Alle mand klar til CL
Jeg gider ikke spekulere i store taktiske eksperimenter, for jeg ved at Carlo satser på kontinuitet og atter kontinuitet...: BBC spiller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
Storken skrev: I mine øjne har Real Madrid brug for et frisk pust mod Atletico. Det kunne sagtens være James som falsk 9'er. Vi er snart nået det punkt, hvor alt er bedre end indlæg og langskud :)
Så er det underligt, at du foreslår James som falsk 9'er, når hans speciale er at slå gode indlæg og score på langskud. Det er fint at Messi kan spille forskellige positioner, men nu har Real Madrid andre redskaber, som de skal benytte sig af. Dermed ikke sagt at man ikke kan spille med en falsk 9'er for første gang i klubbens historie i en El Derbi i kvartfinalen af CHL, men hvis jeg kender Ancelotti godt nok, så ved jeg også, at han stoler på hans spillere og hans taktik, hvilket i øvrigt ser jeg god grund i, når truppen nu er helt skadefri. Ligesom M_linding pointerer, så er det friske pust, at vi har alle spillere til rådighed, hvilket man må sige, at vi ikke havde under vores sidste opgør mod Atletico.
- Dybro
- Gæst
-
Dios skrev: Dybro skrev:
Jeg er for 4-4-2 på tirsdag men ville kunne leve med en 4-3-3 (som jeg tror han måske holder fast i) hvis det bliver med en falsk 9´er og her kunne jeg godt tænke mig at se James.
Jeg forstår ikke den der med falske 9'er. For hvad vil du kalde Benzema's rolle? Du er tydeligvis ikke fan af ham, og fred være med det, men du kan jo ikke gøre din subjektive mening til fakta. For faktum er vel, at vi allerede spiller med en falsk 9'er?
Jeg har intet imod Benzema men synes bestemt ikke han spiller en falsk 9´er. Tværtimod er han langt mere en traditionel 9´er og som han endda spiller rigtig godt og når Real skal møde hold hvor man med fordel kan bruge en traditionel 4-3-3´er falder valget naturligt på ham.
En falsk 9´er er som f.eks. Messi spiller den. En angriber der falder ned og skaber chancerne - ikke nødvendigvis til sig selv men mindst lige så meget for de andre. Den falske 9´er er vel i grunden opfundet af Guardiola, for at udnytte Messis enorme potentiale bedre end som traditionel 9´er.
Jeg ville jo ikke pr. definition sætte Benzema af men aktuelt lade valget stå mellem ham og Bale i en 4-3-3 med falsk 9´er. Man kunne også spille en modereret 4-4-2 med en diamantformation (James som offensiv), hvilket kunne gøre det samme for holdet, når man kigger på spillerkortene.
Jeg forstår ikke de der sondringer mellem subjektive og objektive tilkendegivelser. Det vi kommer med herinde, er vel altid subjektive tilkendegivelser, som vi forsøger at godtgøre (læs underbygge) med mere eller mindre faktuelle oplysninger. Men selv fakta hentet fra statistikkerne, er jo ikke 100% objektive, da der altid hører en række præmisser til vores tolkninger af tallene.
- Dybro
- Gæst
-
Fondo_Sur skrev:
Dybro skrev: Jeg er for 4-4-2 på tirsdag men ville kunne leve med en 4-3-3 (som jeg tror han måske holder fast i) hvis det bliver med en falsk 9´er og her kunne jeg godt tænke mig at se James.
Ved en 4-3-3 må valget må stå mellem Benzema og Bale i front, hvor Ronaldo er selvskrevet på ventrefløjen og James ligger som en falsk 9´er.
Midtbanen med Isco, Kroos og Modric
Forsvaret med Marcelo, Verane, Ramos og Carvajal
og Casillas i buret
Er enig i, at midtbanen bliver det afgørende moment
Bale i front og James som falsk 9'er. Det har de aldrig nogensinde spillet i Real Madrid også vil du implementere det til kampen over alle på tirsdag.
Come on seriøst...
Ja James som falsk 9´er og Bale hvor han plejer. Så eksperimenterende er det nu ikke og ligner en 4-4-2 med diamant, blot med færre defensive opgaver til den COM´eren (James). Det ligner det de hele tiden har gjort men bare med mere fokus på at skabe tyngde på midtbanen
Skulle vi rigtig eksperimentere efter min smag, så er det helt ny opstilling 4-1-4-1 men det må blive næste år jeg skal ønske mig det.
- Dybro
- Gæst
-
Storken skrev:
Fondo_Sur skrev:
Dybro skrev: Jeg er for 4-4-2 på tirsdag men ville kunne leve med en 4-3-3 (som jeg tror han måske holder fast i) hvis det bliver med en falsk 9´er og her kunne jeg godt tænke mig at se James.
Ved en 4-3-3 må valget må stå mellem Benzema og Bale i front, hvor Ronaldo er selvskrevet på ventrefløjen og James ligger som en falsk 9´er.
Midtbanen med Isco, Kroos og Modric
Forsvaret med Marcelo, Verane, Ramos og Carvajal
og Casillas i buret
Er enig i, at midtbanen bliver det afgørende moment
Bale i front og James som falsk 9'er. Det har de aldrig nogensinde spillet i Real Madrid også vil du implementere det til kampen over alle på tirsdag.
Come on seriøst...
Messis første kamp som falsk 9'er var den 2. maj 2009 mod Real Madrid på Bernabeu.Det virkede nogenlunde den dag.
Præcis. Man må sige, at Guardiola havde en heldig hånd med den konstruktion eller mere korrekt, han havde den helt rigtige spiller til den plads. Jeg ser faktisk James med et potentiale til netop den plads samtidig med vi får udnyttet spillerstabens potentiale langt bedre.
En falsk 9´er er som f.eks. Messi spiller den. En angriber der falder ned og skaber chancerne - ikke nødvendigvis til sig selv men mindst lige så meget for de andre.
Du har da misforstået Benzemas rolle fuldstændig:)
For er der noget Benzema mestrer så er det da at falde ned og modtage bolden med ryggen til målet. Samtidig med det så er hans spidskompetence i angrebet, netop at sætte de andre offensive kræfter i scene. Jeg vil påstå at Benzema er noget nær vigtigste mand i det offensive spil.
At du ser ham som en typisk 9'er kan jeg ikke give dig ret i. Det ville spolere hele offensiven og især Ronaldos spil hvis det var den traditionelle 9'er i front.:)
Jeg er her stadig XOXO
- Dybro
- Gæst
-
JimmyBroe skrev:
En falsk 9´er er som f.eks. Messi spiller den. En angriber der falder ned og skaber chancerne - ikke nødvendigvis til sig selv men mindst lige så meget for de andre.
For er der noget Benzema mestrer så er det da at falde ned og modtage bolden med ryggen til målet. Samtidig med det så er hans spidskompetence i angrebet, netop at sætte de andre offensive kræfter i scene. Jeg vil påstå at Benzema er noget nær vigtigste mand i det offensive spil.
At du ser ham som en typisk 9'er kan jeg ikke give dig ret i. Det ville spolere hele offensiven og især Ronaldos spil hvis det var den traditionelle 9'er i front.:)
Her er vi i hvert fald ikke enige. Det er nok rigtigt, at ambitionerne om at Benzema skal kunne agere falsk 9´er er tilstede men den rolle kan han ikke udfylde. Benzemas styrke er i boxen, ligesom det også er en styrke, at han i en traditionel REAL-opstilling (4-3-3) har et meget mindre ego (mere disciplin) end Ronaldo og Bale, og derfor kan tilbyde noget sammenhængskraft. Ofte er det netop det moment mange forveksler med pladsen som falsk 9´er
Jeg er her stadig XOXO
Dybro skrev:
JimmyBroe skrev:
Her er vi i hvert fald ikke enige. Det er nok rigtigt, at ambitionerne om at Benzema skal kunne agere falsk 9´er er tilstede men den rolle kan han ikke udfylde. Benzemas styrke er i boxen
Jeg tror ikke Benzema får at vide han skal spille falsk 9'er. Eller traditionel 9'er for den sags skyld. Det er sådan set også ligegyldigt hvad det hedder. Faktum er, at han indgår rigtig godt i det offensive spil og det med at sætte sine offensive holdkammerater op på den sidste tredjedel af banen, er han uden sammenligning den bedste til imo.
Jeg er her stadig XOXO
- Dybro
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: Jeg kan da godt se at James har mange af de samme kvaliteter som Benz, og han ville sikkert gøre det fint som din falske 9'er. Men jeg tror du vil miste noget af det som James' kan ved at flytte ham til Benzemas position. En anden bruger har skrevet hvorfor. Hvis vi derimod smider ham på højrekanten. Har vi en mand som ligger vanvittige indlæg samt en som fra distancen kan lave mål. Ej at forglemme er, at han samtidig er rigtig dygtig i små rum. Som er godt når vi skal åbne de satans kompakte forsvar op 8 ud af 10 gange.
Det er nok svært at blive helt enige men det er vel i grunden heller ikke en pligt herinde. Det fascinerende er, at Real har et spillermateriale, der synes at have uendelig mange knapper der kan drejes på og derfor er så super spændende i en debat
Dybro skrev:
JimmyBroe skrev: Jeg kan da godt se at James har mange af de samme kvaliteter som Benz, og han ville sikkert gøre det fint som din falske 9'er. Men jeg tror du vil miste noget af det som James' kan ved at flytte ham til Benzemas position. En anden bruger har skrevet hvorfor. Hvis vi derimod smider ham på højrekanten. Har vi en mand som ligger vanvittige indlæg samt en som fra distancen kan lave mål. Ej at forglemme er, at han samtidig er rigtig dygtig i små rum. Som er godt når vi skal åbne de satans kompakte forsvar op 8 ud af 10 gange.
Det er nok svært at blive helt enige men det er vel i grunden heller ikke en pligt herinde. ...
Nej da. Har du fået indtryk af det? Nu har jeg været aktiv i flere år, og hvis der er noget jeg har lært omkring fodbold diskussioner, så er det at folk sjældent skifter mening. Nogen kan (mærkeligt nok d-:) lide Bale, nogen kan ikke. Det samme kan siges om Casillas, spilsystemer gælder samme "regler". Man finder hurtigt ud af hvem der er sine modsætninger og medsætninger(?:-)).
Men ja Real Madrid har flere strenge at spille på, melodien lyder blot forskellig.
Jeg er her stadig XOXO