín har udviklet sig til en af de bedste angribere i Europa og en habil målscorer, så har han ikke rigtig formået at få lagt det sidste på endnu.

13 år 8 måneder siden #708 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Sæsonen 12/13
Juan:
Indrømmet, jeg kendte faktisk ikke hans snit. Spanien er langt efter PrL, men det en anden diskussion.

At du påstår Real Madrid ikke har en kæmpe gæld kan jeg kun ryste på hovedet af.
Calderon som er en af de præsidenter jeg hader mest, prøvede udelukkende på at lukke Reals gæld. Perez er måske god til at skaffe navnene, men han bruger fandme mange penge på dem. Come on, Beckham tjente sig selv ind efter 1 år? Tror du virkelig på den? Er du så naiv at du tror at han tjente 300 mil ind på et år? ENE mand??
Calderon kunne ikke købe spillere ind, ganske enkelt fordi det var uansvarligt. at han købte her og der for nogle få penge er ikke ligesom nu, hvor man køber Modric fordi at.... ja, fordi man kan?
Ronaldo har heller ikke tjent sig selv ind på 3 år. Han får en noget voldsom løn, og det samme gør 10 andre på real madrids hold. At folk kan forsvare dette og sige : jamen de tjener det ind igen via merchandise osv osv er helt økonomisk skævt. Tja, og nu vil han bygge noget i andre lande? Real Madrid tjener MASSER af penge, det jeg ikke i tvivl om. Men er det ligesom sidst man skal køre, en kæmpe gæld før han efterlader klubben?

Du nævner supercuppen. Ja, indrømmet det var ret vildt - på den anden side, handler kampen om noget? nej vel..

Drogba: han var voldsomt ringe den sæson, med undtagelse af 6-10 kampe. Jeg kan godt lide at se Chelsea-kampe, han var ved at få mig til at græde fordi han var så ringe. At Torres kunne slå ham af fortæller mere om Drogba end om Torres.. :)

Lad vær at gøre statistik til en ven, for så ender du som Storken som mener at alt kan forklares på den måde. (et hint, mener du at Giroud er en verdensklasse angriber grundet hans 21 mål sidste sæson?)

Leveret af Kunena Forum