Sæsonen 12/13
Essien spiller ikke en god kamp, men han er jo også nærmest bagud på point fra start af på grund af positionen, så lidt svært at spille sig op derfra.
Flot mål af Ronaldo, men ellers var han mere eller mindre usynlig.
Det irriterer mig lidt, at Mourinho ikke forsøger sig med en anden taktik mod slutningen af kampen. Vi bliver ved med at smide høje bolde ind i feltet, hvilket gennem hele kampen er blevet afvist af det bomstærke gule forsvar, og dette ændrer sig ikke mod slutningen af kampen. Der kom vi sgu til kort.
Og endnu en gang en flot kamp af Varane. Den unge mand imponerer mig gang på gang, og jeg glæder mig til at følge hans udvikling fremover.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Ramses
- Gæst
-
Hmm.. er det bare mig eller savner vi Marcelo for vildt?
Derudover, hvorfor brugt vi ikke vores sidste udskiftning..?
Varane er uden tvivl et kæmpe talent, men selv han kommer også til at begå fejl, hvis han bliver fast starter i centerforsvaret!
Lad Varane udvikle sig i skyggen af Ramos og Pepe, og giv ham så flere og flere kampe. Så skal han nok slå sig fast i startopstillingen en dag.
Men at ønske Pepe på porten efter en uheldig kamp, er ikke på sin plads.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
- NK7CR7
- Gæst
-
Essien vil være et godt alternativ til Khedira, når han kommer i bedre form og får indstillet sig bedre til Real Madrid. Igår fremstod han langsom og utilpasset..
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Selvom han laver nogle spektakulære aktioner ind imellem (positive), så synes jeg stadig filmen knækker for ofte.
Man skal heller ikke glemme at Ramos heller ikke er den mest afbalancerede spiller, hvorfor det ville være ideelt at finde en rolig makker til ham.
Varane er denne type, utroligt afbalanceret, koncentreret, kløgtig og aflæsende i sit spil. Han minder i bund og grund om Laurent Blanc med top-tunet teknik og fysik.
10-20 kampe i denne sæson og 2-3 kg muskelmasse mere, så er min påstand at han er klar til at skubbe Pepe ud på bænken.
Meget enig omkring Varanes styrker, og jeg mener også, at han på sigt sagtens kan overtage Pepes plads. Jeg hører nok også til den gruppe, der ikke kan forlige mig med Pepes melt-downs, film og tuderi. Selvom han ikke taber hovedet så ofte længere, så smerter det mig at se en spiller med de problemer i Real Madrid.
Når han endelig har en længere periode uden at tabe hovedet, og man tror, at nu har han endelig ændret sig, så laver han en eller anden tåbelighed igen. I går er ikke et eksempel på dette - taler mere generelt.
Med hensyn til Essien, så ser jeg ham stadig som en gevinst (ikke ligesom at vinde 28 millioner i lotto på én gang, men måske mere som at vinde små gevinster på 1000 kroner once in a while). Han er en god backup til vores centrale midtbane, men venstrebacken går ikke rigtigt :) Stakkels mand - han bliver bombarderet med kritik, selvom han er ekstremt uvant på pladsen, og når man sammenligner med Marcelo, så blegner de fleste nærmest uanset niveau.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pepe dummer sig hver kamp. På den ene eller den anden måde. At han er Real Madrid i hjertet, hjælper ham lidt i mine øjne, men det er ikke nok til at han skal holde Varanes udvikling hen. Ramos og Varane har være at foretrække i forsvaret siden i sommers. Arbeloa skal beholde sin plads på holdet indtil man kan købe Cavaral hjem fra det tyske. Så kan de deles om pladsen som Coentrao og Marcelo deler den anden back.
Intet ond om Essien. Han blev sat ind på en plads, han ikke burde spille. At han gør det til et 2 tal, er godkendt, fordi han er ikke en back. Den ægte synder her er FIFA der får halvdelen af Real Madrids forsvar skadet. Essien har dog ikke imponeret end eneste gang siden man lejede ham i Chelsea, så det må efterhånden være nok med hans spilletid i denne omgang. Desværre har Mourinho sine favoritter, der ikke fortjener flere minutter:
Pepe, di Maria og Essien. Cavalho får også mere spilletid end fortjent, selvom det formentlig er overstået nu hvor Varane imponerer hver kamp.
Til sidst så jaaa: di Maria havde meget action i går men han var et af holdets absolut dårligste spillere. Han havde ikke en god boldberøring. En masse skete fra hans side af, men intet af det førte til andet end boldtab og skud langt over mål. Jeg håber han får lov til at få lidt bænkevarmetid i fremtiden, så vi kan få noget kvalitet ind igen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Men det er ikke kun på grund af det. Pepe og Ramos er på mange områder ens spillere. Aggresive og nogle gange for aggresive. Og jeg synes det for meget at have 2 af den slags spiller i forsvaret. Men man skal selvfølgelig have et alternativ. Og det synes jeg også vi har fået i Varane. Men det også et stort sats hvis man vælger at skille sig af med Pepe, for så er Varane tvunget til at præstere - hver kamp. Og det nok derfor vi kommer til at se Pepe mindst et par sæsoner endnu. Desværre, efter min mening.
Mht Essien synes jeg ikke man skal klandre ham for meget. Han er simpelthen ikke venstre back. Han har gjort det fint de kampe han har fået på midten især når man tænker på det skadesforløb han har været igennem det seneste års tid. Jeg er glad nok for vi fik lejet ham, han er en god breddespiller og bliver sandsynligvis kun bedre i løbet af sæsonen.
"Personligt kan jeg ikke huske hvornår Pepe sidst har spillet en accepteret kamp..."
Og hvad kan vi bruge din personlige mening til? Personligt synes jeg at Pepe skal spille angriber, da han kan skræmme/presse målmændene til at lave drops.
"...Han koster os i hver kamp."
Påstand uden belæg. Kan du nævne de store fejl han lavede i sidste sæson plus dem i daværende?
"Jeg håber han får lov til at få lidt bænkevarmetid i fremtiden, så vi kan få noget kvalitet ind igen."
Og jeg håber du holder dig væk længe, før du næste gang udtaler dig om Di maria. Jeg synes helt klart han er en af vores bedste spillere i mange kampe. Han er kantspiller, men alligevel får han assisteret angriberne bedre en Øzil eksempelvis gøre. Di maria er en verdensklassespiller, men han har nogle gange ting der ikke lykkedes. Giv manden 2-3 års erfaring mere og så ser i en kæmpe stjerne.
"Essien har dog ikke imponeret end eneste gang siden man lejede ham i Chelsea, så det må efterhånden være nok med hans spilletid i denne omgang."
I sidste ligakamp spillede han venstreback og der blev han kåret til en af de to bedste spillere herinde, hvis ikke den bedste.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-