Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, europæisk Super Cup
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Sæsonen starter for alvor for Real Madrid og Atlético Madrid i morgen tørner sammen på Lilleküla Stadium i den europæiske Super Cup.
For Real Madrid er det år 1 uden Cristiano Ronaldo. Og år 1 uden Zinedine Zidane. For Zidanes afløser, Julen Lopetegui, starter eksamen benhårdt og han vil fra første dommerfløjt være under lup. En sejr vil for en stund give ham arbejdsro, mens et nederlag vil medføre en masse tvivl og fokus på alle hans beslutninger og derfor er kampen ekstremt vigtig for Real Madrid.
Ser man på historien i de senere år, har Real Madrid ikke noget at frygte. Når det kommer til europæiske finaler, så spiller Real Madrid dem ikke. De vinder dem. Men holdet er i en opstartsfase og har først for nylig fået de sidste VM-spillere tilbage i træning, heriblandt Casemiro, Marcelo, Ramos, Varane og Modric. Kun sidstnævnte ventes at starte ude i morgen og på papiret har Real Madrid et ganske slagkraftigt mandskab til kampen.
Men der var lige det med ham Cristiano Ronaldo, for mens Julen Lopetegui vil være under lup, gør det samme sig gældende for Real Madrids angribere, som også for en stund kan sikre sig arbejdsro, hvis de får gang i målscoringen og nogle af alle de positive takter, som trods alt er vist under opstarten.
Julen Lopetegui har arbejdet meget med højt pres ved boldtab og det er faktisk lykkedes at få indarbejdet på fornuftig vis i betragtning af det tidlige tidspunkt på sæsonen og netop morgendagens modstander, Atlético Madrid, kan være gode at øve det på, for de er selv mestre i disciplinen.
Derfor kan man forvente en intens kamp mellem to rivaler og bysbørn, som ikke vil unde hinanden sejrens sødme.
Atlético Madrid har hævn til gode. De har i den grad hævn til gode. Efter to tabte CL-finaler til netop Real Madrid, er lysten til at vinde en finale mod de hvidklædte enorm og Diego Simeones mandskab er da også blevet markant forstærket, således at man nu har langt flere strenge at spille på, især offensivt hvor Gelson Martins med sine finurlige driblinger sagtens kan blive sæsonens køb i LaLiga.
Holdets største stjerne, Antoine Griezmann, er først lige vendt tilbage og vil sandsynligvis ikke kunne klare en hel kamp, men Atlético Madrid råder også over krigeriske Diego Costa og nyerhvervelsen Kalinic, som må have masser af energi efter at være blevet sendt tidligt hjem fra Kroatiens VM-lejr.
Det er med andre ord en kamp med masser af Morbo: Courtois mulige gensyn med sin tidligere klub, Diego Costa mod Sergio Ramos, de franske spillere Varane/Griezmann mod Modric/Kalinic i en slags VM-revanche. Det er El Derbi, når det er bedst. En europæisk Super Cup-finale, som i de senere år har udviklet sig til at være spansk overherredømme med kun en Bayern München-triumf til at bryde spansk dominans siden 2009.
Fun Fact:
- Det er første gang, at to hold fra samme by spiller europæisk Super Cup-finale.
- Real Madrid kan med en sejr bringe sig op på 5 sejre i den europæiske Super Cup, ligesom Barcelona og AC Milan.
- Real Madrid har vundet sine sidste fire europæiske Super Cup-finaler. Atlético Madrid har vundet sine seneste to.
- Kun Real Madrid og Milan har vundet turneringen to år i træk. Real Madrid kan med en sejr vinde for tredje år i træk.
- Marcelo og Sergio Ramos kan med en sejr bringe sig op på 20 titler i Real Madrid-trøjen og de vil dermed kun være en titel fra at udligne Paco Gento og Manuel Sanchís´ rekord på 21 titler.
- Julen Lopetegui har tidligere vundet en titel i Tallinn, nemlig U19-EM med Spanien i 2012. Jesé scorede sejrsmålet 10 minutter før tid mod Grækenland.
Sidste sæsons møder mellem de to hold:
Atlético Madrid – Real Madrid 0-0
Real Madrid – Atlético Madrid 1-1
Real Madrids forventede hold: Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Kroos, Isco, Asensio, Bale, Benzema.
Atlético Madrids forventede hold: Oblak, Filipe Luis, Godín, Giménez, Juanfran, Koke, Saúl, Lemar, Gelson, Diego Costa, Griezmann.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul-Madrid
- Guld bruger
Glæder mig til kampen iaften, endelig mest bare for at se gutterne spille igen og en bonus at vinde.
God kamp! Hala ma hala ma hala madrid !
RAUL!!!!
Elto92 skrev: Altså vi bankede man.United uden Ronaldo i super Cuppen,så mon ikke at vi kan snyde lillesøster... men jeg føler den ikke længere. Første nederlag er få timer væk
Du nåede simpelthen at skifte holdning halvvejs i dit indlæg på halvanden linje? Hold da op :D
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Ramos4 skrev:
Elto92 skrev: Altså vi bankede man.United uden Ronaldo i super Cuppen,så mon ikke at vi kan snyde lillesøster... men jeg føler den ikke længere. Første nederlag er få timer væk
Du nåede simpelthen at skifte holdning halvvejs i dit indlæg på halvanden linje? Hold da op :D
Vi starter optimistisk, halvanden linje senere... Det hele er noget lort :D
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Det har jeg aldrig set før. Vi starter optimistisk, halvanden linje senere... Det hele er noget lort :D
Men det vigtigste råd til Elto92 er naturligvis: Hvis du ikke føler "den" længere, så søg læge!
Vi slog Sevilla uden Ronaldo for to år siden, og sidste år fik han vist 7 min til sidst. Så det burde nok ikke betyde det store, at vi er uden ham. Han har de senere sæsoner været en langsom starter.
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Det har jeg aldrig set før. Vi starter optimistisk, halvanden linje senere... Det hele er noget lort :D
"Skat, jeg elsker dig og du er det bedste der er sket for mig. Jeg vil aldrig undvære dig...men jeg føler den ikke længere. Vi skal skilles."
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
"Skat, jeg elsker dig og du er det bedste der er sket for mig. Jeg vil aldrig undvære dig...men jeg føler den ikke længere. Vi skal skilles."
Florentino Pérez: Cristiano Ronaldo, du er den bedste angriber i verden og i hele Real Madrids historie. Du skal nok få din nye og forbedrede kontrakt......men jeg føler dig ikke længere. Du kan skifte til Juventus.
Ramos4 skrev: Jeg tager alt i mig igen, Navas er verdens bedste keeper. Hvad skal vi dog med Courtois.
Hold da op en dårlig start! Skidt at have Navas der, men der er ikke noget han kan gør, stolpe ind!