Courtois forsvarer Bale: Han er 100% fokuseret

Thibaut Courtois gennemlever lige nu sin bedste tid i Real Madrid, men han har haft det svært undervejs og derfor kan han måske bedre end nogen anden sætte sig ind i Gareth Bales situation i klubben lige nu.

I hvert fald blev den belgiske målmand spurgt ind til Bale under dagens pressemøde og han sagde følgende:

- Vi hører pibekoncerten, men vi er koncentrerede om kampen og vi tænker ikke på at de pifter og udtrykker deres mening. De ønsker blot, at vi er på toppen. Vi er her for at vinde kampe og det, der er sket på landsholdet, er sket. Vi ønsker blot, at alle her giver alt under træningen. Estadio Santiago Bernabéu kan have sin mening og det skal jeg ikke blande mig i. Jeg synes ikke, at Bales prioriteter er som på banneret. Det er logisk, at man elsker sit land, det sker uanset hvor man spiller. Det er heller ikke et problem, at han måske begik en lille fejl med dette. Jeg kender Bale og han er 100% fokuseret hver eneste dag. Han er professionel og passer på sig selv. I lørdags så vi, hvordan han kom ind i kampen og næsten scorede et pragtmål. Hvis han ikke havde været fokuseret, kunne han ikke spille sådan.

Om den kritik, som han selv har været udsat for, sagde han:
- Det eneste jeg kan gøre, er at give det bedste af mig selv for at vinde tilhængernes glæde. Som målmand må man ikke miste troen på sig selv, jeg tænker på at hjælpe holdet og ikke på, hvad andre mener. El Míster ser mig træne hver eneste dag.

Om muligheden for en dag at spille i Paris SG og om lysten til revanche i morgen, sagde han:
- Jeg har stor respekt for Paris SG, da jeg var i Chelsea, spurgte de til mig, de havde en snak med min agent. Paris SG er en stor klub og man ved aldrig, men jeg tror ikke, at det bliver nu, for jeg er meget glad i Madrid. Der er ikke tale om revanche i morgen. Den kamp hjalp os til at lære, det var ikke nogen god kampe, men vi har forbedret os meget på det seneste. Jeg synes ikke, at det er revanche, men derimod lysten til at spille mod et stort hold, som også aspirerer til at vinde Champions League.

Seneste artikler...