Næste års hold-Hvem skal ind og hvem skal ud?
Yes! Så kan vi komme tilbage til den tid, hvor vi blev slået ud af CdR af Segunda hold. Det var altid en fest.
Hvordan var det nu lige det gik for Arsenal i weekenden, da Wenger skulle spare spillere?
Jeg tror ikke rigtig på, at man kan oplære talenter, og samtidig være så dominerende i liga- og cup-kampe som vi bør være. I England har de ligacuppen til at give talenterne kamptræning, men vi har ikke en lige så ligegyldig cup. CdR betyder noget fordi vores konkurrenter tillægger den værdi.
Det er så sørgeligt, når folk ikke kan sætte tingene i perspektiv. Det er helt fint du ikke mener Wenger er en god træner, men du mener ikke spillermaterialet er afgørende?. Hele vores grundstamme er de bedste spillere i verden, men hvor mange har Arsenal? Wilshere er den tætteste vi kommer på noget der minder om en verdensstjerne.
En anden ting er trænerens prioritet. Det er vel reelt set kun Mourinho, som 100 % er gået efter Cdr trofæet. Ikke nok med det, så er der tale om et af Real Madrid's bedste mandskaber. Ikke bare i år, men i historien.
Så kan man stille sig selv det spørgsmål, om Mourinho har fået nok ud af truppen?. Personligt, så er vi ikke i nærheden af noget der minder om tilfredsstillelse.
Angående dine analyser af Benzema og Higuain. Så har du da ret i, at Higuain måske er en bedre afslutter. Problemet er bare, at spillet er bygget op omkring Ronaldo, og ikke vores angribere. Og derfor er Higuain altid så fandens anonym.
Benzema er langt bedre med bolden, og deltager rigtig godt i spillet, og holdet virker bedre med ham end med Higuain. Det er også derfor han altid bliver valgt foran Higuain.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Det er helt fint du ikke mener Wenger er en god træner, men du mener ikke spillermaterialet er afgørende?. Hele vores grundstamme er de bedste spillere i verden, men hvor mange har Arsenal? Wilshere er den tætteste vi kommer på noget der minder om en verdensstjerne.
1: Hvem tænker du på som grundstamme, for de kan så ikke tages ud når talenterne skal have chancen. Personligt ser jeg midteraksen, men i stedet for Benzema/Higuain knækker den over mod Ronaldo. Hvor skal Jese spille, hvor skal Nacho og Jose spille? Er det ikke netop de talenter vi gerne vil have spillet ind?
2: Mener du vores segunda-talenter er bedre end det hold Arsenal stillede med i weekenden?
-
Jeg vil også mene, at Guardiola gik helt efter CdR-titlen, hvis vi ser bort fra målmandsvalget.
1: Hvem tænker du på som grundstamme, for de kan så ikke tages ud når talenterne skal have chancen. Personligt ser jeg midteraksen, men i stedet for Benzema/Higuain knækker den over mod Ronaldo. Hvor skal Jese spille, hvor skal Nacho og Jose spille? Er det ikke netop de talenter vi gerne vil have spillet ind?
2: Mener du vores segunda-talenter er bedre end det hold Arsenal stillede med i weekenden?
-
Jeg vil også mene, at Guardiola gik helt efter CdR-titlen, hvis vi ser bort fra målmandsvalget.
Casillas, Ramos, Marcelo, Alonso, Özil og Ronaldo. Det er alle de spillere holdet er bygget op omkring og de mest sikre på holdkortet, men det betyder jo ikke, at Coentrao ikke skal spille, fordi Marcelo er vigtig for spillet.
Grundstammen er de bedste, men også mest betydningsfulde for holdet. Der er mange som mener det er midteraksen der er grundstammen inkl. dig selv, men det er jo fordi det meste af spillet går igennem midten, og holdets playmakere næsten altid spiller centralt.
Selvom Jesé kan spille alle pladser offensivt, så synes jeg han er bedst på kanten. Faktisk samme rolle som Ronaldo. Jeg mener ikke Di María er god nok som fast starter, så han kunne evt. Spille på venstrekanten.
Nacho kunne være et godt alternativ i stedet for Albiol eller Carvalho inde centralt til næste sæson. Han er 23 år, og fast mand bliver han aldrig, men han kunne være en god afløser for 1 af de 2.
José skal først og fremmest modnes på Castilla. Han er 18 år, og har ingen erfaring på højere plan (Segunda). Han spiller en central rolle, og det er han ikke moden nok til endnu. Han kunne meget vel være Alonso's afløser, og en god blanding af faste kampe for Castilla samt træning på førsteholdet, og evt. én kamp eller 2 på førsteholdet, så han kan få indtrykket af og være en fast del af førsteholdet.
Morata derimod skal være en fast del af truppen til næste sæson. Og meget gerne som reserve for Benzema IMO.
Ved ikke hvordan Arsenal stillede op i weekenden, så det kan jeg ikke svare dig på. Hvorfor da?.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Har valgt at takke af på forum!
Dios skrev: BBB skrev:
Casillas, Ramos, Marcelo, Alonso, Özil og Ronaldo. Det er alle de spillere holdet er bygget op omkring og de mest sikre på holdkortet, men det betyder jo ikke, at Coentrao ikke skal spille, fordi Marcelo er vigtig for spillet.
Grundstammen er de bedste, men også mest betydningsfulde for holdet. Der er mange som mener det er midteraksen der er grundstammen inkl. dig selv, men det er jo fordi det meste af spillet går igennem midten, og holdets playmakere næsten altid spiller centralt.
Selvom Jesé kan spille alle pladser offensivt, så synes jeg han er bedst på kanten. Faktisk samme rolle som Ronaldo. Jeg mener ikke Di María er god nok som fast starter, så han kunne evt. Spille på venstrekanten.
Nacho kunne være et godt alternativ i stedet for Albiol eller Carvalho inde centralt til næste sæson. Han er 23 år, og fast mand bliver han aldrig, men han kunne være en god afløser for 1 af de 2.
José skal først og fremmest modnes på Castilla. Han er 18 år, og har ingen erfaring på højere plan (Segunda). Han spiller en central rolle, og det er han ikke moden nok til endnu. Han kunne meget vel være Alonso's afløser, og en god blanding af faste kampe for Castilla samt træning på førsteholdet, og evt. én kamp eller 2 på førsteholdet, så han kan få indtrykket af og være en fast del af førsteholdet.
Morata derimod skal være en fast del af truppen til næste sæson. Og meget gerne som reserve for Benzema IMO.
Ved ikke hvordan Arsenal stillede op i weekenden, så det kan jeg ikke svare dig på. Hvorfor da?.
For at tage det sidste først: Kamprapport
Du har selv valgt midteraksen plus Marcelo, og en kort note til ham: Min helt personlige overbevisning er at Marcelo kan holde til kampene, og fordi han har noget ekstra i forhold til Coentrao, så betyder det at Coentrao ikke skal spille (i hvert fald mod små hold, hvor Marcelo netop kan medvirke til at åbne et forsvar). Mht. grundstammen, så er det ofte i midteraksen at et hold bygges op, så det er nok derfor "de fleste" mener det.
Fra din grundstamme kunne jeg godt fjerne Özil og smide Di María ind (jeg ved det er upopulært herinde), de ser begge spillet utrolig godt, og kan begge slå fantastiske afleveringer. Derudover har DM et bedre skud, danser marginalt bedre omkring modstandere end Özil og har tilsyneladende et bedre løbepensum (han løber hurtigere og 90 minutter) - Özil har dog et mere Madrid-venligt image (ikke aggressiv, lader sig ikke falde osv.). Jeg ville dog nok ikke vælge én af dem, men sætte dem begge som muligheder. Derudover har jeg svært ved at vælge mellem Khedira og Alonso i grundstammen. Den ene er en fantastisk presspiller, hvor den anden fungerer godt som støttespiller (det ses bl.a. på antallet af erobringer Alonso laver), selvom han er blevet lidt langsommere. Hvis det er Alonso, som guider Khedira, så er det klart Alonso som er en del af grundstammen, men det er ikke mit indtryk at Khedira bliver guidet.
Jeg forstår ikke delen med DM i dit indlæg. Han er ikke god nok, så han skal spille på Ronaldos favorit position? Nacho får ikke mere spilletid af at han bliver 4. (eller 5.) valg på 1. holdet, desværre. Helt generelt tror jeg du gik galt, da jeg spurgte "hvor skal x spille". Jeg mente hverken på hold eller position, men i stedet for hvem. Nogle af vores helt store talenter har nogle af de ypperste spillere i verden som konkurrenter, så vores spil vil naturlig nok blive dårligere når de bliver smidt i ilden - både grundet de relationelle færdigheder ('automatismerne' på Morten Olsen'sk), men også grundet de individuelle færdigheder.
Som jeg har nævnt andet steds (og som Jaken så frækt foreslog med Morata kort forinden), så kan resten af denne sæson bruges til at give talenterne uvurderlig erfaring, og hvis Ramos ikke havde fået rødt, så tror jeg vi havde set endnu en canterano på banen. Jeg glæder mig til de næste par ligakampe, for det bliver i holdopstillingen at min interesse kommer til at ligge, nu da ligaen på alle andre måder er blevet ligegyldig.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: BBB skrev:
Yes! Så kan vi komme tilbage til den tid, hvor vi blev slået ud af CdR af Segunda hold. Det var altid en fest.
Hvordan var det nu lige det gik for Arsenal i weekenden, da Wenger skulle spare spillere?
Jeg tror ikke rigtig på, at man kan oplære talenter, og samtidig være så dominerende i liga- og cup-kampe som vi bør være. I England har de ligacuppen til at give talenterne kamptræning, men vi har ikke en lige så ligegyldig cup. CdR betyder noget fordi vores konkurrenter tillægger den værdi.
Det er så sørgeligt, når folk ikke kan sætte tingene i perspektiv. Det er helt fint du ikke mener Wenger er en god træner, men du mener ikke spillermaterialet er afgørende?. Hele vores grundstamme er de bedste spillere i verden, men hvor mange har Arsenal? Wilshere er den tætteste vi kommer på noget der minder om en verdensstjerne.
En anden ting er trænerens prioritet. Det er vel reelt set kun Mourinho, som 100 % er gået efter Cdr trofæet. Ikke nok med det, så er der tale om et af Real Madrid's bedste mandskaber. Ikke bare i år, men i historien.
Så kan man stille sig selv det spørgsmål, om Mourinho har fået nok ud af truppen?. Personligt, så er vi ikke i nærheden af noget der minder om tilfredsstillelse.
Angående dine analyser af Benzema og Higuain. Så har du da ret i, at Higuain måske er en bedre afslutter. Problemet er bare, at spillet er bygget op omkring Ronaldo, og ikke vores angribere. Og derfor er Higuain altid så fandens anonym.
Benzema er langt bedre med bolden, og deltager rigtig godt i spillet, og holdet virker bedre med ham end med Higuain. Det er også derfor han altid bliver valgt foran Higuain.
Du kunne ligeså godt have kopieret min del ;)
Men som du selv skriver, så handler det jo ikke KUN om at score for en angriber i Real Madrid. Det handler om at gavne Ronaldo mest muligt. jeg forstår faktisk ikke du prøver at overbevise nogen om at Higuain er bedre end Benzema. Det fint nok at have en holdning, men i forhold til at være angriber i RM er Benzema lysår foran Higuain. Hvis Higuain ikke scorer, har han spillet ENORMT dårligt, da det er hans eneste plus. Benzema har flere ting der kan være afgørende mht. hans præstation. :)
Dette var henvendt BBB :)
EDIT: BBB - www.marca.com/2013/02/15/en/football/rea...drid/1360961210.html
Ozil løber mere end mange tror, inklusiv mig. Han har bare en slap løbestil, hvis man kan formulere det på den måde. Han løber mere end man skulle tro ;)
Er der nogen der ved hvorfor Jese ikke bliver brugt eller bare udtaget til 1.holdet? Jeg har forstået at han skal udvikle sig på Castilla og at det er bedst for ham bla bla bla. Det virker dog som om han ikke har fået besked, da han virker meget frustreret over at spille med de ´´dårlige´´. Der er 2 spillere som jeg blev ked af Real Madrid solgte. Den ene var Mata og den anden var Diego Lopez. Den ene er vendt hjem, mens den anden er en stjerne i Chelsea.
Så længe trænerne skifter, vil Castilla-talenterne aldrig få en chance, og derfor skifte væk.. Det er virkelig øv. Laver lige en liste over solgte RM Castilla spillere som godt kunne bruges nu som startere/reserve spillere:
Soldado
Javi Garcia
Miguel Torres ( Kan huske Capello sagde han var det største forsvarstalent han havde arbejdet med.. Hvad skete der? :O )
Mata
Negredo
Deres hjerte er hvidere end mange af de spillere man henter for masser af millioner. Ikke at de ville slå igennem med det samme, men bare for at se at der er noget galt i klubben.
Lige nu af talenter jeg forventer noget af:
Jese
Morata
Alex
De Tomas
Jeg ved ikke med Jose. Udover han har en sej næse, så er jeg i tvivl om hvorvidt Mourinho brugte ham som et bevis på at han sagtens kunne finde talenter, eller om det var et trick. Der må da være en grund til at han ikke spiller fast for Castilla..?
Morata er fremtidens angriber, han scorer mål for både a og b holdet. Det kan sgu ikke være så svært for folk længere at se, at La Cantera er blevet syltet og syltet. Nu har vi en angriber i Raul stilen.
Raul eller Zidane kan tage over for mourinho.
Har valgt at takke af på forum!
Jeg kender godt til statistikken, han løbet også ca. 10 meter mere i minuttet end DM, mener jeg det er, men lur mig om han ikke også har et væsentligt lavere minuttal i turneringen.Realmadrid94 skrev: EDIT: BBB - www.marca.com/2013/02/15/en/football/rea...drid/1360961210.html
Ozil løber mere end mange tror, inklusiv mig. Han har bare en slap løbestil, hvis man kan formulere det på den måde. Han løber mere end man skulle tro ;)
Özil løber som William Kvist. Meget, men roligt, hvilket giver en mindre belastning. Det er i hvert fald mit indtryk, men det er desværre ikke noget man kan få så meget (god) data på (og selv hvis man kunne, så tror jeg ikke at jeg vil være dygtig nok til at tolke helt korrekt på det ;-) ).
Det er sjovt som de angribere, der nævnes til at overtage for Higuain (eller Benzema) oftest er udprægede afsluttere, og egentlig ligger tæt på den profil Higuain har. Derudover så forstår jeg ikke hvorfor man spiller med en decideret angriber, hvis vi bare skal bruge en til at få Ronaldos stjerne til at lyse mest muligt, så findes der mange andre muligheder - jeg tror selvsagt ikke at det er Benzemas funktion, men samtidig må jeg indrømme at jeg ikke kan gennemskue hvad hans funktion helt præcist er. Han er bedre i presspillet, men selv Mourinho tænker vel ikke SÅ defensivt ;-)
Kudos til kommentaren om Josés næse, den er ganske rigtigt fremtrædende, høhø.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Man bruger netop Benzema, da man skal dække ham op konstant med en midterforsvarer, mens Higuain jo netop er god til at være relativt udækket ret tit. Han tæmmer, ligger af og løber i position. Derfor er Karim bedst, så simple ting duer Higuain ikke til. Det virker dumt når Higuain, i modsætning til Benzema, tæmmer en bold. Nogle gange ender det med han spiller den tilbage til Ramos/keeperen, hvorefter jeg har lyst til at smide Fifa på for at lave noget mere fornuftigt!
Ja, Jose R matcher næsten Zlatan på det punkt! :D
Hugol skrev: Morata har nu scoret 2 mål for Real Madrid mod Levante og Rayo. Han har været med i en del mål, og har lavet assist i CHL. Hvorfor snakker vi om Falcao ???
Morata er fremtidens angriber, han scorer mål for både a og b holdet. Det kan sgu ikke være så svært for folk længere at se, at La Cantera er blevet syltet og syltet. Nu har vi en angriber i Raul stilen.
Raul eller Zidane kan tage over for mourinho.
Det almene Real Madrid-fan snakker om Falcao, fordi Falcao er markant bedre end Morata. Morata leverede en god indsats i sine få minutter i går, men fra dét og til at kunne byde de allerbedste forsvarsspiller op til dans, er der langt. Falcao har immervæk vist ekstraordinære kvaliteter i mod mange verdensklasse forsvarsspillere.
Morata er ikke det oplagte førstevalg. Et salg af Higuain til sommer, vil dog bane vejen for, at Morata kan få mere spilletid, såfremt man vælger ikke at hente endnu en verdensklasse angriber. Jeg er tilhænger af, at man kører talenterne (dem der er gode nok) ind omkring førsteholdet på en gelinde måde, hvor man ikke bare kaster de respektive spillere for løverne. De skal ikke falde igennem og glemmes, men formes og huskes. Jeg kan sagtens forestille mig, at Jose Rodriguez, Jesé og Morata er at finde i førsteholdstruppen overvejende mere end hos Castilla i næste sæson, men det forudsætter, at Perez ikke spenderer vilde summer til sommer.
Edit: Og ja, Özils løbepensum er undervurderet. Han er minimum ét niveau bedre end di María i samtlige af fodboldsspillets vigtige facetter. Sidstnævnte er måske en smule hurtigere, men her skal man heller ikke lade sig kimse af tyskeren. Özil er fremtiden i Real Madrid, og en af holdets absolut vigtigste spillere. Er faktisk helt enig i den grundstamme du (Hugol) har smidt op :) !
Gåser skrev:
ZizouMo skrev:
Tilbage fra lån: Granero,
Siden hvornår er Granero blevet lejet ud? ;-)
Det er tilladt at drømme ;) men han skal nok ned og spille Championsship med QPR. Her kan man tale om et skifte, der absolut ikke har fremmet karrieren.
Gåser skrev:
ZizouMo skrev:
Tilbage fra lån: Granero,
Siden hvornår er Granero blevet lejet ud? ;-)
Det ved jeg ikke, det må du spørge Wikipedia om.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.