Sæsonen 12/13
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Lidt lektier, inden du svømmer over i din egen selvsikre økonomiske indsigt i Real Madrid:
swissramble.blogspot.dk/2011/06/real-mad...ncial-fair-play.html
Real Madrids økonomi er ganske glimrende, faktisk betalte klubben, efter den ovenstående artikel er skrevet, et historisk stort beløb af på gælden. Real Madrids økonomi er fremragende. Det ændrer en smule gæld ikke på, ellers ville man nok heller ikke bruge tid på enorme stadionprojekter.
Inden du fortsætter ned ad den sti, som du tilsyneladende famler dig frem ad, så var Calderon i øvrigt manden bag Cristiano Ronaldo-aftalen til 750 millioner. Han var også manden som brugte små 300 mio. kr. på Huntelaar og 150 mio. kr. på Lassana Diarra. På tre år brugte Calderon faktisk over 2 mia. kr.(foruden Cristiano-aftalen) - hvem sagde økonomisk ansvarlighed?
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg mener bestemt ikke Perez er en perfekt præsident, men lad os nu diskutere ud fra fakta, når det foreligger let tilgængeligt, i stedet for ud fra 'sådan synes jeg det er'.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Pointen er at selv om Real Madrids økonomi bliver bedre, så har vi stadig en masse gæld som skal betales af. Vi får ikke flere usynlige penge fra andre end klubben selv mere, byen Madrid kan ikke hjælpe. :)
Herudover:
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor der kun i gennemsnit er 71.000 pr kamp og hvor længe det har stået på? Forresten: En real madrid kamp mod et levante hold eller lignende koster max 20 euro, hvorfor betaler i omkring de 40-60 euro? :)
At påstå La Liga, ud fra et sportslig synspunkt, ligefrem er langt efter Premier League, er en påstand, som du har ikke har belæg for. At du personligt mener det, er jeg ikke videre interesseret i. Jeg forholder mig til det faktum, at La Liga er en af de sværeste og stærkeste ligaer i verden. Man ikke sammenligne ligaerne direkte, for det er to vidt forskellige ligaer. Niveauet i Spanien er stadig helt deroppe og Falcao skal præstere uge efter uge. Så har La Liga den ekstra krydderi, at verdens to bedste hold, en række Europa- og Verdensmestre og de to bedste spillere - eller rettere tre bedste spillere med Falco - er at finde i La Liga.
Du skal lære at høre efter. Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at Real Madrid ikke har en gæld. Men du bliver nødt til at kigge på omstændighederne og Real Madrids gæld spiller absolut INGEN rolle i denne sammenhæng. Det har ingen relevans for det du plaprer løs om. Skal vi kigge på det isoleret set, så burde du dog vide, når det kommer til gælden, at Real Madrid kommer ud med gigantiske overskud og klubben lige nu har et historisk højt budget. I de seneste regnskabsperioder har de nedsat gælden kraftigt og det fortsætter i den retning.
Det har intet, absolut INTET, med et muligt køb af Falcao at gøre. Det er ikke det, der vælter balancen i regnskabet, som du påstår. Det er faktisk det rene nonsens du udtaler dig om på dette punkt.
Falcaos meritter taler for sig selv. Du er blind og har ikke forstand på fodbold, hvis du ikke selv kan se det. No offence. Og hvis du kan se hvilken betydning Drogba havde for Chelseas - trods sin høje alder - ikke mindst i jagten på CL- og FA-Cup-triumferne, hvor han i øvrigt scorede de afgørende mål, så betvivler jeg, at du nogensinde har set ham spille. Ellers er det endnu et tegn på, at du ikke har forstand på det du udtaler dig om.
Hvilket idiotisk og urelevant spørgsmål er det du stiller omkring Giroud? Det spiller jo absolut ingen rolle. Stram nu lige op kammerat. Falcaos tal og meritter taler for sig selv. Læs op på det, i stedet for at gøre dig klog på noget, som du ikke ved noget om. Jøsses altså...
... og så lad venligst være med at blinde tingene sammen, når de ikke har relevans for hinanden.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
El_Juans sprog i ovenstående indlæg bliver måske lige aggressivt nok, ikke desto mindre er det svært andet, når moddebatøren fuldstændig nægter at læse hvad der bliver skrevet.
Du har på ingen måde været inde på linket. Du forholder dig ikke til Calderon var manden bag Cristiano-aftalen(altså manden der betalte 750 mio. for en spiller). Du forholder dig ikke til, at Real Madrid aldrig har fået penge fra bystyret. Du forholder dig ikke til, at Real Madrid er en sund forretning. Du forholder dig ikke til andet, end det du selv ud fra en umanerligt subjektiv hukommelse anser for korrekt.
Undskyld sproget, men vil du tages seriøst i en debat, så kræver det lidt mere substans bag sine påstande end som så.
Det skal ikke være en undskyldning for at være bedrevidende og arrogant i sin fremtoning på et debatforum. Blot fordi man sidder bag sin skræm, kun iført underbukser, en cola på bordet og visheden om, at omverdenen ikke kan se, hvor idiotisk man ser ud, giver det absolut ikke en ret til at sende det ene spydige indlæg efter det andet af sted. Det er vel tilladt at se virkeligheden på anden vis, om end du og El_Juan naturligvis har ret, da I kan fremvise flotte artikler og andet.
Nej, det er efterhånden kvalmende at læse, især indlægende fra, El_Juan. Han har absolut ikke ændret tilgang til det at gebærde sig på et forum, sørgeligt. Og endnu værre, I ser blindt på det.
Madridista.dk kan garanteret mønstre en masse følgere, men kun et fåtal af disse, tør at give deres mening til kende på et debatforum, hvor tonen er overvejende usmagelig.
Ja, I vil begge og andre, formentlig påpege, at der er ytringsfrihed i dette land, og ja, det er korrekt, men der findes også andre rettesnore, eksempelvis det at udvise pli og respekt over for sine medmennesker. Det kunne være dejligt at opleve herinde.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
At de så har det svært imod hinanden da de vinder konstant er en HELT anden ting.
Skal vi se Prl sidste 10 år? Der er Arsenal, Chelsea, United og City. Der må være en grund til det er den mest fulgte liga? Hvorfor mon? Fordi Balo spiller der? Nej vel.
Nu hvor i/du elsker stats så meget så lad og lige kigge på Drogba gennem sæsonen. 24 kampe i PrL. 5 mål og 1 assist. Hvad siger du så? At han så dukker op ved to lejligheder og afgør kampen er noget andet. For han er i høj grad skyld i at Chelsea ikke engang ender i TOP-4. De bedste i Europa ender ikke engang i top 4 i England! Jeg har nok set flere Chelsea kampe end du har. Så pas på :)
Jeg kan svare det samme igen. Hvor mange penge brugte Calderon på lønninger, og hvor mange brugte Perez? Spanien er i krise så Real Madrid har BARE at betale de penge tilbage HURTIGST MULIGT! Fodbold er trods alt bare fodbold. Ingen er 700 mil værd, eller 90 mil om året værd.
igen: lad vær med at være så subjektiv? Hvad med dig selv: www.goal.com/en/news/12/spain/2009/06/16...by-real-madrid-loans
Hvordan kan det lade sig gøre? Det er et KÆMPE sats. Så jo, Real Madrid får masser af hjælp, fra banker, gud og enhver mand.
Real Madrid sælger deres træningsbaner og lejer sig ind de næste 100 år. Huge profit. Er det ikke underligt? Eller er Perez bare det geni som mange gør ham til? Come on, se nu på det. Real Madrid er favoriseret, mange steder. Financielt, ja, det går godt, uden tvivl! Men det ikke helt rene metoder som man har brugt gennem tiden. Jeg garanterer for at det heller ikke er sidste gang. Får sikkert mange på nakken nu, men faktum er at vi får masser af hjælp i vores klub. Desværre.
Sidste gang jeg skriver herinde, for sproget er ikke pænt, man gider ikke dele meninger og holdninger til svinske debattører, som ikke kan holde en sober tone. Der er en grund til at i ikke har flere end 5-12 faste debattøre herinde.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Hvilket er faktuelt forkert. RM solgte deres træningsanlæg, som i tidens løb var blevet centralt placeret i Madrid og derved mange penge værd. Og selvom kommunen var inde over, blev det i praksis solgt til private. Derefter købte man et nyt og større anlæg, som lå uden for byen og derved var billigere.
"Spanien er i krise så Real Madrid har BARE at betale de penge tilbage HURTIGST MULIGT!"
Vel skal de da ej. Real Madrid har lavet en aftale om at betale deres gæld tilbage til nogle fastsatte datoer. Hvis alle holder op med at låne penge går bankerne helt fallit og landet endnu mere i stå.
Det bedste Real Madrid kunne gøre for et kriseramt Spanien, ville faktisk være at låne nogle flere penge til stadion projekt eller nye spillere - forudsat at de selvfølgelig kan betale pengene tilbage.
Min holdning er den samme, uanset hvad. Går det dig på, at jeg fortæller en anden, at han ikke aner en skid om fodbold og han ikke har styr på det han udtaler dig om, når det rent faktisk forholder sig sådan? Det er ikke mit problem. raul7=kongen har jo ret i det han siger. Bibring noget saglighed, i stedet for en omgang påstande uden substans, krydret med en gang hykleri. Det vinder ikke den store respekt, når man ikke læser og forholder sig til det der egentlig bliver skrevet og slet ikke, når man åbenlyst ikke har sat sig ind i det man udtaler sig om, men alligevel gerne vil lyde som om, at man ved det hele.
#721: Realmadrid94
Du kan starte med at lære, at adskille tingene, sætte sig ind i det stof du udtaler sig om og lære at kigge på de egentlige omstændigheder. Du slynger om dig med diverse påstande uden egentlig belæg, du forholder dig ikke til den egentlige debat og du læser ikke hvad folk skriver til dig. Hvad er det så lige du forventer?
For det første, så kan man ikke sammenligne La Liga og Premier League. Det er to vidt forskellige ligaer. Baggrunden er to vidt forskellige kulturer. Det har i øvrigt ingen relevans i forhold til dette. Det er en helt anden debat. Du påstår, at Falcao ikke har præsteret på højeste niveau, til trods for, at han spiller i en af verdens bedste ligaer og ovenikøbet er en profil i denne liga. Det var lige nøjagtig dét, som jeg forholdte mig til.
For det andet, hvis du insisterer på, at holde fast i debatten om La Liga og Premier League, så er det ikke videre noget godt argument du kommer med. Manchester United og Chelsea har praktisk talt domineret i England igennem de sidste fem til ti år, ligesom FC Barcelona og Real Madrid har det i Spanien. At mesterskabet så for en stund har været i hænderne på Arsenal, Manchester City og Valencia er hvad det er. Siden år 2000 har fire forskellige hold vundet mesterskabet i de to lande. Indtil Manchester City vandt det engelske mesterskab i forrige sæson, i øvrigt på pointlighed med Manchester United, har der de sidste fem år forinden, kun været to forskellige vindere af Premier League og La Liga.
Hvad du så til gengæld ikke nævner noget om er, at flere forskellige hold har været i top fire og kvalificeret sig til Champions League i Spanien henover de seneste år, end det er tilfældet i Premier League. Når det så er sagt, så er det ikke videre relevant for denne debat.
For det tredje, så påstod du, at Falcao kun har fem gode år tilbage på toppen. Hvad bygger du den påstand på? Jeg nævner Drogba som et eksempel på det modsatte. I en alder af 32 år havde Drogba personligt set i øvrigt sin bedste sæson nogensinde i 2009/10, hvor han scorede 37 mål i 44 kampe. Det er muligt, at han så ikke har scoret halv så mange mål i de to efterfølgende sæsoner, men han har stadig været en vigtig spiller for Chelsea, sin høje alder til trods.
Resten vil jeg lade raul7=kongen forholde sig til. Det er det rene volapyk og du fortsætter med at kaste om dig med påstande, som du ikke har belæg for. Prøv i stedet, at bringe noget saglig substans til debatten.
"Får sikkert mange på nakken nu, men faktum er at vi får masser af hjælp i vores klub. Desværre."
Siden du mener dette er et faktum, så kunne jeg dog godt tænke mig at se noget der egentlig underbygger dette "faktum".
Denne debat er dog - ikke mindst i forhold til tråden - kørt af sporet. Det gjorde det allerede med dit oprindelige indlæg til Alma (#712: Realmadrid94), som er det jeg forholder mig til, selv om det er svært, at forholde sig til en omgang usaglige påstande uden egentlig belæg og substans.
- michaelk94
- Gæst
-
Den spanske liga kontra den engelske liga har vi diskuteret mange gange, men bare fordi Real Madrid og Barca er så suveræne, så betyder det jo ikke at alle de andre hold er dårlige? Bilbao smadrer United fuldstændig, men har det meget svært i den spanske. Atletico Madrid smadrer Chelsea. Samtidig er Real og Barca jo også overlegne mod de europæiske hold. Barca vinder 7-0 mod Leverkusen. Et af de bedre tyske hold og jeg har hørt mange snakke om, at den tyske liga har overhalet den spanske, men de har altså heller ikke en chance mod Real/Barca.
Lidt ærgreligt for Spanien, for lige nu er der ingen tvivl om, at de spanske spillere er de klart mest eftertragtede spillere. Spaniens landshold vinder alt, ikke kun A-holdet, men også alle ungdomsholdene. Havde klubberne nu bare haft lidt bedre økonomi ligesom tidligere, så havde der ikke været tvivl om, hvilken liga der er den bedste, for så kunne man holde fast på spillere som Mata, Silva, Cazorla, Michu, Borja Valero, Aguero osv. Nu mister man så måske snart to nye profiler i Isco og Falcao grundet klubbernes økonomi, men ligaen bliver altså ved med at have et vanvittig højt niveau.
Real Madrid har helt sikkert fået hjælp med økonomien tidligere, men det er altså et faktum, at Real Madrid omsætter for rekordstore summer, så bankerne tør godt låne penge til Real Madrid. Selvom man køber en spiller som Modric, så har man stadig betalt rigtig meget af fra sin gæld. Og det er vel og mærke ikke en eller anden Sheik der lige har gjort det, nej det har Real Madrid gjort for de penge man har tjent.
Bankerne er jo desuden meget tilfredse med at Real Madrid låner penge, fordi bankerne tjener penge på det, fordi man ved, at Real Madrid kan betale tilbage, når man tjener så mange penge.
Derfor ville det heller ikke være et problem for Real Madrid at købe en Falcao eller en anden stjerne, men det er klart at man skal tænke over sine investeringer, for køber man Falcao, så er det ikke sikkert man kan købe de 4-5 andre spillere man også gerne vil have.
Ja, det er går mig på, at du ikke kan kapere at snakke med en smule respekt til dine medmennesker og dermed gøre dette debatforum til et markant bedre sted at være.
Dine indlæg er fine nok, men alligevel så usmagelige, at jeg - og forhåbentlig flere - har svært ved at tage disse seriøst, desværre.
Huks følgende: Saglighed er mange ting, ikke blot at have sine påstande bakket op af faktiske tal og faktuelle artikler osv. Det er også at holde en nogenlunde sober tone; er denne ikke tilstede, falder sagligheden ved de generelle retoriske indfald, som ellers finder sted i mængden af ligegyldige spydigheder. Det er stof til eftertanke, om end du er fløjtende ligeglad og naturligvis fortsætter din fremmarch, med diverse nedladende indlæg, når du ikke er enig. Og nej, dette tilfælde er ikke et eksempel, da tilsviningen af, Realmadrid94, ikke er et enkeltstående tilfælde.
Jeg er egentlig ikke interesseret i, hvem der har ret i den igangværende debat, men tonen er ganske enkelt beskæmmende!
Nu er der ikke nogen, der har svinet nogen til. Om du måtte mene det, er din holdning. Det er subjektivt hvordan vi hver især tolker det. Du har din holdning, at jeg synes den er hyklerisk, er en anden side af sagen. Det er blot min holdning.
Jeg svarede oprindeligt til hans indlæg, #712. Et arrogant indlæg, blottet for subjektivitet og saglighed. At du kan blive mobset over, at tingene bliver sagt lige ud, er hvad det er. Nuvel, det er sat på spidsen - og skal til dels ikke tages så fandens bogstaveligt - for at fremme forståelsen, men fremover skal jeg sørge for, at afslutte det med et ";-)". Om end det ikke ligner et gran salt, men så i hvert fald et glimt i øjet!
Enig eller uenig. Det interesserer mig sådan set ikke. Der er end ikke tale om en debat, når modparten, som raul7=kongen pointerede, nægter at læse hvad andre folk skriver. Se det er respektløst. I stedet famler vedkommende i blinde og kommer med diverse påstande uden videre belæg. For derefter i øvrigt at klandre andre.
Jeg forholder mig til det han oprindelig skrev. Det gør han ikke selv. Der står jeg af. Så må du være fornærmet over det, hvis det er det du har lyst til. No offence. Så er der immervæk heller ikke mere i det. God weekend!
;-)