Alle mand klar til CL
Jeg vil så nødigt tale om andre brugere.
Jo, jeg mener helt oprigtigt at denne brugers fremtid ser sort ud på dette forum, hvis ikke han sadler om. Ikke pga. dennes holdning eller argumenter (tværtimod er det jo tydeligt for en hver, at han går i dybden med sine indlæg). Problemet er blot fremførelsen. Han/du Jaood er for agressiv. Hold dig til debatten og hold dig for god til ord som: svagt begavet flueknepperi, idiots tankegang, lalleglad idiot, nosseløs, har du sprogproblemer, kan forhelvede ikke være så svært. Det gavner intet og siger langt mere om Jaood end om hans med debatør.
Jeg giver ham et råd. Så kan han jo tage imod det eller lade være.
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sebberg skrev: Jeg er efterhånden også ved at blive træt af disse diskussioner. Det samme bliver diskuteret igen og igen, og det undrer mig, at Messi vs. Ronaldo stadig kører.
Det er vel klokkeklart for selv den største CR7 fanatiker, at han er blevet overhælet af Messi igen. Sammenligner du eksempelvis Messis præstationer mod City og PSG mod Ronaldo mod Atlético og Barca, er det jo to helt forskellige spiller. Den ene scorer 50 mål pr. sæson. Den anden scorer 45 mål. pr. sæson, er med i alt opbyggende spil, har tonsvis af vellykkede driblinger pr. kamp og er umulig at tage bolden fra.
Derfor kan man selvfølgelig stadig diskutere Ronaldo isoleret set som fodboldspiller, men det er næsten også en ligegyldig diskussion. Der er så mange delte meninger. Foretrækker man en spiller, der scorer på alt, der kommer i nærheden af ham, men ikke bidrager til meget andet - så elsker man ham. Ønsker man en spiller, der bidrager mere til spillet, er en god oplægger og stadig er lidt målfarlig - så er man utilfreds med ham.
Stop nu den Hetz mod Ronaldo, for pokker. I får jo manden til at ligne filippo inzaghi på sine dårlige dage. Din sammenligning er jo helt hen i vejret. Messi spillede engang en speciel god kamp det til trods for at manden fik mere plads at boltre sig på end hele RM holdet tilsammen mod ATM.
Hvis du absolut skal sammenligne de to, hvorfor ikke sammenligne dem f.eks. fra August-November, hvor Ronaldo som ene mand nærmest udspilede andre modstandere. Jeg er simpelthen ved at brække mig over at vi er ved at gøre en af historiens største spillere til en spiller, der engang kan tæmme en bold, ikke kan lave en simpel aflevering osv. Hvis du har kampen fra i går, så prøv at se, hvor mange gange kære Messi mistede bolden, eller tage en tur på youtube og nyd, hvordan han udviser total mangel på respekt overfor sine medspiller, klub og træner og nægte at lade sig udskifte. Og hvis du nyder det du ser, så fortsætte på en anden side, som fortæller at han har kastet et eller andet efter sin træner fordi han er uenig med ham....Måske skyldes det at han har ondt i maven igen igen eller fordi han ikke fik lønforhøjelse for x antal gange inden for y antal år.
Nej, vi skal jo have travlt med at stemple på Ronaldo fordi han ikke løber lige så hurtigt som en Gazelle til Bale fordi han lige har scoret eller fordi han råber af en rookie, som ikke spiller ham fri imens vi får hvid saft på lårene fordi tilskuerne pifter af ham, fordi han ikke spillede bolden til netop samme rookie.
Hvornår begynder folk at fatte at det ikke handler om at nogle af os ikke gider at høre på kritik af Ronaldo. Det handler ikke en skide om det, men det handler mere om at kritikken skal neogen lunde være retfærdig og saglig. Manden er for pokker et menneske som al os andre. At han over en periode, hvor han har været i krise, ikke lige overstråler Messi, er for pokker ikke verdens undergang. Det skal han nok komme til. Det har han gjort før og det skal han nok gøre igen. Til den tid skal selveste Dios står klar med lutter 5 taller igen :-)
PS: Prøve at gense de 5-6 kampe mellem Barca og ATM fra sidste sæson og fortælle mig bagefter hvordan du synes Messi klarede den.
Jeg ville egentlig holde mig ude af "det her" da andre plejer at tage over. Men denne "andre" sidder pt. I en bil i Tyskland...
Men nu du spørger, så er der 2 "regler" som du bør overvejer at du, om ikke har overtrådt så ihvertfald gået lige på kanten af hvad der er acceptabel.
"2) Husk, at det skrevne sprog fremstår hårdere end det talte sprog. Man kan let såre/fornærme andre, selv om det måske slet ikke var hensigten og på den måde starte en lavine af ukvemsord."
Og
"6) Perfide person-angreb, samt racisme og diskrimination på baggrund af religion, køn, etnicitet eller seksualitet accepteres overhovedet ikke og kan i øvrigt i grove tilfælde politi-anmeldes."
Skriv privat hvis du vil fortsætte denne debat.
Jeg er her stadig XOXO
Ikke "alt", men en fodboldkamp gør. Men petanque er da vist heller ikke så kreativt? Det handler, så vidt jeg har forstået, om at kaste en kugle nærmest en anden kugle? Men en anden gang kan vi tage diskussionen om, hvordan man gør det Messi-style og taber flot, frem for Ronaldo-style, der blot vinder.Jaood skrev: At alt skulle handle om mål er jo en idiots tankegang, for det er bare ikke sandt og jeg har ikke tænkt mig at bruge yderligere tid på det. Beklager..
Desuden, hvorfor skal din slags evig og altid mene, at andres holdning er dum, og din egen er rigtig. Det drager paralleler til fanatiske missionærer fra middelalderen: "Enten bliver du kristen eller hovedløs". Her er det bare: "Enten har du min holdning, ellers er du dum".
Messi og Ronaldo er vidt forskellige spillere. De har vidt forskellige spillestil. De sparker ikke engang med samme ben. De spiller på vidt forskellige hold. Deres mentalitet er vidt forskellige.
Men de har det til fælles, at de er de bedste til deres spillestil, er de bedste med deres farvoritben, er de bedste på de 2 bedste hold i verden, og begge har en rådden mentalitet, der sætter sig selv over holdet. Messi er bare til at skjule det/Ronaldo tør stå ved sig selv - døm selv.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jaood skrev: ^Det er overvejet.
Til ElMadrid:
Det spiller ingen rolle om hvorvidt Ronaldo er bedre end Messi eller ej, så stop venligst med at afspore debatten fra det væsentlige. Den sammenligning blev oprindeligt bragt på banen for at belyse Ronaldos spillemæssige kvaliteter, eller mangel på samme, hvilket var hovedpointen, og at Messi så skulle være bedre eller dårligere eller dummere eller tykkere er sagen irrelevant.
Ronaldo har nu, tror jeg vist, været i klubben i 6 år. I den tid er det blevet til 2 nævneværdige trofæer: et Champions League og et La Liga. Det kan udledes via noget hardcore talknuseri at Ronaldos "epoke" i klubben svarer til et enkelt (nævneværdigt) trofæ hvert 3. år, eller 1/3 trofæer hvert år. Til sammenligning har Barcelona under Pep-Messi-epoken vundet 1.1 væsentlige trofæer hvert år.
Det (DET, og ikke han) er en fiasko, og ovenstående tal bliver på ingen måde pænere at se på i de kommende år hvis vi stædigt holder fast i det system vi kører med nu.
Jeg ved ikke om du er ramt af storhedsvanvid, men mit indlæg var engang rettet til dig. Den var, som du kan se, hvis du gad at læse, rettet til Sebberg, som netop snakkede om emnet. For mig virker du som en forvirret teenager, som kun har et formål. faktisk to. Det ene er at svine Ronaldo til. Det andet er at gøre dig til et orakel, hvor ingen andre på denne her side er lige så klog som dig. Stakkels os, der ikke kan se Ronaldo's mangel på kvalitet skønt der ikke findes et medie, en sportsjournalist osv. der ikke anerkender manden som værende en af verdens 2 bedste igennem de seneste 7-8 år.
At du først vælger at anklage mig for at afspore tråden for derefter at bringe en latterlig og fuldstændig absurd statistik, som kun Barca medløbeer under 15 år bruger, som skulle vise at Messi er mere værd/bedre/vigtigere osv. er jo direkte åndssvagt. Hvis nogen har haft et ben i vores titler, så er det om nogen Ronaldo. Du er mere end velkommen til at bevise det modsatte.
Det tragikomiske er at du snakker om at Ronaldo er fyldt med mangler det til trods for at manden har vundet prisen som verdens bedste 3 gange. Men du hæfter dig ved at RM kun har vunden en "nævneværdig titel". Hvorfor du vælger at undlade de andre titler, kan du jo selvfølgelig selv svar på, men hov..alt hvad du kan finde på for at sætte et eller andet latterligt op, så det kan tilsværte Ronaldo er jo sikkert fint. Må jeg minde dig om at din kære Messi vandt et stort NUL titler sidste år imens Ronaldo vandt the dobbelt og hvor han var topscorer i to turneringer..Stram dog op!!
Kratmus skrev:
Ikke "alt", men en fodboldkamp gør. Men petanque er da vist heller ikke så kreativt? Det handler, så vidt jeg har forstået, om at kaste en kugle nærmest en anden kugle? Men en anden gang kan vi tage diskussionen om, hvordan man gør det Messi-style og taber flot, frem for Ronaldo-style, der blot vinder.Jaood skrev: At alt skulle handle om mål er jo en idiots tankegang, for det er bare ikke sandt og jeg har ikke tænkt mig at bruge yderligere tid på det. Beklager..
Desuden, hvorfor skal din slags evig og altid mene, at andres holdning er dum, og din egen er rigtig. Det drager paralleler til fanatiske missionærer fra middelalderen: "Enten bliver du kristen eller hovedløs". Her er det bare: "Enten har du min holdning, ellers er du dum".
Messi og Ronaldo er vidt forskellige spillere. De har vidt forskellige spillestil. De sparker ikke engang med samme ben. De spiller på vidt forskellige hold. Deres mentalitet er vidt forskellige.
Men de har det til fælles, at de er de bedste til deres spillestil, er de bedste med deres farvoritben, er de bedste på de 2 bedste hold i verden, og begge har en rådden mentalitet, der sætter sig selv over holdet. Messi er bare til at skjule det/Ronaldo tør stå ved sig selv - døm selv.
Jeg kan ikke være mere enig. Det der er ved at være trættende herinde er hele tiden den mangel på realisme. Vinder RM 22 kampe i et hug, så skriger folk over at det var dårlige modstander og at vi ingen modstand fik. Smadder Ronaldo alt tænkelige og utænkelige rekorder, jamen så er det bare fordi det var Granda og at han ikke kan scorer i de store kampe!. Men selv samme mennesker får en oprejsning eller to fordi Messi scorer 5 mål mod et eller andet ukendt tysk hold eller tage sig et dribletur forbi nogle Getafe spillere.
Jeg har intet i mod at man kritisere Ronaldo for hans mangler og for den sags skyld RM også. Men at hele tiden høre den der "Græsset er altid grønnere på den anden side" attitude er bare irriterende at høre på.
På den anden side, så vil jeg gerne indrømme at folk herinde var mere end optimistiske da vi lige mødte ATM. Der må jeg indrømme at jeg var mere pessimist :-)
- Gæst
-
ElMadrid skrev: Stram dog op!!
Kan vi ikke snart få et wordfilter på den sætning?