Næste års hold-Hvem skal ind og hvem skal ud?
- Storken
- Gæst
-
Falcao
Ronaldo - Özil - Bale
De vil heller ikke være helt ufarlige på skud uden for feltet :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Laudrup har det som blommen i et æg i Swansea, hvorfor skulle han ødelægge det ved at få max 2 år i Real? Hvis han skal til en storklub og få succes, skal det være en der giver ham tid og arbejdsro, som f.eks. Arsenal. Der kan man snakke om en klub der giver deres manager tid. De har ikke set et trofæ i 8 år. Bare de spiller god bold, så er de glade.
Hvis Mou forlader Real til sommer tror jeg desværre det bliver enten Benitez eller Ancelotti vi får. De har CL stående på deres CV, lige noget for den kære Perez.
Håber selfølgelig jeg tager fejl ;)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev: Verdens ubestridte farligste omstilling:
Falcao
Ronaldo - Özil - Bale
De vil heller ikke være helt ufarlige på skud uden for feltet :)
Bale er begyndt at angribe mere fra centralt i banen, men kan han spille med udgangspunkt i højre-siden? I min optik minder han positionsmæssigt nok lidt for meget om Cristiano? Det jeg har set Tottenham i denne sæson - indrømmet, det er forholdsvis få kampe - agerer Bale meget i samme område som Cristiano. Kan waliseren tilpasse sit spil nok for Madrid?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Real HWL skrev: Laudrup har det som blommen i et æg i Swansea, hvorfor skulle han ødelægge det ved at få max 2 år i Real? Hvis han skal til en storklub og få succes, skal det være en der giver ham tid og arbejdsro, som f.eks. Arsenal. Der kan man snakke om en klub der giver deres manager tid. De har ikke set et trofæ i 8 år. Bare de spiller god bold, så er de glade.
Fordi Spanien er varmere end Wales. Madrid er større end Swansea. Storhed er større end middelmådighed. Mange penge er sjovere end få penge. Titler er sjovere end 10. pladser.
Der er massere grunde til at vælge Real Madrid over Swansea. Dermed ikke sagt at Laudrup vil gøre det, men Laudrup ved også bedre end nogen anden, at man aldrig ved hvornår man får chancen igen. Michu vil uden tvivl være et varmt transfer-emnee til sommer. Swansea kan let spille om nedrykning i næste sæson og dermed vil Laudrups navn hurtigt devaluere i forhold til snak om storklubber, nøjagtig som det skete efter Getafe.
Om Laudrup gør det ene eller det andet skal være usagt. Man ved bare aldrig hvornår man får chancen i Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Manchester City eller en af de store italienere. Derfor vil en intelligent træner til enhver tid overveje et tilbud fra en af disse klubber.
raul7=kongen skrev: Om Laudrup gør det ene eller det andet skal være usagt. Man ved bare aldrig hvornår man får chancen i Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Manchester City eller en af de store italienere. Derfor vil en intelligent træner til enhver tid overveje et tilbud fra en af disse klubber.
Herudover kan man sige, at hvis han kommer til Real og Real bliver slået af Barca, så har han tabt til et af historiens bedste hold, og reelt ikke tabt ansigt på hans tur i Madrid. Derudover vil han have fået erfaring fra en af verdens største klubber, med nogle af verdens største individualister. Hvordan kan det være negativt på hans CV? De store klubber efterspørger erfaring, hvilket ikke adskiller sig fra vores jobmarked.
Hvis han skal have ridser i lakken af en tur i Madrid, så skal han klare det ufattelig dårligt med et historisk godt hold. Hvis han gør det, så er det fair at tvivle på at hans evner nogensinde har været store, og så vil han alligevel aldrig komme til en storklub, men i stedet skulle leve med hold som Swansea, der pludselig vil komme til at skulle sælge deres stjerner.
- Humanisten
- Junior bruger
-
Laudrup er dog klart at foretrække frem for Ancelotti (Som jeg desværre tror, vi får) og Benitez. Hvis Ancelotti bliver ansat, kan vi godt vinke farvel til næste generation af talenter. Manden ser konsekvent bort fra talenter. Så vidt jeg husker har han ikke skabt en eneste spiller i sin tid som træner, hverken i Juventus, Milan eller Chelsea. Jeg er ikke så opdateret på fransk fodbold, men har læst mig frem til at Sakho, som er et kæmpe forsvarstalent, har mistet sin plads på holdet efter Ancelotti er kommet til. Set i lyset af Ancelotti virker Mourinho nærmest som en Del Bosque eller Wenger type.
Min personlige trænerfavorit er helt sikkert Toril. Det er helt sikkert utopi, men man har vel lov at håbe.
- Storken
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
Bale er begyndt at angribe mere fra centralt i banen, men kan han spille med udgangspunkt i højre-siden? I min optik minder han positionsmæssigt nok lidt for meget om Cristiano? Det jeg har set Tottenham i denne sæson - indrømmet, det er forholdsvis få kampe - agerer Bale meget i samme område som Cristiano. Kan waliseren tilpasse sit spil nok for Madrid?
De to spillere minder på mange måder om hinanden. Forskellen er vel egentlig, at Bale er venstrebenet, hvor Ronaldo er højrebenet. De er dog begge gode med deres "dårlige" ben. Jeg kunne sagtens se Bale i højre side, hvor han både evner at løbe ind i banen, men samtidig kan ligge et kvalificeret indlæg. Han er dog ret uprøvet i højre side, så det er lidt af et eksperiment.
Hvis de spillede på samme hold, ville man nok også se dem skifte side en del. Det er et ret effektivt våben.
Bale om Ronaldo:
He’s got the whole package. He’s strong, he’s powerful, he’s pacey, can head the ball, strike the ball.
Ronaldo never misses an opportunity to come up with new ways of doing things. I'd have to go with him. He is my idol.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Bale faktisk efterligner Ronaldo på mange punkter. Lidt ligesom Nani i United-tiden, hvor Nani ville dukke op i røde støvler ugen efter Ronaldo gjorde det samme.
- Orange You Glad
- Gæst
-
Man behøver vel også bare se på Bales frisparkstilløb for at se, hvem han læner sig op ad i sin spillestil. :)
Men det er for mig at se endnu et incitament til at holde sig fra at købe ham. De er for tæt på hinanden spillemæssigt, og som du også nævner, er han uprøvet i højre side. Enkelte gange bytter han med Lennon i korte perioder af en kamp, men Bales udgangspunkt er oftest fra venstre side - ligesom Ronaldo.
Det ville være at købe en spiller for navnet og ikke for hans position på holdet, og så bliver det lige lovligt Galáctico-agtigt efter min smag.
Om Laudrup:
Det virker egentlig ikke, som om Laudrup har lyst til at tage til Real, gør det? Han har erklæret sig smigret over interessen, men jeg husker ham også sige, at han for det første ikke er så tiltrukket af ideen om at være træner i en storklub, fordi han allerede har prøvet livet i storklubber som spiller, og at han for det andet ikke bryder sig om at have begrænset indflydelse på spillerindkøb, hvor han i Swansea (i hvert fald i teorien) kan hente lige den spiller, han selv vil have. Florentino Perez vil muligvis blande sig mere i truppens sammensætning, end Laudrup finder det rimeligt.
1) Nu hvor Casillas er tilbage, er det ham eller Lopez der bliver førstevalg?
2) Er det vitterligt sandsynligt at Mourinho forlader Real Madrid selv hvis vi til sommer står med både CL- og Copa del Rey-titler?
3)Hvordan ser Casillas fremtid ud, taget i betragtning af at han eftersigende skulle være "muldvarpet"?
Vedrørende sidstnævnte mener jeg faktisk at Real Madrid er bedre tjent uden Casillas hvis det viser sig at han står og giver journalister informationer om gøren og laden i truppen for at han på den måde kan få "beskyttelse" fra journalister.
- Det er umanerlig at stikke holdkammerater i ryggen.
Hvis det i øvrigt viser sig at Mourinho forlader Madrid fordi Casillas ikke kunne enes med træneren, så må de fremtidige trænere tage roret i Real Madrid velvidende at Casillas vil få dem ud hvis det ikke makker ret. - Slet ikke optimalt på lange sigt.
Casillas skal ud hvis han fodrer journalister i det skjulte. Det er skide illoyalt.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kasillas skrev: 2) Er det vitterligt sandsynligt at Mourinho forlader Real Madrid selv hvis vi til sommer står med både CL- og Copa del Rey-titler?
Personligt tror jeg ikke længere på et andet forløb end at Mourinho tager over i Chelsea til sommer. Hvis han vinder CL og CdR i denne sæson, så tror jeg dog at han vil blive hyldet i Madrid - og helt klart indskrive sig selv i historien som en af de største trænere i verden. Det vil ikke blive en fejring, som vi er glade for at han smutter, men en fejring som vi er glade for at han har vendt vores Barca-kompleks, hentet to CdR-titler, ligaen, Super Copa'en (alle efter 'direkte' dueller med Barcelona) og la Decima. Overordnet vil det blive set som at Mourinho har bragt storhed tilbage til Madrid, og der vil ikke blive skelet til hvordan han gjorde det.
Men det er som sagt bare min overbevisning.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
2) Jeg tror også, at der er en reel mulighed for, at José Mourinho forlader Real Madrid til sommer.
3) Sagen om Iker Casillas er dysset ned igen, så den kommer der nok ikke mere ud af i denne omgang.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.