Alle mand klar til CL
El Rojo skrev:
Siempre Madrid skrev:
Brylle skrev:
Min fortolkning af dette fortæller mig, at du kritiserer Ronaldo for at score mål? Vi snakker om en fodboldspiller, der er verdens bedste, fordi han er så iskold, at han sparker alt ind og samtidig kan placere sig så perfekt, at han netop kommer til disse chancer. Havde vi 11 spillere med Modrics kvaliteter, ville vi jo ikke lave flere mål?Jaood skrev: Og selvfølgelig er responsen på mit indlæg at 'buhuhu, Ronaldo scorer jo mål :( :( !!'....
Suk, hvor er det håbløst, især når jeg i mit indlæg eksplicit skriver at Ronaldo 'høster frugterne' -> altså at han scorer mål. Jeg skriver intetsteds at han 'aldrig gør en forskel' ... altså, hvad sker der? Kan du ikke læse? Har du sprogproblemer? Stop venligst med at proppe ord ned i munden på mig. Tak.
Fodboldmæssigt er han en katastrofe mod bedre hold. Jeg har gået og tænkt over det i de sidste par dage .... har Ronaldo nogensinde spillet en enkel kamp, hvor hans spil var af så høj klasse, at det egentlig var totalt ligegyldigt om han scorede mål eller ej? Det tror jeg ikke. Messi havde sådan en kamp imod City, og han har flere gange spillet ligeså smukt mod os. Ronaldo? Aldrig.
Han er en resultat.dk-fodboldspiller. Der er ingen grund til at se han spille; bare gå ind på resultat.dk og se hvor mange mål han scorede.
Hvis ovenstående ikke er sandt, jamen så find da bare en enkel kamp til mig hvor Ronaldo var fremragende på baggrund af hans spil, og ikke hans mål? Og vel at mærke mod en stærk modstander? For at han er en god målscorer er der jo ingen der sætter spørgsmålstegn ved: han er den bedste jeg nogensinde har set. Egentlig er jeg forundret over hvordan en så begrænset mand kan score så mange mål, men hvad ved jeg.
En god kamp af Ronaldo = mål. En god kamp af Messi, Modric, etc. = masser af god fodbold.
Er dette ikke sandt, så kom da med et modeksempel. Kan forhelvede ikke være så svært.... det bør være åbenlyst, at Ronaldo ikke har meget andet til sit spil end mål, og det er netop min pointe: hvis han ikke scorer, og modstanderen er god nok, så laver han intet.
Så forklar mig venligst problemet i, at Ronaldo skal vurderes på antal mål.
Jeg kan nævne en helt anden Ronaldo, som heller ikke lavede en skid andet end mål........men for pokker, hvor jeg dog nød ham.
Det lugter næsten af blasfemi, at sige at El Fenomeno ikke lavede andet end mål. Fantastisk spilforståelse, god i de små kombinationer - og selvfølgelig en af de bedste driblere i min tid.
Jeg skammer mig lidt over, at gå ind i Cristiano-diskussionen igen, men jeg kan ikke helt lade vær.
"Så forklar mig venligst problemet i, at Ronaldo skal vurderes på antal mål."
"Rigtig fodbold handler jo om mål.. Skåret ind til benet. capish?"
Citater som disse vidner om, at I ikke har forstået Jaoods pointe. Ronaldo er verdens bedste målscorer, og fodbold handler om at score mål. Derfor blev han fortjent kåret til verdens bedste i januar. Det er ikke det der bliver talt om.
Det er hans fodboldmæssige kvaliteter - altså de rent tekniske. Hans afleveringer. Hans touch. Hans evne til at indgå i flydende pasningsspil. Ligesom Jaood synes jeg, at de er skræmmende lave. Og ligesom Jaood er jeg af den mening, at Cristiano sjældent spiller en god kamp uden at score mål - for det han kan ER at score mål. At han så scorer stort set hver gang, og gerne mere end én gang, er jo det der gør ham helt unik. Men ser man på en kamp som i går, så er han jo langt fra verdens bedste fodboldspiller.
Det vil altså sige - når vi antager at 60-70% af hans verdensklasse bunder i hans evner som målscorer - at han ikke er specielt verdensklasse når han ikke laver mål, fordi alt hans spil DREJER sig om at score mål.
Han overgår også langt de fleste mht. assist. så er langt fra kun en målscorer.
Og han decideret er dårlig til at dribe er løgn for det har han gang på gang vist hvor god han er. Jeg gad eks. godt se Messi lave sådan en her :)
Og ikke nok med at Ronaldo scorer så meget så viser han at han kan gøre det på alle måder og med alle kropsdele.
Og så har hans hurtighed også gjort at han har trukket spilere til sig og skabt plads for andre, eks. for Di Maria i sin tid, der trak op fra midtbanen.
Stop nu bare den hetz. Folk får Ronaldo til at lyde som en der bare venter oppe ved målet til bolden rammer ham og går ind, mens Messi kan alt fra at scorer til at stå på mål.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Draagel
- Gæst
-
Jeg kan nævne en helt anden Ronaldo, som heller ikke lavede en skid andet end mål........men for pokker, hvor jeg dog nød ham.
Den der forstår jeg altså ikke? Er du ikke venlig at forklare mig hvad der menes her? Jeg tror der er tale om en kæmpe skrivefejl, eller det håber jeg ihvertfald :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jaood skrev: At alt skulle handle om mål er jo en idiots tankegang, for det er bare ikke sandt og jeg har ikke tænkt mig at bruge yderligere tid på det. Beklager.
Ronaldo er en målscorer, og han tilbyder intet andet. Er han en kreativ spilskaber? Nej, for det kræver en vis intelligens og forstand på spillet som han ikke behersker, ej heller har han de fodboldmæssige egenskaber der kræves for at kunne lave den gode aflevering eler det præcis indlæg, og selv hvis man, på en eller anden forskruet facon, har fået sig selv overbevist om at dette faktisk ikke er sandt, jamen så bør man ikke kunne benægte at Ronaldo end ikke har lysten til at være kreatør.
Bidrager han så til spillets flow eller giver holdet balance, hvilket vel er det minimale man bør forvente fra holdspillere? Nej, for han er en boldtyv af natur, men uden det kreative aspekt i sit spil, som argumenteret foroven, eller det sindssyge individuelle drive som kunne splitte ethvert forsvar op, som han jo tidligere har haft. Det giver broken rhythm, og intet flow. Er hans spil så i det mindste i balance med resten af holdet? Nej, selvfølgelig ikke, for manden har jo ingen reelle forpligtigelser, foruden at få røven hjem når der er hjørne ... måske er det fordi at han simpelthen ikke kunne være mere ligeglad (eksempelvis når Bale har et skud som ender med et ripost, som Ronaldo ikke kan tage fordel af, fordi han render rundt i offside position som en eller anden lalleglad idiot), eller også er det fordi at træneren er så nosseløs at han egentlig må gå rundt og gøre hvad han vil, hvilket så ender med at ....
pbs.twimg.com/media/CClMMANWAAA3ChD.jpg
... der ikke er noget som helst balance.
Nok bør være nok. Hvis man ikke kan indse at der er noget grusomt galt med den måde hvorpå vi spiller fodbold med Ronaldo,, så bør man skifte sport og se noget simplere, som Petanque eksempelvis....
EDIT:
Lad mig, for de lidt mere uskarpes skyld, understrege, at der intet er galt i at Ronaldo er så begrænset en fodboldspiller som han nu engang er, så længe vi tilpasser os til den sandhed..... men det er bare ikke tilfældet, og det er nok det største spillemæssige problem vi står overfor i øjeblikket.
Den gode aflevering eller det præcise indlæg er han ellers lykkedes med 11 gange i denne sæson (kun tre mindre end Lionel Messi), så der er ikke så stor forskel på de to.........bortset fra at Cristiano Ronaldo har lavet 4 mål mere og altså dermed er den mest effektive spiller i Europa.
God petanque-kamp!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jaood skrev: At alt skulle handle om mål er jo en idiots tankegang, for det er bare ikke sandt og jeg har ikke tænkt mig at bruge yderligere tid på det. Beklager.
Ronaldo er en målscorer, og han tilbyder intet andet. Er han en kreativ spilskaber? Nej, for det kræver en vis intelligens og forstand på spillet som han ikke behersker, ej heller har han de fodboldmæssige egenskaber der kræves for at kunne lave den gode aflevering eler det præcis indlæg, og selv hvis man, på en eller anden forskruet facon, har fået sig selv overbevist om at dette faktisk ikke er sandt, jamen så bør man ikke kunne benægte at Ronaldo end ikke har lysten til at være kreatør.
Bidrager han så til spillets flow eller giver holdet balance, hvilket vel er det minimale man bør forvente fra holdspillere? Nej, for han er en boldtyv af natur, men uden det kreative aspekt i sit spil, som argumenteret foroven, eller det sindssyge individuelle drive som kunne splitte ethvert forsvar op, som han jo tidligere har haft. Det giver broken rhythm, og intet flow. Er hans spil så i det mindste i balance med resten af holdet? Nej, selvfølgelig ikke, for manden har jo ingen reelle forpligtigelser, foruden at få røven hjem når der er hjørne ... måske er det fordi at han simpelthen ikke kunne være mere ligeglad (eksempelvis når Bale har et skud som ender med et ripost, som Ronaldo ikke kan tage fordel af, fordi han render rundt i offside position som en eller anden lalleglad idiot), eller også er det fordi at træneren er så nosseløs at han egentlig må gå rundt og gøre hvad han vil, hvilket så ender med at ....
pbs.twimg.com/media/CClMMANWAAA3ChD.jpg
... der ikke er noget som helst balance.
Nok bør være nok. Hvis man ikke kan indse at der er noget grusomt galt med den måde hvorpå vi spiller fodbold med Ronaldo,, så bør man skifte sport og se noget simplere, som Petanque eksempelvis....
EDIT:
Lad mig, for de lidt mere uskarpes skyld, understrege, at der intet er galt i at Ronaldo er så begrænset en fodboldspiller som han nu engang er, så længe vi tilpasser os til den sandhed..... men det er bare ikke tilfældet, og det er nok det største spillemæssige problem vi står overfor i øjeblikket.
"Nok bør være nok. Hvis man ikke kan indse at der er noget grusomt galt med den måde hvorpå vi spiller fodbold med Ronaldo,, så bør man skifte sport og se noget simplere, som Petanque eksempelvis.... "
Nogle indlæg burde jo give karantæne for at blive postet.
- Johnson
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jaood skrev:
Siempre Madrid skrev: Den gode aflevering eller det præcise indlæg er han ellers lykkedes med 11 gange i denne sæson (kun tre mindre end Lionel Messi), .
Et tamt tilbagesvar, baseret udelukkende på en enkel statistisk observation, uden et snert af argumentativ dybde er et trist vidnesbyrd om hvor useriøs og håbløs enhver debat med Ronaldo i centrum er på dette fora; en standard som "SR4" fint holder kørende med sit tungtopfattende, intetsigende indspark foroven.
Hvis diskussionen absolut skal køres over i noget svagt begavet flueknepperi med bovlam statistik som arsenal, er det immervæk heller ikke til stor gavn for Cristiano, især ikke når Messi tages som sammenligningsfaktor. I det følgende er Squawka benyttet:
i løbet af den igangværende Liga-sæson (det eneste ramme hvori sammenlignen giver reel mening), har Messi en samlet possession score på 500 (Ronaldo 200), hvilket blandt andet bygger på at Messi hyppigt spiller bolden fremad med 1.000 ambitiøse afleveringer (Ronaldo 500) og afleverer præcist med 1600 korrekte afleveringer (Ronaldo 700). Endvidere har han en defence score på 126 (Ronaldo -36,43!!), hvilket blandt andet bygger på 6 interceptions (Ronaldo 0!). Det giver en total score på 2.500 (Ronaldo 2000), med 12 flere key passes, 15 flere chancer skabt, bedre skudstatistik, 99 flere dribblinger end Ronaldo, flere assists, men, ak ja, 5 færre straffespark, 4 færre mål.
Jeg har skrevet det som en citation, for jeg ønsker inderligt ikke at være med til spredningen af sådan et dumificerende diskussionsformat på foraet.
Jeg forventer ikke at nogen af jer læser ovenstående svada, dels fordi sandheden kan være svær at få ned i et bid, men også fordi at det er helt og aldeles meningsløst: fodbold bør ses, ikke læses, og i påkommende tilfælde bør det være umådeligt klart at vi i øjeblikket ikke ser holdets egentlige styrke, for Ronaldo skulle jo nødig blive muy triste igen hvis han ikke får lov til at gøre lige præcist hvad han vil, og at netop dét også er det fornuftige at gøre er nok den største fodboldløgn solgt i nyere tid.
Det er altid et tegn på, at posen med argumenter er ved at være tømt, når man forfalder til pinagtige forsøg på at nedgøre sine mod-debattører. Men sig mig, når vi nu er nogle dumme og idiotiske Cristiano Ronaldo-lovers, er dette forum så i det hele taget noget for dig?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jaood skrev: Jeg udtrykker intetsteds at jeg anser jer som partiske eller uforstandige, blot at fodboldforståelsen måske er en anelse ude af trit med virkeligheden, og at du så alligevel vælger at fremtrylle en ytring som 'dumme og idiotiske Cristiano lovers' siger kun noget om dit eget selvperspektiv.
Om foraet skulle være noget for mig eller ej, er den indeværende debat irrelevant, så jeg undrer mig over hvorfor det overhovedet skulle bringes op ... men det er måske også et af de her tegn på tomme argumentationsposer?
Stop nu bare kære Jaood. Opfør dig pænt og tal ordenligt. Med din nuværende tilgang til debatten bliver din karriere som debattør på dette forum kortvarig...
Jeg er her stadig XOXO
Siempre Madrid skrev: Det er altid et tegn på, at posen med argumenter er ved at være tømt, når man forfalder til pinagtige forsøg på at nedgøre sine mod-debattører. Men sig mig, når vi nu er nogle dumme og idiotiske Cristiano Ronaldo-lovers, er dette forum så i det hele taget noget for dig?
Ret skal trods alt være ret, og Jaood svarede jo egentlig på dit indlæg til ham (nemlig: "Et tamt tilbagesvar, baseret udelukkende på en enkel statistisk observation, uden en snert af argumentativ dybde" og ”fodbold bør ses, ikke læses”) og har, efter min mening, ikke forsøgt at nedgøre dig som debattør. I hvert fald var kommentaren: "Et tamt tilbagesvar... et trist vidnesbyrd om hvor useriøs og håbløs enhver debat med Ronaldo i centrum er på dette forum..." jo snarere en generel bemærkning om tilstanden af Ronaldo-debatterne - som heller ikke ligefrem er noget nyt udsagn.
Derudover så har ingen reelt forsøgt at modsige hans pointe. At referere til Ronaldos assist-statistik for at belyse hans indblanding og betydning for spillet er i hvert fald en sandhed med modifikationer og ikke noget synderlig prangende modsvar.
Slutteligt er det også temmelig hysterisk og usagligt at forvrænge en moddebattørs ord og beskylde ham for at have kaldt nogle for ”dumme og idiotiske Cristiano Ronaldo-lovers”.
JimmyBroe skrev: Stop nu bare kære Jaood. Opfør dig pænt og tal ordenligt. Med din nuværende tilgang til debatten bliver din karriere som debattør på dette forum kortvarig...
Proportioner. Det er jo ved at udvikle sig til en regulær heksejagt... Er "...bliver din karriere som debattør på dette forum kortvarig" ikke lige en kende dramatisk og ude af trit med virkeligheden? Bevares, Jaood har måske et lidt radikalt syn på Ronaldo, men han er næppe den eneste og da langt fra den værste hvad angår argumentations-stil.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Det er vel klokkeklart for selv den største CR7 fanatiker, at han er blevet overhælet af Messi igen. Sammenligner du eksempelvis Messis præstationer mod City og PSG mod Ronaldo mod Atlético og Barca, er det jo to helt forskellige spiller. Den ene scorer 50 mål pr. sæson. Den anden scorer 45 mål. pr. sæson, er med i alt opbyggende spil, har tonsvis af vellykkede driblinger pr. kamp og er umulig at tage bolden fra.
Derfor kan man selvfølgelig stadig diskutere Ronaldo isoleret set som fodboldspiller, men det er næsten også en ligegyldig diskussion. Der er så mange delte meninger. Foretrækker man en spiller, der scorer på alt, der kommer i nærheden af ham, men ikke bidrager til meget andet - så elsker man ham. Ønsker man en spiller, der bidrager mere til spillet, er en god oplægger og stadig er lidt målfarlig - så er man utilfreds med ham.
Jeg synes du har mange gode betragtninger og jeg har det selv meget ambivalent med Ronaldo. Synes som Jaken heller ikke dine indlæg er så nedgørende eller ødelæggende for debatkulturen på siden, som jeg i øvrigt synes er et af sidens allerstørste fortræffeligheder, men måske lige til den aggressive side.
Synes du det er bedre at spille uden Ronaldo, for det har jeg selv svært ved at få over mine læber ?
@ Jaken, fint indspark
@ Siempre
Du ved så meget, du må simpelthen kunne finde bedre modsvar på Jaood's indlæg end nogle assist statistikker. Men måske du ikke synes han fortjente bedre..
Bare min holdning, jeg synes i øvrigt ikke Ronaldo var så ringe i tirsdags som mange mener. Han arbejdede ok, han bliver jo aldrig en hest
"Maybe they hate me because I'm too good."