Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, europæisk Super Cup

5 år 7 måneder siden #121 af Dios

Jonas skrev: @ Dios

Så blev vi pigesure da. Jeg misforstår ikke noget bevidst. Du postulerede at CRs mål primært forekom når kampene var afgjort. Det adresserede jeg ved at benytte CL samt første halvdel af ligaen sidste sæson som eksempler for at overbevise dig om at du tager fejl. Hvis jeg så tolker hvad du nu skriver korrekt, så forsøger du nu at argumentere for at spilleren der har båret os igennem knockoutrunderne år efter år ikke scorer afgørende mål fordi han kun har afgjort 1 af 4 finaler.. Det er, som du siger, idioti på aller højeste plan. Du må selv kunne se det, så jeg lader den ligge.

Den første del af mit tidligere indlæg hvori jeg argumenterer for at det er sandsynligt at vi ville have vundet kampen i går med CR på holdkortet, er ment som en respons på at du skriver at "...så frygter jeg vitterligt ikke de mange mål vi går glip af ved ikke at erstatte Ronaldo med en bomber". Min pointe, som jeg tror du missede, var at vi allerede har tabt en finale pga at vi ikke har erstattet ham. Så kan vi tale om hvorvidt defensiven burde styrkes på sigt, det er en anden snak. Vi har allerede tabt pga at han ikke er erstattet, så du burde måske revurdere din manglende frygt.

Som jeg læser dit indlæg er din primære indvendig ifht det overordnede tema i dit indlæg. Her vil jeg gerne gøre dig opmærksom på at jeg, som jeg skrev, kun kommenterede et delelement af dit indlæg, nemlig det hvori du omtaler CR.


På ingen måde er jeg pigefornærmet :) Nu var mit indlæg ikke kun til dig, men også til @ChrillRM14. Og lige den med at misforstå var ikke til dig, men ham. Nu skriver du noget af det samme som ChrillRM14, og her kommer misforståelsen så.

Igen, så har jeg ikke belæg for det, men er mere end sikker nok i min sag til at skrive det alligevel. Lad os antage, at Ronaldo i snit laver 50 mål, så vil jeg godt vædde med, at langt de fleste af de 50 mål ikke er afgørende. LÆS: Det betyder ikke, at jeg ikke mener Ronaldo scorer vigtige mål. Ingen kan komme uden om, at han uden tvivl er den spiller, som har været mest afgørende i hele verden de sidste mange sæsoner.
Det betyder, at langt de fleste af hans 50 mål er ubetydelige for point. Det er ikke de mål vi kommer til at mangle. Uden Ronaldo, så er det de vigtige mål som vi kommer til at mangle, og hånden på hjertet, så fortæl mig om du ikke misforstod det? ;D
Vi kommer til at mangle de 2-3 mål over 2 knockout kampe han de seneste år har været garant for. Og det er derfor jeg på ingen måder mener vi behøver en bomber, hvis ikke bomberen er garant for de vigtige mål. En spiller som Lewandowski f.eks. elsker at scorer ubetydelige mål i den forstand, at han ofte scorer utrolig mange mål i samme kamp imod lidt dårligere modstandere. Jeg er faktisk i tvivl om han overhovedet har scoret imod Real Madrid i Bayern trøjen? Tror det faktisk ikke.

Jeg er meget uenig i, at vi ville have vundet med Ronaldo på holdet. Det er en rigtig svær debat at tage, da det betyder alt hvornår målene falder. Dog kan Ronaldo ikke ændre på, at vores forsvar laver 4 kæmpe fejl som fører til mål, og det er det hele debatten handler om IMO, og det var derfor jeg skrev mit indlæg. Efter nederlaget har jeg stadig ingen frygt for at vi ikke erstatter Ronaldo. Vi kom til chancer, og scorede nok mål til at vinde kampen. Nu skal vores forsvar bare til at spille med på samme niveau, og det er den eneste 1 til 1 erstatning man kan lave.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #122 af ChrillRM14
@Dios
Jeg forstår dig sagtens. Det gav mit andet indlæg også udtryk for, hvilket du formentlig også bemærkede, da du gav det et 'tak'.

Men jeg mener, at diskussionen er to-delt. Nu hvor Ronaldo er væk, så giver det ikke mening, at forsøge at erstatte manden, og den rolle han har indtaget, 1:1. Med Ronaldo havde vi en spiller, der, når han var i storform, scorede flere afgørende mål end nogen anden spiller, som jeg kender.

Men som vi ser det med mange andre hold, som eksempelvis City og måske også Atletico egentlig, så kan man selvfølgelig vinde kampe og titler uden denne ene isolerede stjernespiller, der godt nok er uovertruffen i sin måde at score mål på, men som også har medført, at ens spillestil helt automatisk er lidt for ensporet. For hvis ikke Ronaldo gjorde det, hvem gjorde så? Sådan har konsensus været i snart 10 år.

Real kommer til at mangle mål i den kommende sæson, men i ligaen kan man hente enormt mange 'billige' point på at have styr på cirka alt andet end det ene offensive omdrejningspunkt. Se bare Atletico. Se bare City. På hver sin forskellige måde skaber de et fundament, som holdet vinder på, og flere spillere kan være med til at udføre de opgaver, som fundamentet bygger på. Det er enormt effektivt. Om det så er en helt uovervindelig defensiv struktur eller et frit-flowing offensivt pres.

Jeg var personligt helt vanvittigt glad for Ronaldos arbejde i Real, for det var så cool at se manden næsten ene-mand ødelægge alverdens centre-backs med sine evner som angriber, når holdet havde mest brug for det i de største kampe. F***, hvor var han god!
Men nu er præmissen anderledes. Holdet har brug for at blive fornyet. Holdet har brug for at få sig en ny måde at vinde på, nu hvor man ikke længere er afhængig af det lidt aparte begrebspar, x-factor og fear-factor ved Ronaldos tilstedeværelse.

Netop derfor spår jeg holdet til at være med helt fremme i ligaen, måske endda vinde den, fordi Lopetegui forsøger at skabe et fundament, en spillestil, som alle kan spille ind på, og nogle ideer, som ikke er så grotesk simple, at man blot kræver kreativ frihed hos Marcelo, Modric og Isco og så håbe på Ronaldos formåen og to fantastiske super-subs i Vazquez og Asensio. Det er på sin vis godt.
Men jeg tror omvendt også, at holdet kommer til at tabe terræn i CHL. For der mangler man simpelthen x-factor og det fanden-i-voldske. Men som man kan høre herinde, så vægter man efterhånden også ligaen højere end CHL.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #123 af Jonas
@ Dios

Hånden på hjertet, som du forklarer det nu havde jeg ikke forstået det før :) Jeg havde dog ikke bevidst misforstået det.

Jeg er enig i at vi kun skal købe en bomber hvis vedkommende kan levere afgørende mål. Jeg frygter dog at hvis vi ikke erstatter CR, så kommer vi til at mangle nogle af de afgørende mål - som jeg tror vi så mod atletico (men som er en umulig debat). Jeg tror bestemt der er nogle point at hente ved at opprioritere defensiven, men jeg tvivler på at det kommer til at give en tilsvarende mængde point som vi mister nu hvor CRs mål ikke er der mere.
Jeg frygter at vi ender med en sæson ala Arsenal. Ikke at jeg har noget imod Arsenal, men de mangler altid lige det sidste og som konsekvens ender de i bunden af top4 og ryger tidligt ud i knockoutfasen i CL. Jeg ser skræmmende ligheder mellem vores nye transferstrategi og Arsenals, men det er en anden debat.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #124 af Ramos4
Jeg er egentlig meget glad for Isco, men er det bare mig eller er der vildt langt imellem han spiller en god kamp? Har godt nok svært ved at se hvad han decideret bringer til spillet. Ofte mod Atletico endte han ude på venstrekanten hvor han så kan lægge et indlæg med venstrebenet. Well. Asensio har langt mere idé og slutprodukt i sit spil synes jeg. Isco holder lang tid på den, han er ikke direkte nok og jeg frygter altså lidt at det er ham Lopetegui bygger det her hold op omkring. Jeg vil næsten hellere smide Bale i midten og købe en ny fløj.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #125 af Dios

Jonas skrev: @ Dios

Hånden på hjertet, som du forklarer det nu havde jeg ikke forstået det før :) Jeg havde dog ikke bevidst misforstået det.

Jeg er enig i at vi kun skal købe en bomber hvis vedkommende kan levere afgørende mål. Jeg frygter dog at hvis vi ikke erstatter CR, så kommer vi til at mangle nogle af de afgørende mål - som jeg tror vi så mod atletico (men som er en umulig debat). Jeg tror bestemt der er nogle point at hente ved at opprioritere defensiven, men jeg tvivler på at det kommer til at give en tilsvarende mængde point som vi mister nu hvor CRs mål ikke er der mere.
Jeg frygter at vi ender med en sæson ala Arsenal. Ikke at jeg har noget imod Arsenal, men de mangler altid lige det sidste og som konsekvens ender de i bunden af top4 og ryger tidligt ud i knockoutfasen i CL. Jeg ser skræmmende ligheder mellem vores nye transferstrategi og Arsenals, men det er en anden debat.


Tænkte jeg nok :)

Hvis vi bare ser tilbage på sidste sæson i ligaen, så var det ikke mål vi manglede, men indkasserede mål som gjorde vi enten spillede uafgjort eller tabte. Igen, så kan det altid vendes om, og man kan sige, at der bare skal scores flere mål for at vi kan vinde, men sammenlignet med vores konkurrenter, så er det simpelthen på indkasseret mål vi halter gevaldigt bagefter, hvor vi bare lukker alt for mange mål ind.
Jeg kan huske, at vi i den grad manglede mål i de første mange kampe uden Ronaldo, men problemet med det hold var jo, at hele holdet var bygget op på, at Ronaldo skulle score alle målene. Nu er holdet bygget op anderledes, og flere spillere bliver sat op som målscorer. Det synes jeg også ses, da mig bekendt Asensio, Bale og Benzema alle har lavet 3 mål hver denne sæson?

Arsenal har ikke noget kvalitet overhovedet. Vi har masser af kvalitet på holdet, og de unge vi har købt ind de senere år kan jo ligeså godt blive den nye Marcelo, Ramos, Varane etc.. Jeg frygter det stadig ikke :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #126 af Jonas
@ Dios

Jeg vil nu ikke tælle mål fra preseason med:)

Hvad angår de unge spillere, så håber jeg de udvikler sig til nye stjerner. De håbede man også med Bendtner, Wilshire, Ramsey,... i Arsenal. Alle spillerne blev gode, men ingen havde topklasse og derved blev holdets kvalitet stille og roligt udvandet. Det er utrolig svært at spå om hvilke fodboldspillere det bliver top 0.01% i verden, for det er vel omkring den kvalitet vi skal bruge, så det er en risikofyldt strategi vi har adopteret. Når det er sagt så har vi faktisk været ekstremt gode (heldige?) med at ramme rigtigt med Ramos, varane og Marcelo som du nævner. Jeg håber men tvivler. Kun fremtiden kan gøre os klogere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce