Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, europæisk Super Cup
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Alle dem der siger, at han er langsom og dårlig til at aflevere osv. osv. Det kan i sagtens have ret i, men uden ham vinder vi slet ikke noget.
Hvis vi kigger på Athleticos mål til 2-3 og 2-4, så er det scores fra præcis det område, som Casemiro normalt befinder sig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
madrid2000 skrev: Vi må også bare konstatere endnu engang, at Casemiro er alfa og omega for vores succes.
Alle dem der siger, at han er langsom og dårlig til at aflevere osv. osv. Det kan i sagtens have ret i, men uden ham vinder vi slet ikke noget.
Hvis vi kigger på Athleticos mål til 2-3 og 2-4, så er det scores fra præcis det område, som Casemiro normalt befinder sig.
Heldigvis har midtbanen en fantastisk dybde...
madrid2000 skrev: Vi må også bare konstatere endnu engang, at Casemiro er alfa og omega for vores succes.
Men uden kæmpe personlige fejl, så får de slet ikke de chancer. Vel og mærke fra spillere, som ikke må forventes at dale så voldsomt i niveau, så snart de er i omdrejninger igen.
madrid2000 skrev: Vi mangler stadigvæk noget kvalitet på bænken. Nogle spillere, der giver håb, at sætte ind.
Hvis vi skal jagte et mål og sætter Mayoral ind - det giver ingen håb. Jeg har aldrig set ham præstere eller score nogle vigtige mål. Det er ikke hans skyld, men måske skulle han lejes ud til en La Liga club for at får noget erfaring.
Jeg vurdere ikke holdet ud fra kampen igår, men jeg kan ikke forstille mig, at Isco, Bale, Benzema og Asensio dominere Bayern, Juve, PSG, Barcelona og de andre store hold. Hvis det ikke kører for dem, hvem sætter vi ind?
Isco, Bale, Asensio og Benzema dominerede i store dele af kampen Atletico Madrid. Det er et hold på niveau med dem, du nævner. Og måske det hold med verdens bedste defensiv... kollektivt om ikke andet.
Real Madrids fire offensive omdrejningspunkter, synes jeg, leverede et mere end godkendt indtryk i gårsdagens kamp. De linkede godt sammen, og jeg sad ikke og savnede eksempelvis Ronaldo. Det var først da gassen gik ud af ballonen på førnævnte spillere, at det havde været dejligt med noget mere kvalitet fra bænken, men isoleret set på de fire spillere, som du ikke ser dominere hold som Barcelona, Juventus, PSG og Bayern München, så mener jeg sagtens, at disse kan byde verdenseliten op til dans og endda volde dem store problemer!
Real Madrid har en OK bredde ned til den 12/13. mand i truppen, men herefter begynder det at se skidt ud. Så det er på bredden, der skal kigges efter forstærkninger, og så skal man endvidere ikke negligere det faktum, at Modric heller ikke er tilbage i fulde omdrejninger endnu.
Yderligere var det heller ikke offensivt Real Madrid tabte kampen, men defensivt. Det er mere oplagt at kigge efter et bedre alternativ til Casemiro, nu man også valgte at afhænde Kovacic til Chelsea, i stedet for at spekulere i offensive transfers til bredden. Jeg erkender dog gerne, at der er et åbenlyst behov for et supplement til Benzema, men det har der været i Real Madrid siden sommeren 2013, hvor Pipita valgte at skifte til italiensk fodbold.
Ledelsen og trænerstaben har valgt at satse på denne trup og det må vi desværre lære at leve med, og det er super at Lopetegui gerne vil have 2-3 mere, men det viser bare at klubben ikke har en ide om hvordan de skal agere på transfermarkedet. Strategien skulle være lagt for længst, som Atletico har gjort - de er klar fra start.
Når det så er sagt, så var der rigtig gode momenter i går, og det er fatale (igen, igen, igen) forsvarsfejl der koster. Og så er vores notoriske bredde fra tidligere sæsoner bare ikke kampafgørende desværre.
Navas har tabt duellen om målet til Courtois, uden han overhovedet har spillet. 4 mål af 5 skud på mål, det er ikke godt nok Navas.
Derudover var det tydeligt at se at spillerne ikke var i form, enten blev de skiftet ud tidligt eller forsvandt helt i kampen.
Jeg tror fortsat på Lopeteguis projekt og det kan vel sammenlignes med Barcelonas start under Valverde hvor vi smadrede dem i den Spanske Supercup, men de fik styr på truppen og så sig ikke tilbage i ligaen.
Lad os håbe det samme er tilfældet for os, det er i hvert fald alt for tidligt at dømme ham og hans projekt ude. Men en sløj start i ligaen og Champions league, og vi kan stå og snakke trænerfyring omkring juletid. I min optik er det bare højere i hierarkiet at problemet ligger.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Læst med i mange år efterhånden herinde, mit første indlæg. Jeg synes også Real Madrid (vi) - mangler en angriber
- er der en herinde eller flere herinde der kan sige hvorfor/hvorfor ikke Real ikke har gået efter Icardi fra Inter.
Manden er 25 år god fodbold alder scoret 24 mål i 34 serie a kampe i 16-17, scoret 29 17-18
Han har da de mål vi nok kommer til at mangle på sigt. Medmindre vores forsvar bare bliver urørlig.
Om vi mangler en midtbanespiller måske/måske ikke - kommer an på om Dani Ceballos virkelig træder i karakter, manden er 22 år så det skal også være nu det sker.
Hilsen Joachim fra Aalborg
Ps: sorry, hvis der er lidt stave og grammatisk fejl ikke min stærke side, så ved i det alle sammen :)
Som jeg ser det, er det største problem ikke nødvendigvis at han er tung i røven og teknisk dårlig, men at han er dum og derfor træffer åndssvage beslutninger. At han ikke har fået flere røde kort i sin karriere er mig et mysterium.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Brylle
- Gæst
-
Det er jo ganske enkelt fordi han er så god til at justere sit spil og netop er klog nok til at træffe gode beslutninger når han så har fået det første gule kort. Jeg kan slet ikke følge den præmis at han træffer dårlige beslutninger. Han er en spiller som kender sine begrænsninger og som oftest kommer ud af stort set alle situationer på fornuftig vis. I går var en undtagelse, men ligesom Marcelo, Varane og Modric er der ikke mange minutter i dem i pre-season. Han har en tendens til hurtigt at lægge sig op ad et gult kort, men det er ikke for sjov, at han aldrig bliver sendt ud.Zyconith skrev:
Som jeg ser det, er det største problem ikke nødvendigvis at han er tung i røven og teknisk dårlig, men at han er dum og derfor træffer åndssvage beslutninger. At han ikke har fået flere røde kort i sin karriere er mig et mysterium.
Brylle skrev:
Det er jo ganske enkelt fordi han er så god til at justere sit spil og netop er klog nok til at træffe gode beslutninger når han så har fået det første gule kort. Jeg kan slet ikke følge den præmis at han træffer dårlige beslutninger.Zyconith skrev:
Det skal du være så hjerteligt velkommen til at tro på. Faktum er, at elendige dommerpræstationer har været grunden til, at Casemiro ikke har fået de første 5-10 røde kort i sin tid hos Real Madrid.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
El Siete skrev: Vi står 16 august og snakker om at der skal købes 2-3 nye spillere og at det kunne være godt med Hazard, Neymar, Kanté osv osv. Det er bare for sent, alt, alt for sent.
Ledelsen og trænerstaben har valgt at satse på denne trup og det må vi desværre lære at leve med, og det er super at Lopetegui gerne vil have 2-3 mere, men det viser bare at klubben ikke har en ide om hvordan de skal agere på transfermarkedet. Strategien skulle være lagt for længst, som Atletico har gjort - de er klar fra start.
Når det så er sagt, så var der rigtig gode momenter i går, og det er fatale (igen, igen, igen) forsvarsfejl der koster. Og så er vores notoriske bredde fra tidligere sæsoner bare ikke kampafgørende desværre.
Navas har tabt duellen om målet til Courtois, uden han overhovedet har spillet. 4 mål af 5 skud på mål, det er ikke godt nok Navas.
Derudover var det tydeligt at se at spillerne ikke var i form, enten blev de skiftet ud tidligt eller forsvandt helt i kampen.
Jeg tror fortsat på Lopeteguis projekt og det kan vel sammenlignes med Barcelonas start under Valverde hvor vi smadrede dem i den Spanske Supercup, men de fik styr på truppen og så sig ikke tilbage i ligaen.
Lad os håbe det samme er tilfældet for os, det er i hvert fald alt for tidligt at dømme ham og hans projekt ude. Men en sløj start i ligaen og Champions league, og vi kan stå og snakke trænerfyring omkring juletid. I min optik er det bare højere i hierarkiet at problemet ligger.
Jeg er helt enig i mange punkter du laver. Det er desværre alt for sent at lave handler nu og jeg tror der er mange der er virkelig frustreret. Mest af alt fordi man mister en spiller af Ronaldo's kaliber og reager slet ikke ovenpå det. Samtidig mister man Kovacic og man reager hellere ikke på det. I stedet går man ud og køber Courtouis. Nu skal det siges, at jeg mener at Navas var også skyld i 3 af målene, dem skal han bare have, hvis han vil være 1. målmand!
Jeg er dog ikke enig med Barca's sammenligningen. Flere grunde til det. Barcelona blev gang på gang reddet af Messi, som var helt ustyrlig! De havde en superstjerne som kunne afgør kampen og tage tingene i egen hånd. Det har vi ikke, og Bale er ikke tæt på det niveau. Barca's bænk var også en del stærkere end Real Madrid's er lige nu. Selv Alcacer havde præsteret højt i Valencia og er bedre end Borja M. er! De havde selv en Sergio Roberto som reserve, som afgjorde en kamp mod os på egen hånd!
Der mangler bredde, der mangler en super indkøb til angrebet, der mangler en ekstra køb til gardering af Casemiro (hvis man ikke sætter M. LIorrente ind istedet for Casemiro, så mener man ikke han er god nok). Derudover, så SKAL man købe en reserve til forsvaret som også har en mulighed for at garder for Marcelo. Folk nævnte Marcos Alonso, og han er perfekt!
Jeg tror dog ikke på nogle indkøb, da jeg er helt enig med dig i at det er ALT for sent. Det er en trist kendsgerning, men en vi må leve med. Jeg er meget nervøs for, at vi går ud og laver en Benitez sæson. Frygt er et stærkt ord, men en man sagtens kan bruge i det her moment, indtil man ser anderledes på det.
- Brylle
- Gæst
-
Det skal du være velkommen til at tro på. Jeg synes det er underligt at du for det første søger en så lam undskyldning og for det andet forsøger at gøre det til et faktum. Det er jo ikke for sjov, at han aldrig har fået et rødt kort trods tonsvis af gule kort. Ser du kampene, så er det jo også tydeligt, at han i den grad smadrer igennem og sætter sig i respekt indtil han får sin første advarsel for derefter at være mere påpasselig og lukke mere af i stedet.Zyconith skrev:
Brylle skrev:
Det er jo ganske enkelt fordi han er så god til at justere sit spil og netop er klog nok til at træffe gode beslutninger når han så har fået det første gule kort. Jeg kan slet ikke følge den præmis at han træffer dårlige beslutninger.Zyconith skrev:
Det skal du være så hjerteligt velkommen til at tro på. Faktum er, at elendige dommerpræstationer har været grunden til, at Casemiro ikke har fået de første 5-10 røde kort i sin tid hos Real Madrid.
Casemiro er en klassespiller som vi kommer til at savne når ikke han spiller for der er ingen i truppen der kan holde styr på balancen som han kan og der findes ikke ret mange i verden der kan fungere på det samme niveau som ham. Husk på hvor lidt disciplin der er på det hold, han skal forsøge at holde sammen på. Den ene midterforsvar lægger hjernen i 25% af hver kamp, den ene back lunter altid hjem, den anden back smider ofte bolden væk og hans makker Kroos har kun et enkelt gear. Alligevel formår han at lukke mange rum ned. Verdensklasse!
@El Siete
Der er to uger tilbage af transfervinduet, så klubberne i alle andre ligaer end PL kan stadig handle når vi hapser deres spillere. Jeg tror nok der skal komme 1-2 spillere ind.