Zidane: Vi har alle brug for fansenes støtte

Efter 3-1-sejren over Real Sociedad i går aftes, mødte Zidane pressen. Her blev der bl.a. talt om pibekoncerten mod Bale, Hazard, Benzema og PSG-kampen på tirsdag.

- Vi startede kampen skidt, og jeg taler ikke om målet, for sådan nogle ting sker, men jeg mener den måde vi flyttede bolden på. Vi var sløsede og kæmpede med at komme ind i kampen. Så scorede vi i slutningen af halvlegen. I anden halvleg startede vi stærkt, og pressede meget højt. Det var en erobring af bolden der førte til det andet mål, og vi kan være meget tilfreds for vi spillede mod et godt hold der ligger højt i tabellen, og som har gode spillere.

- Vi bliver bedre hver dag. Vi kan og skal fortsætte med at forbedre os. Det forsøger vi hver gang vi spiller. Vi har en kamp på tirsdag, og vi kommer dertil i god form.

Om Hazard:

- Det er den udvikling vi forventer han gennemgår, og det samme gælder for hele holdet. Ikke bare i denne kamp, men vi er blevet bedre de sidste 5 eller 6 kampe, og Hazard vil også fortsætte med at blive bedre, det er jeg overbevist om.

Om Benzema:

- Jeg ved ikke om han er den bedste i LaLiga, for alle har en mening om det. Han gør det fantastisk, jeg er begejstret på hans vegne, for han bliver vigtigere og vigtigere for holdet, og jeg håber han fortsætter sådan.

Om PSG-kampen:

- Vi er i bedre form. Vi havde en svær kamp i Paris, men det er fortid og tirsdag handler det ikke om hævn. Det vi vil gøre er, at levere en god kamp, forberede os godt og vi skal hvile os efter kampen i dag. Alt vi ønsker er at spille en god kamp, og i morgen begynder forberedelserne.

Om fansenes pibekoncert mod Bale:

- Det vi ønsker er, at fansene er med os fra start til slut, men vi kan ikke kontrollere det. Fansene kan gøre som de har lyst til, men jeg vil ikke fokusere på dem der peb af Bale. Bale kom på banen og gjorde det rigtig godt. Han havde 20 gode minutter, men lad os fokusere på sejren og de tre point.

Om Bale:

- Jeg lykønskede Bale med hans kamp, som jeg gjorde til alle spillerne. Jeg har ikke talt med ham om fansenes reaktion. Det er noget der er sket for de bedste spillere, og i dag var det Bales tur. Han kom på og gjorde det rigtig godt, og i sidste ende har vi brug for fansenes støtte. Det er alt der er at sige.

- Jeg kan ikke sige om det er fair eller ej. Alle har ret til deres mening, og de skal sige hvad de ønsker. Det vigtige ved dette er hvad vi har brug for. Som jeg sagde i går, har vi brug for vores fans. Jeg kan ikke kontrollere tingene, og det kan Bale heller ikke. Vi har brug for deres støtte, for det giver os et boost. Alt han ønsker er at være en del af tingene, og det var han i dag. Det eneste jeg kan sige er, at han er godt integreret i truppen, han ønsker at spille, og vi vil fortsætte uden at lade dette ramme os.

Seneste artikler...