Den store transferrygte-tråd
Møllen er startet igen. Det kommer til at være en ting indtil Maj. Derfor skriver jeg heller ikke flere dansk-stile som ovenstående.
Syntes forresten heller ikke at det er en helt tosset idé at lave en Mbappé-tråd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
9eren post=171329 skrev: Madridista02
2 år før du blev født hvis dit årstal passer med 2008. Ja jeg kan endda ha trænet dig måske, men 2 år før sad jeg og læste nyheder om Henry skulle skifte til Madrid på en trappeopgang ikke så langt fra
Bernabeu.
I det år du blev født hvis dit brugernavn passer med 2009. Ja jeg kan endda have undervist sig i skolen, men det år jublede jeg over Cristiano Ronaldo skiftede til Real Madrid fra en daværende storklub. Nu har vi MÅSKE muligheden for Cristiano 2.0. Ingen af dem er kongesønnen Raúl men det gik da meget godt med de fire Champions League titler. Skulle vi ikke prøve det igen?
Ræk hånden op, alle dem der godt kunne tænke sig at se PSG få lidt ondt bagi over at miste deres bedste spiller nogensinde på en fri transfer. Op med hånden :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Du har ret. Jeg er efter Mbappé og det skal såmænd ikke handle om Madridismo eller ej, for der kan snildt nævnes mange spillere, som ”bare” er kommet til Real Madrid for at udføre deres arbejde. Og det er fint nok.NadaMás post=171330 skrev: @Dragam
Okay, beklager at jeg skrev at VI elsker Vini, når DU ikke gør det. Madridistas som de er flest gør. Jeg sørger for ikke at sige VI igen, da jeg jo så står på mål for hver enkel bruger på forum. Hvis der er en deri der ikke kan lide Vini, må mit udsagn være falsk. Fint at det blev afklaret.
On topic
Der er alt for meget player-hating på Mbappé.
Jeg vil 100% tilkendegive at den gjorde ondt i 2022. Medierne havde kørt det op til at være året, han skulle eftersigende være Madrid-fan, han var transferfri - Og så melder han ud, et pr. dage inden vores ChL-finale, at han ikke kommer.
Men meget mere har jeg heller ikke at være efter Mbappé over.
Jeg syntes det er meget mere begrundet, at være efter Real. Mbappé er blevet sat op på en pedistal, der gør at klubben risikerer at handle meget irrationelt. Som fx. ikke at gå efter en angriber i sommers, skyldes det Endrick? Næppe. Forestiller mig bestemt at det er med henblik på at prøve sig på Mbappé igen i år.
Altså vælger Perez at køre en sæson uden en 9’er, for at hente Mbappé året efter. Hverken Perez, Carlo eller Jude kunne have forudset, hvordan det gik med sidstnævnte. Vi har skreget på backs, til tider højrekanter, men intet fået. Der har til gengæld altid hængt en gulerod i form af Mbappé. Det er ikke Mbappés skyld, det er Perez’.
Dertil er der også en kæmpe mediemølle omkring Mbappé, bare han nyser. Han kædes sammen med Real konstant, og 4/5 gange er det jo spekulationer og clickbait. Men vi æder det råt hver gang. Når jeg hører ESPN osv., snakker de om at Mbappé har afvist Real fem gange. Det er jo decideret usandt. Det er altså én gang, måske to (hvis man tæller ‘17 med).
Det skaber jo en prædefineret usund relation mellem Madrid og Mbappé. Der er næsten for meget pres på nu. Som en anden bruger skriver, vil det føles ambivalent, om han kommer eller ej.
@Administrationen er altid efter Mbappé. Men altså, der er jo ingen der stadig køber præmissen om at han har en eller anden kæmpe Madrismo. Skal vi ikke lade vær med at nedgradere os til Xavi-niveau, som snakker om Barca-DNA?
En spiller kan godt komme til klubben, og gøre det fremragende, sportsligt som kommercielt, uden at være den nye Raúl.
Mbappé har talentet og den sociale profil til at blive en kæmpe sportslig succes, og generere store indtægter til Real.
Jeg ved ikke hvad Mbappé har gjort, som jeg syntes er så slemt at jeg kan se bort fra det. Han fravalgte klubben for at blive i PSG, slå nogle rekorder og forsøge at vinde en ChL. Vor Herre Bevares. Så kan man sige måden han gjorde det på.
Men igen, det er ikke hans skyld - Real gjorde sig for sårbare. Klubben var for sikre på at han ankom i 2022. Da det ikke skete, blev Real holdt for afvist for rullende kameraer. Det gør da helt sikkert ondt, og det er ikke noget man har set før. Men er det virkelig så vildt at en profileret spiller valgte at forlænge i stedet for at komme til Real. Mere i det er der ikke end det. Medierne kørte det op til at det var alt muligt andet, men altså … Værre er det ikke. Værre er Mbappé ikke. Så er huden sgu næsten for tynd.
Når jeg har noget imod Mbappé, så er det fordi jeg har en følelse af, at han styres af penge og ikke er bleg for at spille klubber ud mod hinanden for at få størst mulig del af kagen selv.
Det er derfor, at jeg er vild med typer som Tchouaméni, Camavinga og Bellingham. De kom til Real Madrid, selv om de havde bedre bud andre steder fra. Det er den slags spillere, som har bygget Real Madrids storhed gennem alle tider og som skal gøre det i fremtiden også.
Det er også derfor, at jeg elsker at Florentino Pérez trak en streg i sandet og afviste Sergio Ramos og Cristiano Ronaldo, da de begyndte at spille Real Madrid ud mod andre klubber. Og jeg er helt på linje med, at de bare skulle smides ud på røv og albuer.
Så min kærlighed til spillere afhænger ikke af, om de kan komme til klubben og lave +40 mål pr. sæson, men om at jeg har en fornemmelse af, om de elsker klubben betingelsesløst, som jeg selv gør. Derfor vil typer som Arbeloa og Lucas Vázquez også altid stå højere på min liste af elskelige spillere end mange andre, som måske er dygtigere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Og det er en super rationel tanke, og jeg tror egentlig også, at de fleste af os vægter klubfølelse og personen bag spilleren, lige så højt som spillet på banen.
Dit standpunkt er bestemt legitimt. Jeg er også fan af Perez ageren over for Ronaldo og Ramos som du nævner.
For mig, differencierer jeg dog ved Mbappé, fordi han aldrig har været vores spiller.
Jeg tror at Mbappé ikke havde besluttet sig før Maj, tilbage i ‘22. Jeg tror også der har været sportslige årsager til at han blev i PSG på daværende tidspunkt, selvom det økonomiske selvfølgelig havde ekstremt meget at sige.
Min vinkel er lidt, at han aldrig har skyldt Real noget.
Han spillede helt sikkert tilbudende ud mod hinanden til en hvis grad, og det virker til at specielt PSG nød godt af dette. Jeg kan sagtens forstå dit (og andre brugeres) problem med dette, men det er en væsentlig forskel når det ikke er ens egen spiller. Det er givetvis også meget normalt.
Han bliver aldrig en Tchou, Cama eller Bellingham, det er vi helt enige i. Dertil er forholdet allerede for uperfekt, inden det er startet.
Men ja, vi ser nok en smule forskelligt på hele den episode. Jeg syntes som sagt der er mange andre man kan pege fingre af i den proces, end kun Mbappé.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Så havde jeg da regnet med, at det ord stod ved magt i 2022, hvor han kvit og frit kunne skifte til Real Madrid.
Og det var jo her, at han skulle have gjort det, hvis man skulle tro på, at han har nogen som helst følelser for Real Madrid, frem for sin egen bankbog.
Han kunne ikke gøre noget i 2021, men det kunne han dæleme i 2022. Og det var ikke kærligheden til Paris SG, der fik ham til at blive, for så havde han ikke været indstillet på skiftet i 2021.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Man kan godt klantre ham lidt for at vælge os fra. Men jeg tror sgu de fleste havde gjort det. Selv en 23 årig Raúl hvis han fik muligheden i 2001 da han var 23 år gammel.
Jeg kan godt tilgive Mbappé for det valg.
- 9eren
- Gæst
-
det er meldt ud flere steder i dag at han bliver i PSGHamid8210 post=171472 skrev: Så nærmere vi os 15 januar mht. deadline for Mbappe :D gal et rygte hahahah
Han er slet ikke det værd og han vil smadre hele klubbens lønstruktur med den utilfredshed det vil skabe i Reals trup ( Bellingham får ca 2.7 mio/uge).
Kommer han til klubben for den løn vil det også sende et signal til de andre spillere om at det ikke kan betale sig at vælge andre klubber fra fremfor Real hvis de andre kan tilbyde en højere løn.
Og mener helt klart at Mbappe har mere brug for os end vi har brug for ham (på det sportslige plan)
det vil væe det bedste for os. Ig så kan vi koncentrere os om Haaland som vil passe bedre ind i truppen og de typer vi har/får.9eren post=171473 skrev:
det er meldt ud flere steder i dag at han bliver i PSGHamid8210 post=171472 skrev: Så nærmere vi os 15 januar mht. deadline for Mbappe :D gal et rygte hahahah
Selv endrick er jeg overbevist om vil komplementere bedre med Haaland end med Mbappe da det er forskellige og Endrick kan spille på andre pladser end 9eren
- 9eren
- Gæst
-
Og glem ikke den absurde sign-on fee.mohbar post=171474 skrev: rygter om at Mbappes sjak kræver hans ugeløn på omkring 11 mio pr uge. Hvis det passer så klart nej tak.
Han er slet ikke det værd og han vil smadre hele klubbens lønstruktur med den utilfredshed det vil skabe i Reals trup ( Bellingham får ca 2.7 mio/uge).
Kommer han til klubben for den løn vil det også sende et signal til de andre spillere om at det ikke kan betale sig at vælge andre klubber fra fremfor Real hvis de andre kan tilbyde en højere løn.
Og mener helt klart at Mbappe har mere brug for os end vi har brug for ham (på det sportslige plan)