Alle mand klar til CL

11 år 3 måneder siden #25 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Alle mand klar til CL
Jeg må indrømme at det også har været min opfattelse i langt tid af at Benzema snarere spiller som falsk 9’er end som en traditionel angriber som vi har set det med Nistelrooy og brasilianske Ronaldo. Det kan jeg se på banen når han sådan trækker langt nede og for siden at iscenesætte angrebet efter at havde modtaget bolden. – Hvis man ikke bedømte Benzemas spil udelukkende på antal mål, er han velsagtens verdens top-3 på den position.

Hermed ikke sagt at James ikke kan spille positionen. Det tror jeg sagtens han kan, måske bedre end Benzema som falsk 9'er.- blot er min bekymring om kampen på tirsdag er et korrekt tidspunkt at eksperimentere med.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #26 af Dios
Besvaret af Dios på emne Alle mand klar til CL
Dybro skrev:

Jeg har intet imod Benzema men synes bestemt ikke han spiller en falsk 9´er. Tværtimod er han langt mere en traditionel 9´er og som han endda spiller rigtig godt og når Real skal møde hold hvor man med fordel kan bruge en traditionel 4-3-3´er falder valget naturligt på ham.

En falsk 9´er er som f.eks. Messi spiller den. En angriber der falder ned og skaber chancerne - ikke nødvendigvis til sig selv men mindst lige så meget for de andre. Den falske 9´er er vel i grunden opfundet af Guardiola, for at udnytte Messis enorme potentiale bedre end som traditionel 9´er.

Jeg ville jo ikke pr. definition sætte Benzema af men aktuelt lade valget stå mellem ham og Bale i en 4-3-3 med falsk 9´er. Man kunne også spille en modereret 4-4-2 med en diamantformation (James som offensiv), hvilket kunne gøre det samme for holdet, når man kigger på spillerkortene.

Jeg forstår ikke de der sondringer mellem subjektive og objektive tilkendegivelser. Det vi kommer med herinde, er vel altid subjektive tilkendegivelser, som vi forsøger at godtgøre (læs underbygge) med mere eller mindre faktuelle oplysninger. Men selv fakta hentet fra statistikkerne, er jo ikke 100% objektive, da der altid hører en række præmisser til vores tolkninger af tallene.

En klassisk 9'er er vel ham som sparker boldene i kassen, som der bliver serveret for ham. Det er ihvertfald langtfra sådan som jeg ser Benzema's rolle på holdet. 9'eren på holdet vil jeg nærmere mene var Ronaldo, hvor Benzema så spiller den falske 9'er. Isco og Modric som 8'er, og James som 10'er.
Det er svært at sætte gamle tal på moderne spillere, for det er efterhånden et krav, at kreative spillere ikke bare skal diktere spillet, men også scorer mål og arbejde en del defensivt også.

Jeg kan dog slet ikke forstå dine talkombinationer, da vi jo nærmest ikke har spillet en klassisk 4-3-3 hele sæsonen. Det er vel kun Bale, som er stationær nok til at indgå i en 4-3-3, hvor både Ronaldo og Benzema er alt for flavrende.
Nu skal man ikke sammenligne for mange spillere med Messi, for han er helt unik og exceptionel, så fordi han kan spille den falske 9'er til perfektion, så er det ikke ens betydende med James, Isco eller whatever kan det. Du kan spille Messi på den centrale midtbane, og han vil stadig efterlade et godt indtryk.
Messi er for mig den mest komplette fodboldspiller i moderne fodbold. Men nok om ham!

Der hvor jeg tror James vil fejle er hans spil med ryggen mod målet. Han kan bringe sig i en position, hvor han er retvendt, men gør det ham god eller holdet dårligt? Jeg tror det vil være en klar svækkelse for holdet, da det er Ronaldo som skal iscenesættes som afslutteren, og James ikke på samme måde kan skabe den nødvendige plads som Benzema er så god til at skabe.

Vi prøvede et kort øjeblik med Isco som den falske 9'er, men ikke engang han kunne spille rollen, da det er så krævende.

Jeg er vild med Benzema, og i mine øjne er han klart den bedste angriber i verden. Vel at mærke som en falsk 9'er! Benzema har forbedret sig utrolig meget, og er blevet langt mere kynisk end førhen, så jeg forstår slet ikke snakken om at erstatte ham. Du taler om at Bale og Benzema så skulle have den sidste plads, men hvad gavner det holdet eller Benzema, at blive rykket ud på kanten?

I øvrigt synes jeg du skriver nogle rigtig gode og fine indlæg. Selvom vi ikke er enige her, så er det altid dejligt med brugere som har en klar holdning, og er god til at argumentere for den :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe, andreashn

11 år 3 måneder siden #27 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Alle mand klar til CL
Jeg vil også, ligesom Dios, komplimentere dine indlæg. Altid godt med kompetente debatører:)

Jeg har spottet at vi har samme opfattelse af Isco, det er et godt skridt på vejen:D

Jeg er her stadig XOXO

• Dybro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #28 af Dybro
Besvaret af Dybro på emne Alle mand klar til CL

JimmyBroe skrev: Jeg vil også, ligesom Dios, komplimentere dine indlæg. Altid godt med kompetente debatører:)

Jeg har spottet at vi har samme opfattelse af Isco, det er et godt skridt på vejen:D

Der skal ikke herske tvivl om, at jeg er meget begejstret for Isco. Lidt sammenlignelig med Iniesta da han var bedst - bare med meget større potentiale.

• Dybro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #29 af Dybro

Dios skrev: Dybro skrev:

Jeg har intet imod Benzema men synes bestemt ikke han spiller en falsk 9´er. Tværtimod er han langt mere en traditionel 9´er og som han endda spiller rigtig godt og når Real skal møde hold hvor man med fordel kan bruge en traditionel 4-3-3´er falder valget naturligt på ham.

En falsk 9´er er som f.eks. Messi spiller den. En angriber der falder ned og skaber chancerne - ikke nødvendigvis til sig selv men mindst lige så meget for de andre. Den falske 9´er er vel i grunden opfundet af Guardiola, for at udnytte Messis enorme potentiale bedre end som traditionel 9´er.

Jeg ville jo ikke pr. definition sætte Benzema af men aktuelt lade valget stå mellem ham og Bale i en 4-3-3 med falsk 9´er. Man kunne også spille en modereret 4-4-2 med en diamantformation (James som offensiv), hvilket kunne gøre det samme for holdet, når man kigger på spillerkortene.

Jeg forstår ikke de der sondringer mellem subjektive og objektive tilkendegivelser. Det vi kommer med herinde, er vel altid subjektive tilkendegivelser, som vi forsøger at godtgøre (læs underbygge) med mere eller mindre faktuelle oplysninger. Men selv fakta hentet fra statistikkerne, er jo ikke 100% objektive, da der altid hører en række præmisser til vores tolkninger af tallene.

En klassisk 9'er er vel ham som sparker boldene i kassen, som der bliver serveret for ham. Det er ihvertfald langtfra sådan som jeg ser Benzema's rolle på holdet. 9'eren på holdet vil jeg nærmere mene var Ronaldo, hvor Benzema så spiller den falske 9'er. Isco og Modric som 8'er, og James som 10'er.
Det er svært at sætte gamle tal på moderne spillere, for det er efterhånden et krav, at kreative spillere ikke bare skal diktere spillet, men også scorer mål og arbejde en del defensivt også.

Jeg kan dog slet ikke forstå dine talkombinationer, da vi jo nærmest ikke har spillet en klassisk 4-3-3 hele sæsonen. Det er vel kun Bale, som er stationær nok til at indgå i en 4-3-3, hvor både Ronaldo og Benzema er alt for flavrende.
Nu skal man ikke sammenligne for mange spillere med Messi, for han er helt unik og exceptionel, så fordi han kan spille den falske 9'er til perfektion, så er det ikke ens betydende med James, Isco eller whatever kan det. Du kan spille Messi på den centrale midtbane, og han vil stadig efterlade et godt indtryk.
Messi er for mig den mest komplette fodboldspiller i moderne fodbold. Men nok om ham!

Der hvor jeg tror James vil fejle er hans spil med ryggen mod målet. Han kan bringe sig i en position, hvor han er retvendt, men gør det ham god eller holdet dårligt? Jeg tror det vil være en klar svækkelse for holdet, da det er Ronaldo som skal iscenesættes som afslutteren, og James ikke på samme måde kan skabe den nødvendige plads som Benzema er så god til at skabe.

Vi prøvede et kort øjeblik med Isco som den falske 9'er, men ikke engang han kunne spille rollen, da det er så krævende.

Jeg er vild med Benzema, og i mine øjne er han klart den bedste angriber i verden. Vel at mærke som en falsk 9'er! Benzema har forbedret sig utrolig meget, og er blevet langt mere kynisk end førhen, så jeg forstår slet ikke snakken om at erstatte ham. Du taler om at Bale og Benzema så skulle have den sidste plads, men hvad gavner det holdet eller Benzema, at blive rykket ud på kanten?

I øvrigt synes jeg du skriver nogle rigtig gode og fine indlæg. Selvom vi ikke er enige her, så er det altid dejligt med brugere som har en klar holdning, og er god til at argumentere for den :)

Jeg vender lige tilbage når jeg har mere tid, for jeg ser ikke den falske 9´er så meget med ryggen til forsvaret men derimod en der er så langt nede og hente bolden, at det er ham der kommer stormende med bolden, fordi de centrale forsvarsspillere ikke følger med helt derned.
En klassisk 9 ér ser jeg ikke som kun box-spiller men en der netop går bolden i møde og har meget arbejde med ryggen til det centrale forsvar.

• FrederikSørensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #30 af FrederikSørensen
Besvaret af FrederikSørensen på emne Alle mand klar til CL
Jeg forstår ikke folks utilfredshed med Bale. Jeg er enig med han har spillet langt under niveau og været inde i dårlig periode efter nytår, ja, men det gælder vel hele holdet? Hvorfor skal han gøres til syndebuk for den dårlige periode - han er trods alt stadig relativt ny mand i Madrid. Burde de rutinerede spillere som; Arbeloa, Pepe, Ramos, Casilias og Ronaldo, med deres erfaring i klubben, ikke være dem der får Madrid gennem den hårde tid? Og samtidigt står for skud, hvis det ikke lykkedes - fremfor Bale.
Hvad angår kampen mod Atletico i morgen skal Bale starte inde. Han præsterer, efter min mening, bedst i de helt store kampe. Glem ikke han scorede både det afgørende mål i Champions League og Copa del Rey finalen sidste sæson. På trods af dette er han, helt paradoksalt, stået for skud for endeløs kritik de sidste mange måneder.

11 år 3 måneder siden #31 af JimmyBroe

FrederikSørensen skrev: Jeg forstår ikke folks utilfredshed med Bale. Jeg er enig med han har spillet langt under niveau og været inde i dårlig periode efter nytår, ja, men det gælder vel hele holdet? Hvorfor skal han gøres til syndebuk for den dårlige periode - han er trods alt stadig relativt ny mand i Madrid. Burde de rutinerede spillere som; Arbeloa, Pepe, Ramos, Casilias og Ronaldo, med deres erfaring i klubben, ikke være dem der får Madrid gennem den hårde tid? Og samtidigt står for skud, hvis det ikke lykkedes - fremfor Bale.
Hvad angår kampen mod Atletico i morgen skal Bale starte inde. Han præsterer, efter min mening, bedst i de helt store kampe. Glem ikke han scorede både det afgørende mål i Champions League og Copa del Rey finalen sidste sæson. På trods af dette er han, helt paradoksalt, stået for skud for endeløs kritik de sidste mange måneder.

Velkommen til:)

Jeg synes nu nok at både Ronaldo, Casillas og Ramos har stået for skud. Arbeloa det samme, han er dog bare ved at være en gammel rotte, så det er helt naturligt at han er faldet så meget i niveau. Pepe derimod, har netop gjort det du søger, fået os igennem krisen. Han har holdt et stabilt højt niveau, og har uden tvivl været bedste mand i forsvaret set over hele sæsonen, ja faktisk foregående ditto.

Ja der Bale får ikke altid de pæneste ord med på vejen. Men grunden til det er at han jo bliver fredet selvom han har gjort det dårligt i lange perioder. Problemet er bare at på hans plads har vi en mand som mange mener, vil kunne gøre det langt bedre. Men den falder lige så meget tilbage på Ancelotti, som også er blevet kritiseret voldsomt.

Jeg er her stadig XOXO

• Dybro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #32 af Dybro
Som jeg ser det:

Den falske 9´er starter i en angribers position, men forsvinder pludselig. Det efterlader de centrale forsvarsspillere i et dilemma, for skal de blive stående, eller skal de falde ned og tage imod de løb, der kommer ind i feltet. Den falske 9´er vender så tilbage i perioder men forsvinder igen, og efterlader igen forsvaret i deres dilemma med hvordan de skal positionere sig. Et forsvarsdilemma der ikke opstår når forsvaret møder en 4-4-2 med diamant
Lykkes ideen med den falske 9´er skabes der enten enormt meget plads bag forsvaret til de to øvrige angribere kan løbe dybt eller enormt meget plads foran forsvaret for den fremadstormende falske 9´er og hans løjtnanter på den centrale midtbane.

En klassisk 9 ´er er den der scorer målene fra boxen - enig. Men nu om dage har den klassiske 9´er meget arbejde med ryggen til forsvaret men søger typisk mod midten, hvorfra der laves mange mål.

Benzema er ret god til ikke kun at søge mod midten efter at have mødt bolden men løber en masse uforusigelige mønstre i forsvaret, så der skabes en del plads. Mønstre han vælger - som jeg ser det - ud fra hvordan Ronaldo og Bale nu har valgt at lægge sig. Hvis ikke det var for Benzema, ville angrebet være ren anarki. Så man har misforstået mig, hvis man tror jeg typisk ville fravælge Benzema til fordel for Bale i en angrebsformation. Slet ikke - hvem af dem jeg ville vælge, ville afhænge af en lang række faktorer.

Så jeg synes ikke den falske 9´er er så eksperimenterende, som det umiddelbart lyder.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Dybro.

11 år 3 måneder siden #33 af Dios
Besvaret af Dios på emne Alle mand klar til CL
@Dybro.

Jeg kan sagtens følge dig langt hen ad vejen angående den falske 9'er og den klassiske 9'er, og egentlig er vi meget enige. Definitionen af de tal er egentlig ligegyldigt, bare vi forstår hinanden, og det tror jeg vi gør nu :) Jeg er bare ikke enig i, at vi så skal bruge en falsk 9'er af din definition, da Benzema og hans rolle virker til perfektion i langt de fleste af gangene. Han scorer mange mål, men er samtidig også en chanceskabende playmaker, og hans indbyrdes forståelse med Ronaldo er helt fantastisk, og det gavner i den grad Real Madrid.

Den falske 9´er er eksperimenterende, fordi den aldrig for alvor er blevet brugt i Real Madrid eller under Ancelotti.

Sagt så mange gange før, så ser jeg helt klart hellere James spille på højrekanten i stedet for Bale. Der synes jeg James kommer mere til sin ret.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

• FrederikSørensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #34 af FrederikSørensen
Besvaret af FrederikSørensen på emne Alle mand klar til CL
Mange tak ;-)

Jeg er med på at hele holdet, inklusiv de rutinerede, har mødt stor modvind og kritik, fra medier og fans verden over. Men syntes meget af kritikken er tilfaldet Bale, som er faldet med holdet. Jeg siger ikke Bale har spillet godt det sidste lange stykke tid, - tværtimod! - men syntes alt snak om et evt. salg ville være dumt. For han har jo præsteret - også i sin første sæson (!). Man ser ofte at spillere hentet i andre stærke ligaer skal bruge ét år til at falde på plads. Tag Modric som eksempel. Tilbage til Bale - han præsterede i sin første sæson, scorede de afgørende mål i sæsonens måske vigtigste kampe, og har på trods af dårlig form på holdet lavet 13 mål og 7 assists. Dertil lægges at han kun er 25 år - hvilket forhåbenligt betyder han har sine bedste år til gode i Madrid!

Uden at lyde for meget some Bale-fanatiker, hvis det er muligt nu. Vil jeg nævne at jeg også bedre kan lide spillere som eksempelvis Isco og James som spillere på positionen, men syntes kritikken af Bale har været utilsigtet og til tider urimelig og ja jeg har ondt af manden.

JimmyBroe skrev:

FrederikSørensen skrev: Jeg forstår ikke folks utilfredshed med Bale. Jeg er enig med han har spillet langt under niveau og været inde i dårlig periode efter nytår, ja, men det gælder vel hele holdet? Hvorfor skal han gøres til syndebuk for den dårlige periode - han er trods alt stadig relativt ny mand i Madrid. Burde de rutinerede spillere som; Arbeloa, Pepe, Ramos, Casilias og Ronaldo, med deres erfaring i klubben, ikke være dem der får Madrid gennem den hårde tid? Og samtidigt står for skud, hvis det ikke lykkedes - fremfor Bale.

Velkommen til:)

Jeg synes nu nok at både Ronaldo, Casillas og Ramos har stået for skud. Arbeloa det samme, han er dog bare ved at være en gammel rotte, så det er helt naturligt at han er faldet så meget i niveau. Pepe derimod, har netop gjort det du søger, fået os igennem krisen. Han har holdt et stabilt højt niveau, og har uden tvivl været bedste mand i forsvaret set over hele sæsonen, ja faktisk foregående ditto.

Ja der Bale får ikke altid de pæneste ord med på vejen. Men grunden til det er at han jo bliver fredet selvom han har gjort det dårligt i lange perioder. Problemet er bare at på hans plads har vi en mand som mange mener, vil kunne gøre det langt bedre. Men den falder lige så meget tilbage på Ancelotti, som også er blevet kritiseret voldsomt.

11 år 3 måneder siden #35 af JimmyBroe
@FrederikSørensen

Bale har været kritiseret mere end nogen anden Real Spiller. Det kommer sig jo også af forventninger, købspris, og så har "lærens yndling" (Bale) det ofte bare svært hos resten af klassen (fans).

Du siger han havde en god første sæson. Ja han lavede nogen flotte mål, Copa del Rey målet er mere eller mindre blevet mit yndlings mål, hvis man da ellers kan have sådan et:P men hvis du kigger på de store kampe så er han jo nærmest ikke en del af spillet i 90% af tiden. Bl.a de to finale kampe, der spiller han jo mere eller mindre elendigt, det opvejes jo "kun" af to mål. Ellers havde han dumpet de kampe med et brag.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 3 måneder siden #36 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Alle mand klar til CL
Ronaldo skal bare ud på fløjende hvor han traditionelt hører til og udfordre. Syntes nærmest altid han spiller godt når han er blevet sat på fløjende hvor han kan udnytte sin fart bedre.

Når han holder sig centralt får han bolden meget mindre, og må hurtigere skaffe sig af med den igen, hvilket ikke er optimalt når han er vores største kreatør. Det er sådan som jeg har set det indtil videre.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Kristian S.

Leveret af Kunena Forum