VM 2018

5 år 9 måneder siden #121 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne VM 2018
Sydkorea vinder ikke VM, det gør Sverige heller ikke. Jeg tror ikke vi får en vinder i denne udgave af VM.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #122 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne VM 2018
Endnu en VAR-kendelse, denne gang i Sverige - Sydkorea. Andreas Granqvist bringer Sverige foran på et korrekt dømt straffespark, fremragende arbejde.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Lukita.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Real HWL, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #123 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne VM 2018
I Danmarks kamp - dommeren sku ud og kigge video da bolden var ude af spil og dømte her straffe. Hva hvis vi var rendt op i den anden ende og scoret (inden bolden havde været ude af spil) - så havde han sku se situationen fra måske 1-2 minutter tidligere og dømt straffe - og annulleret et mål man havde siddet og jublet stort over. Fint - det er korrekt dømt - men SKIDESJOVT at se fodbold på den måde.

Eller alternativt - bolden blev spillet lidt rundt, ud på kanten, indlæg, scoring til Peru - så kigge VAR, annullere scoring, straffe til dem i stedet grundet en tidligere situation, så ku de brænde det straffe - det blir de sjov måde at se fodbold på tænker jeg
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #124 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne VM 2018
Well, indtil det MULIGVIS sker, så kan vi vel udelukkende være glade for at VAR fungerer så godt som det gør, ikke?
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Real HWL, andreashn, Numeredoce

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #125 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne VM 2018
På et tidspunkt vil spillerne nok også begynde at spille med mindre intensitet indtil en eventuel VAR-kendelse er gennemført. Man gider jo ikke spilde energi, hvis man alligevel forventer, at der snart skal dømmes en VAR-kendelse. Indtil videre er det en succes, men jeg tvivler på, at det fortsætter på denne måde. VAR-dommerne skal være hurtigere.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #126 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018

Kratmus skrev: På et tidspunkt vil spillerne nok også begynde at spille med mindre intensitet indtil en eventuel VAR-kendelse er gennemført. Man gider jo ikke spilde energi, hvis man alligevel forventer, at der snart skal dømmes en VAR-kendelse. Indtil videre er det en succes, men jeg tvivler på, at det fortsætter på denne måde. VAR-dommerne skal være hurtigere.

Det tror jeg altså ikke. Hvis ikke de 4-5 dommere på banen kan komme frem til en kendelse, så vil de 22, der ikke har taget dommeruddannelsen, heller ikke alle kunne komme frem til om kendelsen er korrekt. Ydermere er man da virkelig uintelligent hvis man i en vigtig kamp slapper af fordi man tror at man har ret mht en kendelse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #127 af SR4
Besvaret af SR4 på emne VM 2018

Siempre fiel skrev: I Danmarks kamp - dommeren sku ud og kigge video da bolden var ude af spil og dømte her straffe. Hva hvis vi var rendt op i den anden ende og scoret (inden bolden havde været ude af spil) - så havde han sku se situationen fra måske 1-2 minutter tidligere og dømt straffe - og annulleret et mål man havde siddet og jublet stort over. Fint - det er korrekt dømt - men SKIDESJOVT at se fodbold på den måde.

Eller alternativt - bolden blev spillet lidt rundt, ud på kanten, indlæg, scoring til Peru - så kigge VAR, annullere scoring, straffe til dem i stedet grundet en tidligere situation, så ku de brænde det straffe - det blir de sjov måde at se fodbold på tænker jeg


Det har egentlig været den eneste "IMOD" argument mod VAR. Men det ser ud til vi ikke har noget at frygte. Kampene er ikke blevet ødelagte af det og det ser ud som om at det eneste det har ændret, er at der nu er lidt flere øjne på spilsituationerne og dermed mere sikkerhed omkring domme fra dommeren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Figo7Dk
  • Figo7Dk's profilbillede
  • Offline
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • No soy solo perfecto, soy madridista tambien
5 år 9 måneder siden #128 af Figo7Dk
Besvaret af Figo7Dk på emne VM 2018

Siempre fiel skrev: I Danmarks kamp - dommeren sku ud og kigge video da bolden var ude af spil og dømte her straffe. Hva hvis vi var rendt op i den anden ende og scoret (inden bolden havde været ude af spil) - så havde han sku se situationen fra måske 1-2 minutter tidligere og dømt straffe - og annulleret et mål man havde siddet og jublet stort over. Fint - det er korrekt dømt - men SKIDESJOVT at se fodbold på den måde.

Eller alternativt - bolden blev spillet lidt rundt, ud på kanten, indlæg, scoring til Peru - så kigge VAR, annullere scoring, straffe til dem i stedet grundet en tidligere situation, så ku de brænde det straffe - det blir de sjov måde at se fodbold på tænker jeg


Lidt som fra Æresdivisionen, da Nikolaj Jørgensen scorede fra PSV hvorefter det blev annulleret og Vitesse fik straffe istedet :o)


iHala Madrid!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #129 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne VM 2018
Det er ik fordi jeg synes VAR er 100% skidt - jeg ser bare at der er adskillige problemer omkring dét at bruge det. Jeg har længe talt om problemet omkring off side-kendelser og det lader til at det er noget dommerne er opmærksomme på - og har fundet en "løsning" på - denne løsning er dog at dommerne hvis de er det mindste i tvivl ska lade spillet køre videre og så annullerer man bare situationen - og evt mål - efterfølgende. Det kommer jo til at føre til frygtelige situationer og at man flere gange ka få et mål lidt efter som man bare sidder og venter på annulleres. Læs evt Kenn Hansens indlæg på TV2.dk om præcis dette og problemerne ved VAR - som jo er ret så åbenlyse. Jeg ser det bestemt som alt andet end win-win - nærmere bare andre ting man ska sidde og irritere sig over ved fodbold. Det ka godt være det i sidste ende blir en kende mere korrekt - og det er naturligvis positivt - men prisen blir et spil hvor den umiddelbare passion blir afløst af "vi ka ik juble over mål før to minutter efter episoden, da ingen aner om der kommer en kontrakendelse for noget der skete i den anden ende af banen et minut tidligere". Imo vil jeg langt hellere ha tvivlsomme dommerkendelser end de andre dødssyge situationer. Ligesom VAR heller ik hjælper en dyt på alle de skønssituationer der er.

Jeg er ik fan - jeg ville langt hellere ha man prøvede at forbedre nogle ting der gjorde spillet mere underholdende - flere mål, færre afbrydelser og tidsspilde, noget der gjorde spillet mere åbent og offensivt. Langt de fleste kampe er jo ganske enkelt værre end at se maling tørre
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #130 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018

Siempre fiel skrev: Det er ik fordi jeg synes VAR er 100% skidt - jeg ser bare at der er adskillige problemer omkring dét at bruge det. Jeg har længe talt om problemet omkring off side-kendelser og det lader til at det er noget dommerne er opmærksomme på - og har fundet en "løsning" på - denne løsning er dog at dommerne hvis de er det mindste i tvivl ska lade spillet køre videre og så annullerer man bare situationen - og evt mål - efterfølgende. Det kommer jo til at føre til frygtelige situationer og at man flere gange ka få et mål lidt efter som man bare sidder og venter på annulleres. Læs evt Kenn Hansens indlæg på TV2.dk om præcis dette og problemerne ved VAR - som jo er ret så åbenlyse. Jeg ser det bestemt som alt andet end win-win - nærmere bare andre ting man ska sidde og irritere sig over ved fodbold. Det ka godt være det i sidste ende blir en kende mere korrekt - og det er naturligvis positivt - men prisen blir et spil hvor den umiddelbare passion blir afløst af "vi ka ik juble over mål før to minutter efter episoden, da ingen aner om der kommer en kontrakendelse for noget der skete i den anden ende af banen et minut tidligere". Imo vil jeg langt hellere ha tvivlsomme dommerkendelser end de andre dødssyge situationer. Ligesom VAR heller ik hjælper en dyt på alle de skønssituationer der er.

Jeg er ik fan - jeg ville langt hellere ha man prøvede at forbedre nogle ting der gjorde spillet mere underholdende - flere mål, færre afbrydelser og tidsspilde, noget der gjorde spillet mere åbent og offensivt. Langt de fleste kampe er jo ganske enkelt værre end at se maling tørre

På den anden side fylder dommerkendelser så meget i denne tid, og det sker sommetider at dommerne er direkte skyld i at nogle hold taber og måske ryger ud af en turnering, mister en titel eller andet, og det skal jo gerne være det bedste hold som spiller sig til sejrene. Derfor synes jeg det er forfriskende, at man forsøger at komme disse problemer til livs, så det igen kan handle om spillet på banen.

Lige nu er det dog et problem, at det netop ikke handler om spillet, men om videoteknologien og derfor skal der arbejdes videre med den, for det er langt fra perfekt. Jeg synes dog det er positivt, at forkerte kendelser i afgørende situationer har mere at sige, og det er trods alt det som er planen. Så kan det godt være at der ryger en smule flow, men jeg synes slet ikke det er slemt, for det er altså få spilstop der kommer hver kamp, og det tager stadig længere tid at få spillere som Suarez og Neymar på benene igen efter et vindstød end det gør for en kendelse at blive set.

For at minimere afbrydelsen kunne jeg godt tænke mig, at en videodommer kan trumfe kendelser igennem. Godt nok underminerer det hoveddommeren, men så slipper vi for at skulle vente på at en dommer ser noget igennem på en skærm, som andre med samme uddannelse og forhåbentlig samme kvalifikationer har vurderet og handlet ud fra. Det skulle gerne sætte spillet i gang hurtigere.

Der skal altså stadig arbejdes med dette system, men i mine øjne fører det noget positivt med sig som er mere afgørende end at nogle mener, at spillet bliver "kedeligt".
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #131 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne VM 2018

Brylle skrev:

Siempre fiel skrev: Det er ik fordi jeg synes VAR er 100% skidt - jeg ser bare at der er adskillige problemer omkring dét at bruge det. Jeg har længe talt om problemet omkring off side-kendelser og det lader til at det er noget dommerne er opmærksomme på - og har fundet en "løsning" på - denne løsning er dog at dommerne hvis de er det mindste i tvivl ska lade spillet køre videre og så annullerer man bare situationen - og evt mål - efterfølgende. Det kommer jo til at føre til frygtelige situationer og at man flere gange ka få et mål lidt efter som man bare sidder og venter på annulleres. Læs evt Kenn Hansens indlæg på TV2.dk om præcis dette og problemerne ved VAR - som jo er ret så åbenlyse. Jeg ser det bestemt som alt andet end win-win - nærmere bare andre ting man ska sidde og irritere sig over ved fodbold. Det ka godt være det i sidste ende blir en kende mere korrekt - og det er naturligvis positivt - men prisen blir et spil hvor den umiddelbare passion blir afløst af "vi ka ik juble over mål før to minutter efter episoden, da ingen aner om der kommer en kontrakendelse for noget der skete i den anden ende af banen et minut tidligere". Imo vil jeg langt hellere ha tvivlsomme dommerkendelser end de andre dødssyge situationer. Ligesom VAR heller ik hjælper en dyt på alle de skønssituationer der er.

Jeg er ik fan - jeg ville langt hellere ha man prøvede at forbedre nogle ting der gjorde spillet mere underholdende - flere mål, færre afbrydelser og tidsspilde, noget der gjorde spillet mere åbent og offensivt. Langt de fleste kampe er jo ganske enkelt værre end at se maling tørre

På den anden side fylder dommerkendelser så meget i denne tid, og det sker sommetider at dommerne er direkte skyld i at nogle hold taber og måske ryger ud af en turnering, mister en titel eller andet, og det skal jo gerne være det bedste hold som spiller sig til sejrene. Derfor synes jeg det er forfriskende, at man forsøger at komme disse problemer til livs, så det igen kan handle om spillet på banen.

Lige nu er det dog et problem, at det netop ikke handler om spillet, men om videoteknologien og derfor skal der arbejdes videre med den, for det er langt fra perfekt. Jeg synes dog det er positivt, at forkerte kendelser i afgørende situationer har mere at sige, og det er trods alt det som er planen. Så kan det godt være at der ryger en smule flow, men jeg synes slet ikke det er slemt, for det er altså få spilstop der kommer hver kamp, og det tager stadig længere tid at få spillere som Suarez og Neymar på benene igen efter et vindstød end det gør for en kendelse at blive set.

For at minimere afbrydelsen kunne jeg godt tænke mig, at en videodommer kan trumfe kendelser igennem. Godt nok underminerer det hoveddommeren, men så slipper vi for at skulle vente på at en dommer ser noget igennem på en skærm, som andre med samme uddannelse og forhåbentlig samme kvalifikationer har vurderet og handlet ud fra. Det skulle gerne sætte spillet i gang hurtigere.

Der skal altså stadig arbejdes med dette system, men i mine øjne fører det noget positivt med sig som er mere afgørende end at nogle mener, at spillet bliver "kedeligt".


Flowet er én ting, men min store anke er at al jubel reelt blir sat på holdt, da man ska afvente de afgørelse 30 sekunder senere. Det synes jeg er et klart minus. Men naturligvis vil man gerne ha mere korrekte afgørelser overall

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #132 af Wpee86DK
Besvaret af Wpee86DK på emne VM 2018
Jeg må indrømme at jeg er vildt positivt overrasket over VAR's indledning her ved VM.
Det bliver brugt ved store og klare forseelser, imens det ignoreres hvis der er den mindste tvivl, så er det stadig dommerens skøn.

Det ene store diskussionspunkt so far er er et hovedsstødsmål hvor der er et skub i ryggen. Men er det skub større eller mindre end alle de andre skub og riv der konstant er i feltet? Jeg syntes faktisk det er fint den ikke dømmes, "bare" fordi det lige er spilleren der ender op med at heade den i mål, bør ikke gøre selve forseelsen større end den forsvarsspiller der laver det præcis samme skub, 3 meter længere væk.
Helt generelt må det være forventet at det er på dødboldssituationerne i feltet at de største tvivlsspørgsmål vil opstå, da der potentielt er 4 straffe og 3 frispark på hver eneste standardsituation, og hvor skal grænsen så gå?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce