Næste års hold-Hvem skal ind og hvem skal ud?
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Il Duce skrev: Generelt har Real en temmelig bred trup, når det er sagt, så man i denne sæson set Reals svage punkter.
Real trænger til at lave en et par udrensninger som fx at skille sig af med Kaka, Abiol og måske Higuain.
Higuain er en god angriber, men han viser igen og igen i de store kampe til at "falde ud" af kampen. Han viser ofte de tendenser i mod de store hold, hvor han ofte falder igennem. Desuden så minder han for meget om Benzema. Man kan friste at råbe efter bomberen fra bysbørnene, Falcao. Han ville sikker blive taget i mod med kyshånd fra klubbens supportere - jeg vil hellere ikke skælde señor Perez ud.
Men jeg håber lidt, at klubben vil vise tillid til den "nye bølge" med Morata, Jesé og Jose. Derfor håber jeg på Morata får delvis chancen, når Benz skal have pause eller er skadet.
Højrekanten er alt for sløv, derfor håber jeg personligt, at højrekanten vil få en "make-over" med spillere som Carvajal på backen, og Callejon/ Jesé på den offensive højrekant.
Jeg ser gerne, at Mou satser på Varane til næste sæson.
Til ALLE, især Hugol:
Hvor god er Jose? Er han god nok til Castilla? Hvis ja, hvorfor spiller han ikke?
Er lidt bange for det er em "Adan". Udover at Jose leverede et ok indtryk i pokalen :)
Who Nose ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så er der næste emne, som jeg dog er mere i tvivl om, men det trods alt en meget smuk kærlighedshistorie. En mand ved navn Alberto Toril. Succesfuld Castilla træner. Først om fremmest ung og spanier, meget vigtigt dette! Det er selvfølgelig noget af en sammenligning, men hvis vi ser på hvordan Guardiola tog det store spring og hentede enorm succes til Barcelona, så er det ikke umuligt for at Toril kan gøre det samme. Det er nogle parametre der spiller ind og jeg skal ikke være bleg for at indrømme at jeg synes at Pep gjorde det helt afsindigt god i Barca. Han havde selvfølgelig enormt stort talent i truppen, men har også suppleret med nogle gode køb (minus Zlatan) og holdt fast i spillekonceptet og titlerne væltede efterhånden ind bl.a. fordi han også fik frihed til det.
Hvis assistenten for assistenten kan gøre det ligeså godt som Pep, så burde man måske overveje, om det ikke er spillermaterialet som bare er fantastisk.
Jeg vil ihvertfald forholde mig kritisk angående Pep's træner skills.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Og nu skifter han til endnu et guld hold i form af bayern.
Nææ nej, sæt ham ind på et porto agtig hold eller ikke top 5 i Europa, så skal i se hans hold tabe igen og igen.
En gang usympatisk doping mand, altid usympatisk. Hader den mand.
- Storken
- Gæst
-
Uden at det skal blive alt for meget 'post hoc ergo propter hoc', så vil jeg alligevel pointere, at Barca løftede niveauet betragteligt, da Guardiola tog over ift. den sidste sæson under Rijkaard. Dette skyldes unægteligt flere ting, men Guardiola er helt sikkert en af årsagerne.
Man skal heller ikke glemme, at Xavi og Iniesta først rigtig blomstrede op under Guardiola. Tidligere havde Deco løbet med al opmærksomheden. Messi gik samtidig fra at være en stjerne til at være verdens bedste.
Derudover skete der en kæmpe udskiftning i sommeren 2008. Man hentede Alves og Pique, og smed Deco, Ronaldinho og Zambrotta på porten. Derudover hentede man Busquets og Pedro op til førsteholdet. Man skal ikke underkende, at Guardiola havde en rigtig stor andel i disse udskiftninger.
Jeg vil dog alligevel kritisere Guardiola for hans mandskabsbehandling af egos. Han var ikke i stand til at styre spillere som Eto'o og Zlatan, hvilket måske giver ham problemer i FC Hollywood med Ribery, Robben osv.
Mon ikke det første Pep gør, er at sælge Robben og muligvis også Ribery?
Andet ville undre mig noget..
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Man vinder ikke så mange titler ved bare at have en perfekt trup, der skal altså arbejdes seriøst og med stor viden, så der kan man ikke bare hive en hvilken som helst mand ind fra gaden. Men jeg kan naturligvis tage fejl og så må jeg jo bare konstatere, at en mand som Vicente del Bosque også bare er en talentløs nar, som har nappet de lavthængende frugter!?
Og så kan man vel dårligt bebrejde Pep, at han vælger et hold med fremtidsudsigter og en solid baggrund, frem for at være lykkeridder i det engelske i klubber som Chelsea eller Manchester City?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Og så kan man vel dårligt bebrejde Pep, at han vælger et hold med fremtidsudsigter og en solid baggrund, frem for at være lykkeridder i det engelske i klubber som Chelsea eller Manchester City?
Hvis de to klubber var alternativerne, så nej. Ingen tvivl om, at Pep har valgt den helt rigtige klub.
Jeg tror bare at vi var mange, som havde håbet at se en modig Pep, som turde udfordre sig selv. Lidt ligesom jeg godt gad se Messi, (be)vise sit værd et andet sted end Barcelona.
Hykler-Pep i Liverpool eller Arsenal - DET havde da været en udfordring!;)
- Rubæk
- Gæst
-
M_linding skrev: Storken
Mon ikke det første Pep gør, er at sælge Robben og muligvis også Ribery?
Andet ville undre mig noget..
Netop de to spillere er jo godt stillet hos Pep, da de ikke skal gennemgå en kulturforandring af format, da de allerede filmer.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og så er jeg stadig ikke med på den med, hvorfor Messi skulle (be)vise sit værd i andre klubber. Har Casillas bevist sit værd i Real Madrid? Hvordan med Baresi og Maldini i Milan? Var det først, da Raúl skiftede til Schalke, at han virkelig beviste at han var en dygtig fodboldspiller?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Pep kommer i høj grad til at bevise sig selv i Bayern München, hvor der konstant vil være 7-8 klogere mennesker, som præcis ved hvad han skulle have gjort. Det er jo ikke "bare" at vinde det tyske mesterskab, holdet skal jo også være en konstant magtfaktor i Europa.
Enig. Presset i Bayern München har altid været enormt. Han kan meget hurtigt få Rummenigge, Hoeness og Der Kaiser på nakken ved selv den mindste modgang.
Siempre Madrid skrev: Og så er jeg stadig ikke med på den med, hvorfor Messi skulle (be)vise sit værd i andre klubber. Har Casillas bevist sit værd i Real Madrid? Hvordan med Baresi og Maldini i Milan? Var det først, da Raúl skiftede til Schalke, at han virkelig beviste at han var en dygtig fodboldspiller?
Selvom jeg godt kan følge dig i at det ikke er livsnødvendigt ,at vise sig frem i andre klubber og lande, er det trods alt et plus. Vi så eksempelvis hvad Maradona, Cruyff og Zidane formåede i flere klubber og dét er bemærkelsesværdigt. Jeg er også af den holdning at Cristiano er en lidt større spiller nu, eftersom han allerede har bevist sig i en anden storklub i en anden liga.
Man behøver ikke nødvendigvis at have en lang liste af klubber på sit CV for at blive betragtet som et ikon og en af de største spillere, men det kan ikke skade. Vil man blive husket som den suverænt største spiller i historien er det dog formentlig en god idé. Derfor bliver de største spilleres bedrifter på deres respektive landshold også oftest taget med i diskussionen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Siempre Madrid skrev: Pep kommer i høj grad til at bevise sig selv i Bayern München, hvor der konstant vil være 7-8 klogere mennesker, som præcis ved hvad han skulle have gjort. Det er jo ikke "bare" at vinde det tyske mesterskab, holdet skal jo også være en konstant magtfaktor i Europa.
Og så er jeg stadig ikke med på den med, hvorfor Messi skulle (be)vise sit værd i andre klubber. Har Casillas bevist sit værd i Real Madrid? Hvordan med Baresi og Maldini i Milan? Var det først, da Raúl skiftede til Schalke, at han virkelig beviste at han var en dygtig fodboldspiller?
Casillas er målmand. Træner, medspillere, spilsystemer, indøvede angreb osv osv osv er altså af mindre betydning for en målmand. Desuden har han vundet alt, også med landsholdet. Når det så er sagt, så ville Iker da være en ENDNU større legende, hvis han beviste sit værd i PL. Se bare forskellen på de to ligaer, på De Gea's "forvandling".
Der er aldrig nogen, som har påstået at Raúl er verdens bedste fodboldspiller - det er der med Messi. Og ja, Raul viste da et ekstra format, da han som 34-årig kunne tage til den stærke tyske liga, og rent faktisk blomstre op på ny - det var da klasse af ham!
Omkring Pep: Selvfølgelig kan det ende galt, da Bayern er lidt af et galehus til tider. Men der er vel omvendt ingen som taber kæben, hvis de vinder CL/Bundesligaen?
Arsene Wenger men man vælger hans assistent træner som skal være Zidane eller Raul.
Dermed får man hele pakken. En træner der kan styrer et hold på det spillemæssige plan, 2 trænere der kan hjælpe de unge frem på første holdet. To trænere der kan få ro i klubben både internt og externt. To trænere som klart kan passe til Florentino Perez´s nye projekt.
Edit: As skriver at Ancelotti kommer til Madrid-
Har valgt at takke af på forum!