Sæsonen 2019/2020

6 år 11 måneder siden #481 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2019/2020

mohbar skrev: Her lidt om hvorfor jeg synes Van De Beek skal komme til Real og potentielt indgå i starteren

Han bidrager med slutprodukt, Scorer og assisterer, Han er god til at deltage i spillet upfront. Hans stats overgår vores nuværende midtbane tilsammen.

Det er tilsyneladende det, som de netop ikke gør, hvis du dykker lidt dybere. Han scorer og assisterer mere. Han sparker også væsentligt oftere. Kroos laver mere end dobbelt så mange keypasses, som van de Beek gør. Så måske skyldes det lavere antal assists noget andet end Kroos/Modric?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #482 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2019/2020

mohbar skrev: Den med at Neymar bliver ofte skadet skal udfordres lidt...

Stort set i samtlige kampe i den franske liga, gik spillerne sindsygt hårdt til ham, med beskidte tacklinger og hvis man blot googler/youtuber nogle af kampene kan man se at nogle går bevidst efter at skade ham.

De to langvarige skader han fik i PSG kom netop efter en svinestreg, hvor selv en Vinnie Jones ville blive skadet på samme vis. Der er altså ikke tale om at han bliver skadet i et løb, hop, vending osv.

Det samme kan siges om skaden i VM 2014.

i La Liga spilles der en anderledes form for fodbold og dommerne straffer sindsyge tacklinger meget hårdere, så forstår god han "tuder og vil hjem" :-)

Ja ok, han smider sig let og 2018 var lidt af en skandale. Men det vægter absolut intet i forhold til at han skal til Real

Skaden kom i denne sekvens. Jeg har svært ved at se svinestregen - der er ikke engang frispark.

Faktum er, at han brækkede en mellemfodsknogle, og at han ca. et år efter fik et brud præcis samme sted.
Så vidt jeg har kunne checke, har han heller ikke spillet nogen minutter denne sommer, siden han fik en ankelskade for to måneder siden i opvarmningen til Copa America.

DET synes jeg godt, man kan stille sig lidt bekymrende over for, inden man smider langt over milliard kr. efter ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, andreashn, elle44, Jonas

6 år 11 måneder siden #483 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæsonen 2019/2020
Jeg syntes lidt man sidder med en apartet følelse ang. Real Madrids transfervindue, og et eventuelt køb af Neymar og Van de Beek.
I slut juni var vi alle ellevilde - Det eneste der reelt blev stillet spørgsmålstegn ved var midtbanen, samt hvor målene skulle komme fra.
Trods betvivlende spørgsmål vedrørende Neymar (skadeshistorik, opførsel uden for banen etc.), samt hvorvidt Van de Beek er starter-materiale, mener jeg dog at netop disse to spillere opfylder de spørgsmål majoriteten af os stillede fra en god måneds tid siden.
Van de Beek vil komme med det friske pust til midtbanen i form af en målfarlig, teknisk dygtig og to-vejet midtbanespiller.
Neymar kommer med mål, kreativiteten, farten og den flair der gør billet-prisen det værd. Tilmes giver han Real Madrid den branding som har manglet siden Ronaldo, og som Hazard trods alt ikke besidder i helt samme grad.
Jeg tror kombinationen af de to vil give os det ekstra som der lige nu mangler - Hvor kun én af reelt seks indkøb (Kubo medregnet), går ind i startopstillingen (læs Hazard).

På et lidt basalt plan:
Truppens størrelse er på nuværende tidspunkt, medregnet James, Asensio og Lunin, fraregnet Rodrygo og Kubo (grundet Castilla / evt. Vallodid), er på 26 mand.
Der skal altså shortes mindst tre spillere, for at kunne gøre plads til Neymar og Van de Beek - I mit hoved gerne fire.
Herunder vil der utvivlsomt høre en keeper, enten Lunin på lån, eller Navas som en del af Neymar-handlen eller direkte salg.
Forsvaret er på plads.
Vi vil så stå med en midtbane af Casemiro, Valverde, Kroos, James/Isco, Modric og Van de Beek.
Til kanterne vil vi stå med Hazard, Neymar, Bale, Isco/James, Vinicius, Asensio, Brahim og Lucas V.
Til 9'eren; Benzema, Jovic og Mariano.

Her ser jeg helst der ryger fire mand; Navas/Lunin, James/Isco, Bale/Vazquez/Brahim (udlån) (gerne to af disse).
Ser i og for sig helst følgende forlade klubben; Navas, James, Bale samt Vazquez.
Så vil der stadig være seks muligheder til kanterne; Hazard, Neymar, Isco, Vinicius og Brahim, samt Rodrygo.

Det vil give en trup på 24 spillere, som jeg mener vil være yderst konkurrencedygtig. Betydeligt mere end hvis man blot henter Van de Beek, og ikke Neymar. Syntes der er en dejlig balance mellem rutinerede verdensklassespillere og unge talenter i alle led af banen.
Jeg syntes at de problemer der tilskrives Neymar har tendens til at være en smule overdrevene. Ingen tvivl om at han er en diva, og han har ikke altid taget de klogeste valg - Men nu går han ind i sin prime, og under Zidane, tror jeg godt han kan få banket fornuften på plads, og opføre sig proffesionelt. Når man tygger på det har han jo heller ikke spillet under nogle store managers i hans karriere. Her kommer han til en klub hvor der altså er en mere ydmyg tilgang til tingene end hvad der oftest ses i Barcelona og PSG. Det de to vil bringe er i mit hoved lige hvad den nuværende trup mangler.

For at slutte et langt opslag af; Mbappé. Kan se at nogle få brugere ikke vil signe Neymar, hvis det skal være på bekostning af plads til Mbappé.
Som det ser ud lige nu har vi, hvis man medregner Neymar, de to kanter der skal være toneangivende de næste fire-fem år. Derunder er planen med Vinicius og Rodrygo vel at de skal være fremtiden - Og derudover er der en masse talent i fx Asensio, Brahim, Kubo og Ødegaard.
Hvordan ser i muligheden for 'omskole' Mbappé til center forward?
Anyway, det er nok først 2021 det vil blive relevant - Til den tid vil han også kun være en 22/23 år - Et perfekt tidspunkt at hente ham på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, JimmyBroe, andreashn, mohbar, El Siete

6 år 11 måneder siden #484 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2019/2020
Hvis man skulle vælge mellem det to; Mbappe eller Neymar, ville valget for de flestes vedkommende sikkert være Mbappe (inklusive mit). Men på trods af at han nærmest virker som en der er 100% på vej til os, så er det altså indenfor et tidsperspektiv der hedder 1 år – men nok mest sandsynligt – 2 år! Dvs. vi mangler et superstar (med al respekt for Hazard) i 2 hele sæsoner, hvor Barca vil have mulighed for at træde speederen i bund med både Messi, Grismand og muligt Neymar (fordi vi prioritererede Mbappe).

Og så skal vi huske at meget kan ske på 1-2 år… Mbappe kan have skiftet mening, han får tilbud en monster kontrakt, vi bliver endnu dårligere og falder i rang så Mbappe overvejer at finde en klub med et andet projekt, Mbappe bliver langtidsskadet/fodboldinvalid – whatever kan ske.

I fodboldverden skal en klub af Reals kaliber både handle langsigtet og kortsigtet. På lang sigt skal vi tænke på vores gode talenter ogen potentiel mulighed for at få Mbappe. Men på kort sigt er der opstået muligheden for at få en stjerne i absolut verdensklasse. Ham skal vi sgu også gå efter. Især når holdet skriger efter kvalitet.

EN Neymar og Hazard er jo netop de typer som vores talenter kan tage ved lære af både på træningsanlæg og kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

6 år 11 måneder siden #485 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 2019/2020
Jeg tror det er ganske sikkert at hverken Van de Bæk eller Neymar kommer til klubben før man får afhændet et par spillere. Der er ikke så meget som et eneste nummer ledig i den nuværende trup. Får man til gengæld afhændet Bale, James og Mariano, og samtidig hentet de to førnævnte spillere, så synes jeg det er meget svært at være utilfreds med transfervinduet, medmindre man er siempre fiel ;-)

Jeg kunne også godt tænke mig at se en joker i Bruno Fernandes, som jo ikke havnede i United eller Tottenham. Jeg kender ikke så fandens meget til ham, men han har godt nok lige haft en voldsom sæson i Portugal, og sæsonen forinden var heller ikke helt skæv hvis man kigger på statistikken. Jeg husker ham måske nok bedst for Nations League finalen hvor han kom ind og pløkkede løs på det hele, noget vores midtbane ikke ligefrem gør sig så meget i.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

6 år 11 måneder siden #486 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2019/2020
Jeg vil også mene at det tyder på at vi har set den sidste tilføjelse til truppen. Omend det også kan være et forsøg på at få lidt ro på tingene.

Jeg er og har alle dage været stor fan af Neymar. Jeg var i 2013 af den overbevisning at Neymar ikke passede til Real Madrid, af den grund at Ronaldo fyldte for meget både som person og på banen. Forstået på den måde at Ronaldo har (måske i højere grad den lidt yngre Ronaldo) et kæmpe ego. Hvilket at det var tydeligt for en hver at Neymar også havde, og blot er blevet bekræftet over de senere års polemik omkring ham.

Jeg er dog overbevist om at han ville blive en gigantisk succes for os nu. Han besidder alt det vi manglede i sidste sæson. Jeg håber til det sidste at han tørner ud for Real madrid.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, mohbar

6 år 11 måneder siden #487 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020
Hvis vi er færdige på transfermarkedet så har det været lidt en fuser vil jeg mene. Hazard er en erstatning for Ronaldo og den skulle vi allerede have haft sidste sæson. Så i dette vindue har vi reelt kun hentet reserver medmindre Mendy går ind og slår Marcelo af. Skuffende.

Evolution ikke Revolution. Eller som jeg kalder det: Europa League ikke Champions League.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Petroleum, JesperThomsen

6 år 11 måneder siden #488 af NadaMás
For lige at dreje emnet væk fra mulige transfers;
Hvordan ser i hierakiet i den nuværende trup bevæge sig i løbet af sæsonen? Det er selvfølgelig svært at spå om, når der er en uvidst faktor i mulige til- og afgange, men hvis vi tager udgangspunkt i at truppen forbliver som den er nu.

Jeg er ret overbevist om at Courtois forbliver første målmand, hvor Keylor nok vil blive tildelt CdR, samt sporalske ligakampe.
Personligt tror jeg på at Odriozola kan udfordre Carvajal som fast mand på højrebakken - Jeg har altid været stor tiltaler for Carvajal, men jeg tror at Odriozola vil blive et større aktiv når han er spillet ordentligt ind på holdet - Han virker umiddelbart mere stabil.
Nu har jeg ikke set nok af Militao til at kunne vurdere om han eller Nacho står til at blive 3. valg i centerforsvaret, men forestiller mig det bliver Militao, som nok kommer til at få en del kampe mod de mindre hold i stedet for Varane. Trods Ramos alder virker han endnu ikke til at være på et stadie hvor hans spilleminutter vil falde nævnværdigt. Varanes niveau har selvfølgelig også meget at sige her, er han i VM18-form eller RM 18/19-form, bliver meget spændende at se.
Ift. venstrebacken ser jeg det meget handle om Marcelos fysik. Tror han kan få et lækkert samarbejde med Hazard, overlappe etc. - Men det kræver umiddelbart at han stadig har den fart og fidus vi så fra et pr år tilbage, det lignede det ikke i foregående sæson. Her er jeg ikke i tvivl om Mendys fysik, men om han har det samme øje for spillet som Marcelo tror jeg ikke.

Midtbanen tror jeg ikke der vil blive rørt meget ved. Ift. status quo vil Casemiro-Kroos-Modric-trioen nok blive regelmæssigt brugt, jeg håber dog at Valverde får lov til at vise sig frem og aflaste Casemiro mod mindre hold. Samme gælder James på Modric' bekostning.

Højrekanten havde jeg håbet på var Asensios denne sæson - Sådan skulle det ikke gå. Trods jeg ikke er glad for at sige det, tror jeg umiddelbart Lucas er førstevalg pt. En fit Bale er betydeligt bedre, men det virker ikke som at forholdet mellem Zidane og ham er eksisterende, der vil jeg dog hellere give waliseren chancen. Tror dog Lucas vil fungere bedre med Jovic forest, hvor Bale nok er bedst ved siden af Benz. Ved ikke om Zizou vil gøre brug af Vinicus på højresiden, det vil nok ske sporalsk, lige som Rodrygo. Brahim som joker, han virkede lovende i slutningen af sæsonen.

Hazard bliver noget nært urørlig, han er det offensive es. Ser ikke Vinicus få meget tid på venstrekanten, omend han nok får nogle indhop, samt tid på højrekanten. Alternativt kunne man forestille sig Zizou kunne finde på at skubbe Hazard længere ind centralt i en 4-2-3-1 eller op ved siden af Benz i en 4-4-2, skulle holdet afprøve dem i løbet af sæsonen - I så fald vil Vinicus givetvis lægge på venstrekanten. Omend Zizou også kunne tænkes at smide Isco derud, som trods alt har strålet under hans ledelse i perioder.

Benzema må også anses som at sidde relativt tungt på front-positionen. Såfremt han går i Benz 2015-2017-mode, og går målløs i længere perioder, håber jeg dog at Zidane er åben for at lægge sin egen forkærlighed for Benz til side og give Jovic chancen. I det hele taget skal han gerne have kampe regelmæssigt, mod de mindre modstandere om det er nødvendigt. Mariano er en nødløsning. Såfremt Benzema formår at forbinde spillet som førhen, og tilmed være målfarlig som i foregående sæson, er det altså en af Europas bedste angribere vi har i front - Det har dog desværre mere været undtagelsen end reglen i hans Real Madrid-tid.

6 år 11 måneder siden #489 af NadaMás
Tanker?

6 år 11 måneder siden #490 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020
Godt. Roma har splittet os op flere gange allerede i de første 7 minutter og kunne have ført med et par stykker. Kan vi droppe den latterlige 5-3-2 nu? Godt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

6 år 11 måneder siden #491 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020
En helt igennem forfærdelig pre-season rent spillemæssigt og resultatsmæssigt, men det er nu engang på lørdag det for alvor gælder. Indrømmet, så giver det ikke ligefrem tro på tingene. Zidane siger vi er klar til Celta og det får vi først at se på lørdag, og først her vil hammeren for alvor falde for undertegnet, hvis ikke det bliver med meget større vilje, gejst og højere intensitet.

Man tænker det ikke kan blive værre, men det kan det jo desværre godt, da der nu modsat pre-season er titler og point på højkant.

Liverpool havde også en forfærdelig pre-season, så jeg hænger mig i det :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 11 måneder siden #492 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2019/2020

Dios skrev: En helt igennem forfærdelig pre-season rent spillemæssigt og resultatsmæssigt, men det er nu engang på lørdag det for alvor gælder. Indrømmet, så giver det ikke ligefrem tro på tingene. Zidane siger vi er klar til Celta og det får vi først at se på lørdag, og først her vil hammeren for alvor falde for undertegnet, hvis ikke det bliver med meget større vilje, gejst og højere intensitet.

Man tænker det ikke kan blive værre, men det kan det jo desværre godt, da der nu modsat pre-season er titler og point på højkant.

Liverpool havde også en forfærdelig pre-season, så jeg hænger mig i det :D

De bedste 45min jeg har set i denne pre-sæson var den aller første kamp mod bayern. Resten har jo været decideret forfærdeligt. Skuffelse på skuffelse. Ved godt man ikke skal lægge for meget i de her træningskampe. Men lige nu ligner det man bare fortsætter i samme spor fra sidste sæson. Elendigt spil og absolut ingen energi og spilleglæde. Jeg vil nødig være pessimist på forhånd, men jeg tror ikke det har ændret sig til på lørdag. Vi kommer til at kæmpe for de 3 point med lortespil og hvor det skal være en enkeltmandspræstation eller VAR der kommer til at afgøre det til vores fordel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, andreashn

Leveret af Kunena Forum