VM 2018

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #217 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018

JimmyBroe skrev: @Brylle

Jeg er selvfølgelig glad for at de store afgørende fejl er forsvundet... eller en del af dem ihvertfald. Men nu har vi set to straffespark blive givet hvor langt størstedelen af os kan blive enige om at der jo ikke skal dømmes, i Dan-Aus samt den netop spillet Por-Ira. Der er fordele og ulemper ved VAR. Jeg vil bare langt hellere blive tosset på en dommer over en fejlkendelse, videre til næste kamp, og ny dommer samt ny fejlkendese (stort som småt). End jeg gang på gang vil blive tosset på et system som bør mindske hyppigheden af fejldomme men ofte skaber muligheden for en fejldom.

Siempre Fiel har været inde på andre ting. Men selvfølgelig er det positivt at VAR kan se og ændre kampafgørende fejl. Men det går i høj grad ud over spillet. Jeg synes det tager for langt tid. Mine argumenter er ikke så håndgribelige som tilhængernes. Men hele følelsen omkring kampforløbet bliver generet voldsomt af VAR’s tilstedeværelse.

Jeg er virkelig ikke fan.

Derimod hvis VAR blot skulle bruges til at ændre en allerede fløjtet situation samt offsidemål ville det være positivt.

Men disse situationer er jo i en grå-zone, hvor begge ting kan forsvares, og dermed synes jeg altså ikke, at der skabes en fejldom. Det er jo højtuddannede dommere og nogle af dem er endda også udmærkede dommere, så de får jo netop situationen for at bruge den kompetence på at træffe den beslutning, som de føler stemmer overens med reglerne. Derfor synes jeg også det virker, for vi får en mere fair kamp.

Min eneste anke ved det er spilstop, men det kan jeg sagtens overleve.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #218 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne VM 2018

Brylle skrev:

JimmyBroe skrev: @Brylle

Jeg er selvfølgelig glad for at de store afgørende fejl er forsvundet... eller en del af dem ihvertfald. Men nu har vi set to straffespark blive givet hvor langt størstedelen af os kan blive enige om at der jo ikke skal dømmes, i Dan-Aus samt den netop spillet Por-Ira. Der er fordele og ulemper ved VAR. Jeg vil bare langt hellere blive tosset på en dommer over en fejlkendelse, videre til næste kamp, og ny dommer samt ny fejlkendese (stort som småt). End jeg gang på gang vil blive tosset på et system som bør mindske hyppigheden af fejldomme men ofte skaber muligheden for en fejldom.

Siempre Fiel har været inde på andre ting. Men selvfølgelig er det positivt at VAR kan se og ændre kampafgørende fejl. Men det går i høj grad ud over spillet. Jeg synes det tager for langt tid. Mine argumenter er ikke så håndgribelige som tilhængernes. Men hele følelsen omkring kampforløbet bliver generet voldsomt af VAR’s tilstedeværelse.

Jeg er virkelig ikke fan.

Derimod hvis VAR blot skulle bruges til at ændre en allerede fløjtet situation samt offsidemål ville det være positivt.

Men disse situationer er jo i en grå-zone, hvor begge ting kan forsvares, og dermed synes jeg altså ikke, at der skabes en fejldom. Det er jo højtuddannede dommere og nogle af dem er endda også udmærkede dommere, så de får jo netop situationen for at bruge den kompetence på at træffe den beslutning, som de føler stemmer overens med reglerne. Derfor synes jeg også det virker, for vi får en mere fair kamp.

Min eneste anke ved det er spilstop, men det kan jeg sagtens overleve.

Præcis. Der har jo altid været diskussion om de situationer med armenes position, når de ramte bolden...eller bolden ramte armen. Det har ikke som sådan noget med VAR at gøre, selv om der selvfølgelig fløjtes for flere af dem. Det har noget med dommerlinjen at gøre. Hvad FIFA og dommerkomiteen finder frem til at linien skal være

8 år 1 måned siden #219 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne VM 2018
Fuld støtte til VAR her fra.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 1 måned siden #220 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne VM 2018
Nu holder man slef med Danmark af klare grunde, men det er jo en ren hjerneblødning, at man ikke går efter sejren. Det er trænerteamets opgave at kommunikere til spillerne, at Peru fører med 2... man skal gå efter den førsteplads, det er indlysende... hvor er det dog tamt, at man ikk tør gå efter sejren. Øv, hvor er det passivt!
Jeg ved ikke, hvem der sagde det, men Danmark ER virkelig det mest anonyme hold overhovedet til slutrunden.

Nå, fedt med avancement.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, andreashn

8 år 1 måned siden #221 af nono
Besvaret af nono på emne VM 2018

ChrillRM14 skrev: Nu holder man slef med Danmark af klare grunde, men det er jo en ren hjerneblødning, at man ikke går efter sejren. Det er trænerteamets opgave at kommunikere til spillerne, at Peru fører med 2... man skal gå efter den førsteplads, det er indlysende... hvor er det dog tamt, at man ikk tør gå efter sejren. Øv, hvor er det passivt!
Jeg ved ikke, hvem der sagde det, men Danmark ER virkelig det mest anonyme hold overhovedet til slutrunden.

Nå, fedt med avancement.

Sikke noget vrøvl. Vi skifter Fischer og Dolberg ind netop i håb om, at løbe med sejren.

8 år 1 måned siden #222 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne VM 2018

nono skrev:

ChrillRM14 skrev: Nu holder man slef med Danmark af klare grunde, men det er jo en ren hjerneblødning, at man ikke går efter sejren. Det er trænerteamets opgave at kommunikere til spillerne, at Peru fører med 2... man skal gå efter den førsteplads, det er indlysende... hvor er det dog tamt, at man ikk tør gå efter sejren. Øv, hvor er det passivt!

Nå, fedt med avancement.

Sikke noget vrøvl. Vi skifter Fischer og Dolberg ind netop i håb om, at løbe med sejren.

Ligemeget hvad, så var det røvsygt at kigge på.
Alt spænding forsvinder, da Peru laver det første mål.

8 år 1 måned siden #223 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne VM 2018

nono skrev:

Nå, fedt med avancement.

Det er da ikke at gå efter sejren, når Kjær og Zanka står stille med bolden uden at spille den op, og når Schmeichel trækker tid ved ikke at tage bolden op? Det er da ingen indikation på, at man ville mere fremad, end man frygtede at blive fanget på Frankrigs halvdel.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved ChrillRM14.

8 år 1 måned siden #224 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne VM 2018

nono skrev:

Nå, fedt med avancement.

Hvad? I stedet for Sisto og Cornelius? Er 1-til-1 udskiftninger, ingen offensive løb, bolde tilbage til Schmeichel og tidsudtrak, at gå efter sejren?

Det handlede om at give nogle breddespillere (og potentielle indskiftere) nogle minutter, noget blod på tanden og få en idé om hvad de kan bidrage med.

Der blev dog ikke gået efter sejren. Så meget er indiskutabelt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ChrillRM14

8 år 1 måned siden #225 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne VM 2018
Så er Messi 90 fra at forlade dette VM. De har slet ikke fortjent at gå videre efter de kampe vi har været vidne til. Kom så, Nigeria

8 år 1 måned siden #226 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018

Elto92 skrev: Så er Messi 90 fra at forlade dette VM. De har slet ikke fortjent at gå videre efter de kampe vi har været vidne til. Kom så, Nigeria

De går videre, og både Messi og Argentina har fået hul på bylden. De bliver giftige nu, kønt bliver det ikke, men tror de kan gå hele vejen nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 1 måned siden #227 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne VM 2018
Bare rolig, de ryger ud mod Frankrig.

8 år 1 måned siden #228 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018

Raul7-2880 skrev: Bare rolig, de ryger ud mod Frankrig.

Uruguay v Portugal
Argentina v Frankrig
Brasilien v Tyskland

Kan være de tre største profiler – Ronaldo, Messi og Neymar – ryger ud i 1/8 finalerne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum