Sæsonen 12/13

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #661 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Jeg føler, at jeg bør sige det her, da der er alt for mange der ytrer sig om spillere i en dårlig stime, og så snart det går godt, jamen så holder de kæft:

Jeg har aldrig kunnet lide Higuain eller Benzema. De er verdensklasse begge to, men hvis jeg fan af modstanderholdet, så ville jeg squ ikke sidde og pisse i bukserne eller noget. Det er måske fordi, at vi har haft Ronaldo og Raul og Ruud det sidste årti, og jeg måske er vant til noget andet, noget der er bedre, men jeg sidder alligevel og tænker, at vi godt kan gøre det bedre end argentineren og franskmanden.

@Dios

Cavani, Falcao, Persie, Aguero, Suarez og Zlatan bliver ikke reserver for Benzema.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #662 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Falcao, og hvem mer?

Cavani og Falcao har begge gjort det fantastisk på deres b hold. Men de er endnu ukendte på topniveau.

Persie og Agüero ville tilsammen have halvandet års fravær på bare skader. Persie er fantastisk, men lad nu lige manden have 2 sæsoner i træk på højeste niveau uden hans glasben falder af. Agüero er dybt overvurderet hvis du spørg mig. En mand sammen med Torres jeg aldrig frygtede når vi mødte dem.
Det eneste jeg ville frygte imod Suarez er tilskuernes chance for og få bolden i hovedet. Hans 74 forsøg per kamp og 0 mål imponere ikke mig.

Zlatan derimod er den eneste som ville kunne gøre det bedre, og har bevist det i mange år nu. Alderen taler meget imod synes jeg, og kan Real Madrid klarer endnu et kæmpe ego?

Så hellere Benzema som passer perfekt ind på holdet, og er garant for 25-30 kasser.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #663 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
&quot; Cavani og Falcao har begge gjort det fantastisk på deres b hold. Men de er endnu ukendte på topniveau.&quot;

Ukendte ligefrem? Er det derfor at hele verden kalder Falcao for verdens bedste angriber? Er det derfor at man snakker om hvem der vinder Pichichi; Ronaldo, Messi eller Falcao? Er det ikke på grund af Falcao, at Atletico Madrid, klubben der ikke har slået os i 11 år, ligger som delt nr. 1?

Og hvis man ikke er god nok før man har bevist sig på et andet hold, jamen hvordan kan man nogensinde blive god nok? Falcao har vist sig - på verdensplan - for to storhold. Det samme kan siges om Benzema.

Cavani har også vist sig for Palermo, og du ved jo også godt, at han ville starte foran Benzema. Er han reelt set bedre end ham? Måske. Måske ikke. Som du selv siger, så mangler han at blive testet mod de helt store; det ændrer dog bare stadig ikke på at han vil være starter ved hans ankomst.

Van Persie:

Okay, så tager vi snakken til sommers. For så har han nemlig haft to fantastiske sæsoner uden nævneværdige skader ;)

Aguero:

Hvilke skader snakker du om? Den han lige har haft og ... ? Og du kan benægte hans kvaliteter så meget du vil, ændrer ikke på at han er bedre end Benzema i mine og mange andres øjne.

Suarez:

Den svageste kandidat.

Ibra:

Alder et problem? Det har det vist ikke været for PSG...

13 år 8 måneder siden #664 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Alma

PSG behøver ikke tænke på alder, for de investerer ikke i spillere - de bruger bare lidt olie-penge.

Real Madrid skal være mere fornuftige med deres handler.

Benzema ER vores mand... Higuain derimod kan godt erstattes...

13 år 8 måneder siden #665 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Falcao er en fantastisk angriber, og laver de vildeste mål, men nu er verden også hurtigt ude. Jeg synes nu man først skal præstere på højeste niveau, og ikke for en middelmådig klub som godt nok ligger nr. 1. Men husker du Levante sidste år?

Cavani foran Benzema? Never ever. Du nævner Palermo, men er det ikke et skridt i den forkerte retning?.

Og alle de andre ;D Find selv hans skade historie frem :). Jeg benægter ikke hans klasse. Jeg synes bare han er overvurderet. Der var vidst nogle i Real Madrid der er meget uenige med dig.

Hvad var Psg's alternativ? Zlatans makker oppe foran er en omskolet kantspiller. For dem handlede det vel mere om et stort navn. Det gør klubben mere attraktiv, selvom de virkelig fik fat i en klassespiller.

Jeg ser bare ingen grund til og skifte Benzema ud, som jeg betegner som den største angriber i verden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #666 af Michel
Besvaret af Michel på emne Sæsonen 12/13
El dia despues,, er et fodbold program som kører på spansk kanal+ HD. Værterne er bla. den tidligere Real Madrid målmand Canizares. Her blev el classico analyseret på kryds og tværs, og fra vinkler som vi ikke er vant til at se herhjemme. Og her vil jeg specielt nævne Casillas som kritiseret af de fleste madridista's i dk. Det fri Casillas får indkasseret er han overhovedet ikke skyld i, han gjorde alt rigtigt. En ting som vi ikke lagde mærke til i kampens hede er, at Messi flytter bolden tilbage mens dommeren stiller muren, og dermed gør det lettere at få bolden over.
Man kan tjekke mange af el dia despues klip på youtube, programmet kører hver mandag kl 20:15, og kan man spansk bliver det bare endnu sjovere.

13 år 8 måneder siden #667 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Sæsonen 12/13
Alma

&quot;Valdez lavede kun en redning. Er Real Madrids angreb også ordinært?

Stop nu bare, ik? &quot;

Næææ... de er bare uskape....

Stop nu bare, ikk???

13 år 8 måneder siden #668 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 12/13
Der er ganske få angribere i europæisk fodbold, som komplementerer fodbold i Real Madrid, bedre end Benzema og Higuain, om end sidstnævntes plads på holdet, sagtens kan debatteres. Benzema er i min optik urørlig.

Higuain har været horribel i denne sæson, men omvendt kunne han også have været fantastisk, såfremt effektiviteten havde været større. Jeg mener, at Higuain er en verdensklasseangriber, dette af flere årsager. Han har en stålfast psyke, som gør, at han aldrig giver op, trods stor modgang, eksemplificeret ved dennes periferirolle, da spillere som Nistelrooy og Raúl stadig var at finde i klubben. Han har troet på sine evner og Real Madrid det samme, med rette.

soccernet.espn.go.com/player/_/id/67310/gonzalo-higuain?cc=5739

Ovenstående link skal illustrere især én ting; klasse fornægter sig aldrig. Den huserende debat om Higuains mange målchancer kontra få mål, er helt på sin plads, men argentineren har immervæk, i mere end blot én sæson, scoret 20+, hvilket er et ganske fint antal mål for enhver klasseangriber, også i Real Madrid. Jeg er stor fan af argentineren, og har egentlig altid været fortaler for ham, da han sine gode dage, er en af verdens bedste angribere.

Der er kun én spillere, der kan erstatte Higuain og det er, Falcao. Afslutningsvis kan I få lov til at gense nogle magiske øjeblikke med vores argentinske bomber:

13 år 8 måneder siden #669 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
Jeg skal være den første til at erkende, at jeg - i den tid det gik mindre godt for Benzema - var klar til at sælge ham og erstatte ham med El Kun. Akkurat som rygterne gik på. Higuaín var urørlig.

Nu skal jeg så også være den første til at erkende, at jeg for alt i verden vil beholde Benzema. Det er ham der er urørlig nu - og ikke længere Higuaín, der efter min mening stadig mangler at lægge det sidste på.

Higuaín er en stærk afslutter, ingen tvivl om det, men for mig mangler der noget. Og der har Benzema omvendt udviklet sig helt enormt henover det sidste halvandet års tid til to år, under Mourinhos ledelse. De er begge stærke, teknisk dygtige, hurtige og farlige i boksen, men Benzema har det ekstra. Han er endvidere langt bedre i det opbyggende spil.

Jeg er ikke enig i, at Falcao er den eneste der vil kunne erstatte Higuaín. Men jeg er enig i, at han ville være den bedste - eller næstbedste løsning - hvis Higuaín skulle blive solgt. Neymar, Fernando Llorente eller Sergio Agüero ville ligeledes passe ind, men én spiller ser jeg helst erstatte Pipita.

Edinson Cavani. Ligesom Falcao, er 'El Matador' utrolig adræt, fysisk stærk, kraftfuld og ikke mindst en naturlig afslutter. Om end Falcao måske scorer lidt mere, så mener jeg dog, at Cavani vil passe bedre ind i Real Madrids nuværende system under Mourinho, fordi han er utrolig stærk i omstillingsspillet.

Vi ser hvor stærk og hvor vigtig han er for Napoli nu. Kommer han på et hold, hvor han får endnu bedre medspillere, så tror jeg ligeledes, at han kan blive endnu bedre og når han allerede nu er garant for ~30 mål i en sæson, så er jeg ikke i tvivl om, at han kan gøre det samme eller overgå sig selv på et bedre hold.

Kort sagt, så er jeg klar til at sælge Higuaín til sommer, men kun til fordel for Cavani eller Falcao - eller Llorente til nøds.

13 år 8 måneder siden #670 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
RealMadrid94:
&quot;Er jeg den eneste som virkelig tror Real vinder alt i år?&quot;
Nej jeg er med dig. Real Madrids dårlige start er overstået og truppen ser stærkere ud end noget andet hold. Vi spiller desuden bedre end noget andet hold også. Modric-Alonso-Khedira ser stærke ud på længere sigt. Benzema og Higuaín ser stærke ud på længere sigt. Pepe-Ramos-Varane ser stærke ud på længere sigt. Umiddelbart har vi det stærkeste forsvar, den stærkeste midtbane og det stærkeste angreb i verden. Det er altid held, uheld, dårlige og gode dage når det kommer til Champions League og i ligaen er vi otte point efter Barcelona, men jeg ville sætte pengene på Real Madrid i begge turneringer på nuværende tidspunkt.

Storken jeg er næsten helt enig i alt hvad du skriver:
&quot;1) Real Madrid havde ligget i toppen af La Liga, havde man forsvaret bedre på standard situationer. Det er helt vanvittigt så mange mål, der er gået ind på hjørnespark, frispark og indirekte frispark.&quot;
Enig. En anden mulighed: Benz og Higuaín havde scoret på deres chancer.

&quot;2) Casillas overvurderer fuldstændig Messis evner på frispark. Argentineren har kun et variant og det er blødt over muren modsat målmanden.&quot;
Helt enig. Jeg må indrømme, at jeg ikke sad og var nervøs, da Messi trak op til skud, men jeg håber at Casillas og Real Madrid har lært af fejlene fra Messis sidste to scoringer, fordi han kan intet andet på frispark.

&quot;6) Real Madrid har en fantastisk evne til at komme foran i El Clasico for så at overlade initiativet til Barca. Jeg ved ikke om det er fordi Barca først vågner op efter at være kommet bagud, men kampene ændrer fuldstændig karakter hver gang Real Madrid kommer foran. Det er da underligt, at Real Madrid ikke bare fastholder det koncept der gav dem føringen i første omgang.&quot;
Jeg synes ikke Real Madrid bliver dårligere. Jeg synes bare Barcelona bliver bedre. Barcelona har en utrolig dårlig evne i starten af kampen til at glemme, at de spiller mod et hold der er mindst lige så godt som dem selv. Det smider de væk, når de så endnu engang bliver vækket af en hurtig Real Madrid scoring.

&quot;7) Ronaldo er en fantastisk fodboldspiller. Uden tvivl. Jeg vil dog alligevel komme med et kritikpunkt. Hans frispark er ikke i nærheden af fordums styrke. Han sparker alt for ofte lige i muren eller langt over mål. Jeg har set Ronaldo tage et ukendt antal frispark mod Barca. I Champions League finalen mod United sad jeg helt ude på kanten af sædet, da han i starten af kampen sparkede frispark på trods af det var langt udefra. I dag er jeg praktisk talt ikke nervøs og det bekræftes vel bare af, at han aldrig har scoret på frispark mod Barca.&quot;
Faktisk skyldtes det din mangel på viden om Ronaldo dengang du så ham for Manchester United. Han scorer lige så ofte på sine frispark: En ret høj scoringsprocent. Det kan godt være, at han ofte skyder i muren eller ofte skyder over mål, men hans skud er alt eller intet. De er ikke tæt på at gå ind hver gang. De flyver enten langt forbi eller bliver hamret med over 100 i timen ind uden chance for keeperen. Ronaldo skal for det meste fortsætte med at sparke frispark, hvis du spørger mig. Han er stadig langt bedre til det end Messi. Real kunne måske overveje at lade Ronaldo lave den korte aflevering, hvis den ikke ligger optimalt. Man kunne også godt lade Özil, Modric eller Alonso tage nogle indlæg engang imellem og holde Pepe (Varane), Ramos, Ronaldo, Benz (Hig) i feltet.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 8 måneder siden #671 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

13 år 8 måneder siden #672 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 12/13
Nogle gange virker det sku lidt som om, at vi Madridistas glemmer lidt for hurtigt. Vi er et kræsent publikum, bevares! Men for 4 mdr. siden sad vi alle (i hvert fald mange) og bed negle over at være ved at miste Pipita. Nu har manden fået en uheldig sæsonstart og de fleste er nok stadig indebrændt over de chancer der blev brændt hjemme mod Barca i Super Copa'en. Og det står jo nok stadig tydeligt i de fleste Madridistas hukommelse indtil han igen finder formen og får sat en fed streg under sin klasse.

Kritikken er retfærdig, men giv nu også lige manden en fair chance i stedet for at smide ham på porten efter. Ja, der er bedre angribere end Higuain og Falcao er helt i gennem en fantastisk angriber, men skal vi vitterligt fortsætte den politik hvor folk der brænder for Madrid smides ud i forhold til lejesvende som endda hentes hos lokalrivalen? Jaja, Falcaos drøm er Real og alt det der, men som en anden skriver, så har vi i Higuain en fighter der flere gange er blevet sat af og hver gang kommet igen. Vi finder simpelthen ikke en bedre Supersub som endda var parat til at modtage det halve i løn hos os frem for hos Juve hvor han endda ville se frem til en fast plads.

Mht. Benzema så er han klart også i top 3 i verden i mine øjne. Falcao er den bedste i verden lige nu, men så er Benzema og Van Persie også lige efter. Det mål Benzema laver mod Ajax er der ikke mange angriber der laver. Benzema deltager i det opbyggende spil og giver dermed også mulighed for at Ronaldo kan tage sine dybdeløb i det rum han efterlader.

Men buttom line så synes jeg vi er for hurtige til at male fanden på væggen så snart en spiller rammer en downperiode. Casillas debatten ville jeg ikke blande ind i det her, da jeg ikke mener at nogen Madridista med bare den mindste respekt for sin klub ville ønske en anden end San Iker som vores nr. 1.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Leveret af Kunena Forum