VM 2018

8 år 1 måned siden #157 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne VM 2018

Siempre fiel skrev:

ChrillRM14 skrev: @Raul-Madrid
Forstår ikke? Det er da meget bedre, at straffespark faktisk bliver dømt? VAR kan forbedre og effektiviseres, men det er edermanme bedre, end at man i en evt VM-finale faktisk kan kåre en vinder, hvor snakken ikke skal gå på kendelser, der ikke blev dømt... Det tager også halvdelen af fornøjelsen ved at se RM vinde CHL, når bold-fora derefter flyder over med barnlige røster, der absolut hellere vil diskutere en misset off-side eller straffe i stedet for kampen... DET er trættende.
Det er en sygdom i fodboldverdenen, at alt skal handle om, hvorvidt noget er kontroversielt. Al opmærksomhed går fra spillet til kendelserne.

Jeg er overrasket over, hvordan man faktisk har minimeret tiden med VAR kraftigt i turneringen ifht de episoder, man har haft i Holland og Italien i foregående sæson.

Ja og så skide være med om det rent faktisk er underholdende at se kampene. Nu blir det jo sådan at man ska juble 2 minutter efter noget er sket - eller alternativt nå at hoppe op på bordet og juble og synge tre slagsange før man så ellers ka trække sin uforbeholdne, spontane jubelorgasme tilbage fordi 12 dommere har finkæmmet 25 kameravinkler og fundet ud af at der var en millimeters offside 16 afleveringer inden Ronaldo saksede århundredets mål ind i overtiden. Jep, det blir superfedt

Du fremhæver også alle de ekstreme situationer. Forhold dig nu til virkeligheden.
Igår jublede Iran i 3-4 minutter og det var ikke en eller to spillere, men hele holdet samt bænken selvom dommeren dømmer offside med det samme.
Hvad er vigtigere, at fans jubler 2-3 minutter forgæves eller, at man undgår, at hold bliver bortdømt?
Derudover er VAR jo lige kommet for alvor, og det er hele tiden under udvikling, så det bliver bedre og bedre med tiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Chamartin, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #158 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne VM 2018
@Siempre
Jeg ved godt, at overdrivelse fremmer forståelse, men dine eksempler er for ekstreme til at kunne fungere som argumentation... :p hvor ser du dine dommedagsprofetier realiseret henne?
Intet til VM indtil videre er kommet tilnærmelsesvis tæt på et tilfælde, hvor VAR ligefrem ødelægger en jubel eller splitter spillet ad. Det mest kontroversielle er Perus straffe, hvor dommeren stopper spillet for at se på hændelsen forinden.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved ChrillRM14.

8 år 1 måned siden #159 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne VM 2018

madrid2000 skrev:

Siempre fiel skrev:

Forstår ikke? Det er da meget bedre, at straffespark faktisk bliver dømt? VAR kan forbedre og effektiviseres, men det er edermanme bedre, end at man i en evt VM-finale faktisk kan kåre en vinder, hvor snakken ikke skal gå på kendelser, der ikke blev dømt... Det tager også halvdelen af fornøjelsen ved at se RM vinde CHL, når bold-fora derefter flyder over med barnlige røster, der absolut hellere vil diskutere en misset off-side eller straffe i stedet for kampen... DET er trættende.
Det er en sygdom i fodboldverdenen, at alt skal handle om, hvorvidt noget er kontroversielt. Al opmærksomhed går fra spillet til kendelserne.

Jeg er overrasket over, hvordan man faktisk har minimeret tiden med VAR kraftigt i turneringen ifht de episoder, man har haft i Holland og Italien i foregående sæson.

Ja og så skide være med om det rent faktisk er underholdende at se kampene. Nu blir det jo sådan at man ska juble 2 minutter efter noget er sket - eller alternativt nå at hoppe op på bordet og juble og synge tre slagsange før man så ellers ka trække sin uforbeholdne, spontane jubelorgasme tilbage fordi 12 dommere har finkæmmet 25 kameravinkler og fundet ud af at der var en millimeters offside 16 afleveringer inden Ronaldo saksede århundredets mål ind i overtiden. Jep, det blir superfedt

Du fremhæver også alle de ekstreme situationer. Forhold dig nu til virkeligheden.
Igår jublede Iran i 3-4 minutter og det var ikke en eller to spillere, men hele holdet samt bænken selvom dommeren dømmer offside med det samme.
Hvad er vigtigere, at fans jubler 2-3 minutter forgæves eller, at man undgår, at hold bliver bortdømt?
Derudover er VAR jo lige kommet for alvor, og det er hele tiden under udvikling, så det bliver bedre og bedre med tiden.

Jeg er enig. Liniedommeren markerede jo med flaget lige med det samme. At de iranske spillere og ledere går helt amok i festrus og ikke bemærker liniedommeren og dommerens første reaktion, er ikke dommeren eller VARs skyld. Afgørelsen var også gået imod dem uden VAR.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Chamartin.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ChrillRM14

8 år 1 måned siden #160 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne VM 2018
Nøj hvor er Modric dog bare for vild.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, JimmyBroe, andreashn, ChrillRM14, MadridistaPorVida

8 år 1 måned siden #161 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne VM 2018

mohbar skrev: Nøj hvor er Modric dog bare for vild.

Det du sagde:D

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

8 år 1 måned siden #162 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018
Island med sejr mod Nigeria og DK sejr over Frankrig, så får vi sandsynligvis en fed 1/8 finale mellem Island og Danmark!

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 1 måned siden #163 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne VM 2018

mohbar skrev: Nøj hvor er Modric dog bare for vild.

Han bliver altså også nærmest bedre med alderen... hold kæft, jeg elsker den mand!!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, mohbar, MadridistaPorVida

8 år 1 måned siden #164 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne VM 2018
Det bliver svært for Perez at købe VMs bedste spiller. De spiller alle sammen i Real ;)
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Real HWL.

8 år 1 måned siden #165 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne VM 2018
Synes godt han kunne lave flere af den slags mål for Real Madrid :D

Bliver virkelig trist når han stopper i vores klub :( Har været min favorit spiller i Real Madrid i en del sæsoner nu.

8 år 1 måned siden #166 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne VM 2018

madrid2000 skrev:

Siempre fiel skrev:

Ej lad nu være - I ka godt forstå at det bare er lidt overdrivelse for at det hele ik blir så kedeligt, ik? Eller er folk for følsomme til at ku gennemskue det? Shit altså! Nå, men tilbage til essensen - omend eksemplet, forhåbentlig, er overdrevet, så er det jo præcis essensen. Der vil konstant komme situationer hvor man nu blir nødt til at vente med at juble for ellers risikerer man netop at sku få den mest nederen følelse når hele jublen kalder tilbage. Det ka I vel for faen ik argumentere imod - det er jo bare sån det er og blir - og til gengæld får I så naturligvis flere rigtige kendelser. Mange herinde lader til at være ok med den udvikling - men jeg har hele tiden været meget tvivlende overfor VAR og VM har kun bekræftet mig i at jeg ik foretrækker det fremfor at fodbold bare er fodbold som det altid har været (i hvert fald ift dommerkendelser/video for jeg ser det såmænd gerne udviklet på andre punkter).

Jeg kan da også bemærke at flere andre deler min holdning, blandt andet flere af de danske spillere, Kenn Hansen (i hans blogindlæg på tv2.dk) og BTs sportschef i en kronik idag. Det betyder ikke at jeg har RET - for det her handler lige præcis ikke om ret eller uret, men alene om hvordan man foretrækker fodboldspillet - og jeg synes ganske enkelt VAR gør spillet mindre underholdende og mindre passioneret - og det vægter jeg bare højere end om vi får dømt flere korrekte straffespark. For mig er fodbold underholdning og ikke en ligning der ska gå op for at redde menneskeheden
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

8 år 1 måned siden #167 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018
Kroatien 6 point (+5 målscore)
Island 1 point (0)
Argentina 1 point (-3)
Nigeria 0 point (-2)

Andenpladsen er stadig helt åben, og jeg tror (desværre) Argentina ender med en sejr over Nigeria i sidste ende.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 1 måned siden #168 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne VM 2018

Real Madrid skrev: Kroatien 6 point (+5 målscore)
Island 1 point (0)
Argentina 1 point (-3)
Nigeria 0 point (-2)

Andenpladsen er stadig helt åben, og jeg tror (desværre) Argentina ender med en sejr over Nigeria i sidste ende.

Jeg tror også Argentina slår Nigeria. Jeg er mere spændt på Island. De skal bare slå Nigeria idag, og hvis de gør det, så tror jeg det er farvel og tak til Argentina. Island kan sagtens få en uafgjort mod Kroatien i sidste runde.

Leveret af Kunena Forum