Næste års hold-Hvem skal ind og hvem skal ud?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #85 af Brylle

Storken skrev: @Dios

Uden at det skal blive alt for meget 'post hoc ergo propter hoc', så vil jeg alligevel pointere, at Barca løftede niveauet betragteligt, da Guardiola tog over ift. den sidste sæson under Rijkaard. Dette skyldes unægteligt flere ting, men Guardiola er helt sikkert en af årsagerne.

Man skal heller ikke glemme, at Xavi og Iniesta først rigtig blomstrede op under Guardiola. Tidligere havde Deco løbet med al opmærksomheden. Messi gik samtidig fra at være en stjerne til at være verdens bedste.

Derudover skete der en kæmpe udskiftning i sommeren 2008. Man hentede Alves og Pique, og smed Deco, Ronaldinho og Zambrotta på porten. Derudover hentede man Busquets og Pedro op til førsteholdet. Man skal ikke underkende, at Guardiola havde en rigtig stor andel i disse udskiftninger.

Jeg vil dog alligevel kritisere Guardiola for hans mandskabsbehandling af egos. Han var ikke i stand til at styre spillere som Eto'o og Zlatan, hvilket måske giver ham problemer i FC Hollywood med Ribery, Robben osv.

Tror ikke du behøver kalde Bayern for Hollywood før du fejer for egen dør :)

Hugol skrev: Nu har jeg fået tænkt lidt mere over hvem der skulle være vores træner til næste sæson, jeg har nævnt ham tidligere.

Arsene Wenger men man vælger hans assistent træner som skal være Zidane eller Raul.
Dermed får man hele pakken. En træner der kan styrer et hold på det spillemæssige plan, 2 trænere der kan hjælpe de unge frem på første holdet. To trænere der kan få ro i klubben både internt og externt. To trænere som klart kan passe til Florentino Perez´s nye projekt.

Edit: As skriver at Ancelotti kommer til Madrid-

Helt enig. Underholdende fodbold, spændende træner, der har lavet nogle gode resultater i Arsenal og holdt et, til tider, halvskidt hold oppe i top 4 gang på gang.
Og med de to trænere, så har man forhåbentlig to, der kan gå ind og tage over i fremtiden, så vi måske slipper for en masse cirkus på trænerposten igen. Der mangler ro på den plads.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Brylle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #86 af Storken

Brylle skrev: Tror ikke du behøver kalde Bayern for Hollywood før du fejer for egen dør :)

Det var nu ikke mig selv der fandt på det øgenavn :)

Bayern har altid haft en fantastisk evne til at profilere sig selv på godt og (især) ondt. De er måske kommet af med galehus prædikatet, men Uli Hoeness og Karl-Heinz Rummenigge er altid god for en opsigtvækkende udtalelse. Bayern har samtidig haft en strøm af kulørte spillere igennem tiderne. Det er ikke mange år siden, at Lothar Matthaus fint fortalte en tourist, at “Hitler måtte have overset ham.” I husker sikkert Lothar Matthaus for en anden episode ;-)

Guardiola skal nok få sit at se til, men så længe han leverer vil han få fred.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Storken.

13 år 6 måneder siden #87 af Raul7777
Tror ikke du behøver kalde Bayern for Hollywood før du fejer for egen dør :)

Måske skulle du også slappe af lidt. Vi er ikke ret meget bedre..

13 år 6 måneder siden #88 af Real Madrid
Casillas, Lopez,

Arbeloa, Carvajal, Pepe, Varane, Ramos, Nacho, Marcelo, Coentrao

Khedira, Casemiro, Alonso, Modric, Özil, Jese, Di Maria, Callejon, Ronaldo

Benzema, Higuain, Morata

Ind: Carvajal, Casemiro, Jese
Ud: Adan, Carvalho, Albiol, Essien, Kaka

Umiddelbart har jeg det lidt blandet med, hvis Anchelotti kommer til klubben - nogen der kan fortælle mig lidt om hans 'normale' koncept og spillestil.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #89 af Storken
@Real Madrid

Ancelotti spiller altid meget snævert. Han putter rigtig mange spillere ind i midten for at kontrollere kampene. Det betyder et opgør med den traditionelle kant, da han foretrækker spillere der går ind i banen. Det er ikke unormalt at se utallige playmakere på banen samtidig.

13 år 6 måneder siden #90 af Real Madrid
Er han fan af 4-2-3-1 eller har han et andet spillesystem han bruger mere?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #91 af Storken
@Real Madrid

Han spiller 4-3-2-1 eller 4-3-1-2.

Eksempel på 4-3-2-1:
Angriber

Playmaker - Hængende angriber
Centra----Central ---Central
Venstreback----Forsvar--Forsvar----Højreback
Målmand
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Storken.

13 år 6 måneder siden #92 af Il Duce
Carlo er en italiener! Men under hans vinger spillede Milan til tider ganske offensivt.
Under Kaka- Shevchenko - Flippo tiden spillede Milan ganske kontrollerende og på samme tid offensivt. Han bruger aktivt backerne, da de skaber bredden. Imens er de offensive kanter meget fokuseret på at trække ind i feltet i hans klassiske 4-3-3/4-2-3-1.
Men han er også en taktikker - fx i finalen i mod Juve var Milan meget defensive orienteret.

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.

13 år 6 måneder siden #93 af Real Madrid
Så med vores nuværende trup, vil dette være mest sandsynligt tror du?

Benzema
Özil - Ronaldo
Modric----Alonso ---Khedira
Marcelo----Ramos--Pepe----Arbeloa
Casillas

13 år 6 måneder siden #94 af Il Duce
Du har ret.. Ingen ved det, men alle snakker om det. Men hvis man ikke giver ham chancen, så kommer Real ikke til at vide det. Det kan være, at Real skal spille mod Jesé, Morata osv i fremtiden. Hvilket er noget, jeg er træt af, at "vores" talenter spiller for konkurrerende hold: Chelsea, Valencia eller generelt på det spanske landshold. Jeg mener derfor, at man skal give dem CHANCEN for at bevise deres evner.

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.

13 år 6 måneder siden #95 af Dios
Storken skrev:

@Dios

Uden at det skal blive alt for meget 'post hoc ergo propter hoc', så vil jeg alligevel pointere, at Barca løftede niveauet betragteligt, da Guardiola tog over ift. den sidste sæson under Rijkaard. Dette skyldes unægteligt flere ting, men Guardiola er helt sikkert en af årsagerne.

Man skal heller ikke glemme, at Xavi og Iniesta først rigtig blomstrede op under Guardiola. Tidligere havde Deco løbet med al opmærksomheden. Messi gik samtidig fra at være en stjerne til at være verdens bedste.

Derudover skete der en kæmpe udskiftning i sommeren 2008. Man hentede Alves og Pique, og smed Deco, Ronaldinho og Zambrotta på porten. Derudover hentede man Busquets og Pedro op til førsteholdet. Man skal ikke underkende, at Guardiola havde en rigtig stor andel i disse udskiftninger.

Jeg vil dog alligevel kritisere Guardiola for hans mandskabsbehandling af egos. Han var ikke i stand til at styre spillere som Eto'o og Zlatan, hvilket måske giver ham problemer i FC Hollywood med Ribery, Robben osv.

Uden tvivl. Pep stod for genpresset, som var en stor andel i alle pokalerne. Og han så helt rigtigt ved og hente Alves og Pique til klubben, men han lavede dog også en del brølere. Selvom jeg faktisk ville mene, at alle de "flop" var rigtig set. Zlatan i front var frygtindgydende.
Han var dog også manden som indførte de feje tricks og film, og da FC Hollywood var optaget, så vil jeg tillade mig og kalde dem FC Holtewood :D.

Det lyder måske mystisk og meget mærkeligt, men jeg er rigtig stor fan af Rijkaard, og hans måde og spille fodbold på. Den er ikke så gabende kedelig og ensformet, som vi ser Barca holdet idag IMO.
Udskiftningen med Deco og Ronaldinho kom naturligt. Og arvetagerne kom ligeså naturligt. Man havde dem begge i klubben, og alle kunne se Xavi og Messi's enorme kvaliteter.

Jeg deler overhovedet ikke samme meninger, som folk der mener, at Messi f.eks. skal bevise sit niveau i en anden klub, eller Pep tog den "nemme" løsning, ved og tage endnu en storklub, hvor holdet faktisk er sammenspillet, og allerede er et af de bedste i verden. For det er klart for mig, at man kun vil det bedste.

Jeg mener faktisk bare, at alle kunne vinde så mange titler med Barcelona. For stilen er der, og selvom Rijkaard førte holdet langt, så var de stadig i opbygningsfasen, og holdet var endnu ikke fuldendt. Det var utrolig få ændringer der skulle til, for at Barca kunne vinde så mange titler på så få år.
Men Pep kan da overraske mig, og fører han Bayern til ligeså stor succes, så vil jeg da æde mine ord i mig igen, men ikke før :).

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

13 år 6 måneder siden #96 af Elkrimi

Leveret af Kunena Forum