Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, europæisk Super Cup
- Madridistao
- Junior bruger
-
Jeg synes det er en dårlig taktisk dispostion af Julen at bede ham udfylde den rolle. Hans bedste plads er den han er blevet brugt på de sidste 3 år, hvor han giver luka og kroos lov at "roame" lidt mere frit og kan sætte de to backs fri. Det var måske for at få isco frem i rummet mellem midtbane og angreb, men jeg mener faktisk at midtbanen fejlede.
Det mest spændende ift sæsonen er i min optik hvordan midtbanen bliver struktureret.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev:
madrid2000 skrev: Vi mangler stadigvæk noget kvalitet på bænken. Nogle spillere, der giver håb, at sætte ind.
Hvis vi skal jagte et mål og sætter Mayoral ind - det giver ingen håb. Jeg har aldrig set ham præstere eller score nogle vigtige mål. Det er ikke hans skyld, men måske skulle han lejes ud til en La Liga club for at får noget erfaring.
Jeg vurdere ikke holdet ud fra kampen igår, men jeg kan ikke forstille mig, at Isco, Bale, Benzema og Asensio dominere Bayern, Juve, PSG, Barcelona og de andre store hold. Hvis det ikke kører for dem, hvem sætter vi ind?
Isco, Bale, Asensio og Benzema dominerede i store dele af kampen Atletico Madrid. Det er et hold på niveau med dem, du nævner. Og måske det hold med verdens bedste defensiv... kollektivt om ikke andet.
Real Madrids fire offensive omdrejningspunkter, synes jeg, leverede et mere end godkendt indtryk i gårsdagens kamp. De linkede godt sammen, og jeg sad ikke og savnede eksempelvis Ronaldo. Det var først da gassen gik ud af ballonen på førnævnte spillere, at det havde været dejligt med noget mere kvalitet fra bænken, men isoleret set på de fire spillere, som du ikke ser dominere hold som Barcelona, Juventus, PSG og Bayern München, så mener jeg sagtens, at disse kan byde verdenseliten op til dans og endda volde dem store problemer!
Real Madrid har en OK bredde ned til den 12/13. mand i truppen, men herefter begynder det at se skidt ud. Så det er på bredden, der skal kigges efter forstærkninger, og så skal man endvidere ikke negligere det faktum, at Modric heller ikke er tilbage i fulde omdrejninger endnu.
Yderligere var det heller ikke offensivt Real Madrid tabte kampen, men defensivt. Det er mere oplagt at kigge efter et bedre alternativ til Casemiro, nu man også valgte at afhænde Kovacic til Chelsea, i stedet for at spekulere i offensive transfers til bredden. Jeg erkender dog gerne, at der er et åbenlyst behov for et supplement til Benzema, men det har der været i Real Madrid siden sommeren 2013, hvor Pipita valgte at skifte til italiensk fodbold.
Jeg synes klart, at Marcelo var den mest dominerende spiller for RM i første halveg. Bale var også god og havde noget gode aktioner. Samme med Benzema, men ligefrem dominere modstanderen? Det synes jeg ikke vi gjorde.
Men pointen er den samme, hvad hvis det ikke fungere for ovennævnte spillere? Jeg efterspørger også bredden, da det vil være umuligt at købe de helt store stjerner lige nu. Vi skal have 1-2 spillere, der byde ind med noget andet. Måske en stærk boksspillere, der bare skal afslutte og en driblestærk kant. Der kan nævnes spillere som Douglas Costa og en midlertidig bomber i Falcao/Dzeko.
Når det så er sagt, så lukker vi det ene mål ind efter det andet mål, fordi vores forsvarspil er sløset som skyldes manglende koncentration og fordi vi simpelthen har for få defensive spillere på holdet kontra offensive, som bare ikke magter opgaven alene.
Spillere som Isco, Kroos og Modric er jo decideret elendige til at dække løbene op i og omkring feltet, og det lukker vi utrolig mange mål ind på hver sæson. Vi bliver ofte ramt af hurtige omstillinger, fordi de selvsamme midtbanespillere bare ikke er gode nok til at dække defensivt af på banen. Hvorfor det er mig en kæmpe gåde, at vi gang på gang vælger den form for defensivt spil.
Fair nok vi havde ikke luft til hele kampen igår, og det kommer forhåbentlig ikke til at ske fremover, men hele pointen er, at vi altid kommer frem til vores chancer, og vi altid vil scorer nok mål til at vinde kampen.
Reelt set, så er der jo vel kun tale om 10-15 kampe om året, hvor Ronaldo's mål gav os point. Jeg har intet belæg for det jeg skriver, og er et rent gæt, men mange af hans mål er jo ofte hvor kampen reelt set er lukket. Det synes jeg også kampen bar præg af igår. Vi kan og scorer mål uden Ronaldo. Det er bare vores defensiv som gør vi taber point hvergang.
Derfor forstår jeg slet ikke al den snak om en bomber, og vi kommer til at mangle de 50 mål, og det gør vi sikkert, hvis vi fortsætter det håbløse forsvarsspil. Spørgsmålet, og min holdning er bare om ikke det defensive arbejde er vores største problem? Enten skal vi ofre en del offensive spillere ellers skal vi forsvarer os med bolden. Alt for ofte igår så smed vi bolden væk, fordi vores angreb næsten ikke kunne gå for stærkt. Specielt Marcelo og Asensio var forfærdelige på det punkt. Marcelo har en fantastisk evne til altid at smide bolden væk, og Asensio er der stadig for meget enkelmandspræstation over, hvor han altid skal tage et langt løb med bolden, som sætter ham i en svær position, som oftest ender ud i boldtab, eller en svær bold til en medspiller, som så smider den væk.
Igår spillede vi slet ikke det spil vi har set under hele pre-season. Vi var dårlige med bolden, og vi vendte spillet for hurtigt, så det var for nemt at sideforskyde. Isco bærer helt sikkert en del af skylden, da han slet ikke var inde i kampen igår. Måske er han bare ikke klar til den "8'er" rolle, da han ikke rigtig magter det ene eller det andet.
Modric er helt sikkert savnet, og vital for vores spil, men Isco skal i den grad træde i karakter for ellers kommer vi til at mangle en offensiv spiller til start 11'eren. Ellers synes jeg kun det er lidt skræmmende, at vores bænk ikke har større kvalitet. Kunne godt tænke mig, at se en offensiv spiller med lidt større kvalitet siddende ude på bænken. Ikke nogen bomber, som skal smides ind, fordi vi er desperate, men en spiller som vil kunne ændre kampbilledet med samme udgangspunkt. Lucas gør det bare ikke rigtig, selvom han er fantastisk at have siddende på bænken.
Julen gjorde det svært for sig selv, men hvem kan gardere sig imod en så elendig spillende duo som Varane og Ramos. Ramos succes har steget ham til hovedet, og det er tydeligt og se, at han tager for let på det hvor Costa gør det til 1-0. Varane sejlede hele kampen igennem, og traf den ene dårlige beslutning efter den anden.
De 2 eneste lyspunkter var Bale og Benzema, som har fundet en dynamik og et sammenspil som rent faktisk kan bærer holdet. Nu mangler vi bare de resterende 9 spillere til at hæve niveauet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Vi skal ikke lægge for meget i Ramos, Marcelo og Varane's spil i går, de er trods alt en del bagefter de andre mht form og fitness.
Jeg håber vi går efter Alaba og Hazard næste sæson. Føler ikke vi mangler en top angriber da vi får nok chancer som Dios nævner. Vores problemer i defensive kommer næste altid fra Marcelos side, ligeså god offensiv han er lige så katastrofal er han defensiv.
asp3200 skrev: Tror bare vi alle skal sætte forventningerne ned og tage den her sæson som en omgang læring og så kommer holdet nok i fuld flor næste sæson når de har forstået trænerens taktik og pres spil.
Vi skal ikke lægge for meget i Ramos, Marcelo og Varane's spil i går, de er trods alt en del bagefter de andre mht form og fitness.
Jeg håber vi går efter Alaba og Hazard næste sæson. Føler ikke vi mangler en top angriber da vi får nok chancer som Dios nævner. Vores problemer i defensive kommer næste altid fra Marcelos side, ligeså god offensiv han er lige så katastrofal er han defensiv.
Det vil være acceptabelt hvis man hed Valencia eller Sevilla, men det er det absolut ikke i Real Madrid. Man SKAL vinde hvert år! Ellers kan man lige så godt fyre Lope, det samme sagde man da ikke om Benitez. Der er altid forventinger og pres, hvis man ikke leverer, så bliver man fyret på baggrund af utilfredse og utålmodige fans. Desværre ;-)
Angående din sektion omkring CR:
Vi scorede jo netop ikke nok mål i går (...). Hvis CR havde nettet en enkelt i går i ordinær tid havde vi vundet. Det er det vi mangler nu, og jeg synes faktisk kampen i går er det perfekte eksempel på hvordan en spiller som CR kan gøre hele forskellen. Jeg finder det sandsynligt at CR havde nettet en enkelt (han har et mål per kamp i snit), og specielt hvis han havde Asensios kæmpe mulighed. Så havde vi talt om endnu en dag på kontoret i stedet for at finde undskyldninger ne frem for at forklare det første finalenederlag i 18 år.
Hvad angår CRs mål, så er det vist mange år siden de primært var "ligegyldige". Det mest ligefremme eksempel er vel CL hvor vi var røget ud længe inden finalen hvert år hvis ikke for hans mål.
Alternativt kan man måske se på sidste efterår i ligaen. CR holdt mere eller mindre ferie sidste efterår, og holdet blev kørt over i ligaen.
Så, uden at finde statistikkerne frem er jeg ret sikker på at du tager fejl hvad angår vigtigheden af CRs mål.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jonas skrev: @ Dios
Angående din sektion omkring CR:
Vi scorede jo netop ikke nok mål i går (...). Hvis CR havde nettet en enkelt i går i ordinær tid havde vi vundet. Det er det vi mangler nu, og jeg synes faktisk kampen i går er det perfekte eksempel på hvordan en spiller som CR kan gøre hele forskellen. Jeg finder det sandsynligt at CR havde nettet en enkelt (han har et mål per kamp i snit), og specielt hvis han havde Asensios kæmpe mulighed. Så havde vi talt om endnu en dag på kontoret i stedet for at finde undskyldninger ne frem for at forklare det første finalenederlag i 18 år.
Hvad angår CRs mål, så er det vist mange år siden de primært var "ligegyldige". Det mest ligefremme eksempel er vel CL hvor vi var røget ud længe inden finalen hvert år hvis ikke for hans mål.
Alternativt kan man måske se på sidste efterår i ligaen. CR holdt mere eller mindre ferie sidste efterår, og holdet blev kørt over i ligaen.
Så, uden at finde statistikkerne frem er jeg ret sikker på at du tager fejl hvad angår vigtigheden af CRs mål.
Jeg vil supplere og nævne, at Ronaldos mål vist i foråret gav Real 15-17 point alene. Det er mange. Når manden er i form, så har han vitterligt kun scoret kampafgørende mål de sidste to år - selvom de selvfølgelig ikke hjalp, at man på daværende tidspunkt allerede havde tabt ligaen.
Det var de første par år i klubben, hvor han blev skudt i skoene kun at score til 2-0 og 3-0 mod dårlige modstandere.
Vi mangler konsekvent x-factor og fear-factor i offensiven... især, hvis bare en enkelt af de nuværende startere bliver skadet. Der er ingen, man kan regne med på nogenlunde kontinuerlig basis.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Så er pointen netop ikke forstået. Jeg er helt med på, at man vinder hvis man scorer flest mål, og Ronaldo's mange mål i den grad hjalp os til at vinde, selvom man lukkede et hav af mål ind i hver kamp.
Det gjorde os afhængige af Ronaldo, men han er fortid nu, og nu må man fokusere på holdet uden ham. Vi scorede 2 mål igår, men lod 3 mål gå ind ved 3 kæmpe fejl, som bare ikke må ske. Hvorfor se negativt på kun at scorer 2 mål? Hvorfor ikke se positivt på, at vi rent faktisk var gode offensivt, og se negativt på, at vi igen lukker for mange mål ind?
Ingen andre hold i verden udover Real Madrid vinder deres kampe ved at lukke plus 2 mål ind. Hvorfor skal vi så acceptere at have en så elendig defensiv? På 38 kampe i ligaen lukkede vi kun 7 færre mål ind end Barca og Atletico tilsammen. 7 mål! Det er seriøst elendigt, og skræmmende.
Alle andre med bare lidt fornuft vil tænke, at det er defensiven den er gal med, men i Real Madrid, så vil man hellere bruge 23 timer af døgnets 24 timer på at spekulere over hvem der skal scorer plus 50 mål efter Ronaldo's afsked.
Det er seriøst idioti på det aller højeste plan IMO. No hard feelings, men jeg forstår det vitterligt ikke.
Hvis man vil misforstå, så gør man det oftest også. Jeg vil på ingen måder negligere Ronaldo's præstationer i Chl, for de taler vitterligt for sig selv, men når man bruger argumenter som: "Det mest ligefremme eksempel er vel CL hvor vi var røget ud længe inden finalen hvert år hvis ikke for hans mål.". Så synes jeg også, at jeg må bruge et argument der hedder, at vi "kun" havde vundet 1 ud af de 4 finaler. Ronaldo var vanvittig, og han vil da blive savnet på mange måder, men selvom det er tidligt, så er der altid andre der vil træde frem, og pt. har Bale aldrig set bedre ud, og Benzema har præsteret på topniveau i alle kampe han har spillet.
Jeg synes bare ikke vi må glemme, at vi altid har set råd i Real Madrid, selvom store titler er vundet. Vi vandt Chl sidste sæson, men sluttede 17 point efter Barca i ligaen og blev nr. 3. Forfærdeligt! Der er plads til kæmpe forbedringer!
Holdet leverede aldrig kontinuerligt, og alt for meget spil var tilfældigt. Se bare resultaterne i Chl imod Juve og Bayern.
Vores hold var knækket, og levede på "heldige" beslutninger og kvalitet hos hver enkel spiller. Igår fik vi røvfuld af et hold, som ikke har større stjerner end os, men de har 11 som alle kæmper for samme sag.
Uanset om vi havde haft Ronaldo med igår eller ej, så skal vi ikke glemme, at vi rent faktisk lukkede 4 mål ind. Det er simpelthen der den er helt gal. Får vi 11 spillere som alle arbejder sammen, så får vi også et langt bedre hold. Det er i den retning vi skal arbejde os hen imod nu.
Selvom vi tabte igår, så ser jeg stadig vores chancer værende store i ligaen. Vinder vi ligaen så har sæsonen været fremragende. Det er pinligt, at vi som spansk hold ikke prioritere den hjemlige liga højt nok.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Enig. Man skal lære at vinde mest effektivt. Det gør man ikke nødvendigvis ved at score mange mål og have én spiller, der kan det.
Bedre organisation og defensiv kan hjælpe gevaldigt, ligesom afhængighed af flere spillere vil være godt for holdet.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Så blev vi pigesure da. Jeg misforstår ikke noget bevidst. Du postulerede at CRs mål primært forekom når kampene var afgjort. Det adresserede jeg ved at benytte CL samt første halvdel af ligaen sidste sæson som eksempler for at overbevise dig om at du tager fejl. Hvis jeg så tolker hvad du nu skriver korrekt, så forsøger du nu at argumentere for at spilleren der har båret os igennem knockoutrunderne år efter år ikke scorer afgørende mål fordi han kun har afgjort 1 af 4 finaler.. Det er, som du siger, idioti på aller højeste plan. Du må selv kunne se det, så jeg lader den ligge.
Den første del af mit tidligere indlæg hvori jeg argumenterer for at det er sandsynligt at vi ville have vundet kampen i går med CR på holdkortet, er ment som en respons på at du skriver at "...så frygter jeg vitterligt ikke de mange mål vi går glip af ved ikke at erstatte Ronaldo med en bomber". Min pointe, som jeg tror du missede, var at vi allerede har tabt en finale pga at vi ikke har erstattet ham. Så kan vi tale om hvorvidt defensiven burde styrkes på sigt, det er en anden snak. Vi har allerede tabt pga at han ikke er erstattet, så du burde måske revurdere din manglende frygt.
Som jeg læser dit indlæg er din primære indvendig ifht det overordnede tema i dit indlæg. Her vil jeg gerne gøre dig opmærksom på at jeg, som jeg skrev, kun kommenterede et delelement af dit indlæg, nemlig det hvori du omtaler CR.