VM 2018

8 år 1 måned siden #133 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne VM 2018
James på bænken i dagens kamp; et fravalg af Pekerman eller en skade (som jeg ikke har hørt om)?

Men så glæder jeg mig da til at se, hvad José Izquierdo, der til dagligt spiller i Brigthon, kan udrette på en fodboldbane - han må være god! Endvidere skal Quintero nok blive et spændende bekendskab, og så vil jeg holde et ekstra øje med Lerma på den centrale midtbane, der tidligere har fortalt, at drømmen er at spille i Real Madrid.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Daniel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #134 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018

Daniel skrev: James på bænken i dagens kamp; et fravalg af Pekerman eller en skade (som jeg ikke har hørt om)?

Men så glæder jeg mig da til at se, hvad José Izquierdo, der til dagligt spiller i Brigthon, kan udrette på en fodboldbane - han må være god! Endvidere skal Quintero nok blive et spændende bekendskab, og så vil jeg holde et ekstra øje med Lerma på den centrale midtbane, der tidligere har fortalt, at drømmen er at spille i Real Madrid.

Han har været tvivlsom op til kampen, så det giver god mening med henblik på at man skal forsøge at åbne op for et stærkt polsk kollektiv senere i gruppespillet. Ingen grund til at satse med ham.
Jeg glæder mig til at se et par af de spillere, du nævner og generelt bare at se Colombia som altid gør det rigtig fint!

8 år 1 måned siden #135 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne VM 2018

Brylle skrev:

Daniel skrev: James på bænken i dagens kamp; et fravalg af Pekerman eller en skade (som jeg ikke har hørt om)?

Han har været tvivlsom op til kampen, så det giver god mening med henblik på at man skal forsøge at åbne op for et stærkt polsk kollektiv senere i gruppespillet. Ingen grund til at satse med ham.
Jeg glæder mig til at se et par af de spillere, du nævner og generelt bare at se Colombia som altid gør det rigtig fint!

Okay. Jamen, så er der et fint ræsonnement i at starte ham på bænken i dagens kamp mod et japansk hold, som Colombia også skal køre over uden James naturligvis.

8 år 1 måned siden #136 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne VM 2018

Daniel skrev:

Brylle skrev:

Okay. Jamen, så er der et fint ræsonnement i at starte ham på bænken i dagens kamp mod et japansk hold, som Colombia også skal køre over uden James naturligvis.

Han kommer sikkert meeget snart ind på banen..

8 år 1 måned siden #137 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne VM 2018
Nu så jeg ikke Colombia kampen, men en spiller stopper åbenbart en scoring med hånden efter bare 4 minutter.
Nogen gange har man bare dumme spillere, der ødelægger det for resten af holdet.
Hold kæft en idiot.

8 år 1 måned siden #138 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne VM 2018
Det var kæmpe idioti af forsvars spilleren.. og så vælger man at skifte Cuadrado ud, kampens bedste spiller indtil udskiftningen. Det forstod jeg virkelig ikke. Hele dette VM har været en stor farce

8 år 1 måned siden #139 af madrid2000
Russerne ødelægger araber. Først Saudi og nu Egypten.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

8 år 1 måned siden #140 af madrid2000
VAR det fungere bare.
Hold da op. Det er mega positivt indtil videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Madrid1998, Fondo_Sur, Lukita

8 år 1 måned siden #141 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne VM 2018
Fedt for Dennis med succes ved VM, har altid syntes han har været et sympatisk bekendtskab, minder mig på mange måder om Lucas Vazquez

8 år 1 måned siden #142 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne VM 2018
“You're probably joking, but it is a tad bit odd that the 6th oldest team in the tournament have covered much more distance per match than any other team.
In the Russia vs Saudi Arabia game, the Russian squad ran for a total of 73 miles/117.5kms, and in the Egypt game they covered 72 miles/115.9kms. I haven't been able to find any other game so far in the tournament where a team ran for more than even 69 miles in total (Australia, when they played France). Just to put it into perspective an average of 72.5 miles/116.7kms is more than Man City, and just below Liverpool, who led the PL in this statistic. This, coupled with Russia’s recent history of state sanctioned doping, makes it all seem somewhat suspicious.
On the flip side, it should be noted though that Russian players were one of the most heavily drug tested teams heading into the tournament, and they came up clean. And an investigation into their doping practices was dropped by FIFA and WADA due to insufficient evidence. It is possible that the Russians are just more well conditioned and aggressive than any other team. Their distance covered numbers in these past two games aren't superhuman, it would just put them among the very best in football (including club sides). And it’s also entirely possible that they can’t sustain this level of energy later in the tournament.
Personally, I don't want it to be the case that the Russians are doping. It would ruin all the fun of having the lowest ranked team in the tournament go on a 'Cinderella run'. But I do have some suspicions whenever anything seems too good to be true in sports.“

Dette er en kommentar jeg faldt over på reddits fodboldside. Jeg kan ikke undgå at have lidt de samme tanker om Rusland, på trods af at holdende de indtil videre har mødt naturligvis har været af tvivlsom karakter. Jeg må indrømme at jeg langsomt er begyndt at lede efter min sølvpapirshat i skabet. Især efter at have set Icarus på Netflix, en dokumentar man skylder sig selv at se hvis doping er et emne der interesserer en det mindste.

Hvad siger I andre?

EDIT: Iøvrigt synes jeg Kenn Hansen har en pointe med hensyn til VAR, især i Brasilien - Schweiz kampen, hvor man istedet for at snakke om hvordan dommeren kunne overse forseelsen på Zubers mål, så snakker man nu om hvordan VAR kunne overse det, altså har diskussionen ikke rykket sig ret mange milimeter.

DC19
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

8 år 1 måned siden #143 af elle44
Besvaret af elle44 på emne VM 2018

-#7- skrev: EDIT: Iøvrigt synes jeg Kenn Hansen har en pointe med hensyn til VAR, især i Brasilien - Schweiz kampen, hvor man istedet for at snakke om hvordan dommeren kunne overse forseelsen på Zubers mål, så snakker man nu om hvordan VAR kunne overse det, altså har diskussionen ikke rykket sig ret mange milimeter.

På den anden side så sidder folk og debatterer kampen i stedet for at debattere fejlagtige kendelser, i alle de kampe hvor VAR har fungeret. Alt for ofte går diskussionen på dommerkendelser i stedet for på selve kampen, og det synes jeg VAR har en positiv effekt på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, ChrillRM14

8 år 1 måned siden #144 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne VM 2018

elle44 skrev:

-#7- skrev: EDIT: Iøvrigt synes jeg Kenn Hansen har en pointe med hensyn til VAR, især i Brasilien - Schweiz kampen, hvor man istedet for at snakke om hvordan dommeren kunne overse forseelsen på Zubers mål, så snakker man nu om hvordan VAR kunne overse det, altså har diskussionen ikke rykket sig ret mange milimeter.

På den anden side så sidder folk og debatterer kampen i stedet for at debattere fejlagtige kendelser, i alle de kampe hvor VAR har fungeret. Alt for ofte går diskussionen på dommerkendelser i stedet for på selve kampen, og det synes jeg VAR har en positiv effekt på.

Bestemt, jeg er enig i at det ikke udelukkende har været negativt. Jeg kan egentlig personligt godt lide idéen om VAR, jeg er måske bare ikke så stor fan af hvordan det er blevet implementeret indtil videre.

Jeg synes man skulle have startet med at kigge regelsættet grundigt efter og have skåret tingene mere firkantet ud, eller bedt dommerne dømme mere firkantet, før man havde introduceret VAR, hvis det giver mening. Eksempelvis i kampen mellem England og Tunesien, der kunne man sikkert have fundet 5 dommere der var enig i straffesparket til Tunesien og 5 dommere der var uenige. Altså vil det stadigvæk være subjektivt af dommeren på dagen, hvorfor jeg mener VAR netop i sådan en kamp er nyttesløst, især når Tunesien åbenbart kan ligge Harry Kane i en halv nelson i feltet, uden konsekvens.

Jeg følger selv (ligesom mange af jer andre sikkert) NFL ret intenst, og der er regelsættet og dommerne noget mere konservative hvis man kan sige det sådan, og jeg føler at lige netop i NFL er dommerfejlene på et absolut minimum. Her har trænerne også to challenges de kan gøre brug af hvis de er uenige i dommerens beslutning, en ting jeg måske har savnet lidt ved VAR i fodbold.

Men det er sgu svært, NFL og fodbold er trods alt ikke 1:1. Jeg synes bare ikke VAR, som det er lige nu, fungerer helt optimalt, og hvis en så radikal ændring i fodbolden skal implementeres i så store turneringer som VM og Champions League, så skal det altså i min verden også fungere 100%.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum