El Fenómeno roser Kylian Mbappé: - Han minder mig om mig selv
Kylian Mbappé har sat sit præg på sommerens VM-slutrunde og båret Frankrig frem med selvtillid. Franskmanden har scoret fire mål og leveret to assists i de tre gruppekampe, som har sikret Frankrig en plads i sekstendedelsfinalerne. Det har fået et af fodboldens største legender til at sætte et par ord på Kylian Mbappé.
I et interview med L’Equipe tøvede brasilianske Ronaldo Nazário ikke med at rose franskmandens talent og målscoringsevne.
- Når jeg ser Mbappé, minder han mig om mig selv i min bedste alder, fortæller Ronaldo Nazário.
”Fænomenet”, som han oftest bliver kaldt, roser Kylian Mbappé i en tid, hvor kritikken er stor – især blandt Real Madrid-fans. Flere Real Madrid-fans mener, at Kylian Mbappé har haft en rolle i klubbens tilbagegang. Trods sine målrige præstationer for Real Madrid, er han blevet en upopulær herre i den spanske hovedstad, og hver scoring i landsholdstrøjen bliver modtaget med blanding af beundring og bitterhed blandt klubbens tilhængere.
Ronaldo Nazário er dog klar over hvad Kylian Mbappé er i stand til: Mbappé har alle de kvaliteter der gjorde det brasilianske fænomen til et af de største målscorere i fodboldhistorien. Franskmanden har den gyldne chance for at modbevise sine kritikere i en turnering hvor Frankrig drømmer, og hvor Mbappé ligner manden der kan bære nationen.