Zidane: Spillerne fortjente at vinde

Zidane var ikke ubetinget tilfreds, da han i går gjorde status efter kampen mod Paris SG.

Om selve kampen, sagde han:
- I sidste ende tager vi med os, at vi spillede en god kamp, vi udvikler os fortsat og det er det vigtigste. Spillerne fortjente at vinde, jeg bryder mig ikke om at sige det, for man skal spille 90 minutter, men den kamp, vi spillede…..Vi spillede en fantastisk kamp, jeg ville gerne spille sådan altid. Jeg var vild med alting. Med attituden og at spille god fodbold, det var en spektakulær kamp og Paris SG spillede også en god kamp.

Om fejlen ved 2-1-målet, sagde han:
- Sådan er fodbold, jeg tager mig ikke af den slags. Når vi spiller sådan, sker der ikke noget. Det er lidt ondt, men jeg tager alt det gode med os, som vi lavede.

Det overraskede mange, at Isco startede inde og de fremmødte pressefolk ville gerne vide, hvornår Zidane besluttede sig for at bruge spanieren:
- Jeg vil ikke fortælle jer, hvornår jeg afgjorde det, men Isco er en del af holdet og han gjorde det fænomenalt. Det var meningen, at der skulle være en spiller mere mellem linjerne og jeg synes, at vi ødelagde dem i første halvleg og Isco gjorde det rigtig godt sammen med Karim og Hazard, sådan som vi havde forudset.

Der var også roser til Fede Valverde:
- Han udvikler sig lige som de andre spillere, han gør det rigtig godt. Han er en box-til-box-spiller og det er meget svært og hårdt. Derfor lavede jeg udskiftningen. Men jeg mener ikke, at udskiftningen af ham ændrede kampen.

Endelig var der også roser til publikum:
- Dem vil jeg gerne takke, for de var fantastiske. Jeg havde det sjovt nede på banen og det tror jeg også, at publikum havde.

Seneste artikler...