VM 2018

8 år 1 måned siden #241 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne VM 2018

mohbar skrev:

El Siete skrev: Måske Joachim Löw skulle have tøvet lidt med at sige nej til Real, virker til han godt kunne være på vej ud af døren efter den skandale.

Jeg synes nu at valget af Lopetegui virker langt mere velovervejet og Real Madridsk. Godt nok er Low en god træner, men jeg tror Loppen er mindst lige så god!

Helt enig, det var mere for Löws egen skyld :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #242 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne VM 2018
1. Del af turneringen er done. Hvad er jeres power-rankings? Hvem har imponeret jer mest ifht forventninger og uagtet deres direkte chancer for at gå hele vejen?

1. Kroatien - Hvor jeg dog håber, de når langt... Modric er for nice, og på dagen kan de udspille alle. Ret beset er de vel det eneste landshold, som bare har spillet 3 fantastiske kampe med vild aggressiv stil. Og Modric er stadig for nice.
2. Brasilien - Viser momentvist det flotteste og teknisk mest sublime niveau af alle, og det ligner, at jo hårdere modstanden bliver, jo højere skruer de op. Liiiidt overraskende, hvor svært det har været at hente resultaterne, skuffet over Neymars teatralske udskejelser, men imponeret over Coutinhos betydning.
3. Schweiz - De kan sagtens ryge hurtigt ud i knock-out’en, men de er sådan isoleret set ret så besværlige at have med at gøre og for mig en af de mest imponerende over-all præstationer indtil videre kontra forventningerne.
4. Uruguay - betondefensiv og landsholdene svar på Atletico. Første to kampe var knap så sprudlende, men det er et af de få landshold, der bare virker til at være 100% komfortable i deres system og bare vinder 1-0, når de vil det. Kommer Suarez rigtig igang, så er det en semi.
5. Belgien - Svært rigtig at bedømme dem, når de spiller to nemme kampe mod lette modstandere og slutteligt spiller en b-kamp mod England, men det ligner, at de endelig har ramt en slutrunde, hvor offensiven viser sit potentiale.

Boblerne; Columbia, England og Sverige

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #243 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2018
@ChrillRM14

Spændende liste! Schweiz har set fine ud og de har nogle spillere der virkelig er sultne, men spørgsmålet er om de kan drive det til en semifinale? I den turneringstræet ser jeg Colombia som et stærkere bud på en semifinalist.

Min må være følgende:

1. Belgien - Det ligner ikke bare et stærkt kollektiv, men nøglespillerne er virkelig også kommet i gang. Selvom de endnu ikke i den grad er blevet udfordret, så har vi set andre hold have det hårdt mod de mindre nationer, og her har Belgien gjort det godt. Når så meget individuel klasse kan fungere sammen, så kan det blive rigtig godt.

2. Spanien - Mon ikke de tager sig sammen nu. De har et stærkt hold, spiller god fodbold og ligner et hold, der sagtens kan skrue op for det hele. Rammer de topniveauet, så vinder de også VM, men de sidste stykker på holdet skal snart begynde at levere.

3. Kroatien - Det bliver enten dem eller Spanien i finalen er jeg sikker på. Kroatien har en sindsyg midtbane og har haft fuldkommen styr på turneringen indtil nu. Det bør også blive til en sikker sejr i ottendedelsfinalen (desværre), og så er det ellers spændende om de kan få styr Spanien.

4. Frankrig - De er endnu ikke blevet presset voldsomt meget, så det er spændende hvor de står og jeg har nok også placeret dem alt for lavt. De har så meget kvalitet over det hele, at de kan spille på flere forskellige måder og kan vel tilpasse sig de fleste hold. I min verden har de det bedste makkerpar i midterforsvaret samt en klassekeeper, så de bliver svære at komme igennem.

5. Brasilien - Min favorit sammen med Spanien inden turneringen startede, men de har i den grad skuffet mig indtil videre, for det har ikke set særlig sikkert ud selvom de trods alt fik 7 point og blev 1'er. Der er dog så meget individuel klasse at de sikkert sætter niveauet op i de næste runder.

Jeg synes derudover at det er et vildt spændende VM denne gang. Mange gode mål, en del hold der ikke bare pakker sig og rigtig mange individuelle gode præstationer. Det er sjældent jeg har nydt en slutrunde mere end jeg gør denne gang.

8 år 1 måned siden #244 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne VM 2018
Det er interessant at se hvor relativt forskelligt vi ser på nogle ting.
For mig at se har Brasilien set klart mest solide ud. Utrolig stærk defensiv, kompetent midtbane og en potentielt eksplosiv offensiv. Havde helt sikkert også forventet at se dem være noget mere sprudlende, men synes alligevel at det har lignet et sammenspillet og stærkt kollektivt, der virker til at have en helt anden ballast end tidligere (i hvert fald ift. 2014…). Synes at de har udvist klasse, ro og soliditet.

Kroatien har også lignet et solidt kollektiv med en plan, men glæder mig til at se dem mod bedre hold. De kontrollerede fuldstændig kampen mod Nigeria og kørte den bare stille og roligt hjem, Argentina serverede dem nogle fantastiske (og ideelle) arbejdsbetingelser og så var der den ligegyldige reserve-kamp mod Island. Spændt på at se hvad de dur til senere. Men de har set gode ud hidtil.

Og det samme med Belgien egentlig. Der er tydeligvis en masse klasse, og der er nogle rigtig fine offensive træk, men de kan saftsuseme også være skrøbelige over kanterne. Det er jeg spændt på se hvordan de håndterer mod bedre modstandere.

Uruguay har set bundsolide ud, men de er også vanskelige at vurdere ud fra den modstand de har mødt. Saudi-Arabien og Egypten var dælenedme elendige, og Rusland var godt nok skrøbelige og naive. Det er dog et virkeligt ubehageligt hold, Uruguay.

Vurderingen af Schweiz har jeg også lidt svært ved at følge. De var heldige mod Brasilien i første kamp, i den anden imploderede Serbien fuldstændig i 2. halvleg, og så så jeg dem ikke mod Costa Rica. Har lidt vanskeligt ved at se at de skulle have gjort sig berettiget til så forholdsvis høj en vurdering. Jeg hælder lidt mere til Sverige.

Colombia så rigtig stærke ud mod Polen, men ellers har der ikke været meget at råbe hurra for (jo, de var gode i 1. halvleg mod Japan, selv med 10 mand). Meget står og falder med James’ fysiske tilstand, som jeg ser det. De er et helt andet hold med ham i fuld vigør end uden. Uden ham skal Quintero bare lukkes ned og så får Falcao og Cuadrado ingen servicering.

Og så er der Spanien og Frankrig. Frankrig har set lige så haltende og forkrampet ud som til EM for 2 år siden, men der endte de jo også i finalen, så de er svære at spå om. Spanien derimod var nærmest flyvende mod Portugal og leverede den bedste kollektive præstation til slutrunden lige dér, men derefter har de satme ikke set prangende ud. Usikker målmand, skrøbeligt, ustøttet og hullet forsvar, og et endimensionelt angreb uden idéer. Hvis de rammer Portugal-formen, ligner de dog det bedste hold i turneringen.

Min umiddelbare power-ranking (top 5) må være:
1. Brasilien
2. Kroatien
3. Belgien
4. Uruguay
5. Colombia/Frankrig/Spanien/Portugal/whatever

Men er super tilfreds med VM indtil videre. Det har leveret. Kvaliteten er stadig ikke i top, men det er den bare aldrig med landsholdsfodbold, og det er bare noget man må indse og acceptere. Til gengæld har det hele været ét stort drama. Så mange dramatiske og mindeværdige kampe og øjeblikke. Og et utal af flotte mål to boot.

Håber ikke at det begynder at fade ud nu!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

8 år 1 måned siden #245 af ChrillRM14
Jeg er snart træt af den diskussion, der huserer på danske fodbold-fora omkring Eriksens niveau overfor Modric.

Jeg håber selvfølgelig, at Danmark går videre, men det er jo fuldkomment syret, at man kan sammenligne de to? Eller er det bare mig? Eriksen har haft en flot flot sæson og er en af de vigtigste offensive spillere i PL, men Modric er jo decideret uhyggelig.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Jbner

8 år 1 måned siden #246 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne VM 2018
Fantastisk tur af Mbappe, hvor er jeg mega jaloux over PSG har både ham og Neymar. Det er næsten unfair.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

8 år 1 måned siden #247 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne VM 2018

Real Madrid skrev: Fantastisk tur af Mbappe, hvor er jeg mega jaloux over PSG har både ham og Neymar. Det er næsten unfair.

Ganske enig og må nok efterhånden erkende at hvis der skulle vælges en af de to ville jeg helst se Mbappe som er langt mindre pivet.

Og igen viser Messi hvor lidt han kan mod et godt hold -med lidt fare for jinx...:)
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved mohbar.

8 år 1 måned siden #248 af Steen
Besvaret af Steen på emne VM 2018
Mbappe er jo ustoppelig. Det er lige før, at det ville være mere fornuftigt at hente ham i stedet for Neymar. Men mon ikke Mbappes næste klub hedder Real Madrid, uanset om Neymar kommer eller ej? Det er jeg i hvert fald overbevist om.

8 år 1 måned siden #249 af ChrillRM14
Frankrig spiller alt for afventende. Desuden linker Griezman, Giroud og Mbappe dårligt op med hinanden... Men de burde kunne køre den hjem med lidt vilje...
Flot mål af Di Maria! Så vidt jeg husker, var han også katalysatoren ved VM 14' i knockout-kampene. Han har taget nogle skridt nedad siden RM-tiden, men han kan sgu stadig nogle ting.

8 år 1 måned siden #250 af mohbar

ChrillRM14 skrev: Frankrig spiller alt for afventende. Desuden linker Griezman, Giroud og Mbappe dårligt op med hinanden... Men de burde kunne køre den hjem med lidt vilje...
Flot mål af Di Maria! Så vidt jeg husker, var han også katalysatoren ved VM 14' i knockout-kampene. Han har taget nogle skridt nedad siden RM-tiden, men han kan sgu stadig nogle ting.

Har altid syntes at fravalget af Benzema har været en kæmpefejl. Han er den der har X faktor og erfaring til t kunne afgøre en kamp.

Men det er jo politisk fravalg..

8 år 1 måned siden #251 af mohbar
Sæt igang Perez!!!!!!!!!

Hvor kunne det være godt at se hans lejekontrakt med Psg
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

8 år 1 måned siden #252 af nono
Besvaret af nono på emne VM 2018
Mbappe er 100 gange mere interessant at hente, end Neymar.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real Madrid, Real HWL, Gribben, mohbar, ChrillRM14, Kimbo

Leveret af Kunena Forum